Online.nl reviews

A.
17-03-2016

Klantonvriendelijk

Recent verhuisd naar een tijdelijk adres, kon mijn internetlijn dus niet mee-verhuizen. Uitgelegd aan Online dat ik er niets aan kan doen en vriendelijk verzocht het abonnement stop te zetten. Ik heb ook altijd op tijd aan mijn verplichtingen voldaan. Resultaat: Automatische incasso van bijna € 600,00 - de kosten tot einde abonnement ergens in 2017. Die zien mij nooit meer terug, klantbehoud speelt blijkbaar geen rol.

T.
17-03-2016

Het beste medicijn tegen een te lage bloeddruk, ever!

Verreweg de meest incompetente club waarmee ik de dubieuze eer heb gehad zaken te doen.

Driekwart jaar, vier modems en vijf monteurs later is mijn bij vlagen trage en wegvallende verbinding nog steeds niet verholpen. Gespreksverslagen zijn vier op de vijf keer onvindbaar en van de pakweg tien keer dat mij gevraagd is om een mailtje in het kader van klanttevredenheid te beantwoorden heb ik slechts een enkele ontvangen.

Geboden oplossingen variëren van onzinnig tot zwakzinning ("ik verwijs u naar de MediaMarkt voor een modem"). Zelfs de kwaliteit van de telefoonverbinding met de klantenservice is keer op keer bedroevend slecht. Uiteraard waant het leidinggevend personeel zich te goed om mij desgevraagd te woord te staan voor meer uitleg dan de medewerker van de eerste lijn kan bieden. Zelfs het samenvatten of herhalen van de simpelste informatie is een te zware opgave.

Wanneer men het erover eens is dat er, gezien de kwaliteit van de geboden diensten, teveel is betaald, is de gewenste procedure blijkbaar om alsnog het gehele bedrag over te maken, zodat ik daarna mag afwachten of en wanneer ik het rechtmatige deel terug ontvangen. Dit staat los van de ten onrechte in rekening gebrachte monteurskosten, die ik binnen 7 dagen mag voldoen op straffe van het afsluiten van mijn internetverbinding.

Zonder verdere specifieke voorbeelden te noemen kan ik mijn ervaring met Online.nl enkel samenvatten als een orgie van onkunde. Ik kan niet anders concluderen dan dat wie daar de scepter zwaait er een pervers genoegen in schept om beleefde, geduldige klanten tegen zich in het harnas te jagen, wat heel goed de klanttevredenheidsscore van 4% ten tijde van dit schrijven kan verklaren.

Zoals de titel van deze review verraadt kan ik Online.nl alleen aanbevelen bij degenen met een chronisch te lage bloeddruk. Voor mensen met depressieve of suïcidale gedachten zou dit echter nog weleens de laatste strohalm kunnen betekenen.

Zelf ga ik als volwassen vent in afwachting van de beloofde terugbelafspraak in de foetushouding huilen onder de douche, een emmer ijs eten en de rest van de dag kattenfilmpjes bekijken.

Manon
16-03-2016

Ze hadden beter offline kunnen heten

Heb nu sinds 2011 online als provider

In die jaren al meer als 2 maanden zonder telefoon en internet gezeten, vergoeden ho maar en de klantenservice is echt ruk. Het liefst schuiven ze het probleem meteen op je terug. U moet een nieuwe dsl kabel aansluiten, heeft u het modem al gereset, staat ie wel aan. En als je een monteur laat inplannen omdat heel je telefoonlijn plat ligt dan duurt dat 2 weken

15-03-2016

Verbinding is heeeeel slecht

Sinds ik de router van Zyxel heb gekregen zijn er alleen maar problemen met internet en telefonie.

Diverse keren gebeld met mobiel waarbij ze standaard minstens 10 minute aanhouden voordat je verbinding krijgt. Veel kosten gemaakt maar oplossen ho maar. De een zegt dit en de andere weer zo bij klantenservice. Steeds geen internet en niet bereikbaar.

Wil het liefst weg van online.nl maar net 2 jaar afgeloten. Hoop dat ze mij eens op de mobiel bellen om problem definitief op te lossen. Ben het erg zat om steeds storing te hebben. Mijn gezin is erg boos.

Online.nl KOM NU EENS MET OPLOSSINGEN!

Sjors
14-03-2016

Slechter dan slecht!

Mensen die de overstap willen maken naar Online? Bezind eer ge begint aan Online...ze zijn een van de goedkoopste providers maar ook met stip de allerslechtste. De internet + tv en telefoonverbinding valt regelmatig tot vaak weg. Een dag te laat met je betaling, dan word je direct afgesloten. Zelfs bij tijdige betaling word je zonder pardon afgesloten. De klantenservice is slecht, je word niet op een vriendelijke manier geholpen. Stap nooit over naar online!

Anne
12-03-2016

Fijn, de service van Online... NOT! 0 sterren

Online moest een update uitvoeren, meldden ze. Ik zie mijn modem afgelopen woensdag automatisch resetten, en vervolgens helemaal uitvallen. Maar goed, er was gewaarschuwd, dat het even weg kon vallen. Maar s avonds is het modem nog steeds dood, wil ook niet aan na uitschakelen. Online gebeld, er zou een nieuw modem gestuurd worden, helaas kon dat 2 tot 3 dagen op zich laten wachten, de administratie moest het morgenvroeg verwerken. Maar vandaag de derde dag na woensdag: geen modem. Ik bellen, waar het blijft? Nee, sorry, dat had mijn collega niet mogen beloven. Nee, sorry, dat hadden we moeten melden, niet gedaan. Nee, sorry, we kunnen het nu ook niet bestellen, we zitten midde in een migratie...

Dit is geen service, als ik boos moet worden om een modem besteld te krijgen, die hoogstwaarschijnlijk door een update vanuit initiatief Online kapot is gegaan. Ik heb nergens om gevraagd, heb straks na een week pas mijn modem, en als mijn internet het nog steeds doet, kijk ik naar een andere provider!

Ceciel
11-03-2016

Geen ster waard

Ben sinds 2014 klant van online.nl en zeer ontevreden, bij vragen krijg ik niemand te pakken, of men negeert mijn vraag, internet valt steeds uit, dan doet de telefoon het dus ook niet en de tv laat vaak blokjes zien, maar ik houd mij aan het contract, en half april ben ik hier weg, mooi naar een andere provider via overstapservice, heerlijk, ik voel me bijna bevrijd!

Yuri
11-03-2016

Supersnel internet

Heb glasvezel, supersnel en stabiel. Mooie prijs ook.

Guus
10-03-2016

Waardeloossssss

Waardelooss klanten service. ROnduit verschrikkelijk!

A.
09-03-2016

In alle opzichte waardeloos. Super traag internet, zeggen 20mb te leveren heb vaak niet eens 1mb. Telefonie ligt er vaak uit. TV aanbod en kwaliteit is dramatisch en de helpdesk is waardeloos. Bovendien nog een 0900 nummer ;dus dan betaal je nog voor die verotte hulpverlening waar je 9 van de 10x niks aan hebt...

Renneke
09-03-2016

Ik ben zins Januari bij online.nl .

Heb tot toe nog geen plezier ervan gehad .want de zenders die haperen

en veel zenders kan je niet opnemen alleen maar de Nederlands

Als je een film hebt op genomen kan je hem niet terug zien want het beeld blijf steeds stil staan

Vanmorgen kwam ik er achter dat ik met een nummer wat begint met 0900 niet meer bellen

En als je ze mail krijg je dagen later pas een mailtje terug

Bellen is zo duur en kan ik dus ook niet meer

Ben benieuw of ik er van af kan komen

Ben er pas drie maanden bij dus moet kunnen ,maar ze zeggen dat ik die twee jaar moet volmaken

Heb er alle haren op mijn hoofd spijt van

Irina

Teleurstellend

Begin vorig jaar klant. Aantrekkelijke prijs. Kon alleen bepaald pakket nemen met sportzenders waar ik niet naar kijk. Maar dit is geen probleem want zou verdisconteerd worden. Ja wel een paar maanden verrekend maar dan werd het plotseling toch gerekend ! Slimme truc en heb daardoor een paar maanden veel te veel betaald. Kreeg daar 25 euro van retour. Dit terwijl het geluid soms helemaal niet klopt ( hard achtergrond geluid maar geen stem te horen bij films), beeld wat om de paar minuten stilvalt, en nu als klap op de vuurpijl helemaal geen geluid meer bij enkele zenders! Ook niet na resetten van alle apparatuur. Ook het bereiken van de service (?) valt erg tegen. Te lang moeten wachten voor je iemand a/d lijn krijgt. Ik zou bijna van een ouderwetse boevenbende spreken maar doe dat toch maar niet. Vraag me af of ik wettelijk verplicht ben het 2-jarig contract uit te zitten terwijl het beloofde niet geleverd wordt. Sowieso geen aanrader, zelfs niet niet voor die lage prijs.

Gerard Bex

Een grote puinhoop

Was klant bij Canal digitaal en belde omdat ik mijn abonnement wat duur vond betaalde ondertussen ruim € 93,00. Werd toen gewezen op de combi mogelijkheid Canal samen met Online totaal. Zou enkele tientjes goedkoper zijn. Dacht dit is mooi meegenomen. Helaas toen begon de ellende. Inmiddels 5 weken verder. Nog steeds geen combi korting oude bedragen boeken ze gewoon af. Ondanks bevestigingen. Alles zou per 24 februari actief zijn. Maar helaas ondanks meerdere toezeggingen geen signaal. Zelfs een monteur kreeg het niet aan de praat . Dit zou zo snel mogelijk opgelost worden maar is alweer ruim een week geleden. Sinds 24 februari geen vaste telefoon meer. En als je contact opneemt via mail met de klantenservice krijg je mooi een bevestiging dat ze zo snel mogelijk reageren. Maar taal nog teken. Dus de samenwerking tussen Canal Digitaal en Online staat nog op een nulpunt. voorlopig even niet aan beginnen

30 MB internet

Online.nl levert oa een 30/3Mb internet abbonement. Voor 30mb en meer heb je dus een VDSL lijn nodig om max 30 te krijgen. Via de postcode chek was dit mogelijk op mijn adres. In werkelijk heid heb ik volgens het zyxel modem een ADSL2+ lijn die geeft maar maximaal 24 MB door. Online.nl levert je dus een dienst die ze hier niet leveren. Ik voel mij dus ook belazerd door online.nl. Ik raad dus ook mensen af om klant te worden bij online.nl.

03-03-2016

Zeer slecht

Sinds juli glasvezel van Online,ik kreeg in december een betalingsachterstand,deze was 148,49,op 19-01-2016 heb ik deze betaald,maar ze konden mijn betaling niet vinden in hun administratie,ik moest maar even een kopie maken van mijn rekening,het bedrag,de datum van betaling,naar welke rekeningnr het bedrag gestuurd had etc

Had ik gedaan,maar niks,noppes,nada

Toen maar dat belachelijk dure 0900 nummer gebeld,na lang luisteren naar dat irritante muziekje kreeg ik een lolbroek aan de lijn,die overdreven met een limburgs accent sprak,daar werd ik niet wijzer van

Een paar dagen later nog eens gebeld,weer lang wachten,krijg ik een gast aan de lijn,die ineens mij niet goed kon verstaan,en gooit zo de hoorn op de haak

Meteen weer gebeld,toen kreeg ik een vrouw met buitenlands accent aan de lijn

Weer dat hele verhaal uitgelegd over betaling e.d.

Of ik nogmaals 148,49 wilde overmaken,met de toezegging,dat dit terug gestort werd,als mijn eerste betaling van 148,49 gevonden was

Op 27-01-2016 weer 149,49 overgemaakt

Inmiddels heb ik weer internet tv en telefoon,maar die 148,49 heb ik nog steeds niet

Vanmiddag een mail gekregen over een betalingsachterstand van 65 euro

Nou dat mogen ze verrekenen,en wat er over blijft terug storten,evenals de 116,81 die ik al sinds oktober 2015 van hun te goed heb

Zodra mijn contract afloopt,meteen overstappen naar een provider met een prima helpdesk

Online,aan deze provider moet je niet eens denken,maar bij vergelijkingen meteen vergeten

Fadoua
03-03-2016

Interactieve tv

Heb interactieve tv aangesloten en sinds die dag slechte bereik tv loopt vast heb gebeld en nu moet k 5 werkdagen wachten voor dat het word opgelost ik raad het niemand aan om bij online klant te worden zeer slechte service sinds ik online heb is er alleen maar problemen met de tv IK RAAD ECHT niemand aan om klant te worden

Joop
02-03-2016

Slechtste die je maar kan bedenken

Vorig jaar al een verhuizing door gegeven en in oktober al betaald om om te zetten tot nu nog geen verbinding.

je wordt van kasje naar de muur gestuurd,ze beloven om 18:00 aangesloten te zijn maar nee hoor.

dan duurt het 2 tot 5 dagen maar nee hoor.

dan krijg je een mail dat je een verhuizing heb door gegeven en wordt je pas over 14 dagen aan gesloten,heb niks door gegeven dat was vorig jaar al.

dus al 41/2 betaald en er niks voor gekregen.

hoop telefoon geld kwijt.

Personeel onbekwaam leest alles van een briefje af.

mijn aanraden ga nooit met online in zee je gaat de boot in.

Anne
29-02-2016

Online.nl

waardeloos 3x gebeld om het optezeggen

Michiel
26-02-2016

Veel beloven weinig geven....

Allereerst: Ben 10 jaar redelijk tevreden klant geweest van online met ADSL2+ (max 12Mbit), telefoon en digitale TV. Als alles eenmaal werkt (en dat kan ff duren) is het prima 'value for money'.

Sinds 1 maand is er sneller internet beschikbaar op ons adres (VDSL). Ik online gebeld en te horen gekregen dat ik dan mijn abonnement moet oversluiten (voor 2 jaar). Zo gezegd zo gedaan.

3 Weken later (!) wordt alles opgeleverd en wat blijkt: Hebben ze me gewoon op ADSL2 laten zitten, waardoor ik nauwelijks bandbreedte heb om TV te kijken en alles hapert zodra er een computer een update download....

Na 4x (!) contact met hun technische dienst zou e.e.a. opgelost worden (ik wordt overgezet naar de "vdsl straat") en ik zou worden teruggebeld met een uitleg.

Nooit teruggebeld, dus een week later bel ik maar weer eens. Krijg ik te horen dat ze vergeten zijn te vermelden dat het overzetten "naar de vdsl straat" betekent dat ik 1 maand geen internet / TV / telefoon zal hebben OF dat het tot November 2016 zal duren voordat de problemen zijn opgelost.

Zit nu in het traject om mijn abonnement terug te laten zetten zodat ik kan overstappen naar een andere aanbieder... Dit is echt te slecht voor woorden.

Alie
23-02-2016

Online slecht

wij zijn er ook ingetrapt mijn man was ziek lag op bed ze bleven maar bellen wij waren bij tele 2 nooit geen problemen als je ze wilt bellen lange wacht tijden en geen leuk muziekje er kwam een monteur en wij hadden nog geen spullen voor aansluiten in huis en weer op bellen de monteur die bij ons was zij al dat het slecht was toen had ik ze aan de lijn en ik wou er nog van af te komen maar dat ging niet ze waren twee keer in nalatig hijd gebleven maar ik kon er niet onder uit want dan zou ik hoge kosten krijgen ik voelde me bedrijgt ik heb toen de klachten berouw gebeld maar die konden er ook niks aan doen maar volgens mij hoorde die er gewoon bij die prate zo mooi dat ik een cadou zou krijgen om een goede nieuwe start met online zou krijgen ik moet het cadouw nog krijgen ik zal heel blij zijn als deze twee jaar voor bij zijn ik had ook nog een mail daar naar toe gestuurd nooit een antwoord ontvangen dit was mijn ervaring met online nu ik dit schrijf wor ik er weer heel verdrietig van fam den brok