Bol.com reviews

31-10-2020

Slechte ervaringen laatste tijd.

Al klant van bol sinds het begin en nooit geen problemen. De laatste jaren merk ik op dat bol steeds slechter wordt op allerlei gebied. Een slechte recensie bij een artikel wordt vaak niet geplaatst vooral als anderen positief zijn. Ook zien wij vaak producten van bol partners (derde partij) die worden aangeboden voor veel hogere prijs, vaak producten van Ali express door soms wel een vijfde kosten; voorbeeld ik zag een tondeuse van max com welk bij bol 150 euro kost. Dezelfde tondeuse kost bij Ali express 32 euro! Ik heb ook wel eens geretourneerde producten ontvangende welke verkocht werden als nieuw. Levertijden worden ook langer ook al ben je select lid. Vind het jammer want kocht altijd veel bij bol. Koop nu via Amazon, veelal goedkoper en snel in huis.

Daantje
30-10-2020

Goed! Heel snel in huis!

Top service! s'avonds besteld en de volgende dag in huis! Heerlijk!

28-10-2020

Voor het eerst iets besteld bij bol.com. Bleek achteraf veel duurder dan de partner van bol.com. Dus nooit meer bestellen bij bol.com.

Hu
27-10-2020

Cadeaukaart niet te verzilveren

Cadeaukaart gekregen, na 4 maanden willen inleveren.

Geen saldo, geen historie, geen enkele moeite om het op te lossen. Klacht moet via BRIEF!

Auke
23-10-2020

Liegen over bestelling en post ,nl schuld geven

Had een smartwatch besteld kwam niet binnen zoals ze hadden belooft nu de 2e dag hetzelfde verhaal post kreeg de schuld hebben we contact. mee gehad en ze hadden niks afgegeven aan post .nl.

Bestelde er altijd wel honderden bestellingen ben er nu klaar mee en bestel wel elders

Dvk
21-10-2020

Waardeloze tussen handelaar

Koop je wat bij bol omdat er staat op de site van Bol dat ze beloven binnen 3 dagen te leveren, na 3 dagen niets, als je dan gaat bellen zijn ze niet thuis en moet je maar contact opnemen met de aanbieder, die laat niets horen en na vele belletjes hoor je dan dat het niet meer komt, als je dan aangeeft dat er belofte op de site staat is dit plotseling de belofte van de aanbieder aan bol maar daar kunnen ze niet altijd op rekenen. gelukkig weten ze bij coolblue wel hoe het hoort.

Ilona

Haatrimmer kapot

Haartrimmer besteld, werkt niet direct een chat gestart krijg ik als antwoord dat er een "specialist" bij moet komen die z.s.m. zal antwoorden. Hoezo specialist apparaat werkt gewoon niet. De spullen worden ook standaard te laat bezorgd, óók als je 's morgens om 11.30 uur iets besteld. Als je daarover klaagt dan is het antwoord dat ze niets kunnen garanderen terwijl er altijd vermeld wordt vandaag besteld morgen in huis.

Bogdan

Liars

Ik heb ook 3 Google Home Nest-luidsprekers besteld en ze zeiden dat ik ze op 15 oktober zou ontvangen. De dame met wie ik sprak, vertelde me dat ik het tussen 18.00 en 22.00 uur krijg en wat ik kan zien? Niets. Nu blijven ze me vertellen dat ik de bestelling moet annuleren. Ik heb mijn product 2 dagen niet ontvangen. Ze zijn de grootste leugenaars en smerige mensen. Het is de laatste keer dat ik bij hen bestel. Er zijn anderen! U bent de lachertje van de mensen.

Fardau
17-10-2020

Altijd goede ervaring gehad met bol.com tot de laatste keer.

Altijd goede ervaring gehad met bol.com.

Maar nu had ik laatst dus wat besteld en toen kreeg ik een mailtje dat mijn pakketje mee was gegeven aan de bezorgdienst en dat ik hem kon volgen. En even later kreeg ik een mailtje met dat het pakketje niet meer leverbaar was. Dit vond ik wel slecht.

Daan
16-10-2020

Grote naam: tegenvallende prestaties

Kort maar krachtig.

Bol.com; het lijkt heel wat; maar in de praktijk valt het tegen.

Levering van de bestelling is veel te laat.

Ook de service desk stelt weinig voor: deze heb ik benaderd, via de chat.

Ik krijg hier geen antwoord op mijn vraag.

Tot op heden mijn bestelling niet ontvangen.

Zeker geen aanrader.

D.Bruins

16-10-2020

Boombox stuk

Mijn JBL boombox was na 2 maanden stuk.

Ik stuurde hem op naar Bol.com en kreeg na 2 weken een nieuwe Boombox 2 toegestuurd. Echt helemaal top deze service!

Herman
15-10-2020

2 computers gekocht welke beschadigd blijken en niet werken

Wij hebben voor onze zoons 2 computers gekocht via Bol.com welke na ontvangst ten eerste beschadigd bleken en ten tweede niet voldeden aan de produktomschrijving en niet goed functioneerden.

Wij hadden al meteen een zeer slecht gevoel over deze apparaten en na deze geprobeerd te hebben bleek dit ook te kloppen want ze functioneerden niet.

Meteen dit gemeld en verteld dat wij ook van ons consumentenrecht gebruik maken om deze computers retour te sturen en geld retour.

Dit probleem duurt nu al 5 weken waarbij je continue aan het lijntje wordt gehouden en dat het probleem doorgezet is naar de directie.

Het komt er nu op neer dat Bol.com alleen maar zijn leveranciers beschermt en jij als consument alles hebt gedaan.

Ik ben ruim 1300 euro kwijt aan apparaten die beschadigt geleverd zijn en niet functioneren!

Nu na heel veel mailverkeer mag ik eerst de schade die ik niet aangebracht heb vergoeden waarna ik een deel van mijn geld retour krijg.

Een hele trieste gang van zaken waarbij Bol.com zich verschuilt achter het feit dat zij alleen maar tussenpersoon zijn en dat je het maar met de leverancier moet oplossen.

Vreemd dat je wel bij Bol.com besteld en betaald maar dan als er problemen zijn niet thuis geeft.

Een waarschuwing aan alleen.

Koop niet via Bol.com want als er problemen zijn dan ben jij als consument degene die de verantwoording draagt bij problemen want zij geven niet thuis.

De enigste manier om Bol.com te laten voelen dat zij niet op deze manier om mogen gaan met consumenten is om er niet te kopen!

Pas als zij het financieel voelen zullen zij veranderen en eerder niet.

15-10-2020

Pruct niet tijdig geleverd

Bosch hamerboor besteld op maandag besteld, om 10.00 uur in de ochtend, staat "op voorraad' dus volgende dag geleverd. Ik bestel via afhaalpunt zodat ik aankomst niet hoef te missen. De volgende dag krijg ik een 3s code met melding "Op dinsdag kun je je pakket afhalen". 3s code klopt niet (verkeerde postcode) en vervolgens na wat prutsen aan de code op postnl de mededeling dat pakket nog niet is aangeleverd.

Later die ochtend een mail "De bezorging van je pakket is vertraagd" Je pakket komt een dag later dan beloofd, vanwege een vertraging bij de bezorgdienst. Houd je track & trace code in de gaten voor het precieze bezorgmoment.

Onze excuses hiervoor.

Chat contact met Bol wordt eerst verteld dat pakket onderweg is maar Post nl zet op de site: Bezorgtijd nog onbekend - -Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL

Navraag door dienstdoende dame blijkt inderdaad pakket nog niet te zijn verstuurd. Ik vertel er (dinsdagochtend) direct bij dat ik het uiterlijk donderdag moet hebben want ik heb het nodig en ik vertrek vrijdagochtend.

Chat juffrouw zegt: Het kan zo zijn dat ze vandaag bedoelen, maar dat de T&T nog niet is gewijzigd, maar ik wil je in ieder geval even vragen om tot morgen eind vd middag af te wachten, want ik denk dat het gewoon iets vertraging heeft.

En anders hoor ik het graag, en kunnen wij actie ondernemen. Maar geen zorgen :)

nogmaals benadrukt dat ik het na vrijdag niet kan ophalen en dat ik anders elders ga kopen.

Woensdag weer geen pakket, bij Postnl staat nog steeds dat Bol niet heeft aangeleverd.

weer chat gesprek en nadruk op morgen (donderdag) uiterlijk leveren anders te laat. Ja, er is dus een vertraging opgelopen. Wij kunnen tot nu toe niet zien wanneer je het kan ontvangen.

Donderdag T$T code postnl nog steeds hetzelfde, pakket niet op afhaalpunt, postnl heeft niets ontvangen Ook donderdag niet geleverd.Dus product elders gekocht. Ik wil annuleren, maar telefoon medewerker zegt dat het niet kan want product is verzonden. ik vertel de man dat ik meer dan een week weg ben. Antwoord de medewerker u kunt bestelling ook volgende week ophalen en direct terugsturen. Meneer luistert niet als ik hem vertel dat ik er niet ben, ik ben weg. Annuleren is niet meer mogelijk, Bestelling zal vanzelf retour gaan.

Ik had al een jaar niets meer bij Bol besteld vanwege de slechte levering en wilde het weer eens proberen.

Misschien gaat gewoon een boek bestellen wel goed

Sander
14-10-2020

Cadeau bon verlopen

Cadeau bon verlopen: Recent probeerde ik een cadeaubon te incasseren van bol.com. Ik kreeg de melding dat de bon verlopen was. Ik startte een chat met een medewerker die zei dat de bon uit 2014 was en dat dat echt te oud is. Ik vond dat een beetje onzin, geld verloopt toch ook niet. Bol heeft hier ook geld voor gekregen en geeft er nu niets voor terug. Ik checkte de bon zelf en toen bleek dat deze pas 3 maanden geleden verlopen was. Bleek dat de man helemaal verkeerd gekeken had. Echter ook deze bon kon hij niets mee. Ik heb het nog geescaleerd naar de klantenservice per mail maar ook daar is niets uit gekomen. Ik vind het echt een schande dat een bedrijf dat zo geprofiteerd heeft van de Corona crisis zich zo opstelt. Een bepaalde coulance was hier echt wel op z'n plaats geweest, al hadden ze 5 euro tegoed gegeven. Het bedrijf is wat mij betreft de gun factor die ze als Nederlands bedrijf hadden t.o.v. Amazon echt kwijt.

Adriaan
11-10-2020

Feit is: bol.com levert gebruikte/geretourneerde artikelen voor de nieuwprijs

Feit is: bol.com levert gebruikte/geretourneerde artikelen voor de nieuwprijs

bewijs 1 ) de verpakking

bewijs 2 ) de reeds ingestelde netwerknaam op de wifi extender

om onze claim voor een tegoedbon te ondersteunen hebben wij de producent van dit artikel

benaderd en die heeft ons verhaal bevestigd.

Bol.com heeft na de email correspondentie eenzijdig het contact verbroken.Schandalig.

wij willen dat Bol.com de fout erkent

wij willen dat Bol.com excuses maakt

wij willen dat Bol.com een fatsoenlijke tegoedbon levert voor de gedane schade/leed/ uren tijdverlies om in te loggen/uren kwijt voor deze klachten procedure.

[CASE:74131068]

11-10-2020

Waardeloos !

Voor 23.59 uur besteld , de volgende dag bezorgd. Hahahaha, valse verkooptechniek! Ik wacht al 4 dagen op twee voorraadartikelen, die ik vandaag had moeten hebben voor een puppy die we dadelijk gaan halen. Klantenbedrog, trap er niet in.

Ik ga volgende keer weer fysiek naar een dierenwinkel.

Hanneke

Zeer slechte service!

Mijn zoon heeft in april EarPods gekocht bij een partner van Bol.com, via Bol.com.

Na het passen van de EarPods bleek dat deze knelden, mijn zoon heeft telefonisch contact opgenomen met Bol.com en gevraagd of de EarPods geretourneerd mochten worden, ondanks dat de retourvoorwaarden aangaven dat dit niet mogelijk was.

Er werd aangegeven dat retourneren geen enkel probleem was, ondanks hetgeen in de retourvoorwaarden werd vermeld.

Mijn zoon ontving een bevestiging van Bol.com dat de retour was geaccepteerd en ontving zijn geld terug.

3 Maanden later kreeg mijn zoon echter bericht dat er een vergissing was gemaakt en dat de retour niet geaccepteerd had mogen worden. De EarPods werden opnieuw opgestuurd (welke wij uiteraard hebben geweigerd op het moment dat deze werden aangeboden door de pakketdienst) en er werd een nieuwe factuur geopend.

Wekelijks heb ik namens mijn zoon contact opgenomen met de klantenservice, iedere keer kreeg ik van de medewerker die ik op dat moment sprak te horen dat zij de situatie volledige begrepen en dat zij het een slechte zaak vonden en dat zij vonden dat Bol.com dit met de partner moest afwikkelen. Iedere keer weer werd er een verzoek neergelegd bij het hoofdkantoor en zou ik teruggebeld worden wat iedere keer niet gebeurde waardoor ik zelf weer moest bellen.

Uiteindelijk is er een verzoek bij de afdeling special care neergelegd en zojuist werd ik wel door Bol.com gebeld en was de mededeling dat de EarPods wederom naar ons opgestuurd zouden worden en dat de betalingsverplichting bleef bestaan.

Bol.com heeft door deze handelswijze ervoor gezorgd dat zowel mijn zoon als ik nooit meer iets bestellen bij of via Bol.com en ik kan dit anderen ook niet aanbevelen.

08-10-2020

Bijzondere manier van handelen.

Bijzondere manier van handelen om door een ict probleem een probleem van de klant te maken. Wat het nog bijzonderder maakt is dat er geen alternatief/ oplossing kan worden aangereikt door de 1stelijns telefoonniste( overigens goed door gaar te woord gestaan). Je wordt als èèn van de duizenden klanten van Bol.com in de hoek gezet, ipv servicegericht service te verlenen ipv deelgenoot te worden van een intern probleem binnen de organisatie. Jammer dat ik zelf moet bellen ipv gebeld worden volgens de afspraak indien wijzigingen

Joke

Voortreffelijk klantenservice

Externe leverancier verzend verkeerd produkt. Bol.com heeft me goed te woord gestaan en iets leuks opgestuurd.

Adriaan

Foute bezorg adres

Je vult je adres in en het bezorg adres dan halen zij het door elkaar bezorg adres is factuur adres en factuur adres is bezorg adres geworden maar recht zetten ho maar ja je kan nog een keer bestellen en dan de andere annuleren maar wel minimaal een week wachten tot je je geld terug krijgt echt bol.com klote bedrijf gewoon