Online.nl reviews

Jesper
10-02-2021

Zeer tevreden

Door de kortingsactie van Online.nl toch maar overgestapt. Modem snel ontvangen, goede communicatie via de mail en ik heb nu snel internet tegen een erg gunstige prijs. Erg tevreden!

01-02-2021

NOOIT AAN BEGINNEN!

Om ervoor te zorgen dat deze review geplaats wordt, zal ik het netjes houden. Wat een K**bedrijf! Totaal onbereikbaar als je ze nodig hebt. Je kan ze niet mailen, alleen bellen. Dan moet je uren wachten, krijg je eindelijk iemand aan de lijn dan zeggen ze 'ik ga even kijken', word je in de wacht gezet en na een tijd de verbinding verbroken. EN als je dan al iets hebt besproken (in mijn geval mijn opzegging) dan krijg je geen bevestiging. Via de website kan je alleen een contactformulier invulen maar ook daarop wordt niet gereageerd en je krijgt geen afschrift.

Een paar maanden geleden hadden ze in de wijkkast per ongeluk een draadje losgehaald waardoor mijn internet, TV en telefoon uitviel. Denk maar niet dat ik geholpen werd! Pas na uuuuren bellen kreeg ik iemand aan de lijn die mij een mail stuurde waarop ik kon replyen. Ik stuurde een lange klacht met ook aansprakeljkheid voor de schade, maar daar is tot heden nog niet eens op gereageerd! Oplichters zijn het. Ik heb mijn abonnement opgezegd, maandkosten laten storneren en ze zoeken het maar uit daar. Ik ga hier nooit meer naar terug en hoop van harte dat deze mail andere 'slachtoffers' behoed om met hen in zee te gaan.

31-01-2021

Zeer klantonvriendelijk bedrijf.

Ze nemen Fiber over maar niet de contracten van Fiber. Gelijk meer dat 20% duurder en ook geen BTW op de factuur. Willen niet meewerken aan een oplossing. Webcare geeft standaard meldingen probeer een positieve draai te geven aan de reactie om de slechte ervaringen onderaan het bericht te krijgen zodat dit niet zo snel gelezen word . Typisch de M7 group . Net als canalditaal

Jim
22-01-2021

Oplevering duurt lang

Ondanks het afzien van de 14 dagen bedenktijd duurde het leveren van het signaal twee en halve week. Bij start opgegeven een monteur nodig te hebben vanwege de afwijkende aansluiting in het nieuwe huis. Blijkt nu dat ik die pas kan bestellen op moment dat de aansluiting effectief is. Dus na de 19 dagen wachten opnieuw afwachten wanneer er een monteur gaat komen.

Rov
21-01-2021

Online heet nu OFFLINE

Wij kiezen voor enkelen maanden dubbele betaling.

Gaan overstappen naar KPN ondanks contract met OFFLINE.

Offline doet zijn naam waar. Want zowel internet als tv is heel, heel vaak OFFLINE.

Service is treurig.

Let’s go OFFLINE en kies voor een andere provider.

Elly
15-01-2021

WAARDELOZE PROVIDER.

Waardeloos. blokken beeld. begin er niet aan . Waardeloos bedrijf. Spijt spijt spijt. Wifi printer heeft het bij andere providers altijd gedaan. Krijg mijn printer ook niet verbonden met Wi-Fi . En one line kan het niet oplossen.

15-01-2021

Niet geschikt voor TV

Internet werkt meestal wel, maar TV kijken is een ergernis. Trage TV boxen die je regelmatig moet resetten. Beeld hapert regelmatig of is blokkerig.

Kelsey
11-01-2021

Zeer slechte service!

Op 25 oktober 2020 ingeschreven voor Online.nl en eindelijk op 29 december 2020 is de glasvezelaansluting afgerond (met veel fouten tussendoor!).

Zo duurde het een maand voordat een monteur kwam na de aansluting van de glasvezelkabel van buiten naar de meterkast. Die kwam trouwens pas nadat ik 3 weken niks had gehoord en dan zelf maar een afspraka ging aanvragen voor een monteur.

De monteur was er een week later en hij had de FritzBox aangesloten. Toen bleek dat die box geen data ontving. Dus de monteur kon toen niet verder. Hij had Caiway ingeschakeld om dit te regelen. Na een paar dagen kreeg ik een bericht dat ik een nieuwe FritzBox zou ontvangen en die heb ik ontvangen. Ik heb vervolgens opnieuw een afspraak gemaakt met de monteur. Toen zei hij dat het ontvangen van de data bij de eerste FritzBox op dat moment wel werkte dus kan ik de nieuwe FritzBox gaan retourneren.

Bij het afsluiten van het abonnement had ik geselecteerd om gebruik te maken van een overstapservice. Online.nl heeft deze opzegging niet gedaan en ik heb het alsnog zelf moeten opzeggen bij Ziggo met als gevolg dat ik in januari zowel een factuur van Online.nl krijg als Ziggo.

Zeer slechte service van Online.nl!

Anne
08-01-2021

Nooit aan beginnen

Komt afspraak niet na we hebben geen internet, tv, telefoon,

4 dagen geleden nog gebeld alles zou in orde komen we hebben ook niets ontvangen ingang datum zou op 8 januari zijn we hebben niets .

We gaan terug na onze oude internet provider deze heeft ons meteen weer voorzien van internet tv telefoon super bedankt XS4ALL

Adamko
08-01-2021

Tenenkrommend!

Hetzelfde verhaal als hier boven! Morgen ga ik gelijk opzeggen! Dank voor jullie ervaringen! Ze houden ons al jaren aan het lijntje! Omdat er geleverd door KPN bij staat, ben ik er al die jaren vanuit gegaan, dat dit probleem ook bij de KPN zelf zou zijn! Maar nu lees en hoorde ik van andere mede lotgenoten dat dit helemaal niet het geval is! Ik ben inmiddels aan modem nr. 4 bezig, maar volgens mij snappen ze niet dat wanneer je download snelheid soms onder de 1 zit, dit niets met het modem te maken heeft! Maar ik vraag me wel af dat dit zomaar mag? Is er geen instantie waarbij je een klacht over Online kunt indienen, zodat ze op hun misleidende informatie en het niet leveren wat ze in het abonnement wel aanbieden, afgerekend kunnen worden? Je verwacht dat wanneer je goed geld betaalt, je er op zijn minst toch iets voor terugkrijgt?!

Saf

Slechte ervaring met online.nl

27 dec 2019 een contract afgesloten met online.nl. Tv + internet 1 jaar contract, eerste 6 maanden 30 daarna 45 per maand. + 38 euro aansluitkosten. De levering van tv + internet kwam pas een maand later op 31 december 2019. Ook is er een verkeerd kastje opgestuurd en miste er een kabel waardoor ik nog langer moest wachten, maar ondertussen moest ik er wel voor betalen. Contact gehad met online.nl zij gaven aan hier niets aan te kunnen doen. Vaak storingen zowel tv als internet. 31 december 2020 liep mijn contract af. Deze heb ik niet afgezegd vanwege mijn verhuizing in de zelfde straat. Dus ik vraag telefonisch via online.nl een verhuizing aan op 30 december 2020. Mevrouw gaf aan dat mijn tv en internet pas 27 januari zou gaan werken. En ook dat hier kosten aan zijn verbonden van 30 euro. Deze zouden vervallen als ik mijn contract verleng. Wat ik NIET van plan ben. Een maand zonder tv en internet maar er wel voor betalen? GEEN AANRADER!

Elke

Waardeloos.

Zo blij dat ik over 2 weken eindelijk kan overstappen! ?

Alexander

Slechtste TV en Internet aanbieder van Nederland

Ik heb via de consumentenbond.nl een aanvraag gedaan voor 1 jarig abonnement Internet en TV van online.nl Looptijd 01.09.2020 t/m 31.08.2021

Internet Maximaal 100Mb & TV - de eerste 6 maanden voor €30,00 per maand. Hierna betaal je €47,50 per maand. Aansluitkosten Verzend- en administratiekosten € 0,00

Sinds begin van de levering ervaar ik veel problemen:

1. De aangeboden internet snelheid is 15%-20% trager.

2. De tv programma's zijn onoverzichtelijk, traag en op mijn tv scherm krijg ik regelmatig kleurrijke blokken.

3. Haperend ontvangst TV programma's - regelmatig stopt tv beeld voor een paar secunden. Erg vervelend.

4. Op dit moment - 7 januari 2021 - kan ik ALLEEN 3 programma's bekijken NL 1, NL 2 en NL 3 maar betaal ik voor ruim 50 programma's

5. De klantenservice is slecht. Via sociale media of chat krijg je nooit doelgerichte hulp.

Mikel
03-01-2021

Interactieve tv en haperende internetverbinding.

Ik heb de reviews gelezen omdat ik wel eens wilde weten of het aan mijzelf lag, mijn binnenhuisbekabeling etcetera. Ik herken alles wat er in de reviews staat. Onbeleefde klantenservice, alles afschuiven op externe partijen zoals de mol media produkties. Ik moest echt hard lachen. Maar het lachen verging me snel nadat ze weigerden een monteur langs te sturen nadat ik begon te dreigen met opzegging en het beeindigen van het contract i.v.m. het niet leveren van de afgesproken diensten. TV gemist kan ik niet terugkijken want om de haverklap (elke minuut en soms 5 minuten) stond het beeld stil. Het gaat niet verder waar het gebleven is, maar de tijd dat het beeld stil stond miste ik ook dtat gedeelte. heel fijn als je de ouderjaarsconference van guido weijers graag de volgende dag wil terugkijken. je betaalt voor die dienst. en het wordt niet geleverd, ja gedeeltelijk, maar het programma is gewoon niet te volgen dus de dienst wordt in proncipe niet geleverd. Als ik half werk lever, is mijn werk ook niet af, en betaalt mijn klant ook niet. (webdesign). Ik hoop wel dat dezxe website zich aan de belofte houdt, namelijk dit: Waarom een ervaring delen?

Je klacht wordt sneller opgelost.

Je helpt duizenden consumenten.

Je privacy blijft gewaarborgd.

-ik ben benieuwd. Maar de wet zegt letterlijk dat je bij het niet leveren van diensten of niet juist, en wel de kans hebt gegeven aan je provider om binnen redelijke termijn je problemen op te lossen, het contract mag beeindigen. Maar er is geen bewijs. Waarom niet? De mensen van de klantenservice loggen hun gesprekken niet correct. Ik laat daarom te allen tijde bij ieder callcenter mijn "interactie historie oplezen en ik wil dan corrigeren of aanvullen. Dat is de medewerker in het callcenter VERPLICHT! Ik was ooit teamleider van meerdere callcenters, ik kan het weten. Maar goed, ik ga dus nu een andere provider aanstellen, want ik heb mijn contract per mail opgezegd. Zij gaan het niet opzeggen omdat ik niet akoord ga met het betalen van de abonnementskosten voor de rest van de contractsperiode. Dus de opzegging wordt niet in behandeling genomen. je HOEFT niet akoord te gaan daarmee. Ze kunnen me een rekening sturen en we vechten het wel uit bij de rechtbank. maar als ik akkoord ga met de kosten, heb ik geen poot om op te staan. SLUW is dat, ze zijn gehaaid. trap er niet in, ga niet naar online, ze hebben de goedkoopste modems en tv ontvangers. Ik heb een nieuw modem gekregen en zij waren ervan overtuigd dat dit modem het probleem zou oplossen met interactieve tv. Dit is niet het geval. Ik doe vaak een onafhankelijke speedtest, (glasvezel) en het valt mij op dat op zondag en 's avonds na 21:00 uur de verbinding wordt teruggezet van 200mbit naar 20mbit. Daarmee kan je geen mobiele telefoons, en 2 tv kastjes tegelijk gebruiken. De afstandsbediening is al 2 keer kapot gegaan. Ik kreeg de schuld omdat ik er niet zuinig mee om zou zijn gegaan. Het bleek na onderzoek van mijn lokale electronica zaak dat de frequentie van het infrarood chip de goedkoopste versie is en de frequentie vaak tussen een te kleine marge zit waardoor er een afwijking plaatsvindt. Werkelijk alle apparatuur van deze provider (oplichter) is slecht. De verbinding zelf gaat via KPN. Het is exact hetzelfde systeem, maar bij KPN werkt alles perfect. En dan nog zeggen ze dat de binnenhuisinstallatie (mijn kabels) toch anders kunnen "reageren"op een andere provider. Nou, zo dom ben ik ook niet om zoiets aan te nemen. Klachten worden niet in behandeling genomen. ik ga voortaan alle communicatie per email versturen zodat ik bewijs heb. NOOIT naar online gaan. je blijft online bij Ziggo, kpn, xs4all en nog een par kleine providers die allemaal hun dingestjes wel hebben maar niet zo erg als dit. Ik ben nu een half jaar bij online.nl en ik heb in dat half jaar elke week gebeld. Of om weer een storing te melden OF om te vragen wanneer wanneer ze eindelijk hun terugbelafspraken (meerdere) nakomen. Die komen ze NOOIT na. Ze weten van elkaar niet welke gesprekken er zijn gevoerd, je moet iedere x het verhaal opnieuw vertellen, ja en dan vergeet je dingen. Nou ja, ik kan wel doorgaan maar ik stop nu met typen. ik raak nu al gefrustreerd. Bedrijven hebben geen macht mensen. Wij zijn klanten en we hebben rechten. Stuur een EMAIL met je opzegging, dan heb ej bewijs. Bel gelijk een nieuwe provider en laat het maar uizoeken voor de rechter en de deurwaarder. Leg de klachten ook neer bij het incassobureau die eerst gaat eisen. je hoeft het echt niet te betalen. Vraag ernaar bij het juridisch loket. dat heb ik ook gedaan. Zelfs na al mijn ervaring in callcenters, ik wilde het toch zeker weten of ik binnen het contractstermijn eronderuit kan komen. En ja, dat kan zeker. je moet alleen bewijs hebben anders is het hun woord tegen het jouwe. geen poot om op te staan dus. Laat je gesprek goed noteren door de medewerker, vraag zijn/haar naam, (dat geven ze niet graag) (wel verplicht) Dan gelik terugbellen en dat ook laten noteren dat dat is gebeurd. Alles maar ook alles laten noteren en mail sturen zodat je bewijs hebt. Succes met het er-van-af komen van je oplichter. En nou stop ik echt!

Frodo
02-01-2021

Misdadig

Louter dreigementen vanuit online, niet bereikbaar etc.

01-01-2021

Deskundigheid mw service team

Zeer slechte ervaring met de klantenservice van online

Het heeft bijna een hele maand geduurd voordat mijn probleem met de interactieve TV waren opgelost soms dagen geen beeld gehad ook met Kerstmis ideaal in deze tijd van binnen zitten

Uiteindelijk is de hele installatie vernieuwd of vervangen de bekabeling incl router en tv ontvanger

Het ontbreekt bij de klantservice aan deskundigheid

Iedere medewerker werkt bij contact Standaard een lijstje af er wordt weinig of niets geregisteerd zodat ze van mekaar niet weten wat door een andere mw is gedaan

Uiteindelijk is door veel aandringen van mijn kant een monteur ter plaatse gekomen

Hij was er vrij snel uit de router was verouderd nieuwe geplaatst en het probleem was meteen verholpen ik vraag me af of hier een monteur voor moest komen

Nibellim
31-12-2020

Service online

Er was een stroomuitval en ons (oude ) modem ging stuk. Gebeld met online. Dit duurt zoals overal even. Daarna een vriendelijke heer die een verkeerde suggestie deed en toen ook geen telefonie meer.Teruggebeld. Een dame aan de telefoon. Alles rustig opnieuw uitgelegd en verteld dat het modem overleden was. Ze zou snel een nieuwe opsturen. De volgende dag om 10.00 uur was het nieuwe modem er al echter de vaste telefoonaansluiting werkte niet. Zelf alles gecontroleerd ook met een oud analoog toestel maar geen verbinding. Terug gebeld en omdat het kort voor het weekend was beloofde de hulplijn direct na het weekend iemand intern in te schakelen. Maandag ochtend om 10.30 werkte alles weer naar behoeven.

Matthijs
30-12-2020

Nog nooit zo'n slechte provider gehad

TV kwaliteit is volkomen ruk, wat een ellende. De klantenservice zijn en stelletje debielen die alleen wijzen op je eigen netwerk. Internet verbinding valt met regelmaat weg waardoor thuis werken onmogelijk wordt.

BIj deze een waarschuwing aan iedereen die een andere provider wil.blijf weg van Online.nl!

Remmert Jan
30-12-2020

Sterk af te raden.

Doen er niets tot weinig aan om klanten te helpen vaak storingen en onbeleefd en geïrriteerd personeel als je doorvraagt. Personeel met gebrekkige kennis van zaken.

Fes
29-12-2020

Wel betalen, geen ontvangst

Krijg decoder opgestuurd, maar met instellingsfout. Tientallen maken gebeld en gemaild met de klantenservice, maar krijg alleen maar gepapegaai: afwachten, sorry, we werken er aan, afwachten. Ik vraag me af waarom al die call medewerkers zich durven te tooien met de naam klantenservice, terwijl het alleen om het afpoeieren van klanten gaat,