KPN reviews

Ha
25-02-2015

Schandalig

GRRRR Om gek van te worden!

Dat K*T KPN zakelijk pakket, bij storing wordt er verwacht dat je de zaak 5 dagen dicht gooi omdat ze niet eerder tijd hebben om het op te komen lossen

Sem de Roos
20-02-2015

Kpn mobiel kan niet upgraden

Ik betaal me scheel aan de abonementen van kpn. Je zou dan verwachten dat als je een abonement hebt en die wil verhogen dat ze daar aan mee werken. Maar nee dit is niet mogelijk... Te duur en slechte service.

Rsl
11-02-2015

Kpn aansluiting

dvertentie: 2 tv's worden aangesloten

zodra de monteur langs komt is het teveel werk en kan het alleen draadloos (extra kosten 100 euro)

vervolgens bel je de klanten service waar bij staat 24/7 bereikbaar en vraagt waarom het alleen draadloos kan. krijg je als antwoord dat ze je alleen tussen 8:00 en 18:00 kunnen helpen.

een goed begin is het halve werk zou ik zeggen.

Mark Jansen
10-02-2015

Mark over Internet + televisie.

Al jaren een abonnement en eigenlijk nooit echt klachten gehad. Internet werkt super en televisie valt nooit uit. Alleen jammer dat ik maar 10mb/s heb en als ik dat wil verhogen ik direct een pakket met bellen erbij krijg en dat kost 59 euro terwijl ik nu 40 betaal. 10mb/s is gewoon weinig now a days. Voor de rest teverden!

Wanda
05-02-2015

Slechts denkbare service

Eigenlijk 2 nare ervaringen:

- voor mijn mobiele abonnement werden véél te hoge bedragen afgeschreven, die totaal niet in

verhouding stonden met mijn belgedrag. Hierover (herhaaldelijk) bellen leverde als oplossing op

dat ik zelf maar moest gaan bijhouden hoeveel ik nou precies belde. Zie je het voor je ? Ik heb

dat wél gedaan, omdat het over veel geld ging en heb daarna een symbolisch bedrag terug-

betaald gekregen van KPN. Leuk hoor, maar de exorbitante incasseringen gingen daarna wel

door. Je bent als klant gewoon helemaal overgeleverd aan de hebzuchtige streken van KPN. Zo

snel als ik maar kon ben ik overgestapt naar een andere provider en heb nooit meer deze

problemen gehad.

- Mijn moeders vaste huisaansluiting heb ik i.v.m. overlijden telefonisch opgezegd. Een

bevestiging zou worden toegezonden. Die was na 10 dagen nog steeds niet gearriveerd, dus

maar weer gebeld met KPN. De betreffende meneer wist te vermelden dat het wel vaker fout

ging met de bevestigingen, maar dat niet duidelijk was waar de fout lag. Maar, hij was niet te

beroerd, op mijn verzoek wilde hij wel even checken of de aansluiting was opgezegd. Dat bleek

niet het geval; met mijn opzegging was helemaal niets gedaan en als ik niet wéér had gebeld

zou er tot in lengte van dagen geïncasseerd zijn. Nu, vandaag 5-2 maakt hij het écht in orde en

zal ik écht een bevestiging krijgen binnen 5 werkdagen. Wij zullen zien ! Ik vraag mij serieus af

hoe vaak ik moet opzeggen om van die aansluiting af te komen. En ook zal ik voorlopig mijn

moeders bankrekening moeten checken op onterechte incasseringen.

Dus, de boodschap is: bedenk u 2 keer alvorens met KPN in zee te gaan !

EH
31-01-2015

Let op bij KPN !

Omdat ik niet tevreden was over de dure lease constructie van mijn mobiele kpn abonnement heb ik via MIJN KPN het contract beeindigd met ingang van de eerst mogelijke datum na het verlopen van het tweejarige abonnement. Ik ontving een bevestiging van de contractbeeindiging per mail. Ook op MIJN KPN stond de contractbeeindiging vermeld, MAAR met de uitnodigende mededeling dat er daarna eventueel - met behulp van maandanonnementen - nog gebruik kon worden gemaakt van de services van het eerdere tweejarige abonnement. Hier is niet op ingegaan. Ruim voor de datum van contractbeeindiging heb ik het leasetoestel ingeleverd bij de KPN winkel. Na contract vervaldatum incasseerde KPN echter gewoon de vaste maandelijkse kosten van het oorspronkelijk abonnement. REDEN: ik had na einde contract datum expliciet moeten aangeven dat ik het maandabonnement niet wilde danwel nog een keer actief op moeten zeggen! Ik heb volgens KPN ook een brief ontvangen mbt de bevestiging einde contract waarin dit stond vermeld. Die brief heb ik nimmer ontvangen. Mijn verwondering wordt helemaal niet begrepen door de klantenservice. Men houdt zich dom. Escalatie naar een superieur is niet mogelijk. Ik wens KPN succes met de € 285,- die het mij heeft gekost. Mij zijn ze voor altijd kwijt.

Jasmijn
30-01-2015

Afschuwlijk bedrijf!

En dan wil je het goed doen, op tijd zijn voor de grote dag!.

In mei 2013 verhuizen met de tandartspraktijk van prinsenbeek naar breda. Een soort fusie 2 praktijken worden 1 nieuwe, ongeveer 6000 patiënten.

Weken, eerder gezegd maanden voor de verhuizing contact op genomen met KPN, om een verhuizing door te geven, en natuurlijk de juiste telefoon centrale te verzorgen in de nieuwe praktijk.

Afkeuring door KPN week in week uit, 100 telefoontje vooral 1 richtings verkeer, want terug bellen kennen ze helaas bij KPN niet.

En dan er TE laat achterkomen wat nu het probleem was, de medewerker van KPN had het verkeerde kvk nummer over genomen, terwijl dat er niets maar dan ook niets aan veranderd diende te worden want het was maar een verhuizing...!.

Zelfs er achter komen dat je internet hebt op de praktijk wat helemaal niet zakelijk is..., erachter komen dat onze telefoon aansluiting helemaal niet zakelijk is..!. Wel zakelijk alles afgesproken en bevestigt maar nooit door gevoerd door KPN dus rekenigen van 500 euro per maand en dat voor 1 kleine tandarts praktijk!.

Afijn de fusie, 2 weken verbouwen, verhuizen in mei 2013, in die 2 weken NIET bereikbaar kunnen zijn voor onze oude en nieuwe patiënten, prinsenbeek ineens afgesloten, en breda tsja door fouten van KPN konden de lijnen niet optijd overgezet worden, 100 telefoontjes verder kon uiteindelijk de telefoon wel doorgeschakeld worden naar mobiel maar dat brengen ze schaamteloos gewoon in rekening. Maar nog steeds geen telefoon verbinding op de nieuwe praktijk.. Storing dienst gebeld keer op keer want niemand kwam met een oplossing.. Uiteindelijk weer 4 weken verder waren we redelijk tot goed bereikbaar... Maar in die tijd wel contact blijven houden met KPN... Kreeg rekeningen van 3 routers, 3 splitsers etc etc die nooit gebruikt zijn en waar nooit om gevraagd is...

November 2013 kwam ik er achter dat er wel een soort van verkoper kan komen om je wensen te bespreken over een volledig nieuwe telefoon centrale. maanden zegt KPN nee mw wildenberg dat kan niet persoonlijk, dat moet via de telefoon, maar hoe weet je nu via de telefoon of je het goed doet?, of je niet ergens voor tekent wat misschien helemaal niet kan in de praktijk. Afijn yes een geschenk er komt iemand langs...

En ze kwam.. Alles door genomen, van kosten tot aan hoeveel telefoons ik wilde, en wat ik ermee kon doen, een headset dat beide oren bedekt zijn... En natuurlijk wilde ik van haar weten wat de schade vergoeding van KPN zou worden van de afgelopen gemaakte fouten, maar vooral het feit over niet bereikbaar zijn voor de nieuwe patiënten!.

Mevrouw komt in orde, 1700 euro aan KPN betaald voor de nieuwe centrale, juiste nummer overzetting, juiste toestellen en instellingen...

Moment wat aangekomen, verkeerde toestel, verkeerde headset, tot 3x toe een ander toestel gehad, en tot 3x toe een andere headset, KPN belde weer niet terug, met handen in het haar niet meer wetende wat te doen, mw het juiste toestel ligt in de auto van een andere collega, mw het juiste toestel ligt in de auto maar die collega is ziek....!. Ja mevrouw de gene die daarover gaat want kan u niet helpen zal ik mailen en u erbij zetten in de mail tot 10x toe dat gedaan!. Vandaag 30-01-2015!

- juiste headset niet ontvangen

- het juiste toestel ligt vast nog in de auto van een collega

- en oja geen reactie op de mail

In die weken maanden 100 telefoontjes verder, 100 mailtjes verder..

Dacht ik dan maar op een andere manier, naar www.kpn.com gegaan en ouderwets een klacht in gediend, je krijgt netjes een bevestiging van KPN via de mail, en je zou later te horen krijgen hoelang ze met de klacht bezig zouden zijn.. Je raad het al na 2 weken niets gehoord.

Dus terug naar www.kpn.com dan maar een klacht op klacht indienen en ja kreeg weer keurig een bevestigingsmail en tot mijn verbazing kreeg ik 2 dagen na die mail en mail van kpn met daarin:

Geachte mevrouw wildenberg,

Graag wil ik met u telefonisch contact over de toestellen. Wanneer bent u het beste te bereiken.

Mooi reply geachte kpn

Wat prettig dat u reageert op mijn klacht die ik heb ingediend maar bent u ook het juiste persoon over de rest van de problemen?. Want heb nu al 5 verschillende mensen gehad die het wel even zouden regelen voor me... U raad het al dat is dus niet gebeurt.

Mvg j Wildenberg

Uiteindelijk kon ik dus met alles bij haar terecht, elke dag mail contact over wanneer ik de volgende dag te bereiken was, nou me laatste mail was 27-01-2015 met aankomende donderdag heb ik van 9 tot 4 de gehele dag me handen vrij en ben ik te bereiken.

Tot donderdag mevrouw Wildenberg.

Heb ik de medewerker van KPN die donderdag gehoord?

Je raad het al: NEE.

We hebben 2 maanden geleden besloten om over te stappen naar een andere telefoon bedrijf wat samen werkt met onze patiëntensysteem!.

Vandaag cursus over het nieuwe systeem gehad, maar helaas gister een telefoontje gehad van de nieuwe telefoon centrale, KPN heeft tot op heden de telefoon nummers NIET vrij gegeven....!

Nu 1,5 jaar verder zijn we geen stap verder, maar we zijn bereikbaar!

Maar ooit nog is zakelijke KPN; nee never wat een verschrikkelijk bedrijf.

En dit wat hier boven staat is helaas nog niet eens alles.

Bij deze een advies KPN is op zn zacht gezegd een vervelend rottig bedrijf dat het wel denkt even te kunnen maken in NL.

J taken
27-01-2015

Zeer dramatisch slecht!

Dit bedrijf is niet te doen. Als je jezelf hoofdpijn wil besparen moet je hier ver weg blijven. Ok mijn schuld ik had niet op tijd

de rekening betaald. Hierover had ik gebeld en de klantenservice beloofde de aansluiting weer te herstellen. Ik maak het geld over

wacht 3 dagen want zo lang duurt dat blijkbaar. Maar nee niks, geen internet. Ik 20 keer bellen en toen bleek pas dat het abbonement

niet afgesloten was maar beindigd. Dus ik weer aan laten sluiten, beek dat er nog een bedrag open stond. Maarliefst 1 cent. Of ik die

nog over kon maken dan zou het geregeld zijn. Dus ik weer drie dagen wachten ja ja hoor nog steeds niks. Ik er weer achteraan bleek

dat ik weer net te laat was en was weer mn abbonement opgezegd. Toen was ik er klaar mee met dat KPN.. Nu krijg ik als het goed is

eind feruarie een slotnota.. En oh ja ook al is mijn abbonement beindigd ik krijg toch nog rekeningen voor de "service" kan ik daar ook

weer achter aan. Met de vraag of ze het hele verhaal kunnen emailen zodat ik er niet achteraan moet gaan is het antwoord NEE WIJ KUNNEN

NIET EMAILEN. En dat in 2015 vind ik wel erg knap dat je niet een email kan sturen.. Ja je kan wel spookrekeningen en irritante reclame emailen

maar dingen die voor mij handig zijn om te weten dat kan dan weer niet. Het hele bedrijf staat op de automatishe piloot. Kotst brieven uit die

niet van toepassing zijn. Klantenservice heb je geen hol aan want die hebben geen bevoegdheid. Vaak als je twee of meer keren moet bellen

moet je het verhaal opnieuw uitleggen en van elke medewerker krijg je wat anders te horen. Rondom slecht slecht slecht slecht! Ik ben blij

als ik van ze af ben echt waar.. Benieuwd naar die slotnota trouwens.. Dat kreeg ik net ook nog te horen. Naar mijn weten is alles netjes betaald.

Geen idee wat ze nog met die slotnota willen...

BLIJF HIER WEG!

Herman Woltersom
20-01-2015

Je wordt door KPN constant aan het lijntje gehouden

KPN: wat een ramp.

5 januari aangesloten op glasvezel, internet en televisie werkten direct. Telefonie kon uiterlijk drie dagen gaan duren maar helaas, het is nu 20 januari en de telefoon werkt nog steeds niet.

Hoe is het mogelijk dat een bedrijf als KPN niet bij machte is om een verbinding tot stand te brengen. Tot nu toe om de drie dagen met KPN gebeld. Je wordt heel vriendelijk aan het lijntje gehouden “U kunt ieder moment weer gebruik maken van uw telefoon” of “Wij pakken het direct op” en als je dan drie dagen later daar naar vraagt blijkt dat de “ticket” de vorige dag pas in behandeling is genomen…….(wordt beweert). En zo wordt je constant door KPN misleid, eigenlijk voorgelogen. Een keer werd ik zelfs door KPN op mijn mobiel teruggebeld omdat de telefonist(e) er vanuit ging dat alles naar behoren werkte. Wat een prutsers! Ze hebben geen idee waar ze over hebben.

Het abonnement loopt natuurlijk wel vanaf 5 januari, inclusief telefonie.

Gonny
10-01-2015

Was even opgelost.....

Jaja, we hadden na 4x bellen eindelijk weer ons telefoonnummer terug. Werden na 2 dagen ook nog nog netjes gebeld of alles naar tevredenheid was gegaan. En na dat telefoontje kregen we als kado weer een vreemd telefoonnummer en zijn we weer onbereikbaar ! Weer gebeld met KPN maar nog niet opgelost. Dank je wel voor de 2 dagen dat mensen ons op de vaste lijn konden bereiken.......

Gonny
02-01-2015

TV + internet goed, maar ongevraagd ander telefoonnummer en nog niet opgelost !

Wij zijn sinds 22 dec overgegaan op glasvezel.

Zonder te vragen is blijkbaar ons telefoonnummer verdwenen en hebben we dus ongevraagd een ander telefoonnummer gekregen.

Het al een paar maal met KPN gebeld maar ondanks toezeggingen is dit nog steeds niet opgelost !

Ze geven bij de bestelling aan dat het oude abonnement naadloos overgaat en dat je het oude telefoonnummer gewoon mee neemt naar het nieuwe abonnement. Niet dus !

Louis
14-12-2014

1. Een aantal keren heb ik gebeld naar de klantenservice, omdat ik niet de mb per seconde kreeg die ik zou moeten krijgen ( bijvoorbeeld : 0,50 mb/s terwijl ik rond de 30mb/s moet krijgen). Deze mensen vertelden mij dat ik van kanaal moest wisselen. Ik heb dit vaak genoeg gedaan, en nog steeds slecht internet. Verder weten deze mensen niet wat ze moeten doen.

2. KPN FON. (KPN klanten delen een klein gedeelte van hun bandbreedte in ruil voor gratis WiFi via KPN Hotspots in Nederland en Fon Hotspots wereldwijd.) Dit is zonder dat ik het weet aangezet. Dit neemt 2MB weg van uw eigen internet. Dit is niet veel, maar als het aan is gezet tegen mijn wil en het internetsnelheid afneemt van mijn (al veel te trage) internet is dit niet acceptabel. Ook hierover heb ik voor gebeld en de hulpverleners wisten niet eens wat KPN FON inhield. Dus ik heb het zelf opgelost.

Mij zien jullie niet meer terug.

27-11-2014

Prutsers!

Ben je al sinds 1997 trouwe KPN klant met inmiddels een all-in-one glasvezelpakket, wil je dit laten meeverhuizen naar een nieuw adres. So fa so good... Ga je bellen om dit te regelen, ligt t systeem plat. Kan. Geen probleem. We bellen u maandag terug. Tussen 12 en 13 uur. Tuurlijk. Niet dus. Zelf maar weer gebeld. Half uurtje in de wacht. Gaan we het nu regelen mijnheer. Prima. Ja, alleen het systeem ligt plat. Ja. ok, kan gebeuren. Nog een keer! Na nog 4 keer bellen (hoezo trouwe klant) een medewerker die belooft ondanks het platliggen van het systeem dat alles geregeld is. Ja. Mailbevestiging volgt. Niet dus. Nu donderdag avond laat. Weer beloften. Maarreh.. uhh.. nee.. kan niet voor die datum. Had u eerder moeten aangeven. Sorry. TELFORT, VODAFONE, WIE DAN OOK, HERE WE COME! bye KPN...

Peter van Meel
27-11-2014

Lomp personeel

Ik kom in een verder lege KPN-winkel / heuvelstraat Tilburg. In de deuropening tussen winkel en werkplaats staat een medewerker te praten met collega's. Hij kijkt even mijn kant op en besluit kennelijk dat dit geen prioriteit heeft. Geen gebaar van "ik kom er aan" nee hoor, de man praat heerlijk verder. Na vier minuten kondigde ik aan dan maar te vertrekken als hij het te druk had. Vond ie prima.Nu heeft niet iedereen alles van zichzelf mee; dat snap ik ook wel, maar kunnen ze bij KPN dit soort knurften niet een heel klein beetje instrueren in klantvriendelijkheid?

HB
25-11-2014

WAARDELOOS! NIET DOEN!

Net de klantenservice aan de lijn gehad met initieel een vriendelijke jonge man. Uitgelegd dat we abonnement willen opzeggen/niet starten omdat we nergens een ethernet kabel kunnen krijgen en we nog geen gebruik van de diensten hebben gemaakt aangezien gisteren pas aansluiting actief is geworden. Kunnen pakket zo terug sturen. Nee hoor, u zit een jaar vast aan het abonnement, want de wettelijke termijn van 14 dagen is verlopen. Pardon? Gisteren is de het pakket pas geactiveerd, dan zit ik nog prima in de 14 dagen. Nee hoor, de email is gestuurd in oktober, dat is de datum. Hoezo? Dan heb ik het pakket niet kunnen testen, dus jullie activeren expres pas na de 14 dagen, zodat je als klant niets kunt? Nee, hoor dit is wettelijk wat mogelijk is, u zit er aan vast! Maar dat is toch raar? Ik heb nergens gebruik van gemaakt, jullie wachten te lang met activeren, dat kan toch ook de dag na de email, en nu zit ik met een probleem? Hahaha, ja u zit met een probleem, maar zit er wel aan vast! Nou, dan stop ik de betalingen. Hahaha, dat zou ik maar niet doen als ik u was. Wettelijk hebben wij gelijk, u zit ermee opgescheept...alleen al door deze onredelijkheid zal ik alles proberen om dit te stoppen. ik wilde zelfs de gemaakte kosten wel vergoeden. Wat een sh*t bedrijf!

Annie
20-11-2014

Veel kosten, slechte service

Blijkbaar ligt de kwaliteit van de service aan de medewerker, en ik werd onterecht te veel bedraagt aan kosten die ik had niet aangevraagd. Volgens KPN, geven ze ook geen geld terug, dus "helaas" en "wat jammer voor u".

En zo snel is de internet ook niet, he!

Ik zou het aan niemand aanraden!

Anita
16-11-2014

Geen enkele belofte nagekomen...

Maart 2013, glasvezel in de straat. Je hoort goede berichten en KPN komt met een leuke deal. Sneller, beter, en goedkoper. Gratis installatie. Goed, overstappen dan maar, alles bij KPN, ook mobiel, gratis hotspots, voordeel compleet, familievoordeel, de voordelen kunnen niet op.

Installatie laat te wensen over, wifi alleen wanneer je bij het modem staat.

Modem nr 2. Een V8. Net zo slecht. Pas na mijn standpunt dat bij Ziggo de wifi tot bij de buren was, krijg ik modem nr 3. Weer een V8. Wifi is nu redelijk.

Aanschaf Synology NAS. Met het modem geen mogelijkheid om poorten open te zetten. Contact met de helpdesk, nu gelukkig een deskundig iemand aan de lijn. Ik krijg een V9.

Modem nr 4. Geen V9 maar weer een V8, kan wel de poorten open zetten maar het modem is gammel, wil soms helemaal niet opstarten. Wifi is matig.

Oktober 2014. Modem overlijdt. Wifi valt om de 5 tot 10 minuten uit en moet steeds handmatig weer aangezet worden.

Mij wordt een V9 beloofd die nu ook gewoon uitgegeven worden dus ik ben daar niet eens een uitzondering in.

Modem wordt afgeleverd, modem nr 5. Het is weer een V8. Wifi weer slecht, iedereen in huis problemen met zijn mobiel.

Weer bellen. Excuses, ik krijg nu echt een V9, hij regelt het via een andere afdeling. Ophalen dit keer. Weer een V8.

Weer bellen. Weer excuses. Helpdeskmedewerkster paast het door naar haar meerdere die contact met mij op zal nemen.

Taal noch teken.

Facebook opgezocht, misschien helpt webcare. Medewerker belooft zijn best te doen.

Weer bellen. Medewerker belooft een V9. Via weer een andere afdeling. Op zaterdag. Tussen 8 en 1.

Dan word ik gebeld. Door een aardige mevrouw van de KPN. Eén of andere manager. Ik ben aan het werk, ze zal de volgende dag terugbellen.

Ze belt niet. Belooft me uiteindelijk via Facebook dat ze de volgende dag zal bellen. Ook dat gebeurt niet.

Zaterdag 1 november. Geen V8 modem. Helemaal geen modem. TNT komt niet, laat ook geen briefje achter dat ze voor de deur stonden en ik krijg van KPN totaal geen reactie dat ze dat modem weer teruggekregen hebben omdat er niemand was.

Weer bellen. Helpdeskmedewerkster geeft aan dat het ophalen van het modem in de KPN winkel een optie kan zijn. Ik hou deze in gedachten.

Eindelijk, na heel wat boze berichten van mijn kant, belt webcare. Aardige man, belooft het uit te zoeken en belooft uit te zoeken waarom de aardige mevrouw niets van zich laat horen. Hij zal maandag terugbellen.

Maandag 3 november word ik inderdaad gebeld. Webcare belooft mij alles uit te zoeken en ik zal zeker voor het einde van de week teruggebeld worden. De aardige mevrouw belooft niet alleen haar uiterste best voor mij te doen maar ook compensatie, ze zal daar nog over terugbellen. Er komt sowieso een V9 naar me toe, er zijn nu zoveel afdelingen met mij bezig dat wanneer ik er meer krijg ik er eentje als reserve mag houden.

We zijn nu 2 weken later. Taal noch teken. Via Facebook maar weer bericht gestuurd en wat blijkt? De hele voorgeschiedenis wordt van tafel geveegd en er blijkt helemaal niemand met mij bezig. Aldus loze beloftes weer.

KPN WORDT WAKKER, WAT GAAN WE HIER AAN DOEN?

Stella
13-11-2014

Ondersteuning nieuwe laptop

Vanavond heeft dhr. Kangus mij fantastisch geholpen bij het installeren van mijn nieuwe laptop.

Hij was zeer geduldig. Een geweldige medewerker, Per abuis hem onder de naam Kamphuis vermeld bij het invullen van het formulier online

Ten onrechte. Ik hoop dat velen zijn voorbeeld mogen volgen. Een DIK COMPLIMENT VOOR DHR. KANGUS. KPN gefeliciteerd met zo'n medewerker.

Pieter vos
22-10-2014

Aansluiting perfect verlopen

vandaag is de gratis monteur lags geweest om de boel aan te sluiten.

dit heeft hij keurg gedaan. hij heeft geholpen met een utp kabel te trekken door de kelderkast tbv. tv decoder.

aardige jongen werkte netjes en snell.

mijn complimenten

Kelly
09-10-2014

Prima producten en service

Al jaren tevreden internet- en interactieve tv gebruiker. Hardware wordt op eigen initiatief vernieuwd, klantenservice is goed bereikbaar en indien nodig binnen een dag een gratis monteur. Sinds kort ook mobiel telefoonabonnement, 4g werkt lekkers snel, en bereik perfect. Niet de goedkoopste aanbieder maar wel kwaliteit.