Online.nl reviews

Samir
07-04-2017

Kies een andere provider!

Deze mensen zijn niet te geloven. Slechte service en de afdelingen zijn niet goed met elkaar afgestemd.

Al een week zonder internet gezeten , om er vervolgens achter te komen dat mijn betaling naar een oud rekeningnummer is gegaan.

Nou oke boek het aub om, want dan kunnen de kids weer normaal tv kijken etc. Ow nee dat gaat niet stuur maar een mail met betaalbewijs. Pff nou oke da doe ik dat even. Na terugbellen om het te checken moest ik gwn even wachten op de verwerking bij de financiele afdeling.

Na 3 dagen voelde het toch raar, en staren naar een zwart scherm is ook niet echt fijn. Blijkt dat het mailtje nooit is gevonden omdat het van een ander mailadres is verzonden dan in hun systeem staat. Oke en is de inhoud dan niet belangrijk? Puntje bij paaltje zit nog steeds zonder internet maar mijn betaling is al weken geleden gedaan.

Ik raad iedereen met Online zaken te doen, en ik zal mijn contract niet verlengen!

Daniel
06-04-2017

Een rommelboel en afspraken worden niet nagekomen!

Tsja, waar zal ik eens beginnen. De eerste keer in mijn leven dat ik een review over een bedrijf schrijf. Laat ik beginnen met een opmerking. Als ik zo met mijn klanten omga dan ben ik binnen de kortste keren hartstikke failliet.

Ik ben al klant vanaf de Wanadoo tijd, met de livebox. Dat is op een gegeven moment omgezet. Digitenne erbij gekozen, werkte altijd prima. Op een gegeven moment werd het abonnement echter een stuk duurder dus besloot ik om eens te kijken of er een betere optie was bij Online zelf, Die was er; omzetting naar interactieve TV en ik zou dan ongeveer 15,- in de maand gaan besparen waarbij ik en sneller internet kreeg en veel meer (digitale) zenders.

Klantenservice gebeld en dit aangevraagd. En toen werd het stil. Tot, na een maand ongeveer, ik opeens een mailtje kreeg dat de dienst werd opgeleverd en ik per direct via Digitenne alleen nog maar Nederland 1,2 en 3 had. Het pakketje voor de digitale tv had ik echter nooit ontvangen. Ik bellen met de klantenservice, en het bleek dat ik tussen wal en schip was geraakt, ik stond op het punt om een paar dagen op vakantie te gaan en men verzekerde mij dat ik bij terugkomst weer digitenne had en het proces voor het nieuwe abonnement alsnog ingezet zou worden, Om te voorkomen dat weer de digitenne afgesloten zou worden liet men een tweede decoder nog op het abonnement staan. Weer een paar weken later, dit was afgelopen maandag. Ik kreeg een mail dat per 7 april alles omgezet zou worden. Maar wat schetste mijn verbazing; de Digitenne was alweer direct stopgezet, en ik had wederom geen pakketje binnen, noch een aankondiging dat er iets onderweg was. Ik sprak opnieuw een medewerker van Online (ene Heleen) en die zou het voor me uitzoeken. Dinsdag was ik zelf heel druk met van alles en nog wat (ja, er moet ook nog gewerkt worden), en onder de middag kreeg ik een berichtje van mijn vrouw dat er opeens een pakketje binnen gekomen was van Online. Ik met goede moed (ik hoopte dat er iets met mijn telefoontje van maandag was gedaan) alles aansluiten, en wat blijkt, het werkt nog niet. Ik weer bellen met Online, en de medewerker die ik 's-avonds sprak gaf aan de volgende ochtend (vanmorgen dus) er voor te gaan zorgen dat de opleverdatum naar voren gehaald zou worden en ik dus direct van de nieuwe diensten gebruik kon maken. Hij zou me ook een mail of een sms sturen zodra het geregeld was. De hele dag geen bericht, dus ik heb bij thuiskomst gebeld (de technische dienst van Online zou op dat tijdstip nog bereikbaar moeten zijn) en aan de medewerker gevraagd of er iets met mijn telefoontje van woensdag gedaan was. Dit bleek niet het geval, waarna ik zei (en nu werd ik dus boos.), regel het dan direct, uw collega's van de TD zijn nog aanwezig en anders zeg ik mijn abonnement per direct op. Meneer zegt dat hij wat voor me uit gaat zoeken en zet me in de wacht. Na een minuut of 10 komt hij bij me terug en hij zegt dat ik niet weg kan. In plaats van te onderzoeken of hij me kon helpen, wat de vorige medewerker beloofd had, ging hij naar de juridische regeltjes kijken. En dat noemt men een klantenservice! Ik noem het een ballenttent.

Suzanna
05-04-2017

Abonnement

Voor een ander aangevraagd en betaal de rekening. Nog geen 2 weken krijg je de rekening wat hoger was dan men zegt. Mensen wil je toch in zee gaan met Online laat je je eerst goed voorlichten wat je precies moet betalen. Als je eenmaal het contract hebt afgesloten komen er kosten bij die vantevoren niet zijn vermeldt, en hoezo voor 3 maanden 10.,korting, als je glasvezel hebt betaal je p.m. 36,00 euro ipv 27,00. Activatie kosten eenmalig 30,00 euro zogenaamd de korting voor 3 maanden? Nummerbehoud betaal je 10,00 euro nou het spijt me dit heb ik bij andere providers nooit hoeven te betalen. Zit zelf bij ziggo en als je afspraken maakt wordt het voor je opgelost en komen na met wat je heb afgesproken. Dus mensen heel goed over nadenken wat je wil en laat je je niet verleiden met die zogenaamde kortingen.

Max
31-03-2017

AUB GEEN ABONNEMENT NEMEN

Ik ben al 2 jaar klant van online. Vraag me niet waarom maar uit woede heb ik mijn klerenkast kapot gemaakt door deze sukkels die geeneens voor interner kunnen zorgen. Voor een abonnement van 50mb heb ik maar 7 mb bereik. Aub niet dezelfde fout maken en deze mensen niks gunnen.

Jo
31-03-2017

KIES EEN ANDER

Zeer lange wachttijden voor telefonisch contact die vervolgens niet de vragen kunnen beantwoorden waarna er wordt doorgeschakeld en er weer lange wachttijden zijn. Dat is ook een manier van inkomsten genereren. De vriendelijkheid is er ook wel af na zoveel domme vragen van klanten. Modem huur na de transitie 1 euro. voorheen gratis. Voor de transitie internet €18 incl. btw factuur. Na transitie €23 incl modemhuur en btw niet vermeld en geen factuur maar onkostennota. Snelheid na transitie is omlaaggegaan. Dit komt ook omdat we aan het einde van een koperdraad zitten volgens de klantenservice, Ik ben overigens niet verhuisd. Overweeg nu sterk om te veranderen van provider.

27-03-2017

Totaal onprofessioneel bedrijf, dat (off)online clubje

Ik ben er ingestonken door de zogenaamde lage prijs van het abonnement. T, elefoon is duurder dan de KPN!, je hoeft maar te bellen naar niet thuis en 10ct staat al op de rekening 10 keer proberen kost dus 1 euro. Wat een klungels! Eén keer ben ik redelijk verbonden geweest maar de afwikkeling was ook weer klunzig door een nieuwe tuner te sturen zonder afstandsbediening die verschilde van de defecte. Nu krijgen we al weken lang het berichtje in beeld dat de verbinding over 4.30 min geprobeerd wordt te herstellen ! Wat niet meer lukt, helaas. Gelukkig heb ik ook een abonnement bij Canal Digitaal wat via de schotel binnenkomt en het allerbeste beeld biedt, werkelijk HD in plaats van surrogaat HD ,het enige nadeel is een enkele onweersbui die tussen beide komt, een paar minuten. Online is dus een echte afrader.

Jean-paul de Rijcke
26-03-2017

TV/INTERNET/BELLEN PAKKET ONLINE.NL WERKT NIET!

12-12-2016 pakket afgenomen. De rekening ging reeds in op 06-12-2016 een week eerder, konden ze niet wijzigen daar andere klanten juist blij zouden zijn. Op 20-12-2016 aangesloten in verband met huurwoning, maar moest nog geactiveerd worden terwijl ze in eerder schrijven aangaven dat alles geactiveerd was op 06-12-2016. Gebeld, maar na activatie geen internet/bellen/tv. Op 27-12-2016 monteur geweest en alles aangesloten, werkte! Maar dan begon de ellende; dagelijks 1 of 2 maal bellen (als je al binnen komt!; 45 minuten wachten is geen uitzondering). Dan werkte de telefoon weer niet, dan weer geen internet en vanaf 27-12-2016 tot dat ze zelf het signaal hebben verbroken in verband met niet betalen rekening moest de tv-ontvanger 2 a 3 maal daags aan- en uitgezet worden anders geen TV! Nu word alleen gecommuniceerd om een bedrag van ruim 1000,- te betalen in verband met 2 jarig contract! Dit wordt binnen 14 dagen geïncasseerd via incassobureau. GEEN PROBLEEM zal via de rechtbank opgelost worden! Jammer want ik heb gebeld om een oplossing te vinden daar het niet functioneerde en de te betalen rekening! Als ik betaalde konden ze kijken of ze coulant konden zijn; JA dan ben ik mijn geld kwijt en er is niets geleverd en de telefoonkosten waren enkel naar online.nl zelf! Op klachtenformulieren word niet altijd gereageerd, dus bewaar correspondentie etc.

Els
26-03-2017

Begin er niet aan!

Had ik deze reviews maar eerder gelezen, dan had ik nooit de overstap gemaakt. Ik zal er niet te veel woorden aan vuil maken. Maar zomaar tv afsluiten is kennelijk normaal. We hebben in totaal 2 weken zonder tv gezeten door hun fout en over het haperende internet zal ik het maar niet hebben. Nu maar wachten totdat we van dat verschrikkelijke contract af zijn.

Voormalig klant
23-03-2017

Oplichters

Na 4 jaar lang trouwe klant te zijn geweest kwam er ineens zonder aankondiging een prijsverhoging. Meerder mailtjes gestuurd maar een inhoudelijke reactie kwam nooit. Veel excuses maar geen uitleg. Ongelooflijk. Afrader!

22-03-2017

Slechte verbinding.

Slechte service, slechte connectie tv-internet -telefoon, vaak valt uit, maar betaal wel veel iedere maand. Contact met online.nl is moeizaam en slecht bereikbaar. 0900 nummer is duur en klantonvriendelijk. Via contactformulier krijg je niet altijd antwoord. Geen vergoedingen of geld terug wanneer dienst niet geleverd kan worden of gebreken vertoond.

Yordi
15-03-2017

Zeer goede service

Ondanks alle reviews die ik hier lees heb ik echt een zeer prettige ervaring met online.nl!

- na de inschrijving een telefoontje met bedankje gehad en dat ik altijd kon bellen als ik een vraag had. - op de datum dat ik internet had afgesloten, had ik ook daad werkelijk meteen internet! - problemen gehad met het aansluiten van de modem. Hier werd ik direct bij geholpen en kon gelijk gebruik maken van het internet. - Speedtest uitgevoerd: 98,9 Mbps down / 47,5 Mbps up (abbonoment van 100 down en 50 up)

Nog nooit last gehad van traag internet of slechte verbinding. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de modem van online.nl nog nooit heb gebruikt. Ik gebruik daarentegen een asus router. Maar ik heb tot nu toe nog nooit een provider meegemaakt die ook daadwerkelijk een goede stabiele modem levert.

Al met al een zeer goede ervaring!

Fatih Kaya
09-03-2017

Zeer onprofessioneel!

Beste lezer,

ik heb een korte periode gebruik gemaakt van online internet. Nadat ik verhuisd was, heb ik zoals gewoonlijk mijn abonnement proberen op te zeggen. Na verbazing was het niet gelukt (ik wou overstappen naar een andere provider en toen begon het). Ik kreeg altijd mijn betalingen via mijn persoonlijke email adres. Ondanks dat ik geen gebruik maakte meer van de diensten, bleef ik betalen om niet in de problemen te komen. Na maanden was het uiteindelijk geregeld dat mijn internet abonnement was opgezegd en ik kreeg per mail een bevestiging. Paar maanden daarna, kreeg ik een mail van call2collect (incasso). Ja hoor, Online heeft mij doorverwezen naar een incasso bureau. Stom verbaasd, heb ik meerdere malen telefonisch contact gehad met Online. Daaruit is gebleken dat ze mij geen mail over betalingen hebben gestuurd. Verzinnen kunnen ze goed dus ze gingen het afschuiven, ''Wij hebben u een brief gestuurd". Woon er al bijna 2 jaar niet meer en dat staat ook bekend. Om het lang verhaal kort te maken, moet ik alsnog meer als €100,- betalen voor iets waar ik geen gebruik van heb gemaakt en de fout ligt 100% bij Online. Ik heb 1 medewerker aan de lijn gehad en dat was een top gozer die zijn tijd verdoet aan een achterlijk bedrijf die geld wil verdienen op een oneerlijke manier.

Ik ga mijn verhaal zoveel mogelijk delen zodat dit niemand overkomt.

Mensen, men die Online een goed cijfer geeft, zijn vast een paar medewerkers en hun eigen omgeving. Het kan echt niet zo zijn dat je bij Online zit en er tevreden mee bent.

Het bedrijf houdt het echt niet lang vol!

Groetjes,

F. Kaya

Fokko
05-03-2017

Online? Offline.

Langzaam internet (alleen ADSL / VDSL) is niet meer van deze tijd. Mensen, stap toch over naar Glasvezel of dé kabelaar in je regio. Beter wat meer betalen voor écht snel internet

Francis
02-03-2017

Ongevraagd mijn provider opgezegd.

Online heeft ongevraagd een provider van een persoon met flinke beperkingen opgezegd en er alleen internet van online voor in de plaats gedaan.

Deze persoon had tv, internet en bellen en is afhankelijk van zijn oproep/alarmsysteem die via de telefoon gaat. Kortom deze persoon heeft letterlijk niets meer. Als hij uit zijn rolstoel valt kan hij niemand meer bereiken.

Schandalig! Online stuurt neemt de mail die je stuurt, waarom en door wie dit is gedaan niet in ontvangst, dus de bereikbaarheid is zeer slecht.

Schandalig hoe deze persoon benadeelt is door Online. Zonder televisie en telefoon.

Aaron
02-03-2017

Te achterlijk voor woorden. Wat een stront bedrijf.

Wat een stront bedrijf. Ze komen geen een afspraak na en wat ze aanbieden werkt niet.

01-03-2017

NOTOIRE OPLICHTING DOOR VERANDERING VAN ABONEMENT ZONDER OVERLEG!

Ik heb al sinds 2012 een abonement bij hun en ben ik deze week achter gekomen dat ze in dec. 2016 2 keer geld van mijn rekening afhalen en tevens in januari 27 euro teveel en deze maand bijna 60 euro teveel! Nadat ik met hun heb gebeld wordt mij medegedeeld dat in januari mijn abonnement tv/internet/telefoon (onbeperkt bellen via vaste telefoon naar mobiel en vast) was verandert naar een abonnement met extra kosten voor bellen van vast naar een mobiel nummer en ik zodoende dus opeens daarom deze hoge rekening kreeg. Aangezien ik ook een mobiel abonnement(gelukkig bij een andere provider!) heb met 6 gb data en onbeperkt bellen naar vast en mobiel zou ik dus logischer wijze dan alleen met de mobiele telefoon naar andere mobiel bellen als ik wist dat ze het abonnement hadden gewijzigd. Volgens hun had ik daar wel een email over gekregen maar die heb ik tot op heden niet in mijn box kunnen ontdekken. Ik heb daar met 3 mensen over gesproken van 2 kreeg ik gelijk en de laaste van afdeling financièn zei dat hun niet aan coulance deden. Dus nu zijn ze mij als klant kwijt.

Marouane
28-02-2017

Slechte service en geen internet

Geen internet, uren in de wacht om contact op te nemen met de klantenservice. Gelimiteerd internet etc.

25-02-2017

Spijt en dom

Als vaste klant/abonnee van Canal Digital was het veel voordeliger als ik zou overstappen van mijn vertrouwde KPN naar Online.nl., tevens zou de internet snelheid verdubbelen naar 100m/bit. Want dan zou ik immers ook nog korting krijgen op mij abonnement bij Canal Digital. Dat scheelt mij zo,n €33 p/m op het totale kosten plaatje. Een win-win situatie zou je zeggen, maar niets is minder waar. De kosten zijn verdubbelt , ( het duurt even voor dat dit is verwerkt in de administratie krijg ik dan te horen ) niets maar dan ook niets werkt stabiel, modem start om de paar uur opnieuw op of internet tv werkt niet , telefoon werkt niet of is niet bereikbaar net als de klantenservice van Online. Als ik deze al te pakken krijg dan lang in de wachtrij en het probleem ligt dan bij mij uiteraard., want het modem is al vervangen ( jaja 2x in 3 weken en de service monteur heeft gemeld dat het functioneerde , hij heeft alleen niet het jaartal erbij vermeld wanneer deze gaat functioneren.) Ook bij Canal vang ik nu bot want het probleem ligt bij Online tenslotte. Het is voor mij ook onbegrijpelijk dat een bedrijf met een uitstekende naam als Canal Digital met Online.nl een samenwerkings verband heeft en hiermee zichzelf letterlijk naar beneden haalt. Voor mijzelf kan ik alleen in de spiegel kijken dat ik niet even naar positieve recensies ( zijn er niet , nergens niet) heb gekeken voor ik naar deze malafide organisatie over ben gestapt. Enfin nu via rechtsbijstand proberen onder contract uit te komen en snel terug naar KPN want dit schiet echt niet op. Ik mag toch hopen dat een of andere waakhond of autoriteit een einde gaat maken aan het bestaan van deze organisatie , want dit bedrijf rekent kosten vooruit zonder ook maar enig product te leveren laat staan enige service naar de klant. Een soort van Palm Investments , geld betalen voor producten die alleen op papier bestaan en voor de rest gebakken lucht . Online.nl u bent een schande en een farce.

Ellen
21-02-2017

Super service

Zeer vriendelijk personeel bij de klantenservice. Ik had het modem kapot en was de volgende dag al in huis , Het personeel heeft heel veel geduld en je wordt super vriendelijk geholpen .Ik kan ook weer online kijken op mijn nieuwe laptop .

19-02-2017

Nooit problemen met Online

Echt heel weinig problemen met Online.nl. Verbinding WIFI dik tevreden. Tv bijna nooit problemen gehad. Als de tv even niet doet, even de modem resetten. Lekker veel tv zenders voor weinig geld. Ik ben een van de weinige klachten die ik heb. Ben zeer tevreden.