KPN reviews

An
23-06-2015

Niet deskundig! Onprofessioneel!

Klantenservice van niets. Heeft niets met service te maken. En ronduit onbeschoft te woord gestaan

Gert
18-06-2015

Goede ervaring

We zitten jaren bij KPN Glasvezel, bijna nooit geen problemen gehad. Is er iets aan de hand, dan komt dezelfde dag nog een monteur. (in 6 jaar tijd, nog maar 2x gebeurd. Modem wisselen op een zondag en glasvezelmodem vervangen,omdat deze door onweer niet juist werkte)

Zoals ik aangaf, kijk ik toch elk jaar rond. De reden dat ik bij KPN blijf is heel simel, ze zijn niet de duurste, jaarlijks kan je onderhandelen voor contractverlenging, Compleet verhaal waardoor je veel extra's krijgt en/of kortingen. We halen de beloofde snelheid. abbo 100/100 mb, werkelijke snelheid 95/90 mb. Ziggo zegt wel dat ze de goedkoopste zijn, maar werkelijk ben ik daar duurder uit. Ook halen ze bij ons in de wijk niet de beloofde snelheden.

W. Huitema
13-06-2015

Onbetrouwbaar/Dramatisch

Na lang aarzelen van UPC naar KPN. Het leek te mooi om waar te zijn en dat was het ook. Vanaf begin niet beloofde pakket en bleef hangen bij eredivisie live.

Gebeld 10 minuten wachten WEG gebeld 10 minuten wachten WEG gebeld redelijk geholpen met de mededeling hang maar op het is opgelost NIET DUS gebeld redelijk geholpen en zou monteur sturen. Prima monteur deze stelde de zenders zo in dat ik eredivisie niet tegenkwam noodoplossing maar toe maar. s, Avonds

storing weer alles weg. Zelfde verhaal bellen bla bla wachten en nog eens wachten. 1 juni alles weg internet/televisie storing en 24 uur later pas een monteur. Kinderen school en dan geen internet. Dacht binnen de gestelde termijn alles opgezegd te hebben maar dat moet vanaf aangaan contract en niet van de installatie van het pakket. Hoe kan je nou ooit iets beoordelen als je het nog niet gebruikt. En nu een dikke boete dik € 500,00 die ik nooit ga betalen.

KPN is een arrogante/incompetente club die je tot wanhoop drijft en je beklimt sneller de Mount Everest dan dat je hun helpdesk bereikt.

Ben de Bruin
10-06-2015

Komt betalingsbelofte van beter modem niet na.

Toezegging per mail om € 114,95 voor beter modem terug te betalen.

Verzinnen ineens rare redenen om dit niet te kunnen doen!

Ee

Een enkele helpdesk medewerker snap het wel maar kan het bedrag niet vergoeden?

ONWIL in mijn ogen.

Do
09-06-2015

Internet tv tel zouden een monteur op maandag krijgen die kwam niet goed toen dinsdag ochtend en nu krijg ik snoeren over de vloer en ik moet een andere monteur nemen die ik moest betalen ik heb meteen alles terug gestuurd waardeloos

Ineke bomhof
09-06-2015

Het bedrijf zelf is prima: deskundig, vriendelijk, geduldig advies; weinig wacht

Het systeem Interactieve TV is, al heeft het ook enkele voordelen, naar mijn smaak op wel tien punten een achteruitgang ten opzicht van de oude manier van tv kijken en het opnemen van programma's met een dvd-recorder.

1. om de tv aan te zetten moet je via de afstandsbediening op twee knoppen drukken: één richting tv, één richting extra gekregen kastje. Daarna begint het GROTE WACHTEN. Met wat geluk heb je na een halve minuut beeld.

Als je wordt opgebeld door familie "Kijk gauw even naar NPO 2, Pietjepuk op tv", kun je Pietjepuk wel vergeten, want voordat jij beeld hebt, is hij al wel verdwenen.

2. Wanneer je iets wil opnemen, kun je dat met interactieve tv weliswaar heel eenvoudig programmeren, maar je hebt geen keuze in de tijd die je op wilt nemen. Voor de zekerheid neemt de tv-recorder extra tien minuten vooraf en tien minuten erna op. Op zich niet slecht, want een programma loopt wel eens uit. Maar je hebt geen enkele 'macht' daar later de overbodige stukken af te halen, zoals dat in het oude systeem wel kon, en ook kun je de advertenties niet wegsnijden.

3. Daarnaast is het een ander systeem van opnemen, vertelde KPN mij, er wordt nu per tijdseenheid opgenomen die vaststaat, en als een programma nog net niet klaar is, jammer dan. Ik kijk naar een serie die op een andere zender ook wordt uitgezonden en zeker twee van de vijf keer in de week moet ik het laatste deel van die 'herhaling', waar soms 20 minuten meer op staa, ook bekijken, . Ik neem dus op twee tijden van de dag hetzelfde programma op: op het eerste moment zie je in elk geval het begin en op het andere moment zie je in elk geval het eind. Te bespottelijk voor woorden.

4. Je kunt niet op datum programmeren: je kunt door programma's scrollen vanaf de dag van vandaag, maar ja, dat ga je niet doen voor iets dat je over drie weken (bv in je vakantietijd) op wil nemen. Ik geloof trouwens dat je iets maar twee dagen vooruit kunt programmeren. Zie ik op zondag iets in de gids staan, dat op vrijdag wordt uitgezonden, dan moet ik goed opletten dat ik het donderdag programmeer!

5. Het opgeslagen programma kun je niet van een herkenbare titel voorzien, volgens mij. Maar misschien heb ik dat nog niet helemaal goed onder controle.

6 Er zijn nog meer punten die ik ook nog beter uit moet zoeken; mogelijk speelt daar mijn onkunde mij parten. Dat moet ik nog uitzoeken of me laten vertellen door KPN.

Maar de vier eerste dingen bevestigde KPN. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen, zegt men, en ze hopen dat er ooit een beter systeem komt.

Ik vind het niet kunnen. Intussen maar aanprijzen dat het zulk prachtig beeld geeft. En via glasvezel helemaal. Ik heb ook glasvezel, maar het beeld was al goed, daarvoor had ik glasvezel niet nodig

Kortom: ze hebben het product TE VROEG op de markt gebracht, (waarschijnlijk in een race tegen de klok (de concurrentiestrijd)

Ineke Bomhof

Mevrouw de Jong
02-06-2015

Kpn maakt probleem en lost die niet op

Door een fout van KPN is ons zakelijk en privé nummer reeds 16 dagen uit de lucht. Na uren in de wacht, muziekje, doorverbinden, muziekje, etc etc: het kan alleen handmatig door KPN worden opgelost. Duurt 10 werkdagen. Na 15 dagen een monteur die na 1,5 uur vertrekt met de boodschap dat hij het ook niet weet, bij een kastje gaat kijken en beloofd om contact te houden. Nooit meer iets van gehoord. Inmiddels heb ik zo'n 17 medewerksters aan de telefoon gehad, nooit dezelfde, dat kan niet, je komt in het mallemolentje van toets een 2, toets een 5 etc..Dus alle keren het verhaal opnieuw uitleggen. Allemaal heel vervelend. Maar geen oplossing. En dan te bedenken dat KPN het op 15 mei binnen enkele seconden intern verprutst. Moet dat zolang duren? Ons telefoonnummer zit al meer dan 55 jaar op deze aansluiting, hier is een bedrijf van generatie op generatie gevestid, ons telefoonnummer staat op kaartjes, website en folders: maar dankzij de incompetentie van KPN zijn wij onbereikbaar voor IEDEREEN.

Olli
07-05-2015

Bagger

Veel problemen, de kpn manier van klanten zoet houden is niet de klacht verhelpen of iets doen dat de producten goed werken. Nee ze zijn erg royaal in het geven van coulance vergoedingen. Best aardig maar heb liever dat ze je probleem fixen

J.admiraal
30-04-2015

Veel beloven maar beloftes niet nakomen.

Wij zijn inmiddels als een jaar bezig om een zakelijk abonnement om te zetten in een particulier abonnement. Een drama!

Verkeerde informatie over de te nemen stappen waardoor de hoge kosten onnodig door gingen. Een medewerker had ons een compensatie toegezegd, zodra de factuur voor het omzetten binnen zou komen moesten we deze aan hem toesturen. Inmiddels is het contract bij de zakelijke markt opgezegd per februari 2015. Toch blijven de facturen voor de abonnementskosten binnen komen. Ondanks vele afspraken dat deze terug gedraaid zullen worden lag er vandaag weer een nieuwe factuur in de brievenbus. De brieven die wij hierover ontvangen worden steeds dreigender. Nu is de factuur voor de omzetting binnen, de medewerker die de toezegging gedaan heeft is niet meer werkzaam bij KPN. Andere medewerkers kunnen niets doen met zijn toezegging. Wij zijn benieuwd hoe lang dit traject nog door gaat lopen.

Michel
22-04-2015

Belabberd

Op dit moment hebben wij een alles-in-één pakket en twee mobiele abonnementen bij KPN.

Omdat wij gaan verhuizen (sleuteloverdracht nieuwe woning 30-4, oude woning 29-5) wilden wij een adreswijziging doorgeven.

Contact 1: Erg lange wachttijden 20+ minuten. De dame aan de lijn adviseerde het oude abonnement per 29-5 op te zeggen en een nieuw één jarig abonnement (incl. korting) af te sluiten op het nieuwe adres per 30-4. Tot zo ver alles goed geregeld.

Contact 2: Nog geen opzegbevestiging ontvangen van het oude abonnement, dus weer gebeld. Na wederom een lange wachttijd 15+ minuten, kreeg ik een dame aan de lijn. Het nieuwe abonnement bleek goed geregistreerd te staan, maar de opzegging is niet terug te vinden. Omdat dit via een andere afdeling gaat, doorverbonden. Na weer 10 minuten in de wacht te hebben gestaan, de verbinding verbroken.

Contact 3: Een en ander moet toch geregeld worden, dus nogmaals gebeld. Ditmaal geen lange wachttijd. De dame aan de lijn bevestigt dat het nieuwe abonnement goed geregistreerd staat en de opzegging nog niet is opgeslagen. Tevens merkt de dame op dat de twee mobiele nummers via een andere keuzenummer verhuist dienen te worden. Kortom ik word doorverbonden om de opzegging te regelen en vervolgens wordt ik weer doorverbonden om de mobiele nummers te verhuizen. Na een lange wachttijd 10+ minuten krijg ik een meneer aan de lijn en geeft aan dat het opzeggingssysteem niet werkt. Of ik na 18:00 terug wil bellen... Op naar het volgende keuzemenu (5+ minuten wachten) waar ik een dame te spreken krijgen die de verhuizing van de mobiele nummers doorvoert zonder navraag te doen wanneer de daadwerkelijke verhuizing plaats zal vinden. De dame heeft de verhuizing per direct doorgevoerd, terwijl dit op zijn vroegst per 30-04 kan. Na dit aangegeven te hebben blijkt een verhuizing van de mobiele nummers pas doorgegeven te kunnen worden op het moment dat wij daadwerkelijk op het nieuwe adres wonen... na 30-04 dus maar weer terugbellen.

Al met al dus nog twee telefoontjes voor de boeg als het goed is.

Grootste punten van ergernis:

- Lange wachttijden

- Voor iedere aparte wijziging of vraag doorverbonden worden naar een andere afdeling

- Afspraken tijdens eerste contact niet nagekomen

Linda
17-04-2015

KPN sluit tv en internet af na wijziging pakket

Besloten om de kostbare analoge lijn te vervangen door een alles-in-één pakket premium glasvezel en dit ook besteld op 27 maart jl. Het hoefde niet per sé een glasvezel abonnement te zijn, maar er was geen andere mogelijkheid via de site, dus vooruit maar.

Keurige ontvangstbevestiging per mail: u ontvangt de officiële overeenkomst binnen 6 werkdagen per mail.

Niet ontvangen dus gebeld na afloop van de 6 werkdagen op 8 april. Keurige medewerker. Omdat het een glasvezelabonnement betrof en er nog geen glasvezel in de straat is aangelegd, zou het nieuwe abonnement in juni pas ingaan, als er wel glasvezel lag. Aangegeven dat wij dat niet per sé wilden en dat het ook een abonnement op koper mocht zijn. De medewerker zou dat regelen maar kwam er achter dat de telefoonlijn een ISDN lijn was. Dus was het kennelijk niet mogelijk om het abonnement om te zetten naar alles in één koper.

De volgende oplossing werd aangedragen: ‘wij zeggen uw oude account op per 1 mei en maken per 1 mei een nieuw account aan waarin alles geregeld is, inclusief behoud van uw telefoonnummer’.

Wij gingen daarmee akkoord.

9 april: geen televisie ontvangst meer. Abonnement op interactieve tv was alvast beëindigd.

Wederom gebeld met de klantenservice. Keurige medewerker. ‘Tja, weinig aan te doen. U ontvangt morgen van ons een digitenne pakket om de tijd tussen nu en 1 mei te overbruggen’.

Wij maar weer akkoord.

Niet de volgende dag, maar op zaterdag 11 april het pakket ontvangen.

14 april: brief op de mat: dit is alvast uw nieuwe telefoonnummer. Gebeld. Wij willen geen nieuw telefoonnummer. Wij willen ons oude behouden. ‘Dat kan wel mevrouw, maar dat moet u op 1 mei als uw nieuwe pakket is ingegaan als verzoek indienen’. ? Oké, dat doen we tegen die tijd dan wel.

Op 16 april: geen internet. Gebeld met de klantenservice. Keurige medewerker. ‘Onze backoffice was van plan u vandaag of morgen te bellen, ik adviseer u om dat af te wachten’. Niet akkoord, afgesproken dat wij dezelfde dag nog gebeld zouden worden. Om ca. 11.30 uur inderdaad gebeld. ‘Vervelend voor u, maar helaas! Dat zijn nu eenmaal onze procedures! Niets aan te doen! U zult moeten wachten tot 1 mei. Heeft u er last van bij uw werk? Uw man ook? Uw hobbybedrijf ook? Ja jammer, dat zijn nu eenmaal onze procedures’. Wij hebben tijdens dat gesprek woedend de order voor het alles-in-één pakket geannuleerd.

Om 13.05 een mailtje ontvangen (via de mobiele telefoon): ‘ de order is geannuleerd en de oude situatie is hersteld’.

Dus? Weer internet? Weer tv? Natuurlijk niet. Weer bellen. Wat betekent dat, dat de oude situatie hersteld is? Keurige medewerkster.’U heeft uw abonnement op interactieve tv in 2014 beëindigd’. ? Wij hebben nog recent twee rekeningen betaald: voor interactieve tv en internet en voor de telefoon. Dat kon de medewerkster inderdaad (toen ik dat aangaf) zien. Zij dacht dat ik in de war was. (Allemaal sukkels, die klanten.) Na ongeveer een uur gewacht te hebben, meldde de medewerkster dat zij er tussenuit ging. Zij zou mij doorverbinden naar de afdeling die mij zou kunnen helpen en had alvast mijn verhaal op de mail voor deze afdeling gezet. De volgende afdeling. Keurige medewerker. Nee, geen verhaal van de vorige medewerkster ontvangen. Kennelijk een foutje van haar kant. Dus het verhaal opnieuw gedaan. Tja, de oude situatie was niet hersteld. Dat kon nog drie weken duren. Laat maar! Wij gaan wel naar een andere provider! Na 1 uur en 3 kwartier aan de lijn met KPN het gesprek beëindigd.

16 april: er valt een bief van KPN op de mat. ‘Omdat u het abonnement op interactieve tv hebt opgezegd, vervalt de korting die u ontving op digitenne. Wij zullen dus weer kosten voor de huur van de digitenne in rekening moeten brengen’. Wij hebben inderdaad een oeroude digitenne ontvanger die al jaren niet meer in gebruik is en een slechte kwaliteit van ontvangst heeft. Daar gaan we dus weer voor betalen. Begrijpt u het nog?

Sander
15-04-2015

KPN sluit internet af voor opzegdatum

Per 1 mei 2015 mijn internet bij KPN opgezegd vanwege verhuizing.

Prompt was mijn internet vanochtend (15 april) alvast uitgezet door KPN, waardoor ik per direct geen gebruik meer kan maken van internet.

Erg lastig, gezien ik midden in een startup zit en dus dagelijks internet nodig heb.

Vanochtend daarom KPN gebeld en in een uur tijd 6 medewerkers gesproken, die mij geen van allen konden helpen.

- Medewerker 1 en 2 lukte het niet zonder slag of stoot om me door te verbinden naar de juiste afdeling.

- Medewerker 3 kon me uiteindelijk wel doorverbonden krijgen naar de technische afdeling, maar vertelde me alvast dat het opnieuw aansluiten van het internet 3 weken zou duren en ik dus de komende 2 weken geen internet zou hebben. Los van of de fout nu bij KPN of bij mij lag.

- Medewerker 4 werkt bij de technische afdeling en kon het verhaal van medewerker 3 bevestigen. Ongeacht of het internet op het juiste of foute moment uitgezet was, zou het 3 weken duren voordat het weer aangesloten zou zijn. Ik zou hoe dan ook dus de rest van de maand zonder internet zitten, waarmee al mijn werkzaamheden voor de startup dus stil komen te liggen dankzij een fout van KPN

- Ik werd doorverbonden naar medewerker 5, werkzaam op een afdeling die zich bezighoudt met opzeggingen van abonnementen. Ook dit doorverbinden bleek lastig, want ondanks dat medewerker 4 beloofde medewerker 5 te vertellen wat er aan de hand was, mocht ik mijn hele verhaal weer opnieuw doen aan medewerker 5. Deze medewerker vond het heel spijtig, maar zei dat de enige optie om nog internet te hebben een dongel zou zijn. Daarvoor zou ze contact opnemen met een collega van haar.

- Medewerker 6 kwam aan de lijn, deze meneer vertelde mij dat er een (nooit aangekomen) bevestiging naar mij gestuurd was waarin vermeld werd dat mijn internet per 13 april afgesloten zou worden. En dat ik, als ik een dongel zou willen, deze zelf zou moeten betalen.

Heel frappant allemaal, want de enige schriftelijke bevestiging die ik ooit ontving vermeldde dat ik mijn internet per 1 mei 2015 op had gezegd.

Ik kan iedereen met klem afraden om zaken met KPN te doen zolang zij hun zaken niet op orde hebben. Iedereen kan fouten maken, maar het belangrijkste is dat dit dan ook opgelost wordt, daarin schiet KPN momenteel gigantisch tekort!

Sterker nog; 6 mensen te spreken krijgen, een uur aan de lijn moeten hangen en dan nog enkel teleurstellende antwoorden ontvangen waarin een grote organisatie als KPN niet in staat blijkt een passende oplossing aan te dragen, komt uiterst amateuristisch over.

Sander

Wikje
08-04-2015

Snel en goed geholpen

Van het een op het andere moment geen Internet en TV (nadeel van een pakket)

Om 2100 uur gebeld en de volgende ochtend om 830 uur stond de reparateur voor de deur.

Bleek een kabel 500 meter verderop te zijn losgetrokken.

Na 1.5 uur werkte alles weer, mijn "lijn" was omgezet naar n andere kast.

Een tijdelijke klant
04-04-2015

Nog zo'n rukbedrijf

Op X maart 2015 zou ik internet ontvangen. Dit is X + 2 maart geworden. Daarna werkte het 3 dagen. Daarna werkte het anderhalve week niet (zelfde dag nog gemeld). Ze kwamen met allemaal kansloze oplossingen aanzetten, terwijl iemand in de fucking wijkcentrale gewoon een fout had gemaakt.

Oftewel, ze hebben gewoon incompetent personeel en daar heb ik als klant dan last van. Ik zou overigens niet weten welke ISP je nu wel moet hebben. Vroeger was er Demon Internet en dat werkte gewoon *altijd*, maar toen het Xs4all was geworden, was er van de technische expertise ook niets meer over.

KPN documenteert niets over hoe je zonder hun energieslurpende apparaten gebruik kunt maken van de internetverbinding, dus eigenlijk is het geen Internet verbinding, je plaatst een of ander informatievergaringsapparaat in je huis, zonder dat je er controle over hebt. Kortom, een grote hoop afval.

03-04-2015

Waardeloos internet. Jammergenoeg is het net niet waardeloos genoeg om naar een andere provider te switchen.

betaal nu al ruim 4 jaar voor 50 mbit, maar blijkt naar een speed check maar 13mbit te krijgen. Betaalde blijkbaar ook 4 jaar voor een telefoon nummer waar ik nooit wat van af wist. Wifi begin ik niet eens aan want het werkt ongv maar 1 keer uit de 20 pogingen. Internet vliegt er ongeveer 3 keer per week uit.

Maar jammergenoeg is dit schijt bedrijf het enigste wat een beetje een fatsoenlijk internet aanbiedt, niet dat je krijgt waar je voor betaald, ze bieden het alleen aan.

Paul van der Wal
27-03-2015

Perfect

Ik ben zeer tevreden. Je wordt vriendelijk en correct te woord gestaan en ik heb echt het idee dat ze hun uiterste best voor je doen. Tot twee keer toe werd ruim binnen de toegezegde tijd een aansluiting gerealiseerd, gewoon omdat het kon.

Bb
21-03-2015

Moeilijk dingen regelen

Lang leve kpn. Altijd de abbonementen op naam van mijn vriend staan maar kon online ook zelf wijzigen indien nodig. Nu was ik de inloggevens kwijt dus ik denk bel keurig voor een opzegging. Kan ik blijkbaar telefonisch geen opzegging doen omdat ik niet getrouwd ben met mijn vriend. Voor de belasting horen we bij elkaar, we wonen al jaren op het hetzelfde adres, ik weet alle benodig de prive gegevens zoals bamk en bsn nummer voor de opzegging, maar nee, ze moeten eerst een kopie van ons samenlevingscontract zien voor het mag.

En bij ziggo, telfort etc kan het wel. Hoezo moeilijk doen?

I.k.
03-03-2015

Laks, arrogant en onkundig

3 weken ben ik nu bezig mijn problemen met mijn vaste telefoon op te lossen. Er zijn al 4 tickets aangemaakt en gesloten. KPN zegt van afstand: we meten uw lijn door en die is goed. 4 monteurs zijn langs geweest en die constateren allemaal hetzelfde: er komt geen signaal binnen. En oplossen, ho maar. Slechtste kwaliteit ooit.

02-03-2015

Positieve en snelle reactie na klacht

Door overschakeling van ADSL naar VDSL ging er iets fout , geen tv,telefoon en internet. Vrijdagavond om 21.45 gratis gebeld met klantenservice KPN die snel regelde dat er zaterdagmorgen om 10 uur een monteur de klacht prima en snel oploste. Fout in wijkkast herstelde en met een nieuw tv ontvangerkastje werkte alles weer klasse! Ik ben blij dat we het weekend alles weer konden gebruiken. Klachten zullen er wel zijn maar ik heb alleen positieve ervaringen met KPN klantenservice en monteurs.

L D
26-02-2015

Rot bedrijf!

Slechte oplossing van klachten!

6 jaar lang heeft mn huistelefoon het niet gedaan.

Elke week 3x gebeld om klacht aan te geven. komen ze eindelijk met oplossing.

Huistelnr aan andere mensen gegeven!

Doet ie het eindelijk weer, verwacht ik dus een goede compensatie

en dan zeggen ze van: jah sorry, als u geen of weinig gebruik maakt van de telefoon

kunnen we ook niks uitkeren, u kunt 30euro korting op 1st volgende rekening krijgen.

We kunnen maar terug kijken tot 2013, welke klachten u heeft gestuurd.

Dus meer kan ik je echt niet aanbieden.....

Hallooooo, gek he dat ik mobiel ga bellen als mn huistelefoon het niet doet!

'k Ga maar een ander bedrijf zoeken, wordt van KPN echt stapel gek!