Bol.com reviews

Fred
15-06-2020

Goed voor de klant slecht voor de verkopende partij/medepartner

We hebben legio problemen met bol.com , het meeste wuift men van de baan , een klant heeft na onze ervaring altijd het voordeel maar ze leven door medeverkopers die daarop adverteren , ze mogen wel hier goed over nadenken.

- Klant besteld een product en zegt dat deze is gebruikt , maar na retour bleek het om een toestel te gaan die de klant retour stuurde , na onze klachten foto`s gestuurd en onze klacht we moesten het product na het niet eens zijn op onze kosten retour sturen , daar wij het er niet mee eens zijn , de klant lacht zich wilt met bol.com.

- Klant besteld een artikel blijkt niet op zijn TV te passen hij had gegokt , een medewerker van bol.com had waarschijnlijk contact gehad met de klant , de medewerker stuurde ons een bericht dat de medewerker het aangemelde retour niet te accepteren omdat men zomaar gokte ( wij er blij mee men denkt te makkelijk over verkopers want wij draaien voor de kosten op) , maar na dreigingen van de klant van een niet Belgische afkomst zou die wel even langskomen , meteen werd voor de klant een retour geregeld en moesten we het toch accepteren waar wij het niet mee eens zijn , met andere woorden als je dreigt tegen bol.com kom je als klant erg ver.

Na zeer veel mail contacten komen we er maar niet mee uit ze blijven aan hun wetten en standpunt door mailen.

- Contact naar de verkopende partij is zeer matig er zijn mensen genoeg ( telefoon mensen) die binnen 24 uur kunnen contacten , corona is nonsens om dit steeds te noemen ze werken als callcenter gewoon dan thuis.

Wij adviseren iedereen eens goed na te gaan denken voor een aankoop bij bol.com , kijk eerst waar het product echt vandaan komt en bestel rechtstreeks of liever op de zaak.

We kunnen een boek vol schrijven met de vele fouten van bol.com.

Tine

Diefstal

De inhoud van een retourzending via postNL is verwisseld tijdens transport. Diegene die betaalt voor de verzending (en retour) kan enkel klacht indienen bij postNL, in dit geval dus bol.com.

Bol.com heeft een speciale overeenkomst met postNL waarbij het onmogelijk is om klacht in te dienen. Oplossing van bol.com, de klant moet betalen voor gesloten goed zonder dat er onderzoek komt laat staan klacht wordt ingediend naar en bij postNL. Dit is schandalig.

Bestelling of niet?!

Als er iets is met de levering en men komt er niet uit met de verkoper dan is het de bedoeling dat Bol.com het op gaat lossen, helaas gaat dit totaal fout.

Product nooit ontvangen/verzonden, geen track&trace.

Bol.com zetten zich aan de kant van de verkoper, ik heb elders een klacht moeten indienen ,maanden zitten vechten om mijn geld terug te krijgen.

Heb mijn geld eindelijk gekregen, geen excuses, en ook geen "tegemoetkoming" wat ik zou krijgen.

An

Uitstekende service

Ik had via bol.com een koptelefoon besteld. Na een week was hij er nog niet. Via de chat heb ik daar meerdere keren contact over gehad en ik ben netjes geholpen. Ik heb mijn geld terug gekregen. Ik ben zeer tevreden.

Davor
14-06-2020

Klant is hier de nul! Mijden als de pest

Cadeaubonnen die vervallen en die ze weigeren terug te activeren. Legaal, maar op het randje, want aan geld een einddatum plaatsen zonder tegenprestatie laat toe om u te verrijken. Moet consumentenorganisaties inschakelen om geld terug te vorderen. Blijkbaar doen ze het voor Nederlandse klanten, maar niet voor Belgische, wat het nog erger maakt. Zo'n winkel waar de klant de nul is moet men mijden, om niet te zeggen boycotten!

12-06-2020

Pakket kwijt geraakt

Pakket laten versturen naar AH, mail gekregen dat pakket er zou zijn.

AH kon pakket niet vinden.

Bianca
09-06-2020

Geannuleerde bestelling

Vandaag een fietskar besteld, meteen betaald. En later krijg ik een mail dat ze de bestelling geannuleerd hebben. Denk zelf ivm verkeerde prijs, terwijl erbij stond 92% korting. En nu drie dagen wachten voordat ik mijn geld terug gestort krijg. Echt slecht. Wil je bellen met de klantenservice, nou vergeet het maar, gewoon niet te bereiken.

Tiny
08-06-2020

Slechte afhandeling van betaling

Bij bestelling zat factuur. Meteen betaald aan diegene van de factuur. Later aanmaning Bol.com dat er niet betaald was. Toen begon de ellende. Leverancier gebeld zei dat het zo prima was maar dat vond Bol.com niet. Uren gebeld en mail gestuurd en na plm. 30 dagen kreeg ik geld terug. Wij betalen alles binnen 8 dagen en hebben een verschrikkelijke hekel aan aanmaningen. Bol.com dit is echt heel slecht.

Melissa
08-06-2020

Top ervaring.

Ik heb tot nu toe nooit gehad dat er iets mis is gegaan. Ik heb al 5 x besteld en alles kwam netjes op tijd. Zeer tevreden.

Adriana
05-06-2020

Het is opgelost

Beste ervaringen.nl,

Ik weet niet meer waar ik het heb neergezet, hier of bij klacht.nl of op een andere site met klachten, maar ik ben er letterlijk dag en nacht mee bezig geweest. Ik bestel geen kunstplanten of het zouden hele mooie moeten zijn, maar daar hangt dan een prijskaartje aan van een paar honderd euro, Bol.com weet ook dat ik alles betaal, maar niet als ik iets niet krijg of aanneem. Het is gelukkig geretourneerd, zodat ik niet met kosten opgezadeld zit. Andere bedrijven zoals Klarna met achteraf betalen beweren na 4 maanden nog dat ik een jas geleverd heb gekregen van het bedrijf Wish. Nou, die jas is bij mij nooit aangekomen.

Ik had nooit klachten. Ja, als het bij je thuis bezorgd moest worden en ze kwamen niet, maar dat is nu nooit gebeurd. Ook in deze slechte tijd. Ik zei aan de bezorgers dat ik het niet zou aannemen, zowel de bezorgers van Postnl als DHL, want ik bestel geen nepplanten.

Zie je Bol.com, na een aanmaning, is het allemaal retour gekomen. Mijn DNA zit niet een op dat pakket. Die jongens/mannen van de bezorgdienst hebben goed werk verricht. En Bol.com jullie moeten mij wel vertrouwen. Zoals ik al eerder getypt heb; in dit coronatijdperk is iedereen op geld uit, ik niet, want ik heb nog nooit met incassobureaus te maken gehad, maar tijdens die corona blijkt dit veelvuldig het geval te zijn. Maar goed, de artikelen die ik niet besteld heb zijn retour en ik houd een tijdje mij handen op de knip.

Annemarie
05-06-2020

TV besteld en niet geleverd

Op 24 mei een tv besteld bij bol.com. deze zou een week later 2 juni geleverd worden. Ok. Even geduld dus.

Op 2 juni hoor ik dat de levering geen track en trace heeft en dat de levering tot 2200 kan komen. Ok ook geen probleem, even wachten dus.

Heel de dag voor niks zitten wachten.

De helpdesk geeft aan geen gegevens te hebben van de wederverkoper Zoya Tech. Daar mag ik zelf op zoek naar.hun? Ik heb de tv toch besteld bij Bol.com? Hier begint het vervelend te worden.

Ik moet een mail sturen naar zoya tech en zij hebben 2 dagen om te reageren.

2 dagen niks. en vervolgens krijg ik vandaag te horen dat het bedrijf op non actief staat.

Huh. waarom vertel je dat nu pas? Wat een stel prutsers voor mij NOOIT geen Bol.com meer!

LOK bestelling geannuleerd

3 juni bestel ik een grundig T.V. bij bol.com/rosaro benelux voor 425,- euro meteen betaald met ideal krijg bevestiging we gaan uw bestelling uitvoeren doch uurtje later een mail dat partner rosaro benelux deze t.v. te laag geprijst heeft en de bestelling daarom heeft geannuleerd

WAAROM ga je met zulke partners in zee

bol .com was dus eens maar NOOIT meer totaal GEEN vertrouwen in deze "webshop"

Marlene

Niets geleverd. Oeverloze chats

1 juni mondkapjes besteld bij bol.com.

Bericht gekregen dat het pakje bij post.nl is afgeleverd. Bericht bol dat levering volgende dag bij afhaalpunt beschikbaar is.helaas niet, maar begrip hiervoor. We leven immers in coronatijd.

3 juni weer bericht dat het pakje bij post.nl is afgeleverd en donderdag is af te halen. En inderdaad 4 juni kreeg ik bericht dat pakketje die ochtend was bezorgd. Echter het afhaalpunt had niets ontvangen.

Dus direct contact opgenomen met bol. Nou contact. Hier begint het pappen en nathouden van bol.

Eerst een “gesprek” met robot die de gekste antwoorden geeft en zegt dat hij mij niet snapt. Vervolgens via sevice site een mail gestuurd naar “distributeur” maar nooit bevestigingsmail of antwoord gehad. Vervolgens het telefoonnummer gebeld. Na aantal keren overgaan, bericht dat “distributeur” niet opneemt.

Daarna maar de chat geprobeerd en contact gehadmet ene kaylee die het heel vervelend vond en me adviseerde aan het eind van de dag nog eens te checken of het pakje was bezorgd. Ze zou een notitie achterlaten voor haar collega’s, voor het geval dat.

Braaf weer naar afhaalpunt gegaan, maar geen pakketje. Aldaar werd het track&trace nummer ingevoerd en daar stond het pakket nog steeds op niet afeleverd.

Weer aan de chat. Nu met patricia. Kon het hele verhaal nog eens intypen (geen notitie kaylee). Eindeloos rekken met antwoorden waar je niets mee kan. Het komt erop neer dat ik het zelf met de “distributeur” moest oplossen, wie dat ook moge zijn, die nergens op reageert, maar bol beloofde het probleem ook nog naar de firma “distributeur” te communiceren.

Mijn standpunt is dat ik zaken doe met bol en niet met “distributeur anonymous”. bol moet met leverancier onderhandelen, niet ik. Ik wilde mijn geld terug. Patricia ging 5 min. In overleg.

Antwoord “ik kan niets meer voor u betekenen”

Daarna werd ik uit de chat gegooid. Bol.com - wat maak je me nou?

Michelle

Super geregeld

Koop nu al jaren geregeld bij Bol.com.

Snelle levering, ik betaal altijd achteraf ; pas nadat ik het heb ontvangen én besluit te houden betaal ik.

Nooit problemen mee gehad.

Iets niet goed of toch vrij snel beschadigd: hoppekee, gratis een nieuw exemplaar.

Via de chat vragen gesteld. Leuke gesprekken.

Kreeg zelfs een ‘beterschap’-kaart én een keer iets lekkers toegestuurd.

Sommige produkten zijn absurd duur, maar dat komt omdat iedereen daar zijn produkten mag verkopen en tja.er zijn profiteurs bij.

Dus dan bestel ik dat bij een ander. Dat gebeurt ook wel eens.

Shirley
03-06-2020

Samsung A20

Ik koop 2x samsung A20 bij bol.com. beide toestellen zitten constant vast.krijg ik een mail dat ik de telefoons moet opsturen en 2 weken zonder telefoon moet blijven voordat ik het terug krijg. Ik eis mijn geld terug! Kan niet dan maar 2 weken wachten mevrouw. Kut bedrijf ben klaar met ze!

Maria
02-06-2020

Bol.com is niet meer Bol.com

Gisteren is de maand van het spannende boeken weken gestart. Bij aanschaf voor het bedrag van minimaal 15 euro krijg je gratis het hiervoor speciaal geschreven boek van M.J. Arlidge. Dus ik heb voor totaalbedrag van 25,49 euro besteld aan boeken. Netjes een bevestiging ontvangen van de bestelling voor deze totaalbedrag. Nu krijg ik het boek niet omdat 1 boek van een andere partner is. Dat staat er nier als je de FAQ leest, ook bestel ik bij Bol.com en niet specifiek bij een partner. Zij bieden dit als Bol.com aan. Ik wil graag dit boek ontvangen.

Happy
31-05-2020

Komt afspraken niet na. Zeer slechte klantenservice.

Donderdag tv besteld vrijdagnacht track and trace gekregen. Zaterdag zou geleverd worden. Tot 5 min voor aflevertijd mijn track and trace ineens sorry zegt. Nu komt mijn tv pas dinsdag. Contact proberen te krijgen met klantenservice krijg ik Mette verbreek de verbinding krijg ik weer oerdomme Billy.

Klacht ingediend bij bol.com krijg ik contact met Patricia en daarna nog Melinda met als reactie ach het is in feite maar 1 dagje neem maar lekker vrij en pak dinsdag de tv maar aan.

Bestel hier niks mensen. Het bedrijf wordt alsmaar slechter.

Jm
30-05-2020

Naald platenspeler

Is niet op afgesproken datum geleverd. In de track and trace staat al 3 dagen ‘ plannen’ . De verkoper is niet te herleiden. DHL doet niet wat ze beloven Bol laat in een chat een robot standaard antwoordende geven. Echt heel klunzig!

Emmely
30-05-2020

Top klantenservice

Voor mijn afstudeeronderzoek moet ik een onderzoek doen naar klantenservices. De klantenservice van Bol.com staat bekend als een van de beste van Nederland. Vandaar dat ik besloot om ze enkele vragen te stellen voor mijn adviesrapport.

Ik had het niet verwacht, maar bij Bol.com nemen ze niet alleen de tijd om je te helpen met je bestelling, ook voor mijn afstudeervragen kon ik bij ze terecht!

Maar liefst meer dan uur werd er met volle aandacht, enthousiasme en passie duidelijk antwoord gegeven op al mijn vragen. Een goed voorbeeld van kwaliteit boven kwantiteit. Echt een topservice!

Mijn complimenten gaan uit naar Tanja van de klantenservice. Dank je wel voor je lieve hulp!

Eduard
29-05-2020

Pakket nooit geleverd

19 mei een ledstrip besteld 22 mei zou het geleverd worden. Tot op heden nog niks ontvangen, maar wel betaald. Via een vage chat van Bol doorgestuurd naar de leverancier die zegt dat het aan DHL ligt , zelfde verhaal bij DHL vage chat. En nog steeds geen pakket ontvangen. Gevraagd of ze het geld willen terug storten of concreet iets kunnen zeggen over de levering. Geen antwoorden meer.