Online.nl reviews

Jennefer
18-02-2017

Begin er niet aan, het wordt een nachtmerrie

Het is verschrikkelijk bij online. Er is van alles mis. Via de klantenservice noch de technische helpdesk kunnen simpele problemen niet worden opgelost, er wordt opgehangen tijdens een gesprek, duidelijk het gesprek verdraaien omdat ze het probleem niet kunnen oplossen vanwege onvoldoende deskundigheid, de oplossing hebben we niet, probeer in google te zoeken naar een oplossing.Als mijn vaste (online) telefonie het niet doet vind ik het raar dat ik op internet moet gaan zoeken naar een oplossing. De medewerkers lijken rechtstreeks van de basisschool gehaald te zijn.

Ikke
18-02-2017

Vriendelijk maar onkundig met waardeloze beeldkwaliteit

Snelle afsluiting van hrt contract maar daarna moet je tot 3 keer toe bellen als je iets wilt veranderen omdat de medewerkers niets doorvoeren. Slechte interne communicatie. Aansluiten bleek via de telefoonkabel te moeten wat dus 2 weken duurt voordat er iemand komt omdat te doen. Lekker een halve maand voor niets betaald Beeld is waardeloos springt steeds over. Opname pakket a 5 euro per maand is waardeloos aangezien het maar de helft van een film op neemt. Vind het einde toch ook wel leuk om te zien. Hoe kan ik overstappen naar een provider die wel levert

17-02-2017

Modem kapot, levertijd bijna 1 week !

Vanochtend Online gebeld en die vertelden ons dat het modem kapot was. Modem is op voorraad dus ik zeg stuur maar dan heb ik deze morgen in huis, nee zo simpel gaat dat niet. Het duurt 3 tot 5 werkdagen, ik zeg doe maar de 12 uurs service van TNT of DHL op mijn kosten, wij hebben alleen PostNL. Ik zeg geen probleem die hebben deze service ook, kan ook niet. Ok, dan kom ik de modem wel ophalen, kan niet. Moet volgens de procedure van de backoffice, ik vraag of Stefano mij wil doorverbinden, nee dat kan niet. Ok, geef mij dan het telefoonnummer maar, nee dat kan niet. Ik kan eigenlijk niet veel meer voor u doen, ha mooi zeg ik, wat kan je dan nog wel doen, eh niks meneer. Wat een geweldige service bijna een week zonder telefoon en internet. De tip die Online mij had kunnen geven waar ik zelf op ben gekomen is om op Marktplaats een tweedehands modem te kopen. Ik heb dezelfde dag weer internet, helaas nog geen telefoon.

17-02-2017

Iedere maand betalen voor een gratis (en waardeloze) dienst

Ik ontvang van online.nl een mail met de mededeling dat ik gebruik maak van een gratis online.nl e-mailadres en dat zij deze dienstverlening alleen kunnen voortzetten wanneer ik maandelijks E 4,00 ga betalen. Enerzijds klopt dit niet, want ik betaal al jarenlang E. 2,03 per maand aan online.nl voor mijn e-mail. Anderzijds blijkt dat die betaling geen zin heeft, omdat men mijn oude e-mails (overduidelijk) verwijderd heeft. En mij dus in feite al uit het systeem gegooid heeft. Ik heb online.nl daarop aangesproken, maar zij geven op geen enkele wijze thuis.

Ad

Meest arrogante bedrijf in Nederland

On-line heeft meer dan 15 maanden een wanprestatie geleverd betreffende de vaste telefoonlijn. Bij vragen of klachten zijn ze er altijd mee bezig of krijg je een totaal nietszeggend antwoord. maak je een telefonische afspraak, maken zij er schriftelijk een totaal ander verhaal van, in hun voordeel. Al was het de enige in Nederland met internet, dan ging ik weer over op brievenpost.

Menno

Onbeschoft

Na een half jaar ergernis over de diensten ben ik afgesloten omdat ik onder bewind voering sta en na een half jaar de maandelijkse kosten dus hoger geworden zijn die kosten willen ze van mijn rekening halen terwijl er al lang bekent is dat het door mijn bewindvoerder betaald wordt tijdens een telefoon gesprek met de klanten service wordt er niet naar mijn verhaal geluisterd maar praat diegene gewoon door mijn verhaal heen na hem hier op te attenderen blijft hij vrolijk door zetten en dat vind ik behoorlijk onbeschoft.

alle andere klachten over dit bedrijf laat ik nu even achterwege maar ben je op zoek naar internet en tv begin niet aan online

M.v.g. Menno

B.

Waardeloze service !

Al jaren een internet abonnement van 30 mbps, maar met een daadwerkelijke snelheid slechts van 9 - 13 mbps. Aantal keren klacht ingediend. Test op afstand laat keer op keer niets afwijkends zien. "U zit waarschijnlijk (te) ver van de centrale", zo is de dooddoenende reactie.

Compensatie gevraagd, maar daar kon geen sprake van zijn.

Voor de zoveelste keer een klacht ingediend, monteur langs geweest, nieuw modem geplaatst maar. jawel.nog steeds geen verbetering !

"Helaas voor U maar het stikt van de fouten op de KPN-lijn. KPN moet de boel maar verder uitzoeken want het ligt niet aan ons.

Voor ons was de maat vol. Abonnement opgezegd en overgestapt naar Ziggo. Nu alles supersnel !

Moraal en advies :

Neem nooit enige service af van Online.nl !

Stephan

Spookrekeningen

Al half jaar torenhoge telefoonrekening van niet gepleegde telefoontjes. Kwam er na paar maanden achter dat het niet klopte. Zijn nu al maanden bezig het uit te zoeken. Hoge rekening blijft. Kunnen het niet vinden en zeggen dat we beter op moeten letten met bellen!

Aantoonbare fouten. Op argumenten wordt niet ingegaan. Drama. Gaan opzeggen.

Herman
13-02-2017

Wel klant maar nooit mails ontvangen

Ik ben al 4 maanden klant, technisch geen opmerkingen, alleen krijg ik het niet voor elkaar om facturen en of post te ontvangen op een door mij opgegeven email adres. Al 4 maanden aan het bellen, naar de klachten site mailen en of brieven sturen. Tot op heden geen of een knullig / niet juist antwoord ontvangen. Ga nu mijn rechtsbijstand inschakelen.

John van Gemert
13-02-2017

De graaipolitiek van Online de internet provider.

Door aangetekend (router en bijbehoren in pakket) op te zeggen met aansluitend de opzegbrief. Doen ze nu moeilijk en zeggen dat er niet via de juiste weg is opgezegd. Er staat duidelijk op de brief die aan de doos zat vast geplakt dat het naar de klantenservice moest. Pakket is dus aangenomen maar omdat het intern een puinhoop is bij online kunnen ze er schijnbaar niet uit opmaken dat dit even doorgegeven moet worden. Foto,s van het stuk gemaakt en tevens van de brief . Het maakt ze niets uit doen of hun neus bloed en zij hebben gelijk. Hoezo coulance , nooit van gehoord. Gr John.

Mars
12-02-2017

Beloven maar niks doen

Ik heb een abonnement voor 46,00 per maand "Alles in een" met voor 2,50 vrij bellen. Ik betaal nu al maanden meer dan 100,00 euro. Natuurlijk veel contact gehad met Online, ze zien het probleem en zulen contact met me opnemen wat natuurlijk niet gebeurd! De volgende rekening gewoon weer boven de 100,00 euro. Verder moest ik vanwege de verhuizing het contract wijzigen wat het gevolg had dat ik met 2 contracten zat dat probleen is na veel gebel na ruim 5 maanden verholpen. Kosten werden niet vergoed! DUS DOE HET NIET

09-02-2017

Online compleet pakket is NON-LINE.

Ben nu een jaar abonnee bij online met complete pakket,dus ook met tv,maar dat had ik dus beter niet kunnen doen.Internet en telefoon is gewoon goed,maar de tv is gewoon bagger.Het is zoiets als digitenne,dus geen of zeer slechte ontvangst. Meermaals contact gehad en van alles geprobeerd maar geen resultaat.Ik ben gewoon verplicht mijn contract uit te dienen en dat ga ik ook doen ,maar daarna nooit meer.Dus mensen,wees gewaarschuwd.

BK
08-02-2017

Meerdere malen contact gehad met online, tot op heden niet tot nauwelijks te woord gestaan.

Elke keer krijg je te horen: kunnen nu niks voor je betekenen.

Ook na het omzetten van hun netwerk nog steeds bagger internet. afgelopen 4 weken niet thuis geweest. bij thuis komst internet getest. heb maar liefst 2,2 MB'S . Dit is ZEER laag. een normale snelheid ligt volgens mij rond de 25-40 MB'S

Met deze snelheid is het niet eens mogelijk om websites te laden laat staan online gamen (PS4) Dit is trouwens allemaal met kabel verbinding.

Hoop dat ze dit snel eens oplossen, morgen weer eens bellen. Zo niet: Stap ik over.

Voor de mensen die wellicht in overweging hadden genomen om een abonnement af te sluiten bij online.nl doe dit niet. Kunt u liever het geld weg gegeven onder ons gedupeerde.

Met vriendelijke groet, Een ontevreden klant van online.

Fred
07-02-2017

Een triest verhaal van een vaste klant.

Tijdens mijn verblijf in het buitenland kreeg ik bericht van Online met de bijbehorende felicitaties dat mijn internet verbinding omgezet zou gaan worden met een beloofde verbetering waarbij ik in de toekomst met een snelheid tot 100Mb van het netwerk gebruik zou kunnen maken.

Bij thuiskomst na een lange periode van afwezigheid het modem aangezet met een enigszins hoge verwachting. Deze verwachting en het enthousiasme waren snel getemperd nadat bleek dat de snelheid van de verbinding meer dan gehalveerd was.

Nou dan maar even de helpdesk gaan bellen, 45 minuten in de wacht. Het probleem voorgelegd en aangegeven dat ik al 10 jaar een uitstekende verbinding had, en dat ik het modem een aantal keren had gereset zonder resultaat. Vervolgens krijg ik een heel betoog dat ik niet meer het juiste abonnement heb en maar eens even op de site moest gaan kijken voor een nieuw contract met een looptijd van één of twee jaar en dat ze op dat moment niets verder voor me konden betekenen. Midden in het genoemde gesprek valt de telefoonlijn plotseling uit en is het contact met de medewerker verbroken, waarschijnlijk door de slechte verbinding. Dan verwacht je dat je wordt teruggebeld, zelf krijg ik de medewerker nooit meer te pakken bij zo’n overvolle helpdesk. Maar nee hoor men neemt niet de moeite om mij terug te bellen. Ben je al 10 Jaar vaste klant!, ongelooflijk. Daarna zelf maar weer een keer gebeld en ben door Sebastiaan geholpen waarbij hij aangaf een ticket aan te zullen maken zodat er verder gekeken gaat worden. Het probleem was al bekent en uitzicht op een oplossing was er op korte termijn zeker niet. Nooit meer iets gehoord. Wel kreeg ik het advies om naar het VDSL netwerk over te stappen, dat zou mogelijk een verbetering kunnen opleveren. Heb niet veel vertrouwen in de oplossing mede omdat ik in het nieuws las dat er erg veel problemen zijn met het leveren van een goede internet verbinding.

Heb besloten om weg te gaan bij Online en heb inmiddels opgezegd maar heb nog wel een boodschap voor u en hoop dat u deze ter harte zult nemen.

• Zorg beter voor je vaste klanten, zij zijn de kernwaarde van het bedrijf, zij genereren een vaste omzet met relatief weinig kosten t.o.v. van de shoppers. • Gaat het niet goed, informeer de klant en draai er niet omheen, wees open en transparant. • Ga de klanten niet iets nieuws aanbieden als je de huidige service niet kan leveren. • STOP met het uitrollen van het nieuwe netwerk als er problemen ontstaan die niet snel opgelost kunnen worden, verdiep je er eerst in het oplossen van het probleem voordat je het verder uitrolt. • Blijf de klanten informeren of het nu goed of slecht nieuws is, zij willen weten wat er aan de hand is, hierdoor zal je mogelijk meer begrip krijgen. • Compenseer de klant waar nodig hopelijk blijven ze, als ze weg zijn komen ze nooit meer terug.

Worden de medewerkers wel op de juiste manier getraind en gecoacht of is het beleid? Ik zou dan ook wensen dat er strengere regelgeving binnen deze sector komt en dat de toezichthouder een actiever rol gaat vervullen zodat hij kan ingrijpen bij bedrijven zoals Online.

Wens online toch veel succes in de toekomst alhoewel ik weinig vertrouwen heb over het voortbestaan van Online in de huidige vorm. De tijd zal het leren.

Ferdi
07-02-2017

Ineens een 4x zo hoge rekening, en de rekeningen niet kunnen inzien.

Nadat ik heb laten weten dat de rekening ineens 4x zo hoog was, EN ik de rekeningen niet kon inzien, kwam de reactie dat er veel was gebeld, en ik de rekening online op kan vragen. Maar dit kan ik dus niet! Kastje -> muur.

Oplichters

Zelfs na een aangetekende opzegging van abonnement en vermelding in mijnOnline.nl dat contract afloopt, blijft online het abonnement afboeken. Online heeft zelfs in mijnOnline.nl de beëindiging van het contract aangepast. Dit zijn gewoon oplichters

Cairán
06-02-2017

Eerder Offline.nl

Ik woon in een studentenhuis en we maken al over 1.5 jaar gebruik van de service provider 'online'. Het merendeel van deze periode hebben we weinig tot geen last van problemen gehad van problematische DNS servers en/of andere technische problemen. Sinds ~6 maanden is dit echter nog erger geworden; voorheen ontvingen we ongeveer de helft van de snelheid die beloofd werd, maar het internet werkte consistent. Sinds wij zijn overgestapt op een hogere snelheid, is het feitelijk verslechterd! Ons internet werkt over het algemeen zoals het zou moeten, met een 35ms ping snelheid. Natuurlijk betaal je hier voor en zo zou het dus ook moeten blijven, in realiteit springt de connectie (als die er al is) tussen de 213~2000 ms ongeacht van de activiteit op het netwerk en is het vaak dus niet te genieten om uberhaupt een afbeelding te downloaden (of zelfs google). Op het moment van schrijven kan ik gemiddeld een pagina laden per 15 minuten, halen zowel modem als router resets niet veel uit (ongeacht de duur) en mag ik dus ook duimen dat deze ervaring uberhaupt wordt gedeeld.

Kortom, ze leveren je een connectie die bijna altijd online is (1kb/ps - pagina's zullen niet laden maar je computer zal het probleem niet kunnen identificeren, de connectie is er) maar je zult er vaak dus ook helemaal niets mee kunnen.

06-02-2017

Prima Internet

Een paar weken geleden had ik op een vergelijkingssite gekeken naar verschillende internet aanbieders. Mijn oog viel op online.nl omdat ze veel internet aanbieden voor weinig geld. De keuze was toen niet zo moeilijk. Toen ik eenmaal alles had geregeld kwam ik een paar hele slechte reviews van online.nl tegen. De bui zag ik toen al hangen. Ik had een versnelde levering aangevraagd en dus ik had geen bedenktijd. Ik moest nu maar afwachten. Op een gegeven moment kreeg ik een bericht van online.nl dat de oplevering van het internet 5 dagen eerder komt. Geen probleem dacht ik zo. Op de dag van de levering heb ik alles aangesloten en het werkte direct! Niks geen problemen! Internet via DSL. 100 mb download aangevraagd en ik krijg 95 mb download. Dat vind ik heel netjes aangezien DSL altijd verlies heeft naarmate de lengte langer wordt. 30mb upload die ze proberen te geven is ook daadwerkelijk 30mb. (Ik heb alleen een internet abonnement afgesloten, geen alles-in-1. Hiervoor had ik nog niks.) Tot nu toe zijn mijn ervaringen met online.nl top!

Ruben
04-02-2017

Van 4Mb naar 30Mb en alles in één.

Al jaren (vanaf de orange wanadoo tijdperk) klant van online. Onlangs van een ADSL naar VDSL overgegaan, en maar meteen naar alles in 1 pakket (weg met KPN en de sateliet, die toch wel veel storing gaf). Bevestiging mails binnen 2 dagen. oplevering duurde ergens tussen de 2 en 3 weken. Alles aangesloten, kabel gelegd voor de M7 ontvanger, apps geinstalleerd on diverse tablets en phones. Alles werkt redelijk probleemloos. Had alleen wat moeite om de live tv op de laptop te krijgen, moest adres in een forum vinden, maar werkt ook meestal goed. 2 zaken die tegen vallen: de opstart tijd van de M7 ontvanger (gaat altijd spanningsloos tegelijk met de TV, en de werking van de afstandsbediening. Moet echt goed richten, en dan nog vaak 2 of 3 x drukken. Gelukkig ervaar ik niet de problemen die veel andere klanten wel hebben.

Mahdi
01-02-2017

Fout keuze ????????????

Tips voor consumenten : NIET BESTELLEN als anders ben je tijd en geld kwijt alleen voor modem, tv ontvanger zonder internet verbinding+/- deurwaarder afhankelijk van betaling.

Op 20 december 2016 had ik een internet en tv pakket besteld bij online.nl en mijn huidige internet dinst stop gezegd, 3 uur later ik controleerde mijn e-mails en zag geen bevestiging van mijn bestelling. ik had gelijk klanten service gebeld en ze zij dat het duurt 48 uur, e-mail was meer dan 30 uur later binnen. 4 januari 2017 had ik modem en tv ontvanger binnen gekregen en zelfde dag een e-mail gekregen dat mijn abonnement is geleverd en ik kan modem aansluiten. 2 uur later nog steeds geen internet. Modem resetten en na 2 uur wachten nogsteeds geen internet. Klanten service gebeld; afspraak voor KPN monteur gemaakt. 12 januari monteur is geweest; kon niet probleem oplossen. Online.nl gebeld om te stopzetten, maar 14 dagen bedenktijd was voorbij zonder internet dienst; maar medewerker zei dat mijn aanvraag voor stopzetten word gestuurd naar iemand die gaat beslissen. 25 januari monteur van KPN mij gebeld om afspraak te maken maar werd geweigerd van wege stopzetting. De zelfde dag om 18:30 sms van online.nl dat mijn opzegging is afgewezen. Klanten service terug gebeld en hij zij dat ik heb gelogen tegen KPN monteur. En weer nieuw afspraak gemaakt en op 1 februari KPN monteur naar datacentraal geweest en mijn gebeld dat alles in orde is weer modem aan gesloten maar geen internet W-t-F . Weer klanten service gebeld en weer geen andere oplossing maar monteur.en het gat weer en weer herhaald worden.