Online.nl reviews

Mahdi
15-08-2016

Slechte verbinding

in Leidschendam

Ik heb internet van online helaas hoe meer klanten hoe slechter de dienst

Mijn contract 30 mb download en 1 mb upload. ( wat in ik thuis bereik is 7.75 mbps. download en 0.45 mbps. upload)

De verbinding nooit stabiel geweest.

Sinds Juni 2016 is nog slechter geworden

in het weekend kun je het internet vergeten

vallende verbinding tot 6 keer per uur

in de avond uren valt voor meer dan een uur lang

als er wel verbinding is dan het is trage verbinding en valt moeilijk upload en download.

Ik heb twee contact formulieren ingevuld geen reactie van online.

Ik heb de modem gereset en de verbindingskabel tussen modem en isra 20 cm.

Nieuwekabel verbinding tussen Isra en router.

Geen oplossing

Martijn
13-08-2016

16% prijsverhoging

Tot nu toe was ik best tevreden met Online tot ik deze week een brief ontving "Nieuw netwerk, nieuw begin". Dit blijkt vooral een nieuw begin met 16% prijsverhoging.

En wat krijg ik ervoor? Ik ga van 10Mb download naar 20Mb download. That's it! En dat kost dus 6 euro per maand meer.

Ik heb nog even om te overwegen maar neig erg naar overstappen. Bij een dergelijke prijsverhoging verwacht ik meer.

RavanKrugten
12-08-2016

Zeer slechte klantenservice en te duur bij online.

Ben al klant vanaf het eerste uur, eerst Wanadoo,toen Orange en nu dus Online.

De ergste ellende sinds kort en ooit in het begin. Zou dit dan nu het einde gaan betekenen voor mijn abbonee zijn bij Online met de service van de laatste tijd. Als ze zo doorgaan wel!

Probleem.

Ik ben in juni 2016 met nummerbehoud overgestapt op de vaste lijn via Online. Daarvoor KPN. Vanaf half juni om precies te zijn 16-06-2016 uitval van mijn telefoon. Volledig dood. Via mijn mobiel de klantenservice gebeld a € 0,50 per gesprek. Oorzaak zou allemaal bij mij liggen, allerlei argumenten van het modem is niet goed en de kabels kunnen te oud zijn en ik moest de splitter die er notabene bij het Huawei modem van online zelf meegeleverd was tussenuit halen etcetera, niets werkte. Terwijl voorheen Alles gewoon werkte. De Overgang van KPN naar Online was louter administratief waarbij de lijnhuur doorbelast zal gaan worden naar Online van KPN.

5 dure telefoontjes later a € 2,50 totaal= € 0,50 per gesprek. Eindelijk dat de telefoon weer werkt, terwijl ikzelf niets heb hoeven wijzigen. Wel hebben ze dus eerst naar de klant gewezen gehad in plaats van al bij de eerste melding de zaak bij zichzelf goed uit te zoeken. Had dus 4 dure telefoontjes kunnen schelen of wanneer ze het in 1 keer goed hadden gedaan zelfs 5 telefoontjes.

Nu weer een probleem vanaf juli 2016 met Online. Op de site van Online bij mijn online staat de mogelijkheid je rekeningnummer te wijzigen. Dat heb ik gedaan eveneens per half juni 2016. Nauw dat heb ik geweten!

Vanaf dat moment kan mijn betaling vanaf het andere rekeningnummer niet automatisch geincasseerd worden. Niet vanwege een saldo te kort of zo, maar uit navraag bij de bank blijkt dat ze de wijze waarop ze willen incasseren niet juist aan de bank aanbieden. Vervolgens heb ik dus contact opgenomen met deze geweldige klantenservice van Online en uitgelegd wat er aan de hand is en dat ik de betaling nu handmatig zal overmaken en hoe of dat Online dus wel de automatische incasso aan ING zou moeten aanbieden.

Krijg vervolgens een heel onbeschofte medewerker aan de lijn, die niet luistert en je in de reden valt van je moet zelf een nieuwe machtiging sturen etc. Terwijl dit bij geen enkel bedrijf zo is waar al een automatische machtiging loopt en je vervolgens de betalingen via een andere op eigen naam staande rekening af wil laten schrijven.

Inmiddels ook voor de maand juli wederom incasso mislukt en maar weer eeens handmatig betaald. Je dringt gewoon niet bij ze door daar, ze hebben allen een enorm ego van wij doen het goed en doen een partijtje navelstaren zonder enige zelfreflectie.

Zal maar weer eens contact opnemen met diezelfde klantenservice, Zucht! Als het nu niet lukt dan ga ik inderdaad maar eens over op een all-in one pakket van ZIggo!

Soe_moesai
04-08-2016

Klantenservice is een 0900 nr

Online voert wel vreemd beleid. Sinds enkele dagen heb ik problemen met Internet, wilde daarom bellen met de klantenservice. Blijkt een 0900 nr, dus 50 cent p/m. Dat tikt lekker door

Maar voor nieuwe klanten (om deze binnen te harken) heeft Online een 0800 nr.

Ik vind dit niet getuigen van goede dienstverlening

Rob.
04-08-2016

Wel tarief voor 2e interactieve TV maar geen ontvanger.

Ik heb een maand geleden telefonisch All-in-On- besteld met 2 (twee) ontvangers voor interactieve TV. Bestelling is bevestigd en in het aangegeven nieuwe maandtarief is de tweede ontvanger opgenomen.

Ik heb echter maar 1 (een) TV ontvanger gekregen.

Emails met de vraag wanneer de 2-e ontvanger komt worden niet beantwoord of het antwoord ontweken.

Oplevering zou morgen zijn, dus heb ik maar eens telefonisch kontakt met de klantenservice opgenomen. Daarbij kreeg ik te horen dat een tweede interactieve TV ontvanger helemaal niet mogelijk is!

Dus annuleer ik prompt de bestelling, maar de dame van de klantenservice kon niet beloven dat dit nog kon op zo korte termijn. Daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan, Het is niet mijn fout! Ik heb zelfs middels Emails op de situatie geattendeerd!

Dan maar geen sneller internet, maar ook geen meerkosten of extra eenmalige kosten.

Tino
31-07-2016

Opzegging wordt hardnekkig niet uitgevoerd

Ben per 1-7-2016 overgestapt naar Ziggo. Had ik veel eerder moeten doen, maar dat terzijde.

Ziggo heeft voor me opgezegd bij Online.

Online heeft dat per E-mail bevestigd.

Vervolgens blijven ze toch mijn abonnement incasseren, en staat op hun website dat mijn contract pas perv 22-8-2016 zou eindigen.

Bellen heeft weinig nut, want de zeer onbeschofte dame die ik aan de lijn had hield hardnekkig vol dat ik NIET had opgezegd - ook al heeft Online me dat dus inmiddels al 3! keer ( wat een administratief zooitje daar!) per E-mail heeft bevestigd.

Ik ga nu naar de Geschillencommissie Telecom, want praten of mailen met Online.nl heeft geen nut. Ik heb ook mijn machtiging voor incasso geblokkeerd.

Robbert
25-07-2016

Man man man man

- als het werkt, werkt het prima.

- maar als je een beroep moet doen op de klantenservice ben je de sjaak.

- nieuwe abonnement anderhalve maand te vroeg aan gezet. wijzigen kon niet meer. ik woon nog niet eens op dat adres.

- oude abonnement mocht ik opzeggen omdat ik naar een glasvezel verbinding ga. ik zeg de ene dag op en de dag erna is de verbinding al afgesloten, ofwel geen opzegtermijn van 30 dagen en dus geen TV, Internet voor een maand. aan zetten kon niet meer. tijdelijke verbinding ook niet. Ik moest maar naar Ziggo of KPN gaan voor een tijdelijk abonnement.

ik zou online.nl niet meer aanbevelen.

Sylvia
21-07-2016

Wat een ongelooflijk slecht bedrijf

Bij het aangaan van een nieuw contract met interactieve tv begon het drama 3 monteurs verder... zelfs kpn monteur over de vloer gehad.. Niets aan het handje... maar wel storing 3 modems verder nog storing hoop gezeur 300 telefoontjes verder en bijna een jaar verder... mogen we hem dan vervroegd op zeggen... per 1 augustus.. vanmorgen helemaal niets meer dus bellen weer was niet eerder stoppen gezet lag aan de kabel moesten we vervangen vanavond bellen en wat blijkt hij is al opgezegd per vandaag.. dat kunnen ze voor 1 augustus niets meer aan doen... dus conclusie een slechter bedrijf als dit bestaat niet en die ene ster is voor een bedrijf als online.nl al te veel

20-07-2016

Zeer slecht

ze hebben destijds gezegd dat ze de overstapservice zouden regelen vergeet het maar hebben ze nooit gedaan

18-07-2016

Slecht, traag internet. TV ook slecht.

Internet is slecht, trage verbinding en veel korte uitval.

Zelfs een weekend gehad met 170 uitvallen (cijfers van online zelf)!

TV ook slecht, als je iets hebt opgenomen en terug kijkt is het beeld altijd in slow motion.

Bij begin gemist heel veel last van beeld bevriezingen.

Online geeft uiteraard niet thuis.

Mijn verzoek, een upgrade naar glasvezel willen ze niet aan. Eerst contract uitzitten, mijn argument ik blijft bij jullie dan of na contract ben ik weg is niet belangrijk voor ze.

Rachid
14-07-2016

Pas op begin er niet aan

Pas op begin er niet aan heb helaas nog een jaar voordat mijn contact afloopt ik kan niet wachten om er eindelijk vanaf te zijn , problemen met online.nl te veel om op te noemen enkele voorbeelden af en toe geen internet voor ween paar uur tv beeld dat blijft hangen kortom drama betaal liever ergens wat meer dan dit gezeik

Luc
14-07-2016

1,5 jaar internet bij Online, geen problemen

Mijn ervaring met Online internet is goed. Nooit uitval of problemen gehad. Ik weet niet of de regio uitmaakt? Ik woon in het midden vh land.

Jonnie
13-07-2016

Erg slecht

Begin 2016 regelmatig geen of slecht internet.

Na klachtenformulier ingevuld te hebben niets vernomen, ik heb het opgezegd....nog een halve maand en ben er van verlost.

Eef

Diep, in en in triest

Ruim 25 jaar goede internet verbinding gehad,

Provider Myweb werd Wanadoo, werd Orange, werd enz enz nu Online.nl en kunnen sinds zoveelste overname beter spreken van Offline.nl.

Afgelopen jaar en zeker laatste 2 maanden een aaneenschakeling van uitval en storingen.

Bij contact met klantenservice krijg je een veelheid van (vrouwelijke) contactpersonen, die maar een ding voor je kunnen doen en dat is opnemen in dossier met excuses. Vervolgens ligt oorzaak niet bij online.nl maar moet je tien keer je eigen kant van het systeem nalopen omdat het daaraan zou liggen. Ook ineens bij vele andere online klanten is dit opeens het probleem. (volgens online) Echt heel triest, wij stoppen de discussie met online en gaan naar andere provider

Kevin

Slechter geworden

Sinds 2013 al klant van online, lid geworden i.c.m gratis ps3.

internet was altijd ok, digitale tv was drama.. storingen of wegvallen van beeld geluid.

Nu overgezet naar interactieve tv maar ook DRAMA, beeld vaak vast. moet dan ontvanger opnieuw aanzetten.

Zou teruggebeld worden door technische dienst, krijg opeens een sms volgens onze gegevens werken alle diensten en thats it.

slecht slecht slechte service en klantvriendelijkheid!

Andre

Kwaliteit van online.nl

Wat een drama. Sinds ik bij online.nl zit slecht internet en telefoon. constant wegvallen. Na 8 maanden van veel bellen en mailen geen oplossing. Nu kon abonnement opgezegd worden. Dit zou per 14 augustus gebeuren ivm nieuwe provider vinden, maar: 1 dag later alles opgezegd, geen internet meer, geen telefoon meer. En ze kunnen niets voor mij doen. Wat een slecht bedrijf. Ik raad iedereen af hierbij te gaan

Buur
12-07-2016

Traag internet, vaak geen telefoon

Wij hebben regelmatig geen kiestoon. Internet is vrij traag, wifi valt steeds weg waardoor tv uitzending ook stopt. Te duur voor wat je krijgt. Nog een half jaar dan kunnen en zullen we zeker overstappen!

Floor

Slechtste klantenservice ervaring ooit

Sinds 30 april 2015 heb ik een klacht over de diensten van Online.nl. Helaas heb ik hier na meerdere mailtjes en telefoontje nooit een passende oplossing of nette reactie op gehad.

Graag vat ik mijn verhaal nog 1 maal kort samen:

2015

- In april 2015 ben ik verhuisd en had ik mijn abonnement van online.nl niet meer nodig. Deze wilde ik na telefonisch contact met jullie te hebben gehad overzetten naar de naam van vrienden van mij.

- Op 30 april kreeg ik bericht dat mijn abonnement naar het nieuwe adres was aangepast, echter was dit niet correct aangezien deze ook van naam veranderd zou moeten worden. Dit heb toen direct aangegeven, maar geen reactie op gehad via mail. Telefonisch werd mij meerdere malen beloofd dat het geregeld zou zijn, echter was dit ook niet het geval.

- 30 mei nam ik wederom via mail en telefoon contact op met mijn klacht, waarop nooit een reactie was gekomen en dat we nog steeds geen internet en tv op de nieuwe naam te ontvangen was. Op dit moment heb ik ook het automatisch incasso van Mei gestorneerd omdat ik het niet nodig vond te betalen voor een dienst die ik niet kreeg. Dit heb ik ook via mail aangegeven.

- Op 5 Juni ontvang ik van online.nl een mail dat ik een betalingsachterstand heb. Hierop reageer ik wederom met mijn eerder verstuurd mail waarin een duidelijk uitleg staat waarom ik het automatisch incasso heb gestorneerd. (Hierop ontvang ik ook geen reactie)

- Op 9 Juni wordt er wederom gewoon een maandelijks bedrag van mijn rekening geschreven, welke ik ook storneer.

- Op 14 Juni ontvang ik wederom een waarschuwing dat ik een betalingsachterstand heb. 16 Juni reageer ik hier op met nogmaals mijn klacht uitgebreid uitgelegd en de reden van de stornering.

- 18 Juni ontvang ik een standaard mail dat mijn klacht in behandeling is.. Op 20 Juni ontvang ik een mail die zegt dat mijn klacht niet behandeld wordt omdat het antwoord mogelijk ook op de website te vinden is.

- Op 23 Juni ontvang ik en mail waarin staat dat wij een vergoeding van €11,77 zijn overeengekomen na aanleiding van mijn klacht. Dit zal ik zien op de nieuwe nota (Ik kan hier echter niks van terug vinden op mijn rekening)

- 30 Juni ontvang ik een mail dat online.nl het jammer vind dat ik mijn contract wil opzeggen, en dat deze vanaf 30 Juli stopt.

- 7 Juli ontvang ik de waarschuwing/dreiging dat online.nl een incasso bureau in zal schakelen als ik mijn betalingsachterstand niet voldoe. Deze keer via een sms.

- 28 Juli ontvang ik bericht dat mijn abonnement officieel stop is gezet

- 1 augustus stuur ik wederom een mail dat ik het jammer vind dat mijn klacht nooit in behandeling is genomen en of hier alsjeblieft iemand naar wil kijken zodat ik dit netjes kan afsluiten.

- 6 augustus ontvang ik weer de mail die zegt dat het antwoord op mijn klacht mogelijk ook op de website te vinden is en dat hij daarom niet in behandeling wordt genomen.

- 19 augustus stuur ik wederom een mail omdat ik nog steeds dreigingen ontvang met betrekking tot mijn betalingsachterstand.

- 24 augustus nogmaals de mail van online.nl ontvangen waarin staat dat ik het antwoord op mijn vraag op de website kan vinden.

- 28 oktober heb ik al lange tijd niks van online.nl vernomen en ga er dus vanuit dat dit afgesloten is. Echter heb ik de tv ontvanger en het internet kastje nog thuis liggen en stuur ik een mail met de vraag wat ik hiermee kan doen.

- Hierop ontvang ik een antwoord dat ik het kastje en de ontvanger mag weggooien, wat ik dat ook doe.

Ik ontvang vanaf dit moment nooit meer iets van online.nl. Geen post, geen mails en geen sms.

2016

- 11 Juli wordt er een bedrag van €332,24 van mijn rekening afgeschreven door Online.nl

Zodra ik de afschrijving zie storneer ik deze wederom.

Echter heb ik maanden niks van online.nl vernomen en is het mij echt 1 groot raadsel waar men het lef vandaan haalt om opeens een bedrag van mijn rekening af te schrijven.

Ik heb nu via de bank Online.nl geblokkeerd voor enige afschrijving van mijn rekening in de toekomst.

Echter heb ik sterk mijn twijfels of ik hier geen andere stappen voor moet ondernemen. Gezien de bizarheid van de situatie en de grote afwezigheid van enige reactie van Online.nl.

Ik ben op dit moment echt tot wanhoop gedreven en weet niet wat ik verder nog moet doen.

W. M.
12-07-2016

Slechter dan online.nl bestaat niet

1. online.nl wil fout van medewerker niet corrigeren, waardoor er een ander dan het gewenste contract tot stand is gekomen.

2. communicatie is bedroevend: - in wacht zetten en dan verbinding verbreken - beweren dat online gebeld heeft, maar dat er geen gemist bericht is - niet kunnen helpen omdat er een interne storing is - mails/brieven laat, te laat en geheel niet beantwoorden

3. vergeten een monteur te sturen als dit bij aanvang van de overeenkomst expliciet gevraagd is.

Dons
11-07-2016

WAT EEN ZOOITJE

Wij stapten over naar online met nummerbehoud ja dat had je gedacht na ruim 3 weken hadden we ons oude nummer pas weer terug mijn man is zpper dus afhankelijk van de telefoon dus opdrachten mis gelopen.Internet is ook heel sloom telefoon ligt er regelmatig uit en de tv is ook prut .Bellen met online per mobiel toch gauw 45 min en dan op het laatst zeggen u moet het modem resette.

Dit was wekelijkse koek ach ze zouden een monteur sturen vrijdags kwam ...wat door gemeten en gedaan ...hij was weg de telefoon ook dus weer niet bereikbaar ...'s-maandags belde online zelf dat het niet goed zat en dat ze weer een monteur zouden sturen of dat goed was(ze vertelde er niet bij dat die betaald moest worden)die kwam en ontdekte dat die monteur van vrijdags een draadje vergeten was aan te sluiten.En daar zouden wij voor moeten betalen ....toen zou het goed moeten zijn ja daag overstappen naar glasvezel mocht niet pas na het contract van 2 jaar ...terwijl we maar een contract van 1 jaar hebben .Na veel bellen kregen we te horen dat er veel mis was gegaan ..en mogen overstappen en dat wij aan moesten geven wanneer we overstappen ...dus een ander provider gezocht die 18 juli de aansluiting komt regelen ...dus wij hebben online nog niet afgezegd wat denk je vanmorgen een mail dat ze ons vandaag al af zouden sluiten .Wat een ballentent heel online het heeft ons erg veel geld gekost