Online.nl reviews

Erick
28-04-2021

Overstap gaat niet goed, nu niks meer

Maandag jl zou ik overstappen naar online.nl, en begin er heel veel spijt van te krijgen. Hele dag gewacht niks 0,0, om 18:00 uur maar eens bellen. Oh er is iets fout gegaan we hebben het doorgezet naar KPN, die komen er morgen op terug. Morgen is het koningsdag , oh ja dan wordt het woensdag. dus geen internet en tv? Dat heeft u goed begrepen. Woensdag morgen nog eens geïnformeerd, tja is nog bij KPN we kunnen niets doen.

middags nog eens geïnformeerd, nee we kunnen op het moment niets doen, geen escalatie mogelijkheid of wat dan ook. Met andere woorden je zoekt het maar uit en wacht maar gewoon af. Zo ga je met nieuwe klanten om tegenwoordig. TRIEST

28-04-2021

Contract aanpassen

(27-04-2021om over te stappen naar een andere provider log ik in op mijn account op online.nl. Staat eind datum 31-05-2021. Dit door gegeven aan de nieuwe provider. Kijk ik een dag erna 28-04-2021 op mijn online account is de eind datum aangepast naar 14-06-2021. Contact opgenomen met online, medewerkster gaf aan dat het haar afdeling niet is en dat het makkelijk is om de nieuwe provider op de hoogte te stellen van dit. Terwijl ik met de provider aan het geregeld heb en op hang log ik nogmaals in op online en is mijn contract terug gezet naar 31-05-2021. Weer contact opgenomen met online mijn beklaagd gedaan, maar gaven aan dat alleen de nieuwe provider de opzegging mag doen i.v.m. De overstap service.

Dus nu maar hopen dat 01-06-2021 alles goed verloopt.

Jo
27-04-2021

Nieuwe mediabox

Ik kreeg een nieuwe mediabox en kan hem niet op de radio aansluiten. Ik moet de t.v. aanzetten om naar de radio te luisteren. Bij de vorige box zat een optical aansluiting. Die zit ook op mijn radio. Ik krijg geen uitleg over een oplossing.

Antoine
22-04-2021

Stotter TV

Ik ben 3 weken gebruiker geweest van online.nl diensten. Het begin was al desastreus. Na ongeveer 15 minuten TV kijken kreeg ik de melding geen signaal.

Ik heb de ethernetkabel geleverd door online.nl bestemd voor de verbinding modem - TV kast vervangen door een betere kabel van 3 meter.

Daarna was het TV beeld verbeterd tot stotter TV.

Ik heb alle spullen van online.nl verzameld in een doos gedaan en retour gestuurd.

Nu vallen ze me lastig met een gepeperde rekening.

Iemand ervaring met juridische gevolgen.

Ella
21-04-2021

Crimineel bedrijf

Verkeerde nota's sturen, opeens het maand bedrag verhogen zonder uitleg, aanpassingen in het pakket niet doorvoeren, liegen over de eind datum van een abonnement en contract. Neem hier geen abonnement!

Je wordt van links en rechts genaaid en de klantenservice snapt er geen reet van.

Ger
19-04-2021

Cadeau

Zegen dat je 3 maanden moet betalen voor je cadeau nou niet dus ik betaal zelf niet via incasso zeggen ze cadeau krijg je alleen via incasso dus je belt woord je gewoon op gehangen op dat je niet mag zeggen oplichters zijn ik raad iedereen af geen online nemen nog 8 maanden ben ik er ook vanaf gelukkig

Lia
17-04-2021

Nep bedrijf.

Op 26-11-2020 heb ik de overstap gemaakt naar online. Vanaf het begin ging alles al fout. Ik zou binnen enkele dagen mijn vaste nummer terug hebben. Dat heeft 7 weken geduurd. Al heel snel begonnen ook de storingen. Geblokt beeld. Programma terug kijken begon nooit vanaf het begin. Ook moest vaak het programma ervoor terug gekeken worden. Als je geluk had, sloeg de uitzending halverwege niet vast. Wel kon je heel de uitzending geblokt beeld hebben. Heel vaak contact gehad per telefoon. Er werd van alles beloofd. We mailen of bellen u. Er werd een monteur gestuurd. Die zei dat de storing van buitenaf kwam. Ze hebben een aantal keer een week lang mijn aansluiting in de gaten gehouden. Ze zouden me daarna bellen. Na meerdere keren bellen werd gezegd dat ik zonder verdere kosten naar een andere provider kon gaan. En ja hoor. Eind afrekening van 360 euro. De medewerker had er geen notitie van gemaakt dat ik over kon stappen. Dus abonnement kosten betalen tot november. De maand april werd ook nog maar van mijn rekening gehaald. Die heb ik terug laten boeken. Dat bedrag hebben ze nu maar bij die 360 euro gedaan. Ik moet nu dus 402.50 betalen. Er is ook al 4x een retourdoos gestuurd. Ze zeggen dan dat postNL een achterstand heeft. 31 maart kreeg ik een mail waarin stond dat er een retourdoos onderweg was. Online. Begin er niet aan.

Louis
15-04-2021

Nummerportatie

In augustus 2019 is mijn schoonmoeder van 88 jaar overgestapt van online naar caiway. Zij kreeg toen glasvezel buitenaf van Deltafiber. De bijbehorende provider was Caiway. Na enige tijd problemen te hebben gehad met het opzeggen van Online en de nummerportatie naar Caiway kon ze weer met haar oude telefoonnummer bellen. Dit telefoonnummer heeft ze al meer dan zestig jaar. Al haar familie, waarvan menigeen op leeftijd, en bekenden weten niet anders dan dat zij dit nummer heeft. Ook de thuiszorg staat in verbinding met dit nummer via een alarmeringssysteem. Als zij bv snel hulp moet hebben kan ze door een alarmeringsknop hulp inschakelen.

Tot zover alles oké zou je zeggen.

Tot zondag 21 maart, de telefoon deed het niet meer. Caiway gebeld om de storing te verhelpen, er was geen storing! Er was wel een ander telefoonnummer die functioneerde wel.

Vreemd, bleek toch dat ze na bijna twee jaar nog steeds met online een contract had voor internet en vaste telefonie. Haar tv abonnement was in augustus 2019 wel opgezegd maar de rest niet.

Even ademhalen, contact met online gezocht om in eerste instantie te zorgen dat ze weer van haar vaste telefoonlijn gebruik te kunnen maken. Mobiel heeft ze niet en van internet gebruikt ze sinds het overlijden van haar man geen gebruik meer. Daarna nummerportatie naar caiway.

Makkelijk toch?

Nou mooi niet, ik ben sinds bijna 4 weken dagelijks in contact met deze incompetente provider. Na 21 uur bellen, in de wacht staan, een harde reset, een softe reset, andere telefoon, talloze medewerkers aan de lijn die iedere keer weer hetzelfde verhaal moeten horen en bij het einde van een gesprek standaard vragen : kan ik verder nog iets voor u doen?, een monteur die met de beste wil van de wereld het probleem met de lijn niet kan verhelpen, niet door de eerste lijns medewerker kunnen komen. Alle niet nagekomen beloftes "dat het spoedig opgelost zou zijn" zat, zat er maar één ding op. Zo snel mogelijk porteren, daar was ik al mee begonnen. Keer op keer kreeg ik bericht dat de portatie niet was gelukt omdat de naam niet zou corresponderen met de gegevens die online had. Het bleek dat achter de twee voorletters geen punt moest staan. Voordat ik hier achterkwam was ik al weer één week verder.

Gelukkig probleem opgelost. Weer een portatie aangevraagd.kreeg ik een mail van notabene online dat ze het nummer van de vorige provider niet konden achterhalen.

Mijn broek zakte af en tijdens het ophalen toch maar weer contact opgenomen met Online.

Weeeer het gehele verhaal uit de doeken gedaan. Als antwoord kreeg ik te horen dat dit absoluut niet kon en dat de persoon met wie ik sprak er direct op zou reageren.

Foei toch, eind goed al goed.

Nee helaas ik kreeg bericht dat de portatie niet was gelukt omdat de naam niet zou corresponderen met de gegevens die online had.

Ik dacht wat Pieter Omtzigt kan, kan ik ook. Bijten en niet meer loslaten.

Van Caiway kreeg ik de tip om de gegevens van online één op één gekopieerd en geplakt op te vragen en deze met een screenshot naar caiway te sturen. Zo gezegd zo gedaan. Om er zeker van te zijn dat alles goed zou verlopen en niet voor de zoveelste keer weer het verhaal aan een medewrrker te moeten uitleggen bleef ik aan de lijn terwijl de mail werd verzonden. Zoals afgesproken, kopiëren, plakken en verzenden. Mooi, ping, de mail. Ik lees hem door en zie tot mijn stomme verbazing dat de postcode uit vijf cijfers bestaat. Terwijl ik dit aan de medewerker vertel zegt hij dat dit een foutje was, HIJ had het verkeerd overgetypt! Stommeling, wat vroeg ik nou? Kopiëren en plakken! Begrijp je mijn vraag niet?

Na de exuses verlde hij me ook nog dat er een compensatie zou volgen! Voor alle uren dat ik gebeld heb? Nee voor mijn schoonmoeder, voor de teveel betaalde kosten. Daags na deze medeling werd er weer geld afgeschreven door Online.

Na de volgende mail met de gegevens van Online een screenshot gemaakt voor Caiway en doorgestuurd via de mail. Verwerkings tijd binnen twee dagen.

Eindelijk na twee dagen en een verdrietige schoonmoeder het verlossende bericht.

Ik kreeg weer bericht dat de portatie niet was gelukt omdat de naam niet zou corresponderen met de gegevens die online had. Terwijl ze zelf de gegevens aan mij hadden verstrekt.

Einde van dit verhaal? Nee het is er na bijna vier weken nog steeds niet.

Ik vraag me af waar de menselijkheid blijft in deze geautomatiseerde wereld waar het alleen maar draait om geld.

Ik hoop dat dit verhaal door menigeen zal worden gedeeld. Het is echt slecht wat Online doet.

Louis N.

Brent
14-04-2021

Terugbetaling laat maanden op zich wachten

December 2020 mijn abonnement bij Online opgezegt vanwege weken lang geen / slecht internet.

Zou per 19 januari afgesloten worden. echter op 12 januari was alles afgesloten. Wederom stukje service.

Hadden natuurlijk wel voor de hele maand januari reeds geincasseerd.

Inmiddels is het midden april en na 10 telefoontjes nog steeds mij teveel betaalde geld niet terug, wel veel beloftes.

Voor mij geen Online of Canal Digitaal meer

Christiaan
06-04-2021

Tv zenders

Aangezien ik het contract afgesloten heb bij Online.nl wil ik mijn ervaring delen met dit bedrijf wat een contract heeft met Canal Digitaal (CD), zodat Online.nl te weten kan komen over hoe ik over hun partner denk.

Vorig jaar sloot ik een contract af voor een all-in-one pakket, en graag kijk ik de discovery kanalen. Na een maand hebben zij (CD) de discovery kanalen afgestoten en investeren zij alleen maar in onzinnige zenders waar geen hond naar kijkt.

Ik kijk niet heel vaak naar Discovery maar soms volg ik iets intensiever dan andere keren en wegens ploegendiensten ook niet altijd in de gelegenheid om die kanalen te bekijken, of beter gezegd de programma's die ik wel soms volgde. Daardoor te laat. Ook stond slecht aangegeven dat hun de Discovery kanalen niet meer gingen doorgeven. Ik had hierover een klacht ingediend maar ik was te laat met mijn klacht en zit nu dus noodgedwongen mijn contract uit omdat ik niet zonder boete onder het contract uit kan komen.

Met nog maar een paar maanden te gaan zijn zij een klant kwijt en ga ik voor TV naar Ziggo en voor glasvezel naar t-mobile. Met 1000mb up en downloadsnelheid ben ik dus beter af met alle zenders die ik wil hebben. Online heeft door hun partner Canal Digitaal bij mij afgedaan. Nooit meer een product van deze tv aanbieder.

Rozemarijn
02-04-2021

Vooral niet doen!

Wil je graag offline zijn dan moet je online.nl nemen. Internet deed het altijd slecht en moest het modem regelmatig resetten waardoor het na een jaar volledig van slag was en dus niet meer werkte. Maar helpdesk laat het je zelf oplossen. Sowieso duurde het een halve maand nadat mijn contract begon voordat uberhaupt iets het deed. Tv deed het bijna nooit. Monteur kreeg ik niet maar wel de rekening die ze vervolgens zeggen niet terug te kunnen vinden. Ik was blij dat mijn abonnement voorbij was maar ik wist niet dat je dat van tevoren moest opzeggen (eerste keer dat ik zoiets afsloot), kreeg geen bericht terwijl op de website staat dat ze je een aanbod doen om te verlengen. Zit nu nog een maand vast aan het bedrijf, het internet doet het helemaal niet maar dan interesseert ze niet. Pure geldverspilling dit en het bezorgd je veel hoofdpijn. Niet doen!

01-04-2021

Perfecte wifi

Perfecte wifi geen probleem met aansluit echt een aanrader.

Zijn er problemen word je snel geholpen.

Mensen achter de telefoon met verstand.

Due echt een aanrader

Thomas
31-03-2021

Online.NL

Ze kunnen beter hun naam veranderen in OFFLINE.NL want zo onbetrouwbaar is hun abbonoment.

Barcko
31-03-2021

Bertrouwbaar of Niet

Hallo , mijn abonnement is op 22-03-2021 ingegaan . Vandaag is het 31-03-2021 en ben ik nog steeds telefonische bereikbaar. Mijn vertrouwen in Online ben ik kwijt. Geprobeerd de abonnement op te zeggen maar mijn herroepingsrecht is volgens Online verlopen.

Ger
26-03-2021

Online moeten ze niet toelaten.

Van de 11 mnd nu lid , 5 mnd geen tv .en dan zeggen ze daar u krijgt volgende mnd € 10.00 korting.wij hebben de stekker er uit getrokken.

Michel
26-03-2021

Terug kijken dramatisch

Tv kijken is ok, maar opnames terug kijken of uitzending gemist is dramatisch. Ook hun apps werken dramatisch.

Aart
25-03-2021

Drama

Ze kunnen het niet voor elkaar krijgen om storingen, haperingen en uitvallen van de televisie te herstellen. Het is een drama. We willen hier weg en het contract opzeggen omdat zij niet leveren.

Gerben
22-03-2021

Downloade en uplode zeer slecht

Al en paar keer contact te hebben gehad met hun

hebben ze 1 keer mijn modem ge reset vervolgens

verander de er niet's en blijf mij up en downloade slecht

weer contact gehad met ze vroegen's of is mij adsl kabel vervangen had.

de zelfde vaar kreeg ik en paar maand trug van hun en dat heb ik toen gedaan voor en paar week was het goed en nu is het net weer zo als in het begin

Marten
19-03-2021

NIET DOEN !

Ik wilde na 3 dagen annuleren. Vergeet dat maar lukt van geen kant. Stel je de vraag op de chat wordt de chat uitgeschakeld. Wil je een formulier invullen op de website krijg je de mededeling "er is iets misgegaan" of "oeps, we kunnen je niet bijhouden". Zeg je telefonisch op krijg je iemand aan de lijn die het nl. Niet goed beheerst en toezegt dat je binnen 10 seconden een bevestiging krijgt. Die moet nog steeds binnen komen.

Bezint eer gij begint. Dus niet doen>

Mike
15-03-2021

Waardeloze zooi

Geen webmail

tv hapert

klantenservice is net een kleuterschool. 2 keer verbinding verbroken met bellen

maar terug bellen ho maar. ik ben zelf datamontuer maar wordt behandeld als een nitwit.

kijk nu ziggo via pc.met hdmi kabel maar wel elke maand 50 euro betalen voor niets