Bol.com reviews

Harold
05-08-2019

Administratie is er een puinhoop

Twee maanden geleden product besteld bij bol.com, al bij het betalen ging er iets mis. Omdat ik er niet gerust op was, belde ik met de helpdesk. Sussende woorden: het kan even duren voordat de bestelling administratief verwerkt is. Het product is redelijk keurig geleverd, maar de nasleep superirritant. In plaats van een reservering op mijn creditkaart die een paar dagen later werd omgezet in een betaling, werden er eerst twee en later nog eens twee reserveringen gemaakt, waardoor de betalingsruimte meteen bijna duizend euro minder werd. Bellen met de klantenservice leverde steeds hetzelfde beeld: O, meneer, wat vervelend! Dat gaan we zo snel mogelijk regelen = binnen een of twee werkdagen. Twee maanden later zijn nog niet alle reserveringen verwijderd en de klantenservice heeft niets meer van zich laten horen. Waardeloos! Dan maar ergens anders mijn spullen kopen.

Charlotte
01-08-2019

Geen factuur ontvangen

Ik heb een bestelling geplaatst, perongeluk onder persoonlijk account en bol.com weigert niet alleen een factuur te maken (sorry maar als ik in de winkel aan de kassa een factuur vraag kan dat ook) maar ze sluiten nog eens telkens de chat af zonder te wachten op mijn reactie. Ik heb de uitleg dus al 3 x gedaan en ik krijg geen hulp. Ik loop op deze manier 150€ mis.

Iris
31-07-2019

Studieboeken

Vanwege de studie van mijn zoon moest ik de boeken bestellen via bol.com,, besteld word de volgende dag geleverd. niet dus de hele dag thuis gebleven gechat met de klanten service maar dat was volgens mij een computer, zei steeds hetzelfde als morgen niet bezorgd is neem contact op. Wat dus wilt zeggen nog een dag thuis zitten. waardeloos bestel ik nooit meer iets van

Klaus
31-07-2019

Besteld artikel zelf monteren

Recentelijk bestelde ik bij u onder Bestelling 2444137000 een hometrainer zoals afgebeeld op uw website/.

Geleverd werd een grote doos met losse onderdelen.

Uw leveringspartner was niet bereid om een ophaalafspraak te maken zoals door bol.com aan ons toegezegd.

Ik wens een dergelijke ervaring met nol.com niet meer mee te maken

Ik zal bij u niets meer bestellen en ik verzoek u daarom mijn e-mailadres uit uw bestanden te verwijderen.

Gerard M.
30-07-2019

Zonnen buiten douche, lekt

Op 15/6 een zonnen-buiten-douche geleverd gekregen voor mee te nemen op vakantie. Helaas was de douche-zak lek. Direct contact opgenomen. Geen probleem we sturen direct een nieuwe zak zodat u die kan meenemen op vakantie. Zeven dagen later nog geen nieuwe douche. Weer contact en werd glashard beweerd dat de douche al bij mij zou moeten zijn. 3 dagen later bericht dat er een nieuwe verzonden was. Helaas gingen we met vakantie zonder douche.

Tijdens de vakantie wordt er door Bol.com contact opgenomen dat we de douche zouden en hebben en hoe het beviel. Niet dus.

Kom je terug van vakantie blijkt dat in de doos geen douche zit, maar een lullig slangetje.

Dan maar weer chatten met Bol.com. Nee ze kunnen niks vinden. Wordt tijdens de chat gewoon afgebroken. Weer geen antwoord. Dan maar bellen en ja we krijgen iemand aan de telefoon. Nou sorry hoor we sturen het geld terug. Omdat ik een werkende douche wil en geen geld, na lang aandringen gaan ze eindelijk de zaak onderzoeken.

Nu 1,5 maand na eerste levering nog geen bevredigend antwoord.

Koop nooit meer bij Bol.com, onbetrouwbaar

Luke
30-07-2019

Levering te laat binnen

Heb Gistermiddag op 29-07-2019 een boek besteld bij Bol.com met als optie dezelfde dag in huis voor een bedrag van 3,99 Euro levertijd tussen 18:00-22:00

as we speak heb ik op dit moment mijn boek nog steeds niet binnen maar heb van de klantenservice als compensatie een waardebon van 5,00Euro gekregen omdat men niet instaat is om het bedrag van 3,99 terug te boeken.

Ik word dus verplicht om een product aan te schaffen met een korting van 5,00Euro terwijl ik haast nooit wat bij Bol.com bestel.

Tip: deze optie nooit gebruiken is geen garantie en een risico helemaal als je de volgende dag met vakantie moet of zo iets dergelijks.

E. Sommeling
29-07-2019

Goede service

Recentelijk 2 artikelen voor het eerst bij Bolcom besteld. Ze zijn op de afgesproken datum geleverd. Volhouden zo.

Jetty
28-07-2019

Andere slang dan op de door, slechte klachtenafhandeling

Big boss hose besteld. Krijg een andere slang dan op de verpakking staat. Klantenservice geeft alleen maar nietszeggende antwoorden. Klacht indienen lukt niet omdat er steeds gemeld wordt dat mijn profiel al bestaat. Elk ander profiel wordt ook afgewezen.Telefonisch kan ik heel lang wachten en uiteindelijk wordt de verbinding verbroken. Eens en nooit meer bol-com

26-07-2019

Verkeerde tv leveren

Waardeloos bedrijf ,komen hun afspraken niet na.

je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

26-07-2019

Geen/onbehoorlijke respons.

Chat gestart over artikel-beschrijving. Zou binnen 24 uur een mail krijgen. Na 48 uur nog steeds niets. Nieuwe chat gestart. Werd er na 2 entries gewoon uitgegooid.

Michel
25-07-2019

Onbetrouwbaar bedrijf

Ik ben al jaren een goede klant van Bol.com maar maak nu iets mee waarvoor ik iedereen wil waarschuwen. Het onderstaande is voor mij een reden niets meer te bestellen via Bol.com.

Ik bestel op 7 juli een product via Bol.com (bij een externe verkoper), ik kies gelukkig voor “Achteraf betalen”. Ik zou volgens de bol.com website het product de volgende dag in huis hebben.

Op 11 juli ontving ik het product, ondertussen had ik het al ergens anders gekocht en heb het direct dezelfde dag retour gestuurd. Op 12 juli krijg ik via Track and trace van PostNL de melding dat het pakket is afgeleverd.

Op 19 juli stond bij Bol.com het product nog niet op retour ontvangen. Ik heb gebeld met Bol.com en de dame aan de telefoon verteld mij dat zij inderdaad ziet dat het op 12 juli retour gekomen is. Vanaf dat moment staat het product in mijn Bol.com account op ook op retour ontvangen. De dame zegt het te zullen regelen met de externe verkoper.

Vandaag 25 juli ontvang ik van Bol.com een betalingsherinnering. Ik heb opnieuw gebeld met Bol.com en mijn ongenoegen uitgesproken. De dame aan de telefoon zegt niets te kunnen doen omdat de externe verkoper geen reactie geeft. Ik vraag aan deze dame hoe het zit als hij de komende maand ook geen reactie geeft, kan ik dan een aanmaning en incasso krijgen. De dame van Bol.com zegt dat dat inderdaad mogelijk is.

Ik dacht al die jaren zaken te doen met een betrouwbaar bedrijf maar nu blijkt dat Bol.com je gewoon in de kou laat staan als een externe verkoper zijn retouren niet afhandelt.

Het zal ongetwijfeld goedkomen maar ik wil toch gemeld hebben dat Bol.com in ene een stuk minder betrouwbaar is als dat ik al die jaren gedacht heb.

Ik bestel niets meer bij dit bedrijf omdat achteraf blijkt dat je niet weet met wie je zaken doet!

Ans
25-07-2019

3 x bestelling geplaatst bij Bol.com maar komt nooit op afgesproken dag binnen

Na jaren toch weer klant geworden van Bol.com

Bestellingen werden in het verleden nooit op tijd geleverd. Ik denk, laat ik weer eens proberen.

In april iets besteld, was op voorraad en zou de volgende dag geleverd worden. Niet dus 4 dagen later

Nog een poging gedaan en wederom weer niet op afgesproken dag geleverd.

En nu deze week op dinsdag iets besteld en zou woensdag geleverd worden. Krijg nog een mail van Bol dat mijn bestelling op woensdag geleverd wordt.

Net gebeld met Bol en krijg te horen dat het nogal druk is. Deze smoes gaat bij mij niet op.

Ik bestel bij vele bedrijven en die komen afspraken wel na.

Voor mij nu NOOIT geen BOL. COM meer

Guus
24-07-2019

Gebruikt product geleverd

Voor de tweede maal een bestelling van Bol geretourneerd omdat de verpakking open is geweest en het product niet compleet is. Het eerste product was een Nespresso machine geleverd via Buy Bay retourkansje. Had ik geen 2de kans artikel besteld. Traphekje om dezelfde reden retour gestuurd. ook een niet bestelt 2de kans artikel. Let dus op bij Bol. Coolblue is heel duidelijk als het om een 2de kans artikel gaat.

24-07-2019

Men vertelt dingen ,belooft dingen maar nakomen ho maar

Als mij is vertelt voordat ik een qled tv van 1200 euro bestelde bij ze dat hij niet goed was meteen kon omgeruild worden voor een nieuwe of andere tv dan ga ik daar van uit.

Nu blijkt dat de leverancier van hun eerst de tv terug moet hebben voordat ze een nieuwe toesturen.

Als je dan daarover gaat bellen en men vertelt jou dat je wordt terug gebeld en het gebeurd niet al 3x dan wordt het eens tijd dat er een bezem door dat bedrijf gaat.

Kortom klachten kunnen ze niet oplossen dus zorg dat je een goede rechtsbijstandverzekering heb want dun kun je klappen terug uitdelen en is ineens wel van alles mogelijk. bah ,bah en nog eens bah

Tally
23-07-2019

Na jaren goede ervaringen nu nooit meer.

Bol is een doorgeef Luik naar andere winkels geworden.en op de een of andere manier is de service van prima naar bagger gegaan. Koop liever bij coolbleu, dan weet je met wie je zaken doet heb je service en 2 jaar garantie op AirPods inplaats van 1 bij Bol.

Jaap
20-07-2019

Klachten worden niet beantwoord

Klacht voor een te weinige levering word niet op gereageerd.

Cornelis
19-07-2019

Van kastje naar de muur sturen met je garantie

Zelf het probleem oplossen doen ze niet en de garantie die je krijgt is ook waardeloos.

Ze hebben het maar gaat maar naar onze partner, lekker makkelijk. En die krijg je ook niet te pakken.

Dus Bol je bent weer een klant kwijt?

(e-mailadres verwijderd)

Ger

Koop nooit boeken en Lp,s bij Bol

Boeken en Lp's zijn nooit puntgaaf of er zit een vouw in het kaft en hoes en vaak de hoek is beschadigt!

Ali
19-07-2019

Zal niet meer bestellen hier.

Deel 1

Ik had 2 USB-Lightning speciaal voor mijn iPad besteld . Kreeg later via de mail te zien dat het op afgelopen vrijdag bezorgd zou worden tussen 13:00 en 15:00 uur. Ik hoefde er niet voor thuis te zitten, kon door de brievenbus. Maar niets ontvangen die dag en de dagen erna ook niet. Als er betaald moet worden is het gelijk "boem boem" maar spullen leveren niet. Leuk dat andere bedrijven zich aansluiten bij BolCom maar niet heus. Ik heb dat bedrijf gebeld en gemaild zoals BolCom dat aangeeft maar ja als er niet opgenomen wordt en niet gereageerd wordt op de mailtjes schiet het toch niet op?! Ik bestel het niet voor niets. Door Klantenservice wordt aangegeven dat ze 2 dagen speling mogen hebben. Ik was stomverbaasd! Dit staat nergens in vermeld op de site . Stuur dan geen mailtje dat het om die en die dag bezorgd gaat worden of geef dat aan. Nu zit ik zoveel tijd aan te verspillen dat het mijn keel begint uit te komen. Nu moet ik dan toch maar "gewoon" zitten wachten. Ik baal er enorm van! iPad zit vol en iPhone zit ook vol. Ik kan even niets meer.

Deel 2

Gebeld met BolCom nadat ik tot woensdag maar afgewacht had omdat ik dan van die 2 dagen speling achteraf wist. Niets binnen. Ik heb woensdag gebeld met BolCom en gesproken met een medewerker van ze (zal geen namen noemen) maar die heeft mij er van verzekerd dat ze al het mogelijke zouden doen opdat ik mijn bestelling krijg. Hij zei dat BolCom zelfs het verschil voor hun rekening zou nemen waarop ik zei dat hij wel moest beseffen dat ik er 2 had besteld en waarop hij weer zei dat ook al zouden het er tien zijn geweest dat ze zouden bijleggen! Ook zei hij dat hij het in de gaten ging houden voor 3 dagen met mijn bestellingsnummer en telefoonnummer bij de hand . Ik moest nu nog eens 2-3 dagen wachten!

Deel 3

Ik kreeg een dag later een mailtje waarin staat dat mijn bestelling tijdens het verzendtraject verloren zou zijn gegaan. Dit zou BolCom en Lumiere geconstateerd hebben Daarom hebben zij het maar eenzijdig geannuleerd! Daarmee zou mijn betalingsverplichting vervallen zijn! Hallo !. Waar blijft jullie leveringsplicht dan? Ik heb direct moeten betalen maar nou hoor ik dat mijn terugbetaling 3-5 werkdagen duurt. Maar daar heb ik niet om gevraagd! Ik wil mijn artikel waar ik dus 2 van heb besteld. Wat heb ik nou als klant met het verzendtraject te maken? Niets toch? Klant is koning toch? Eerst tegen mij zeggen dat ze er alles aan zouden doen, ook al zouden ze bij moeten leggen, dat ik mijn artikelen zou ontvangen en dan dit.

Deel 4

Ik heb gebeld met de klantenservice vandaag vrijdagochtend en daar kon de medewerker na ruggespraak het volgende aan mij vertellen : Hij vertelde mij dat de voorraad op was bij Lumiere en dat ik opnieuw moest bestellen. Toen ik hem er aan herinnerde wat zijn collega eerder mij had beloofd zei hij dat hij even moest overleggen. Even later komt hij terug en zegt dat later de voorraad weer aangevuld zou zijn waarop ik zei ,nou dan kan het toch dan opgestuurd worden? Zegt die meneer nee want dat gaat pas veeeel later plaatsvinden. Ik heb gezegd dat dit niet door de beugel kan en gezegd dat ze dan maar via een andere leverancier moesten leveren en het verschil voor hun rekening moesten nemen. Nee want meneer had ruggespraak gehouden en kreeg mee dat BolCom dit niet voor hun rekening nam. Nou vraag ik je? Eerst zeggen dat klnt koning is vervolgens beloven om dan de belofte niet na te komen? Is dit klantvriendelijk? Dit is voor mij de laatste keer dat ik dir soort ongein bij ze koop. Waarom geven ze er geen Track&Trace code aan mee? Er wordt gezegd dat het in een brievenbus doosje wordt gedaan maar toen ik BolCom voor het eerst belde over het probleem kon die meneer mij wel vertellen dat het zeker niet door de brievenbus kon omdat hij de doosjes van mijn bestelling wel kende.

Persoonlijk vind ik dit schandalig dat ik zo wordt afgewimpeld!

Christel
18-07-2019

Is er een beter bedrijf dan Bol.com? Echt niet!

Ik bestel hier al jaren, en de laatste tijd steeds vaker!

Het is hier vaak goedkoper, je betaald geen verzendkosten, je betaald geen retourkosten, je hoeft geen labels uit te printen om iets retour te doen, de klantenservice is altijd perfect (soms zit er een mindere tussen, maar dit komt echt bijna niet voor).

En ben je niet tevreden? Ze doen echt he le maal nergens moeilijk over. al zou je bij wijze van een fles douchegel die half op is terug sturen.

Ja ik ben fan, snap niet dat er zoveel slechte reviews zijn.

Soms komt mijn bestelling ook later. ja kan gebeuren. dan had ik maar naar de winkel moeten gaan!