KPN reviews

Lies
14-05-2021

Wat een drama bedrijf

Zo'n slecht bedrijf maak je zelden mee. Je kunt ze niet mailen (want dan heb je bewijs van hun falen in handen). Je kunt alleen bellen met ongelooflijk incompetente medewerkers, die onderling niet communiceren, die geen kennis van zaken hebben, die de eenvoudigste (administratieve) zaken niet weten op te lossen. Geven foutieve informatie. Sturen idiote hoge aanmaningskosten wanneer niet ONMIDDELIJIK na een eerste rekening wordt betaald Zelfs het herstellen van een eenvoudig administratief probleem is teveel gevraagd. Medewerkers aan de schatservice zijn volstrekt incompetent, geven foute informatie waar de klant de dupe van is. Het is echt om te huilen, de incompetentie. Ook als ze zelf meerdere fouten maken draait de klant op voor de hoge kostgen die daarmee gepaard zijn. Zijn al erg veel geld kwijt geweest aan het mis-functioneren van dit bedrijf. Wat een baggerbedrijf!

Marjolein
12-05-2021

Hun fout kost ons geld

Al 9 jaar abonnement. 2 wk geleden ziggo sportpakket erbij afgesloten. Toen hebben ze per ongeluk ons oude pakket verkeerd gewijzigd. Geen opnamepakket meer. Gevraagd dit weer goed te zetten. Ben al mijn opnames kwijt. 4 uur klantenservice aan de lijn gehad. Kunnen het terugzetten maar dan betalen we 5 euro per maand extra. Het kan toch niet gekker. Hun maken een fout en Kunnen die alleen herstellen als wij 5 euro per maand extra gaan betalen. Een schande

10-05-2021

Hopeloos bedrijf

Vanaf januari 2021 al bezig een verbinding te krijgen op ons nieuw adres via KPN. Nu eindelijk glasvezel ligt krijgt KPN het niet voor elkaar een signaal met data naar ons adres te sturen.Inmiddels meer dat twintig KPN medewerkers aan de telefoon gehad met allerlei beloftes maar to op heden nog steeds geen internet/TV/wifi en vaste telefoon. Eenzijdig wordt gewoon onze verhuisdatum verzet met als gevolg veel frustratie. Er is niemand bij KPN die kennis heeft om een fatsoenlijke verbinding te realiseren. De eertse monteur wordt naar ons oude adres gestuurd (nooit meer gezien) tweede monteur wist ons te vertellen dat hij het probleem niet kon oplossen - hup ook weer weg. Inmiddels zijn wij maanden verder. Helaas zijn moderne huizen afhankelijk van glasvezel en wie legt deze kabel in in onze regio aan - ja hoor KPN netwerk!

Wat een een hopeloos bedrijf. Ik vindt het jammer dat Ziggo in onze regio geen glasvezel heeft!

Joyce
09-05-2021

Kpn zeer zeer slecht bedrijf

Bar slecht bedrijf kpn

Geen klantenservice ook al noemen ze het zo.

Ze doen dingen die verboden zijn.

Tijd voor een politie inval bij kpn!

08-05-2021

Behoud nummer mobiel maar nieuwe sim

Kpn lijkt een prima provider en in veel gevallen zal het ook allemaal prima zijn . Echter.hoe moeilijk kun je het maken. Eerst maken wij online een afspraak met de winkel in emmen omdat ik en mijn vriendin beide een nieuw sim only abonnement willen afsluiten bij kpn.

Bij aankomst blijkt de afspraak niet te bestaan en moet ik gaan discuteren met een wat te opstandige medewerker. Uiteindelijk mochten we na veel gedoe dan eindelijk met z'n twee aan de balie staan. De jonge man helpt mij netjes en probeert er natuurlijk het maximale uit te halen. Dat is prima echter ik wil 2 keer een sim only. Omdat ik weg ga bij mijn werkgever waar het abonnement ook bij kpn loopt en mijn nummer al 25 jaar in mijn bezit is verwacht ik een simkaart te kopen met nr behoud. Ik ben op dat moment al afgesloten van telefonie. Na ook hier lange discussies wordt het alleen maar ingewikkelder en complexer gemaakt. De afboeking van het geld is in 1 seconde geregeld maar ik zit nu nog altijd zonder telefonie terwijl ik midden in belangrijke sollicitaties zit en afspraken moet kunnen maken. Het is nu stil en een oplossing lijkt nog ver weg. Kpn een klein maar belangrijk advies -> zorg voor leiderschap en luister naar je klanten en lees aub de feedback en vooral -> doe er iets mee!

Anthony
08-05-2021

KPN . een telecombedrijf dat geen telefoon wil ontvangen

Vooropgesteld dat ik tevreden ben over de afgenomen diensten van KPN. Stabiel en waar voor mijn geld. Waar ik me mateloos aan stoor is de onbereikbaarheid van grote bedrijven met hun verstopte telefoonnummers want de klant zou toch eens echte vragen hebben.Stuitend en al helemaal voor een telecombedrijf als KPN.

Ivm wisseling van provider wordt gevraagd om spullen retour te sturen. De ontvangen brieven van KPN corresponderen niet met de spullen die ik heb. Na goed zoeken kom je een telefoonnummer tegen en na wat keuzemenu’s wordt je weer afgewimpeld richting de website waar ik al was. Een onbereikbaar telecombedrijf.

Marello
07-05-2021

Mooier dan het lijkt

1jaar geleden besloten om van Ziggo naar glasvezel KPN te gaan. Installeren met € bezoek monteur prima gegaan. Inmiddels >10 x tv ontvanger moeten opstarten ivm synchronisatie.dus 1x p/mnd. Zenders staan bijna doorelkaar en onmogelijk voorkeur in te stellen. Tussendoor besloten om toch ook over te stappen van T-Mobile naar KPN mbt telefonie. Spijt spijt en nog eens spijt. Wel vriendelijke mensen die je willen helpen maar die heel erg afhankelijk zijn van wellicht de KPN kantoorklerken. Overname van mobiele contracten ging 4x fout. Hierdoor heel veel tijd verloren! Je staat maar telkens in de wacht. Omdat het fout geregistreerd werd daardoor extra rekening ontvangen. Moet toegeven dat KPN dit keurig terug gedraaid heeft maar zij niet bij stil willen staan dat dit vreselijk irritant en niet nodig is geweest. Zoveel tijd en energie in gestoken. KPN is dan geen servet maar zeker geen tafellaken en zullen zij moeten realiseren dat de weg die zij inslaan alsnog doodlopend is. Aangeboden KPN apps om zaken zelf te regelen en de iTV app is ondermaats. Ergens de gedachte gehad diensten van KPN in deze tijden te gebruiken maar zodra contract afloopt.nog 1 jaar, zal de overstap meteen gezet worden. Blijdschap in KPN is omgezet naar teleurstellingen.

Lynda
04-05-2021

Zeer slechte KPN verhuisservice.

Inmiddels 15 keer aan de telefoon gezeten (bijna 6 uur!) om onze aansluiting rond te krijgen, we moeten gewoon wachten tot 1 juni (een willekeurige datum gezet door KPN zelf) omdat dit in het systeem staat en de verhuis datum niet kan worden vervroegd. De mensen die ik gesproken heb op het algemene nummer zijn aardig en professioneel maar kunnen niets in de systemen. De "leveringsafdeling" gaat hier over, moet nog iets afmelden, en die is niet te bereiken door de "gewone betalende klant"! Ik wacht nog steeds op hun telefoontje. Klachten-afdeling aan de telefoon gehad en die heeft een harde huid, geen meedenken, en kort-af.nog nét niet brutaal. nog geen excuus ontvangen of enig begrip! Zeer slechte service! Wij zijn er klaar mee en stappen over! Jammer voor hen want we zijn al zeer lang klant en hebben veel geduld gehad.

Elise
02-05-2021

Na overstap blijft KPN facturen incasseren, zelfs hogere!

Als je erover belt wordt gelogen en ligt het natuurlijk aan de klant en aan de nieuwe provider. Van de huidige nieuwe provider (Ziggo) inmiddels begrepen dat KPN de overstap weigerde.

KPN en afspraken

Verhuisdag doorgegeven ( 16e) en hierover bevestiging gekregen middels mail. Nu 29e en nog geen internet. Meermaals gebeld maar nog geen oplossing. Afspraken die ze maken worden niet nagekomen. Ongelooflijk slechte service en advies is dan ook niet met zo’n onbetrouwbare partij in zee te gaan

Privé nummer belt !

Dat lazen mijn contacten als ik belde. Van de ene dag op de andere. Tig malen gebeld met de helpdesks van Samsung en KPN, maar niemand kon mij helpen. Tot vandaag. Super slimme en behulpzame Quirina van KPN: Bedankt! Probleem opgelost!

Harry
29-04-2021

Glasvezel? Kon ik maar terug.

Heb onlangs glasvezel aansluiting gekregen, monteur heeft alles goed aangesloten maar het internet is gewoon BAGGER. Alleen beneden bereik, boven en op zolder valt ales geregeld weg.

Van Telford over naar KPN.

ZZP monteur is zelfs nog een keer teruggeweest. (hoeft hij helemaal niet te doen) Alles nagekeken en een test gedaan. Op zolder totaal geen bereik en op de slaapkamer minimaal.

Met de "koper" aansluiting nooit problemen gehad.

Wil ik eigenlijk wel terug, want nu wordt ik verplicht om kabels te trekken of dure WIFI repeaters te kopen.

Zeer slechte service, zorg dat je overal (zoals ze adverteren) gewoon bereik hebt! Zonder extra kosten!

Aart
24-04-2021

KPN: miezerige burocraten.

Al jaren klant bij KPN en hierbij wisselende ervaringen gehad.

Korte tijd terug een nieuwe telefoon besteld bij KPN, dit omdat mijn oude telefoon binnenkort niet meer zou werken, deze was nog 2G.

Vrij snel na bestelling kwam er een KPN bezorger met nieuwe telefoon. Mijn paspoort werd in de "opbouw" van een tablet gestopt. De bezorger keek en vertelde mij dat hij het pakketje niet mocht afleveren omdat er een andere geboorte datum in de bestelling stond als op mijn paspoort. Op mijn vraag hoezo een onjuiste geboorte datum, dit soort fouten maak ik niet. Hij, de bezorger zei dat dit vrij vaak voorkwam, bij de KPN voeren ze de geboorte datum opnieuw in en maken hierbij veel fouten.

Kortom, nog geen nieuwe telefoon.

KPN gebeld, ik dacht dat herstellen ze direct, buiten de burocraten van de KPN gerekend.

Meneer, dit gaat zomaar niet, eerst moet de telefoon door de bezorger teruggebracht worden, dan wordt de bestelling geannuleerd en kan er een nieuwe bestelling worden gedaan.

Mijn weerwoord dat het heel simpel is, corrigeer jullie fout, bel de bezorger, deze is waarschijnlijk nog kort in de buurt en laat hem de telefoon afleveren. Dit was dus te simpel gedacht.

Toen heb ik zelf de bestelling geannuleerd en dezelfde telefoon bij t-mobile besteld. De volgende dag had ik een nieuwe mobil, direct werkend met met oude t-mobile nummer.

De ellende met KPN bleek nog niet voorbij. Er verdwenen weer e-mails, al de derde keer dat dit gebeurde. Ik probeerde via de klantenservice te regelen dat ze weer terug kwamen. Contact met KPN is moelijk te krijgen. Daarna via het KPN-forum tot een oplossing geprobeerd te komen.

Een reeks smoezen werd geuit, verkeerde instellingen, er is "ergens" nog een andere e-mail programma wekende, u bent gehacked etc.

Toen heb ik aangifte per internet (corona!) tegen KPN gedaan wegens diefstal. De politie wil overigens dat ik dit persoonlijk kom toelichten.

Na deze aangifte kreeg ik plots weer een groot aantal verdwenen mailtjes terug. Wonderlijk genoeg zijn er twee (mischien wel meer) bij die bewerkt zijn, niet door mij.

Ik ga nu mijn aangifte uitbreiden met een aangifte wegens schending van het brief geheim.

Jo
22-04-2021

Omslachtig

Betaling van de factuur moet elke maand handmatig en erg omslachtig omdat KPN en mijn bank het er niet over eens worden waar de kink in de kabel precies zit bij het afschrijven van de automatische incasso. Klantenservice bij KPN benaderen lost niks op behalve het onmiddellijke probleem, waardoor ik al jaren elke maand hetzelfde riedeltje moet door maken.

De "handige" KPN-app is een lachertje; een gelikte app die weinig meer kan dan doorlinken naar de website.

21-04-2021

EN WEER WERD HET STIL BIJ KPN

Begin januari 2021 komt in opdracht van kpn een monteur aan de deur om in mijn woning glasvezel te installeren. Er was met de kpn opnemer afgesproken dat deze niet in de meterkast maar naast de kabelaansluiting zou komen. dit was inderdaad ook bekend bij de monteur en deze begint naast de kabelaansluiting ongeveer 5cm uit de plint een gat in laminaatvloer te boren. Na een kwartier komt hij met de mededeling dat er iets niet goed is en dat hij waarschijnlijk in de fundering zit.

Nu ben ik zelf meerdere malen onder de vloer geweest en de (ziggo) kabelaansluiting is zichtbaar tegen de fundering en deze zit strak tegen de muur. hierop krijg ik geen reactie en gaat de monteur gewoon verder met zijn werk. Vervolgens verteld hij dat het gat toch niet goed zit omdat de aangeleverde kabel te kort is en de aansluiting toch in de meterkast moet komen. hetzelfde verhaal bij de meterkast. Het eerste gat boort hij weer op 5 cm vanaf de muur. ook nu komt hij met de mededeling dat er weer iets niet goed is en dat hij waarschijnlijk in de fundering zit. hierop boort hij een tweede gat door het laminaat, deze keer verder uit de muur (10-15cm). nu lukt het wel en sluit hij de kabel aan.

De situatie is dat de kabel op 15cm uit de wand omhoog komt en vervolgens met een flauwe bocht naar de muur loopt waar hij met kabelclips word vastgespijkerd. op mijn aangeven dat dit niet acceptabel is omdat tegen die muur normaal kratten staan en dat zijn kabel op deze manier geen lang leven beschoren zou zijn werd ook niet gereageerd.

Vervolgens een mail naar kpn gestuurd over het verloop van de aansluiting, de schade en het in mijn ogen prutswerk, inclusief foto's. dit leidde tot onderstaande reactie van kpn:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Fleur

Vervolgens komt dezelfde monteur langs en knipt de verbinding door, trekt de kabel uit de woning en gaat weer.

Enkele dagen later onderstaand bericht:

Geachte heer,

Wij hebben vanuit onze aannemer het bericht gekregen dat er een passende oplossing is gevonden voor de ontstane schade. Wij zijn erg blij om dit te horen! ik hoop uiteraard dat alles naar behoren is hersteld. Mocht dit niet het geval zijn, kom dan gerust weer bij ons in de lucht met een nieuwe foto en omschrijving van de huidige situatie. Dan zullen wij onze aannemer nogmaals aansturen.

Valerie

Hierop heb ik onderstaand bericht gestuurd:

Geachte valerie,

hoezo een passende oplossing voor de ontstane schade? er is dezelfde monteur geweest die de aansluiting heeft aangelegd met de mededeling dat hij de aansluiting kwam verwijderen. hierop heeft hij de bestaande kabel afgeknipt, onder de vloer gedrukt en het gat dichtgesmeerd. volgens hem was er geen andere mogelijkheid omdat hij anders in de fundering uitkwam. Nu ben ik bij verschillende buren wezen kijken en tot mijn verbazing was daar alles keurig langs de muur aangesloten. Blijkbaar hebben de mensen daar geen fundering, het zijn echter wel precies dezelfde rijtjeswoningen?

Ook lopen de overige aansluitingen van de meterkast keurig lang de muur naar beneden.

Dus de kabel is verwijderd maar ik zit nog steeds met 3 dichtgesmeerde witte gaten in mijn laminaat. Twee in de bergkast en 1 in de woonkamer (foto reeds eerder meegestuurd) het minste dat ik had verwacht, de beschadiging kan niet meer ongedaan gemaakt worden, is toch wel dat e.e.a. In een enigszins passende kleur zou worden afgewerkt.

Volgend antwoord ontvangen:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij hebben uw mail doorgestuurd naar de uitvoerende partij met het verzoek uw schade weer onder de aandacht te brengen. Zodra hier meer over bekend is neemt de uitvoerende partij uiteraard contact met u op. Het is helaas afwachten totdat de uitvoerende partij contact met u opneemt.

Carlos

Ook toen werd het weer stil!

01-04-2021 (geen aprilgrap) volgende mail verstuurd:

Geachte kpn,

Zie onderstaand bericht. ik wacht nog steeds op een bericht van uw uitvoerende partij. is het bij u gebruikelijk dat klanten 2 maanden op een reactie moeten wachten?

Antwoord kpn:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik snap helemaal dat dit heel erg vervelend is en de schade zo spoedig mogelijk moet worden opgelost. Ik ga contact met de uitvoerder opnemen voor het herstellen van de schade en zal ze vragen dit zo snel mogelijk op te pakken.

Fleur

Inmiddels gewend geraakt aan de (glasvezel) snelheid van kpn vandaag onderstaand bericht verstuurd:

Geachte kpn,

Vorige week is er na 2 maanden iemand van u komen kijken. Hij heeft foto's gemaakt en beloofd zo snel mogelijk maar zeker die week of iemand langs te laten komen of anders zelf te komen.

Ook deze keer heeft kpn mij niet teleurgesteld, het blijft weer stil. ik ga hier melding van maken via ervaringen.nl en klacht.nl in de hoop andere mensen deze vertragingstactiek en ellende te besparen.

Gr,

Ik hoop oprecht het glasvezel van kpn sneller is dan hun klachtoplossing!

Hoe een ooit bijzonder gerespecteerd en vertrouwd bedrijf zichzelf kan degraderen tot deze methoden. voor mij nooit meer kpn!

Hein
21-04-2021

Kabels worden slecht gelegd, geen professionele medewerkers.

Wat een waardeloos begin. Kabel wordt gelegd, stoep slecht teruggelegd, kabel door de muur, onervaren types, webiste om afspraak te bevestigen werkt niet, klantenservice slechter kan niet. Ga zo door en we stappen zeker niet over. Nederlandse taal wat is dat? Dat is de nieuwe KPN. Te triest voor woorden.

Sdv
20-04-2021

Geen contact te krijgen

Heb een kan zakelijk abonnement afgesloten maar er staat geen btw op de factuur. Als ik hierover contact wil wordt ik doorverwezen naar pagina's waar mijn antwoord niet op staat. Als ik bel sturen ze me een sms met vragen over de factuur, waar mijn vraag niet bij staat. Ik wil contact, een telefoonnummer of emailadres. Ben nu al meer dan een half uur bezig om te zoeken waar ik mijn vraag kan stellen.

Eppo

Super geholpen met internet

Vorige week hadden we spontaan geen internet van KPN . De hele buurt lag eruit en contact gehad met KPN en ze wisten ook niet wat het precies was . Ze kon me vertellen dat er wel een engineer onderweg was!. De medewerker vroeg of we nog mobiel hadden via KPN en dat hadden we en we kregen voor alle nummers 100 GB per nummer, zodat ik thuis nog kon doorwerken en de kids verder konden met school die middag. Na 20 uur in de avond hadden we weer internet . Het bleek achteraf dat er een glasvezel kabel kapot was gegaan door graafwerkzaamheden (bouw van huizen) aan het begin van onze wijk. De hele storing had iets meer dan 6 uur geduurd, maar was enorm geholpen door de extra data.

Irene
19-04-2021

Zeer klant onvriendelijk en komen afspraken niet na

Heel slechte ervaringen. Zeer klant onvriendelijk en regels aanpassen kaar meten met twee maten.

Dit kan echt niet en heeft niets met Covid te maken.

Jolanda

Moeilijk te bereiken

Veel ellende met WiFi

Eerst krijg je stappenplan om door te lopen en dit een paar keer gedaan te hebben en dan nog niet gelukt is contact gezocht.

Nergens op de site staat het nummer.

Toen had ik een nummer en had ik contact gekregen met kpn dit nummer helaas een paar keer moeten bellen. Helaas was dit nummer niet gratis en heb ik een toren hoge rekening nu. Dit wil kpn niet vergoeden.

Personeel is vriendelijk maar de servers is waardeloos.