Online.nl reviews

K. K.
01-07-2014

Misleiding en waardeloze service!

Wij hebben een tv, internet en telefonie contract bij online.nl. Alles in 1, dus.

Helaas werkt onze tv dienst niet naar behoren, daar al veel contact over gehad met de service desk (verschrikkelijk duur nummer trouwens), en na 4 verschillende kastjes is de conclusie dat het probleem niet door Online opgelost kan worden!

Zij bieden aan het contract te beeindigen, wij gaan daarmee akkoord uiteraard. Maar: na een klacht gelezen te hebben op internet gaat er een lichtje branden: ze bedoelen alleen de tv dienst!

Volgens Online.nl is ons alles in 1 pakket nu opeens een internet+bellen pakket waar we dus nog steeds aan vast zitten! Schandalig!

Wij willen dat Óf onze problemen met de tv dienst naar behoren worden opgelost, Óf ons gehele contract (het is ook 1 contract!) gewoon zonder extra kosten wordt opgezegd.

Maar ho maar. Waardeloos.

Olena
30-06-2014

Houden oude klant (11 jaar)? liever niet

Het is niet eens een klacht maar puur verassing! :-D

Gebeld naar de klantenservice vanavond om te vragen of we, als de huidige klanten (11 jaar!), zouden mogen aanvragen Allen in 1 pakket + incl. 2de hd ontvanger+extra zenders pakket tegen de prijs wat Telfort biedt aan. Toch even onderhandelen en we wilden sowieso de aansluitingskosten niet betalen van 30euro (bij Telfort betaal je dat ook niet).

Het antwoord van zeker heel jonge meid was dat dat zijn de vaste prijzen en ze niks kon doen. FF voor vergelijking op 24maanden netto kom ik uit Online 1490euro vs Telfort 1396euro

Ze wilde geen stapje terug voor de huidige klant! :-D En wat nog erger, ze probeerde mij nog overtuigen dat IK soort van blij moet zijn dat ik zo lang bij hun een klant ben en het verschil is o.b.v. 2 jaar en dat voor ons per maand niet zo veel EXTRA zal kosten! Kan me iemand uitleggen waarom moet ik blij zijn bij een provider te zitten NA 11 JAAR en gelukkig zijn nog extra aan hun te betalen?! Opgezegd!

even jonge personeel leren hoe met de klanten omgaan en niet alleen maar een handleiding te volgen:))

Trouwens gebeld naar onze TV aanbieder, en ze waren blij om ons aan te bieden alles in 1 pakket. Dat noem ik verkoop! Niet contract afgesloten, maar zullen heel snel een beslissing nemen.

Dee
26-06-2014

Waardeloze shit!

Ze smeren je een abonnement aan. Maar tegelijkertijd smeren ze je ook een contract aan bij DONG energie, waar je helemaal niet vanaf weet. Mensen die niet goed Nederlands praten weten ze goed in de maling te nemen. Vuile vieze bedrijf is die Online.nl. En als je hun wilt bellen kost het 15 cent per minuut. Ze zijn vuile dieven. Ik ga lekker weer terug bij Ziggo!

Osman
16-06-2014

Drama!

Dramatisch! Ze beloven een "zorgeloze overstap" van je huidige provider.. Niets is minder waar! Zit al 5 dagen zonder internet/tv/telefonie, omdat ze eerst het signaal killen van mijn oude provider (die liep nog twee weken), maar de router past naderhand sturen.. Navraag bij hun klantenservice helpt niet, die komen niet verder dan "tja, zeer spijtig" of "ik heb een ticket aangemaakt" en "ik kan geen toezeggingen doen wanneer u uw router en decoder ontvangt". Daarnaast wordt je nog eens half afgeperst ook, verzocht vriendelijk om hun signaal te killen zodat ik tenminste van het wk kon genieten met mijn oude provider (nog geen wedstrijd gezien! Ook niet die van nl/esp!), maar dan werd ik er even op gewezen dat ik een tweejarig contract had.. Mafioso zijn het! Tot slot is hun klantenservice werkelijk incapabel en komen zij de simpelste afspraken niet na en zijn niet bereikbaar tijdens hun openingstijden (29 min in de wacht gestaan voor 15 ct. per minuut). Als je een mail wilt versturen moet je inloggen met je gebruikersnaam, maar die konden ze me niet vertellen, ook niet hoe ik dit moest herstellen en ook niet hoe ik een nieuwe moest aanvragen! Wat ook belachelijk is is dat er ergens in een magazijn mijn pakketje ligt, maar dat ie niet zomaar KAN worden opgestuurd.. Mensen dit is een bedrijf dat niet WIL en de klant overlaat aan de willekeur van haar humeur. Dit is weer zo'n uit de grond getrapt bedrijf die haar beloftes niet wil nakomen maar de klant uitlacht als ze worden gewezen op hun verplichtingen.. Drama! NIET DOEN!

Natn
16-06-2014

Bah

zit vast aan een 2jarig internetabonnement maar heb zo veel spijt. het eerste modem heeft het nooit goed gedaan en na enkele weken hield hij er helemaal mee op. klantenservice is irritant en langdradig in de hoop je af te poeieren. na heel lang zeuren en dreigen met een opzegging vanwege wanprestatie kreeg ik enkele dagen later een nieuw modem. deze heeft het een tijdje gedaan. helaas valt internet zo'n 30x per dag uit.

Tjeerd
13-06-2014

Dramatisch, nooit weer! Blijf hier vanaf!

Nog nooit zon slechte internetverbinding gehad, minimaal 5/6 keer per dag vliegt het er uit. Bellen bellen, klagen klagen, ja we gaan er wat aan doen. Onze technische dienst belt u terug, Nog nooit teruggebeld, geen oplossingen, praatjes praatjes. Ben blij dat ik er weg ben, ik zou iedereen echt zeer sterk willen adviseren GEEN klant bij Online te worden.

A. Bosch
05-06-2014

Zeer slecht product.

Mijn huishouden is ook klant van Online.nl. Mijn klachten gaan vooral over het internet.

Het internet dat geleverd wordt is zeer onregelmatig. Sommige dagen gaat het zeer goed, maar vaker als niet heb je gewoon weken achter elkaar dat het gewoon hapert. eerst schreef ik dit af als server onderhoud, maar het werd alleen maar erger. Als gevolg hierop heb ik de internet kabel naar de router vervangen, de router zelf, en de wifi ontvanger op de pc. Niks hielp.

Uit de tests bleek dat zelfs wanneer het internet genoeg snelheid leverde, ik standaard 5 tot 10% packet loss had. Tevens zou dit een 50 mb/s abonnement moeten zijn maar ontvang ik op piekmomenten 3,8 mb/s. Dit is met een AC1750 router, en een TP-link n900 pci wifi kaart, dus zelfs rekening houdend met het feit dat je bij wifi snelheid verliest is dit belachelijk.

Ik ga de medebewoners van het huis z.s.m. overhalen van provider te wisselen. Afschuwelijk product.

Kerstin
26-05-2014

Zeer tevreden

Ik ben 1 week geleden overgestapt naar online.nl.

Alles verliep heel soepel: erg goede communicatie per email over elke stap van de contract afsluiting (opzegging oude provider; wanneer modem bezorgd wordt, wanneer contract ingaat, hoe de installatie verloopt etc). Aansluiting modem duidelijk uitgelegd in de handleiding. Was binnen 5 minuten klaar. Tot nu toe werken internet en telefonie zonder enkel probleem. Bedankt voor de goede service tot nu toe!

Ricardo
22-05-2014

Irritatie en ergernis

Alles werkt slecht bij Online.nl.

TV signaal is beroerd, antenne moet continu verplaatst worden en zelfs dan werken sommige kanalen nog niet eens. De digitale tv gids is ook een zware ergernis, het geeft nooit de correcte programmering en informatie weer.

Internet is er op de een of andere dag gewoon mee opgehouden, dan bel je de klantenservice op en komen ze met diverse verhalen waar het aan zou kunnen liggen, maar een oplossing komt er niet!

Betaal liever wat meer en krijg waar voor je geld.

Jurgen colaris
17-05-2014

W-a-a-r-d-e-l-o-o-s

Nu 1 jaar online.nl en ik kan niet wachten tot het contract voorbij is. Nog nooit zo'n spijt gehad van een keuze. Slechte ontvangst TV, internet hapert. Router is een prul. Enfin, geen goed woord voor over. Wie het mocht overwegen : NIET DOEN!

Er zijn betere aanbieders dan Online.nl
13-05-2014

Waardeloze service Online.nl

Begin februari heb ik mijn verhuizing van Amsterdam naar Almere doorgegeven en ik had reeds het vermoeden via de postcode check van www.online.nl dat de diensten niet leverbaar waren op het nieuwe adres. Ook dit kenbaar gemaakt bij de klantenservice echter werd er direct aangegeven dat het leveren geen probleem zou moeten zijn. Het tegendeel bleek waar, 3 weken na mijn verhuizing en nog steeds geen aanlsuiting, vele telefoontjes verder blijkt dat er helemaal niet geleverd kon worden op het adres! De klanten service geeft aan dat KPN speciaal voor ons (!?) de straat moeten opengooien en een aansluiting moet maken, dit gaat natuurlijk niet (op korte termijn) gebeuren. Uiteindelijk is er aangeboden het contract met online.nl te ontbinden, had niet mijn voorkeur maar dat was wel de enige oplossing. Inmiddels zitten we in april en wat blijkt, Online blijft gewoon facturen afschrijven, weer contact met dat hele dure nummer van ze (€ 0,15 c/pm) en wat blijkt het contract is helemaal niet stopgezet en nu komen ze op de proppen met een stapel papier werk wat ik moet aanleveren (nooit eerder aangegeven). Blijkbaar kun je wel telefonisch de boel laten aansluiten, maar een aanbieding van Online om het contract stop te zetten blijkt niet zo eenvooudig en vooral zonder een heldere communicatie. na heel veel getouwtrek en letterlijk 1,5 uur met ze aan de lijn en een tweetal brieven is het contract 2,5 later pas stopgezet en weigeren ze facturen te crediteren van de maanden dat ze niet hebben geleverd, schande. De klanten service heeft geen kennis, is onbeleefd en informeert klanten onvolledig. Ik ben ruim 10 jaar klant geweest maar mij zien ze nooit meer terug!

Arjen
10-05-2014

Waardeloos en slechte service

9 mei is het aangesloten eigenlijk 5 mei maar het werkte niet monteur van kpn is geweest en heeft het aangesloten toen bleek dat ik maar 14 mb had in plaats van de beloofde 30 mb nu komt het ergste nog.

ik vroeg de monteur hoe het kon dat ik maar 14 mb had zij hij dat heeft te maken met signaal verlies en bij de centrale kwam er maar 20 mb uit dat is dus al 10 mb te weinig

ik heb er dus niks aan en ga er dus ook voor pleiten van het abbo aftekomen

Mag ik iedereen vragen die dit leest en ook klachten heeft dit te mailen naar kassa

Samen staan we sterker dan alleen en wat ik hier al lees is het niks dan goeds

L. Jansen
07-05-2014

Waardeloze klantenservice!

Ik ben al meer dan een jaar klant van Online.nl en hebal vaker problemen gehad met de internetverbinding. Vaak storingen ´s avonds laat, slechte bereikbaarheid via de telefoon. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de klantenservice. Ten eerste zijn ze slecht bereikbaar, de tijden die voor de klantenservice op de site staan vermeld, komen niet overeen met de tijden dat zij werkelijk bereikbaar zijn. Op meerdere momenten van de dag heb ik geprobeerd ze te bereiken, maar zonder resultaat: er wordt gewoon niet opgenomen. Wanneer ze wél opnemen, kost het een fortuin. Toen ik ze eindelijk te pakken kreeg, kreeg ik een onwetende man aan de lijn die niets wist over de hele situatie. Hij stelde zichzelf niet eens voor. Gedurende het gesprek, begon de meneer in kwestie zijn stem te verheffen en mij te onderbreken terwijl ik nog mijn probleem aan het uitleggen was. Na een kwartier was mijn beltegoed op , zie de hoge kosten per minuut die je betaalt, was het gesprek ten einde gelopen. Ik ging ervan uit dat zij mij terug zouden bellen , wat dus niet is gebeurd. Na 20 minuten heb ik ze terug gebeld, en kreeg ik een collega van de man aan de lijn. Ik moest het hele probleem opnieuw uitleggen , wat me weer een hoop geld kostte. De meneer beloofde dat ik binnen 48 uur het probleem weer verholpen was terwijl zijn andere collega beloofde dat het probleem binnen 24 uur verholpen zou zijn. Ze zijn dus niet goed op elkaar afgestemd, niet wetend hoe ze de klant moeten behandelen en uit zijn op het geld van hun klanten. Ik stap over naar de concurrentie, Tele-2, waar we in eerste instantie nooit problemen mee hebben gehad en de klantenservice er wel op uit is om de klant zo goed en zo snel mogelijk te helpen.

01-05-2014

Eigenlijk nooit problemen gehad, maar nu er wat is wordt je niet geholpen.

OK, online is niet snel, maar (tot nu toe) wel stabiel en heeft de afgelopen jaren geen weinig problemen gegeven (anders dan even de router resetten en dan weer verder; wel soms weat vaak en snel achter elkaar, maar toch viel het wel mee). Helaas, nu werkt internet helemaal niet meer en ook mijn telefoon niet. Dus dan moet je de "servicedesk" bellen op zo een duur 0900 nummer. moet je natuurlijk een heel menu door, gegevens invoeren, in plaats van direct een medewerker. Die medewerker negint eerst weer allemaal vragen te stellen, die al bekend zouden moeten zijn. Je hebt immers al alle inforamtie ingevoerd (waaronder je unieke klantnummer). Dan blijkt ook nog eens dat je te maken hebt met mensen die weinig of geen ervaring hebben, geen opleiding hebben gehad over omgang met klanten, niet weten wat service is of inhoud en het gesprek gaan beeindigen omdat het ze niet aanstaat (een servicedesk die het contact als eerste verbreekt, ongelofelijk). De volgende dag weer gebeld, krijg je de wind van voren omdat er niet geluisterd wordt, het systeem kennelijk niet laat zien dat ik al eerder heb gebeld en ook deze medewerker blijkt weinig of geen ervaring en of trainig te hebben en geen service te verlenen. Ik wordt afgeblaft dat ik niet had moeten bellen omdat dat gisteren toch al is gezegd, moet maar afwachten tot de technische dienst contact met mij opneemt. Al met al een treurige ervaring, dus pas op, zolang het goed gaat ok, maar wanneer er een probleem is laat online je meteen ind e steek.

BB
25-04-2014

Kastje-muur bij klantenservice Online.nl

Menustructuur van de betaalde klantenservice is waardeloos. Wanneer je dan eindelijk iemand te spreken krijgt, blijkt hij je niet te kunnen/ helpen of naar de juiste persoon door te sturen. Inmiddels drie medewerkers gesproken en nog steeds onduidelijk of mijn probleem nu is opgelost.. :(

A.Geels
17-04-2014

Waardeloze zooi. TV continu van slag en voor mijn tablet blijkt ik nog meer dan

Ik heb sinds 7-maart een contract voor 2 jaar bij Online.

Ik zou een tablet kado krijgen , alleen na doorberekening is het geen kado want als ik de tablet niet

had genomen had het mij totaal 204,00 euro gescheeld.

Dit hebben ze niet verteld tijdens het afsluiten van het abonnement.

Daarbij heb ik continu last van geen goede signaalverbinding met de TV antenne, blijf heen en weer lopen om even een goed beeld te hebben.

Ik word hier schijtziek van.

Volgens mij is het trouwens verboden om een kado aan te bieden terwijl je er gewoon voor betaald,

weet iemand dit?

Marijke
18-03-2014

Betalen voor iets wat je niet hebt en krijg niks vergoed

ik heb al een half jaar online.nl daarbij kreeg ik een brie dat me tv resever later binnen zou komen

tot op heden nog niks binnen maar ik betaal daar wel elke maand voor

vandaag zeiden ze dat ze het gingen versturen dus ik zeg ik wil dat vergoed krijgen krijg net zwart op wit in de mail dat ze niks vergoeden mogen ze dat eigenijk wel? jou laten betalen voor iets wat je niet binnen hebt gekregen

verder hebben ze me telefoon afgesloten omdat me rekening na hun zeggen hoog was uit voorzorg

me rekening is gewoon betaald nu willen ze blokkade ook nog niet eraf halen omdat ze zeggen dat ik 58 dagen de tijd heb om het terug te laten storten dus nu betaal ik ook nog daarvoor en 2 maanden niet bereikbaar dat zou toch ook niet mogen/kunnen?

er is echter geen achterstand geweest niks weet iemand waar je daar werk van kan maken want dit slaat nergens op kost mij zo 100nderden euros voor niks ;lange tijd tv en nu daarbij bellen waardoor ik bij een andere profider (mobiel) ook nog extra kosten moet gaan maken

R van Heerden
18-03-2014

Zeer slecht, het is echt een waardeloze provider

Ik heb sinds kort een abonnement voor telefonie, internet en televisie bij Online.nl afgesloten

en heb al vanaf het begin problemen met hun.

de verbinding is waardeloos en valt constant weg

ik heb er echt spijt van dat ik ben over gestapt

mijn telefoon verliest ook constant de verbinding, evenals mijn televisie

en dan verwachten ze bij Online.nl dat ik voor deze WAARDELOZE service iedere maand betaal

ik zou 30 mbps krijgen en daarvan wordt nog niet eens de helft gebruikt

ze weten bij Online.nl niet eens waar ze mee bezig zijn

heb ook al meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice

en die hebben niks anders als goedkope smoesjes, en lege beloftes

Kortom:

Online.nl zijn niks meer als GROTE oplichters!

15-03-2014

WAAAAARDELOOOOOS

tv van online is waardeloos, in de advertentie staat zonder vervelende snoeren,

en de antenne dan? om iets beeld te krijgen van het ene raam naar het andere slepen!

en daar zit wel een snoer aan!

07-03-2014

Goedkoop is duurkoop, dat blijkt maar weer. Na een verhuizing ben ik op zoek gegaan naar een provider voor internet en DTV. Ik kwam bij Online.nl uit vanwege de lage prijs, maar ik heb nu al spijt dat ik met deze incapabele partij in zee ben gegaan.

Eind december ontving ik netjes op tijd het internetmodem en de DTV ontvanger. Op 2 januari ontving ik de bevestigingsmail dat de aansluiting actief was. Ik zal niet alle details opschrijven, maar inmiddels is het half maart en zit ik nog steeds op een werkende internetverbinding te wachten. KPN is al over de vloer geweest, evenals VolkerWessels, maar die mensen zijn niet in staat het probleem op te lossen.

Ondertussen factureert Online.nl natuurlijk wel gewoon door....

Ik heb inmiddels incasso opdrachten laten storneren en de tegenrekening geblokkeerd, want de mensen van de klantenservice weigeren actie te ondernemen op onjuiste facturen. Ik heb alle rotzooi van Online.nl teruggestuurd en betaal helemaal niks meer!

De mensen van de klantenservice zijn heel vriendelijk (alleen lossen ze geen problemen op)

Kortom:

-Technisch incapabel

-Komen contract niet na

-Factureren diensten die niet geleverd zijn

-Klantenservice lost problemen niet op

-Klantenservice komt (terugbel)afspraken niet na