Bol.com reviews

08-01-2021

BooksOnLine gaat analoog

Vrijwel perfect, totdat er een product van slechte kwaliteit voor 600 euro is geleverd. De klantenservice van Bol.com reageert feitelijk niet en dan kun je alleen via brievenbuspost een klacht indienen. Tijdrovend en heel jammer voor het vertrouwen.

07-01-2021

Bol doet niets aan trol

Ik verkoop CD's in de Bol shop en heb 6 jaar geleden een idiote beoordeling gekregen van een trol die zijn retourrecht niet uitvoert omdat zijn verhaal een leugen is. Bol wil deze aantoonbare leugen niet verwijderen. Net zo hufterig als de review van de trol.

Georges
07-01-2021

ZEER GOED.TOTDAT JE IETS MOET LATEN REPAREREN

Men stuurt je van het kastje naar de muur; geen respect voor eigen servicenormen (nu al 28 ipv 15 dagen en nog niet terug; onbeleefd tot arrogant zelfs

06-01-2021

Foute Levering 1169138964

Verschillende spullen besteld met een bedrag zodat er geen verzendkosten bijkomen. Vandaag 1 product ontvangen echter niet het juiste.kan gebeuren.gechat met bol.com en ik moet de foutief geleverde retourneren en gewenst product opnieuw bestellen.so far so good.echter nu komen er bezorgkosten bij welke niet door mijn fout in rekening worden gebracht.wederom gechat en ik kan een tegoedbon krijgen voor de bezorgkosten want het bedrag kan niet terug gestort worden.MAW ik wordt gedwongen om wederom iets te bestellen om de gemaakte bezorgkosten verzilverd te krijgen.jammer.hoe klein een groot bedrijf kan zijn.ik ben zeer benieuwd hoe dit naar tevredenheid wordt opgelost.Mvgr.Bart Derckx

Ro

Gebruikte tafel

Bij bol.com een campingtafel besteld: de doos zag er al niet fris uit (beschadigingen en vuil). De tafel bleek nog erger: de poten waren vuil en hadden duidelijke slijtplekken, er zaten diepen krassen op het blad en er ontbraken onderdelen waardoor de tafel niet goed uitgeklapt kon worden. Conclusie: bol.com heeft een reeds gebruikte tafel gestuurd. Nooit een reactie op mijn klacht gehad. Tafel wel terug kunnen sturen ondanks veel gezeur van de 'klantenservice'.

Rene
05-01-2021

Dit is dus de manier hoe Bol zaken doet

Volgens mij gewoon stel oplichters.

Bestel een google nest voor €65,99 krijg vervolgens mail dat zending vertraagd is gevolgd door mail met melding dat artikel om technische reden niet geleverd kan worden op bijgevoegde link kunt u opnieuw bestellen. Maar dan wel voor €104.

Derk

Slechtste klantenservice ooit

Ik heb nog nooit zulke slechte klantenservice bij een groot bedrijf tegengekomen. Weken nadat een case afgesloten is, zij gezegd hebben dat het wat hun betrefd opgelost is en je al terug betaald hebt gekregen, kunnen ze besluiten de case opnieuw te openen en je beschuldigen dat je nooit retour gestuurd hebt, ook al hebben ze zelf al eerder aangaven dat zij konden zien dat dit wel zo was. Dus wees bereid om maanden al je bewijzen te bewaren mochten ze besluiten dat ze je toch niet genoeg lastig gevallen hebben en ze al hun eigen gegevens plots kwijt geraakt zijn.

Niemand van de klantenservice neemt enige moeite om je case te lezen en blijven steeds dezelfde vragen stellen tot je gek wordt. Pas na 5 verschillende medewerkers gesproken te hebben en maanden van frustratie kreeg ik iemand aan de lijn die daadwerkelijk de case leest en ziet hoeveel er wel niet is fout gegaan. Hoewel ik waardeer dat er uitendelijk wel iemand was die me hielp was dit de meest frustrerende communicatie die ik ooit gehad heb met een klantenservice en wil nooit meer deze nachtmerrie opnieuw meemaken.

Dingeman Kortsmit
04-01-2021

Zeer slecht bedrijf bol.com

Een zeer slecht bedrijf bol.com Als je problemen of klachten hebt met iets Lost bol.com het niet goed op je kunt beter kopen bij amazon die zitten tegenwoordig ook in Nederland een top bedrijf en goede oplossing Als je problemen hebt

Colinda
02-01-2021

Cadeaukaart verwerkt tijdens bestelproces, maar niet bij betaling

Tijdens het bestelproces een cadeaukaart t.w.v. 75 euro toegevoegd. Deze 75 euro werd ook in mindering gebracht. Na ontvangst van de bestelling wilde ik betalen en was de -75 euro ineens nergens meer te bekennen. Bol.com geeft aan: als de optie 'achteraf betalen' aan staat, dan kun je geen cadeaukaart inleveren. Nu word ik dus geacht 91 euro te betalen, omdat het bestelproces van bol.com een gebrek bevat. Van zo'n groot bedrijf verwacht je toch een gedegen webshop, die een foutmelding geeft omdat er een cadeaukaart wordt verwerkt en de optie 'achteraf betalen' aan staat. Tevens verwacht je een stukje klantenservice, maar ik heb inmiddels met 3 personen gesproken, die allemaal niet mee willen denken - laat staan werken - aan een oplossing of enige vorm van tegemoetkoming, als bv. een extra kortingspercentage voor de volgende bestelling.

Ik bestelde zowel privé als zakelijk bijna maandelijks bij bol.com, maar dit was de laatste keer. Ik koop mijn producten voortaan wel elders, bv. bij Coolblue, die doen met recht alles voor een glimlach.

Help
28-12-2020

Ik heb een cadeau kaart gekregen…

Ik heb een cadeau kaart gekregen ingevuld op de website bij het afrekenen er staat dat ik nog € 9,95 moet betalen en ik krijg de volledige rekening die ik moet doen kort om ik moet het artikel terugsturen en opnieuw bestellen en nu lijkt het wel goed te gaan

ik heb ze gebeld dat ze het even kunnen oplossen nee dat kan niet moet teruggestuurd

24-12-2020

Hilarisch

Op 23 december 2020 een zestal digitale geschenkbonnen van € 100 het stuk gekocht en keurig betaald. Vanwege een 'storing van het systeem' werden er spontaan een viertal geannuleerd. Mijn eerste contact met de 'klantenservice' van Bol leverde als resultaat op dat ze er niets van begrepen maar dat het zou worden opgeschaald, 'u wordt binnen 3 werkdagen terguggebeld'. Aangezien het kerstcadeaus betrof had ik daar niet zoveel aan dus maar weer opnieuw gebeld. Een iets daadkrachtiger medewerker aan de lijn gehad die wist te melden dat er een storing was en mijn account bleek abusievelijk geblokkeerd. Hij zorgde voor een de-blokkade en ik moest de resterende 4 eerder geannuleerde cadeaubonnen maar weer opnieuw bestellen. Let wel, de € 400,- die ik zou terugkrijgen was nog steeds weg.

Vandaag (24/12) de resterende 4 digitale cadeaubonnen besteld en, uiteraard, wederom werd er 1 bestelling wederom geannuleerd (natuurlijk wel weer betaald). Met een humeur dat het vriespunt begon te naderen wederom de 'klantenservice' gebeld. De desbetreffende dame legde mij uit dat er wederom een storing in het systeem was en verzocht mij vriendelijk de bestelling wederom in te voeren. Mijn opmerking dat ik nu al op € 500 retour zat te wachten en dat dit wel een ernstige aanslag op mijn kerstbudget was resulteerde in haar opmerking dat zij wist wat dat was en of er verder nog iets was. Het was allemaal de schuld van de banken (?). Voor € 500 draait niemand bij Bol.com zijn hand om .

Daarna sneuvelde mijn telefoon.

Nooit meer Bol.com is een understatement

RB

David

Oneerlijke ervaring

Oneerlijke ervaring meegemaakt.

Door buitenlandse aankoop met btw nummer, vervalt de btw maar als je dan uitrekent betaal je excl. nog teveel (vanwaar plots het verschil)? Men is gewaarschuwd! Na maand heen en weer gemail geven ze niet toe. 0 service! Bol.com, niet meer wat het geweest is!

Lenno
23-12-2020

BOL.COM en partners laten consument in kou staan

Waardeloze service, snap niet dat BOL zijn naam hieraan verbind! eind okt 2020 tv gekocht bij hen via bol.

nu na twee maanden al defect scherm

rep gaat pas half jan '21 gebeuren willen niet omruilen voor een nw. nu de kerstdagen zonder tv

dit kreeg ik terug van hen op mijn email: Bedankt voor uw contact.

Wij vinden het vervelend dat u zonder tv zit met kerst, ik kan mij voorstellen dat dit enorm balen is. Helaas hebben wij geen mogelijkheid tot een leentoestel. Uw toestel wordt kosteloos gerapareerd onder de garantie door een servicepartner van Samsung. Onze excuses voor het ongemak.

Ook BOL.COM, die hun platform laat gebruiken door TV-online doet niets aan service! mijn advies:

niet mee in zee gaan!

Ir

Bol com First

Een bedrijf wat alleen vor zichzelf gaat! Zakendoen is eenzijdig (vooral in alleen maar in eigen belang) waarbij partners er werkelijk zo goed als niets aan overhouden.

Vandaag online gevonden wat doet Bol vom in deze corona tijd voor hun partners. Niets! Iets met de korte termijn echt vreselijk, juist in deze tijd moet je ervoor elkaar zijn, ook voor de korte termijn zijn de partners geholpen.

Rignald
21-12-2020

Klantenservice die geen service verleend

Aantal producten besteld bij bol.com. waaronder een mooie gietijzeren pan als kerstcadeau voor mijn ouders. Tot mijn schrik is deze gietijzeren pan helemaal beschadigd afgeleverd en wordt ik biet gehoord door de klantenservice die zich verschuild achter protocol waar niemand blij van wordt en krijg ik ook nog eens een hele bijdehante snotneus aan de telefoon die mij probeert de les te lezen. Dit is al de tweede keer dit jaar dat ik met deze onzin te maken heb en ben er klaar mee om door zulke snotneuzen mij wel even komen vertellen hoe of wat zonder verder te denken dan hun neus lang is en zonder oplossing

19-12-2020

Niet leverbaar

Van diverse artikelen die ik zocht op Bol.com was de helft niet leverbaar!

Onvoorstelbaar! Haal de niet leverbare artikelen van de site! Scheelt zoekwerk en ergernis van jullie klanten. Deze laatste zijn niet geinteresseerd in artikelen die niet leverbaar zijn.

David
18-12-2020

Van de week bestelling gedaan. Vandaag bezorgd. Van de 4 artikelen 2 verkeerd. Zaken die ik niet heb besteld. Heb gebeld met bol.com. De artikelen zij perongeluk verwisseld. Omruilen ging niet alleen retour sturen. De door mijn bestelde en betaalde artikelen moest ik maar opnieuw bestellen en de verkeerde geleverde artikelen naar een post punt brengen met een retour bon. Dit vind ik toch een slechte service. Ik had verwacht dat bol. com zorg zou dragen dat de juiste artikelen alsnog bezorgd zullen worden en de verkeerd geleverde artikelen op haalt, nee dus. Ik heb er nog werk aan ook en heb niet eens mijn bestelde en betaalde artikelen. Waardeloos!De meneer van de klantenservice was erg vriendelijk en volgt natuurlijk protocol, maar ik vind het een slechte service en ben erg ontevreden. Ik krijg mn geld wel terug, maar ik moest opnieuw maar de artikelen bestellen op hoop dat zegen dat ze op voorraad zijn en op tijd voor kerst geleverd worden. Ik weet wel, ik bestel niets meer hier . Je kunt er niet op vertrouwen. Slecht geregeld! + een kerst zonder cadeaus .

Ben

Cadeaubon 100 euro ongeldig verklaard

Het is vandaag een jaar geleden dat een cadeaubon van 100 euro ongeldig werd verklaard omdat de inlever-termijn was verstreken. Ongeveer drie weken nadien kwam ik daarachter en nam contact op met de klantenservice. Er was een onaangename bespreking van de reden die ten grondslag lag aan de te late inwisseling van de cadeaubon.

Voor bol.com is 100 euro gemakkelijk geïnd zonder een tegenprestatie te leveren. Ze beroepen zich op een eenzijdig vastgestelde regel. Ik raad eenieder af een cadeaubon te kopen van bol.com. Botte opstelling bij reclamatie!

Coco

Super slechte service

Krijg een stukkende body(lingerie) de partner zegt eigen schuld dikke bult en is gewassen volgens hun , vind ik knap hoor alles binnen een dag, en bol zegt moet je oplossen via de partner, daar krijg je geen normaal antwoord (medira) , maar ik heb toch besteld bij bol.com , heel apart dan is het toch ook jullie probleem , bol.com

Wendy
17-12-2020

Bol.com laat klant in de kou staan

Op 16-12-2020 is mijn pakket is geleverd door GLS bestelling komt van Bol.com pakket is afgeleverd en om mijn dressoir kast gelegd. Deze dressoir kast heb ik op 26-12020 NIEUW gekocht ( dus 2.5 week oud ) het gaat om een houten kast. Toen ik uit mijn werk kwam werd ik blij dat mijn pakket was bezorgd, ik pakte het pakket op om open te maken toen ik een grote vlek zag op mijn nieuwe kast, toen ik de verpakking goed bekeek bleek er olie of vet op de doos te zitten zowel aan de bovenkant en zijkant , de verpakking waar het vet zit is donker verkleurd en voelt ook vet aan. Ik schrok me kapot, hoe kun je zo een pakket afleveren en geen waarschuwing er op plakken dat de verpakking vies/ vet is. Anders hadden wij hem nooit op mijn dressoir kast gelegd. Het pakket is door GLS geleverd. Uiteraard heb ik gelijk Bol.com gebeld deze zouden gelijk een melding maken na de leverancier ( Turbo Tronic) en vroegen mij ook foto's door te sturen. In begin vd avond heb ik een mail ontvangen van Turbo Tronic : met deze tekst

Beste Wendy, Hier schrikken we wel van. In het pakket/stofzuiger zit geen olie dus ik vraag me echt af waar het vandaan komt. Heeft u het pakket opengemaakt en is daar iets te zien? Kunt u een foto sturen van het druipende pakket of een korte video. We zijn heel erg verbaast, niet dat we u niet geloven maar dit hebben we nog nooit meegemaakt

Met vriendelijke groet, TurboTronic Nederland, Marcel Partner van bol.com

ik heb daarop een aantal foto's gestuurd met mijn verhaal daarop kreeg ik deze reactie :

Beste Wendy, Ik begrijp dat u geschrokken, kwaad en boos bent. Het pakket heeft zonder olie en vet ons magazijn verlaten. Het zou kunnen dat er onderweg iets mee is gebeurd. De foto's zitten er niet bij kan ik dus niet zien. Het is super vervelend maar ik schat zo in dat u met u eigen verzekering dus meeste kans van slagen heeft om een vergoeding voor de kast te krijgen. Met GLS gaat daar tijd overheen dus met de eigen verzekering kan het sneller. U zou morgen kunnen informeren bij u verzekering agent. Wilt u nog een poging wagen om de foto's naar me te sturen? We gaan in ieder geval dit ook bij GLS neerleggen met de foto's.

Na deze mail heb ik gevraagd om mij te bellen uiteraard heb ik nog een aantal foto's toegestuurd , dit hebben ze ook gedaan, waarbij afgesproken is dat ze contact op gaan nemen met GLS omdat ik vind dat dat de schade aan mijn dressoir is ontstaan door een pakket wat door hun is geleverd, hun gaven aan dat het pakket schoon de deur is uit gegaan , maar dat er misschien iets tijdens de bezorging iets mis is gegaan met een pakket wat er naast heeft gestaan. Tubo tronic zou mij de dag er op terug bellen en dat hebben ze ook gedaan , alleen ipv het bij GLS neer leggen hebben ze het neer gelegd bij Bol.com .

Ik heb Bol.com ook gebeld en mijn klacht geuit , dat ik een pakket geleverd heb gekregen dat nu iedereen naar iedereen wijst maar dat niemand met een oplossing komt. De vlek in mijn kast is er helemaal ingezogen omdat mijn kast van hout is en is duidelijk zichtbaar. Bol.com zou het weer oppakken en ook nogmaals met Turbo Tronic in overleg gaan. Om 2 uur kreeg ik een telefoontje van Turbo tronic dat zij er niks aan gaan doen , omdat het pakket schoon de deur is uitgegaan , ik moest het maar oplossen met mijn eigen verzekering. Bol.com heeft mij ook gebeld , met de mededeling dat ze het heel vervelend vinden maar er ook niks aan gaan doen, had ik het pakje maar niet op mijn kast moeten leggen , volgens mij moet een klant er vanuit kunnen gaan dat een pakket schoon wordt aan geleverd en niet dat je moet gaan kijken waar je het pakket neerlegt, ze hebben GLS niet eens benaderd zoals ze hadden toegezegd en hebben vanaf het begin duidelijk aangegeven dat ik het zelf maar uit moest zoeken met mijn verzekering . Ze komen me nergens mee tegemoet , komen niet met een oplossing of redelijk voorstel , ik moet het zelf maar uitzoeken . Ik ga er vanuit dat zij ook verzekerd zijn maar hun geval trekken beide leveranciers hun handen er van af. Het pakket is geleverd en ik moet niet zeuren. Dat mijn dressoir totaal verpest is daar hoor je niemand over. Ik ben er helemaal kapot van hoe deze twee bedrijven zich er zo makkelijk mee afmaken door beide geen verantwoordelijk te nemen voor de gemaakte schade .