Bol.com reviews

Bertina
14-09-2021

Was altijd tevreden over Bol.com, maar ik vind dat ze klachten niet goed afhandelen.

Heb een printer besteld, deze zit kapot in de doos, stuur je retour en na 2 maand krijg je de printer weer terug (met nog meer kapotte/losse onderdelen) en de mededeling: dit valt nier onder garantie!

Zeer slecht

Di
13-09-2021

Zeer slechte service

Vaste klant bij BOL en altijd tevreden geweest, totdat mijn Philips stoomstrijkijzer defect ging binnen de garantieperiode.

Inmiddels 3x opgestuurd en 3x terug ontvangen met de mededeling dat het ijzer gewoon functioneert.

Niet dus. er zou 5 bar druk op moeten staan, maar er komt bijna geen stoom uit en al helemaal niet onder druk. Ik weet niet hoe vaak heen en weer gebeld, gemaild en gechat.

We zijn nu 3 maanden verder en het probleem is nog niet opgelost

Voel me enorm belazerd door BOL en dat na al die jaren klant te zijn!

Nele
10-09-2021

Oplichting bij bol.com

Defecte refurbished iPhone ontvangen en moeten retourneren op eigen kosten, omdat bol.com weigerde te helpen en geen retourvoucher wilde bezorgen.

Na voldoening aan retourvoorwaarden, weigert bol.com nog steeds terugbetaling van het geretourneerde product, als ook van de extra retourkosten. Daarnaast beloven ze steeds contact op te nemen, maar je hoort heb niet en ze blijven diensten aanbieden van fraduleuze partners, met kennis van hun praktijken.

Andy
05-09-2021

Bol annuleert bestelling zonder ons goedkeuren!

Mijn zoon is onlangs onverwachts overleden. Dus emotioneel zitten we er al volledig doorheen. We bestellen een gepersonaliseerde foto-hanger met een foto van mijn dode zoontje. Echter wordt die in een postpunt gedropt waar ik in geen geval kan afhalen. al bijna vier weken geleden bel ik in bij ups en daar zeggen ze dat ze het opnieuw zullen aanbieden binnen enkele dagen. Een halve week later is er niets gebeurd. Ik bel nogmaals in bij ups en vraag waarom ze liegen. Dan openen ze een dossier en zeggen ze dat men binnen 48u zouden contacteren om het dossier op te volgen. Echter meer dan een week later is er nog steeds niets gedaan. Ik bel nogmaals in maar krijg deze keer niemand aan de lijn en geef het bij hen op. Ik leg dan de leverancier, partner van bol.com, het geval uit en vraag hen om het opnieuw op te sturen met een andere koerier wanneer het retour naar hen zou gaan. De termijn dat pakjes in zo een punt blijven liggen is normaal slechts enkele weken. We zijn vandaag echter bijna vier weken verder en het ligt nog steeds in dat postpunt. De termijn is allang voorbij en het had al retour moeten gaan. Er is inmiddels een onderzoek gestart via OMPS waarom ups dat nog steeds niet doet. Wanneer ik vervolgens opnieuw de verkoper contacteer om hulp worden ineens mijn vragen genegeerd. Ik contacteer bol.com omdat die verkoper niet meer reageert. Medewerkster Iqra van Bol begrijpt mijn situatie en stuurt een aanmaning naar de verkoper. Dan ineens reageert de verkoper WEL, maar met het commentaar dat ik hen de schuld geef van dat probleem en dat zij als verkoper altijd sowieso de 'schuld' krijgen van bol. Ik zeg die verkoper dan dat ik helemaal niets over enige 'schuld' heb vermeld en enkel mijn pakje correct wil zien retour gaan, maar dat zij dus zelf niet reageerden, en dat nu dan ineens wel weer kunnen. Ik wijs hen op hun eigen foute handelingen daaromtrend, maar die verkoper blijft doodleuk met de voeten rammelen en rond de pot draaien. Ik licht bol erover in maar krijg dan van hen ineens ook het deksel op mn neus, en ondanks ik zeg het NIET te doen heeft die Petra de bestelling botweg geannuleerd en het chat gesprek afgebroken.Mijn pogingen tot nieuwe chat werden door haar telkens weer afgebroken.Ze heeft in naam van Bol.com mijn recht als consument geschonden en zonder mijn goedkeuring die bestelling geannuleerd. Nu gaat onze foto van ons dode kind god weet waar eindigen. Bedankt Bol.com voor uw harteloosheid en onmenselijkheid. Maar wij laten het niet zo!

Jacob
25-08-2021

Zit al dagen te wachten op een boek

Afspraak niet nakomen is een ding. Er niet eerlijk over communiceren maakt het dubbel erg.

Ries
23-08-2021

Liegen over niet thuis zijn

De bezorgers maken er een puinhoop van. Op beloofde bezorgdata was ik gewoon thuis tussen genoemde tijdstippen. Op me telefoon kreeg ik al een melding dat bezorging niet gelukt was daar ik niet thuis was, hu! Ik was 1000% thuis. Even later kwam de mail dat ik de volgende dag me pakket op kon halen bij afleverpunt.

Ik weet wel waar de schoen wringt, de pakket bezorger krijg te veel pakketjes mee en doet er dan maar een melding uit dat ik niet thuis was, werkelijk schandalig, een briefje in me brievenbus? Niet dus walgelijk gewoon!

Reindert
20-08-2021

Slechte klantenservice

Een niet geleverd artikel wordt niet gecrediteerd, dus je mag gewoon betalen! Doordat bol steeds groter wordt en werkt met derden wordt de klantenservice onredelijk. Men laat je in de kou staan. Reviews over bol bij o.a. kieskeurig zijn niet meer echt onafhankelijk, want bol heeft wel een aparte divisie die reviews aldaar "stuurt" en regelt.

Wees gewaarschuwd: bol is alleen leuk zolang het allemaal goed gaat.

Vartan
19-08-2021

Slechte printers

Ik koop al tweede keer zelfde printer bij bol.com en die doet het niet goed de eerste hebben ze wel terug genomen maar dit keer zegen ze dat we moeten gaan repareren en u moet 14 dagen wachten voor dus we kunne niet werken zonder printer

Ik begin al vertrouwen kwijt te raken bij bol.com

Teddy
19-08-2021

Koop geen Beko wasmachine

Beko levert wasmachines waarvan bekent is dat er n constructiefout in de trommel zit! Via Bol.com gekocht en zit inmiddels al 4 weken met n kapotte wasmachine die ik 6 weken daarvoor gekocht heb!

Echt schandalige service dus hierbij is ook mijn vertrouwen in Bol.com erg beschadigd!

Wordt vervolgd!

Jeanet
17-08-2021

Waarom zou ik bij bol.com iets kopen

Vorig jaar tandpasta gekocht met een cadeau-kaart. Ik dacht ik heb verder niets nodig, dus dan hoef ik heel lang geen tandpasta meer te kopen. Het bleek een heel oude verpakking met een houdbaarheidsdatum tot januari 2022 en na een aantal maanden merkt ik dat de werking van de tandpasta afnam (gevoelige tanden). Ik heb nog gekeken wat bol.com verder nog verkoopt wat ik vaak gebruik. Eigenlijk alles is goedkoper in de winkel. Zelfs iets simpels als baking soda is bij hen 6,50 en bij de supermarkt 1,69. Alle persoonlijke hygiëneproducten die ik heb opgezocht waren allemaal veel duurder. De vraag is dus waarom zou ik bij bol.com iets kopen.

17-08-2021

Bizar

Na reclameren over een onjuiste bestelling komt er via de chat geen oplossing en via de telefoon verbreekt een onvriendelijke dame zomaar de verbinding na aangegeven te hebben dat zij een fout hebben gemaakt maar wij zelf dit maar moeten oplossen. Later komt er een aanbod per mail met 3 euro korting op de volgende bestelling. Daar gaat het ons niet om, je hebt dan niet begrepen wat klantenSERVICE is…. Een (ex) jarenlange klant.

Anita
15-08-2021

Nieuw koffiezetapparaat met krassen!

Nieuwe koffiezetapparaat blijkt diepe krassen te hebben.

Tot op heden nog reactie.

Tevens lijkt het, hoe groter bol.com wordt, hoe vaker er iets niet goed gaat.

Ahmed
13-08-2021

IPhone 12 pro Max

IPhone 12 pro Max bij bol.com 29 jullie besteld en betaald we zijn nu 13 augustus en nog niets ontvangen en ze vinden geen antwoord wanneer die geleverd wordt ik heb daar al heel veel gekocht maar dat is nu het laatste dat ik gekocht heb die lachen gewoon de mensen uit

Femke
12-08-2021

Bol gaat hard achteruit

Helaas gaat voor bol.com op 'hoe groter het bedrijf hoe minder wij ons aantrekken van onze klanten'

Desinteresse, onverschilligheid en klantenservicemedewerkers met een zeer laag IQ die de term service maar eens moeten opzoeken. Ik ben hier niet langer klant.

Mike
10-08-2021

Regelmatig problemen bij levering en klantendienst slecht

Regelmatig problemen bij levering

Dan
10-08-2021

Bol.com laatste tijd superslecht

Jaren lang klant bij bol nooit problemen, tot de laatste maanden. Kast besteld van Teck-Take van 3 meter hoog krijg je een kastje van niet eens 1 meter. Laatste weken staat er bij status bezorgd, terwijl er niks bezorgd is of de bezorger zegt dat ik niet thuis was terwijl ik wel thuis was. Ga je naar bol is het ineens wordt morgen bezorgd, dag erna nog niks, status volgende dag wordt het bezorgd. Zit je 3 a 4 dagen te wachten voor niks. Chatbot is een totale ramp, zo is bol er lekker makkelijk mee af, een chatbot die niks begrijpt van je vragen en elke x met de zelfde antwoorden/oplossingen komt. Krijg je eindelijk contact met een medewerker wordt er gezegd pakje is zoek en de volgende dag gewoon in de bus. Bij deze zijn ze 2 klanten kwijt.

Edwin
30-07-2021

Slechte klantenservice. Weten niet wat klantvriendelijkheid is!

Afgelopen woensdag voor 19:30 een iPhone 12 Pro Max besteld, met daarbij netjes door Bol.com vermeld voor 22h besteld morgen in huis.

Donderdag bevestiging gehad dat de telefoon door Bol.com via “HS verkoop Eindhoven” uitgeleverd zou worden aan MobiDepot “Trunkrs”.

Vervolgens gisteren om 20h nog geen reactie gehad wanneer het geleverd zou worden. Daarom maar gebeld met Bol.com en daar kregen we te horen dat we geduld moesten hebben het kon nog tot 22h uitgeleverd worden.

Vandaag nog geen telefoon ontvangen behalve een bericht dat het eerst tussen 17:00-22:00 geleverd zou worden, vervolgens tussen 17:32 en 17:52.

Om 18:30 geen pakketje ontvangen daarom wederom gebeld met Bol.com het om te vragen waar het pakketje was. Dat wisten ze niet! Ze zouden nakijken en ons uiterlijk voor 21h berichten. 19h de volgende mail;

Pakket niet aangekomen

Je pakket is nog niet aangekomen op de Trunkrs-hub. Neem contact op met de webshop voor meer details over de zending.

Dat hebben we gedaan, een standaard Bol.com protocol (lees volgens het boekje zonder persoonlijke interesse) sorry voor het ongemak we hebben een mailtje gezonden aan de partner wie het zou leveren maar kunnen zeker voor maandag geen verdere mededelingen doen.

Vervolgens gevraagd om het geld terug te storten zodat we morgen alsnog ergens de telefoon zouden kunnen kopen wordt niet geaccepteerd, ophalen bij een ander depot of bij het bedrijf in Eindhoven wordt geen medewerking aan gegeven. Waardoor je al snel een week zonder telefoon moet zitten (oude defect).

Vinden dit verre van klantvriendelijk en ook niet gepast en laten het hier zeker niet bij zitten. Maar een recensie schrijven is wel zeker gepast, gezien zeker niet alleen de goede berichten geplaatst moeten worden maar ook hoe Bol.com werkelijk met zijn klanten omgaat.

Rejan Hera
25-07-2021

FRAUDE MET MIJN VISA CARD!

Ineens €189.- afgeschreven, terwijl ik niets besteld had. Meer als 1 week bezig geweest, gechat, gemailt, op laatst reageerde ze niet meer(ieder x andere mensen die reageren en totaal niet betrokken zijn om het probleem op te lossen) mijn card laten blokkeren door de fraude afd. Bij visa, gedreigd met de politie en nu eindelijk is het bedrag retour dus mensen als zij je cardgegevens hebben, meteen verwijderen bij je gegevens!

Kevin
20-07-2021

Een teleurstellende reparatie

Ik heb 7 maanden geleden een nieuwe gaming-laptop aangekocht bij bol.com. Verschillende toetsen kwamen zonder enige aanleiding en ik stuurde mijn product op voor reparatie.

Na een week toen ik mijn product opstuurde kreeg ik een mail dat mijn pakketje niet was aangekomen. Ik als klant heb dan moeten moeite doen om te weten waar mijn pakketje was. Ik kreeg dan te horen van de post dat mijn pakketje gewoon was afgeleverd een dag na ik het had verstuurd en dat het in het magazijn lag van Bol. Toen ik dit doorgaf werd mijn reparatiestatus schaamteloos geüpdatet. Ik heb nooit excuses ontvangen hiervoor.

Pas na 9 dagen kreeg ik mijn bericht pas van het reparatiecentrum (MSI) met als nieuws dat mijn laptop onder gebruikersschade valt en dat ik een serieus bedrag moest betalen voor het te laten repareren. Met andere woorden kon ik geen gebruik maken van mijn garantie wat ik een beetje belachelijk vond.

Bol.com was zelf van mening dat een laptop van die prijs zeker tegen een stootje moet kunnen, laat staan hem gewoon te gebruiken. Veel steun kreeg ik toch niet echt. Ik had verwacht dat bol.com het voor mij ging opnemen of me helpen zoeken naar een oplossing. In de plaats sturen de organisaties me naar elkaar door en zijn alle gevolgen voor mij. Ik als klant zou dit niet hoeven te doen.

12-07-2021

T speciale Gratis bezorg abonnementje van een tientje . Pfffft

Wassen neus, je denkt dat je goedkoper uit bent maar in werkelijkheid betaal je veel meer voor je product