KPN reviews

Erwin
02-10-2014

Prima

Een positief woord mag ook eens verspreidt worden. Anderhalf jaar tevreden klant geweest bij UPC maar mede door de trage Horizonbox en een goede aanbieding van KPN ben ik toch overgegaan naar VDSL van KPN (dus via de telefoonlijn).

Ik heb een alles-in-1 standaard abonnement.

Internetsnelheid van 50 Mbit/s wordt netjes gehaald (speedtest: 51,3 Mbit/s download, 8,3 Mbit/s upload)

Beide HD settopboxen werken uitstekend. Ook de snelle navigatie is een verademing.

Telefoon werkt prima.

Enige kanttekening: het HD beeld van KPN is scherp, maar niet zo haarscherp als bij UPC. Verder super tevreden.

Naisaaz
19-09-2014

Ronduit slecht

Het probleem bij ons betrof de administratieve verdeling van de isra-punten (die nodig zijn voor ADSL) binnen het appartementencomplex. Twee andere ADSL aanbieders beweerden dat een van de appartementen binnen het complex 5 aansluitpunten had (wij hebben vijf appartementen hier) en de rest geen. Fysiek hebben alle vijf de appartementen een isra-punt. Dus het leek een simpel administratieve fout van de leverancier (KPN).

De twee eerste telefonische gesprekken met KPN werden verbroken nadat ik in de wacht werd gezet door de medewerker omdat ze de situatie ging overleggen. Het tweede gesprek strandde op het gegeven dat KPN beweerde dat er nul isra punten bij ons in het complex hadden. Hiermee in de wind slaand dat er op het huidige moment ADSL-internet aangesloten was alhier. Men zou mij terug bellen, hetgeen nooit gebeurde. Het vierde en laatste gesprek vandaag leverde inderdaad op dat er vijf isra-punten op een huisnummer geregistreerd waren, en dat KPN wel een monteur wilde sturen. De kosten zouden in het geval dat ik gelijk had voor rekening van KPN komen. Op het moment dat we een aanvraag planden meldde de telefonist terloops dat ik een (duur) KPN abonnement moest afsluiten waarbij ook telefonie (heb ik niet nodig) inbegrepen was! Anders zou ik via aansluitingen.nl een afspraak moeten regelen, en dat zou betekenen dat ik voor alle kosten zou opdraaien.

KPN wilde dus zodoende geen verantwoordelijkheid nemen voor iets dat zij fout hadden gedaan, zonder dat ze nog geld zouden verdienen aan de situatie.

In een notendop:

-niet behulpzame klantenservice met brutale medewerkers

-slechte informatievoorziening

-niet nemen van verantwoordelijkheid voor de gemaakte fouten

-het niet doen van een eerlijk voorstel om de problemen op te lossen

Majied
09-09-2014

Perfect!

Thuis: alles in 1 pakket; 2 tv kastjes incl. HD zenders en onbeperkt opnemen incl. Live pauzeren+ super snel internet op de pc en onbeperkt bellen naar 06-nummers vanuit vaste telefoon voor €55,- dit nu al voor 2jaar!

Mobiel: Iphone 5s gehaald incl. 2gb internet, onbeperkt sms en 100belminuten voor €40 per maand. Maar omdat ik dus ook alles in 1 thuispakket heb, zijn mijn alles bundels verdubbeld! Dus 4gb internet en 200min. Perfecte actie! Niet alleen dat. Omdat er een ander familielid ook bij kpn zit en op het zelfde adres woont krijg ik ook nog eens €10,- korting! En super netwerk ook nog.

21-08-2014

Helemaal tevreden

Ik was erg nieuwsgierig naar de 4G snelheid en heb een Iphone 5S uitgekozen met onbeperkt bellen/sms'en en 1GB data.

Geen moment spijt van mijn overstap van Vodafone naar KPN. Eindelijk landelijke 4G dekking en mensen wat gaat dat lekker snel zeg! (ik heb ook echt overal goed bereik). Ik had met Vodafone alleen goed internet in bepaalde gebieden maar het netwerk van KPN laat me nergens in de steek!

Marie
18-08-2014

Matig

In de beginperiode van mijn abonnement was ik redelijk tevreden. Ik kreeg in de winkel een duidelijke uitleg over mijn bundel. Het eerste halfjaar betaal ik het laagste tarief voor de hoogste bundel, waarna ik die zélf moet omzetten. Gevraagd of ik hier een melding van zou krijgen, maar daarop antwoordde de medewerker van KPN nee. Zelf goed in de gaten houden dus en zelf je bundel online veranderen.

Omdat ik de afgelopen jaren voor stage veel in het buitenland ben geweest, koos ik ook voor "Internet maandbundel EU". Er werd bij verteld door KPN dat deze automatisch aanspringt zodra ik in het buitenland kom. Bij alle drie mijn stages is de bundel niet automatisch aangegaan. Je kan begrijpen dat de kosten behoorlijk hoog worden als je in het buitenland telefonisch lang in de rij staat voor KPN klantenservice. Een paar weken terug op vakantie, sprong de bundel wél ineens vanzelf aan.

Verder is mijn toestel een keer kapot gegaan door waterschade. Volgens mij verzekering verzekert KPN mij dat ik geen reparatiekosten moet betalen (voor onder andere waterschade). Toen ik voor de zekerheid vroeg of er extra kosten bij kwamen voor reparatie was het antwoord "ja", want ik had niet de juiste verzekering voor waterschade. Op mijn account stond dat ik wél de juiste verzekering had, waarna ik gelukkig toch gelijk kreeg en ik geen extra kosten heb moeten betalen.

Veel belangrijke informatie (vooral op het gebied van kosten) wordt naar mijn ervaring nauwelijks en / of nooit uit KPN zelf verteld. Als klant heb ik veel moeten doorvragen over informatie die eigenlijk vanzelfsprekend gegeven zou moeten worden door de provider zelf. (Zoals het veranderen van bundels, verzekeringen etc.)

Zolang je de juiste vragen stelt bij KPN, krijg je wel altijd de juiste informatie, maar wees niet goedgelovig bij KPN! Zorg er voor dat je eerst zoveel informatie zwart op wit hebt staan, vóordat je de klantenservice belt. Zo kunnen ze je niet misleiden, wat naar mijn ervaring vaak is gebeurd.

Jan Pieters
23-07-2014

Arrogant bedrijf

Ik wil graag een wijziging in een vaste telefoniepakket. Hoe moeilijk kan het zijn

6 keer aan de lijn gehangen

2 x een half uur in de wacht gestaan

1 x gesprek afgebroken tijdens in de wacht

3 x keer doorverbonden

1 x gevraagd of ik een factuur bij de hand had anders konden we niet doorgaan

1 x gevraagd welke pakketten ik bij kpn had lopen (weet KPN dat zelf niet dan)

4 x beloofd dat ze me gingen terugbellen (nooit een belletje ontvangen)

1 x beloofd dat ze me een offerte zouden sturen (hehe dan uiteindelijk gelukt) (nooit ontvangen)

Daphne Basten
12-06-2014

Klantenservice KPN biedt geen oplossingen!

Mijn moeder (70 jaar) heeft sinds 4 weken een samsung trend lite telefoon. Ze werd gebeld door een medewerker van kpn en kon haar abonnement verlengen. Ze liet zich informeren over de div. toestellen en de medewerkster recommendeerde haar dit toestel aan. Vanaf het begin dat ze dit toestel heeft, is ze een keer of 7 naar de kpn winkel gegaan. Vanwege de dubbele vergrendeling van het scherm kan ze een oproep niet aannemen en is er geen numeriek gedeelte te zien op het scherm. 6x mijn verhaal gedaan bij de klantenservice, en zij beroepen zich op de 7 dagen waarop je een toestel kunt terugsturen. 6x hetzelfde verhaal vertellen en niemand die met een soort van oplossing komt. Je kunt niet doorverbonden worden met de een van de "hogere medewerkers/diensten".

De laatste medewerker gaf aan om contact op te nemen met de SDS dienst. Deze dienst kun je niet zelf bellen, nee de medewerkers moeten je doorverbinden. Wederom een dag later gebeld, de medewerker gaf na 2x proberen aan, dat hij me niet meer ging doorverbinden vanwege de wachttijd, de laatste medewerker verbond me niet door met de SDS omdat hij vond dat het geen probleem van de SDS dienst was. Dus wederom terug naar de KPN winkel met een telefoon die niet werkt. Tenslotte werd vermeld dat mevr,. na 1,5 jaar een ander toestel kan nemen. Waar is de service KPN? Schandalig voor woorden.

22-05-2014

Met een hoofdletter K. Ongeloofelijk wat een arrogante ....

Gebeld met KPN omdat ik telkens over mijn bundel heen belde. Wat de beste optie zou zijn...?

En al het advies is echt enkel en alleen gericht op meer geld voor KPN binnen harken.

Pro actief/Tools bieden om je kosten in de hand te houden geven ze niet

'Afkopen' van het abonnement kan ook niet.

Nummer meenemen kan ook niet zolang je in een abo zit.

Nee; ze hebben de gevangenis goed geconstrueerd.

KPN zit een paar jaar op de strafbank.

Cihan
02-05-2014

Tot nu toe beste

Ik heb de 3 grote providers gehad dus spreek uit ervaring. Ik ben woonachtig in Zaandam. Met KPN heb ik tot nu toe de beste ervaringen. Nog geen enkel storing of geen verbroken telefoon gesprekken of internet sessies. Enigste nadeel van KPN zijn de bundels. De internet bundels zijn zo mager als ik weet niet wat. Als je 1GB internet wilt dan zit je gelijk vast aan onbeperkt bel SMS bundel! Ik denk dat de meerderheid van de mensen tegenwoordig toch meer naar de internet bundel kijkt. KPN gaat niet met de tijd mee dan kan hun nog wat klanten kosten!

Hennie
08-04-2014

Leggen de schuld dat het mis is gegaan bij mij

Ik hen netjes mijn abonnement van Digitenne en internet bij KPN op 12-10-2013 opgezegd en daar een bevestigingsmail over ontvangen. Maar het geld werd elke maand gewoon afgeschreven.

Over gebeld meerdere malen en nu kreeg ik een brief dat ze het op 31-03 -2014 hebben stopgezet.

Gebeld of het resterende bedrag wat ik teveel had betaald terug gestort zou worden.

Antwoord: nee had ik maar eerder moeten reageren.

02-04-2014

Teleurstellend

Ten eerste klantenservice: van de 3 keer dat ik heb gebeld is 2 keer opgehangen door de klantenservice. Met een leidinggevende praten kan niet (er werd door eentje zelfs beweerd dat hij op vakantie was en daarom niet te bereiken was).

Ten tweede: ik heb een abonnement al een maand lopen en nog steeds geen internet!

Ten slotte: van de vele monteurs die ondertussen langs zijn geweest, heeft geen enkel van hen mijn internet werkend zien te krijgen. En daar komt nog bij dat de eerste monteur geen flauw idee had wat hij aan het doen was, naast het feit dat met hem normaal communicatie niet mogelijk was (heel onbeleefde vent uit Rotterdam).

Conclusie: schande, ik zou het liefst terug in de tijd willen gaan en zorgen dat ik nooit een kpn abonnement had afgesloten, maar helaas kan dat niet en zit ik aan deze rotte vrucht vast.

08-03-2014

Nooit klachten over gehad tot heden, gebruik nu 2,

Ik gebruik de vaste telefoon en internet van KPN. Ik ben tot nu toe tevreden over de diensten. Aangesloten 2,5 jaar geleden (zelf gedaan) en tot heden nooit storingen gehad ofzo. Daarom heb ik gelukkig nooit gebruik hoeven maken van de klantenservive. Wel opletten of niet extra programma's zoa;s ant virus wordt geactiveerd op je abb (mist je dat zelf wil). Kunt u controleren door in te loggen op KPN en de rekening specificatie in te zien. De prijs kan wat mijn betreft altijds scherper, helemaal als je niet alle diensten in 1 pakketr afneemt zoals wij doen (alleen TV en Telefoon). Anderzijds kan men ook stellen dat ZIGGO te duur is voor alleen de dienst TV (die neem ik namelijk bij hun af. Ik gebruik namelijk nooit de uitzending gemist terugkijk servive van ziggo omdat ik die in het niets vind vallen t..o.v. Philips Smart TV.

Michael Klerkx
27-02-2014

100% tevreden

Ik gebruik nu 4G met een KPN standaardabonnement. sinds 1 mei 2013. Ik ben meer dan 100% tevreden over de ondersteuning en werking van het product. Op een Galaxy S$4 heb ik zojuist een SKYPE-verbinding met mijn broer in Recife PE , Brazilië gemaakt. Video was nagenoeg realtime (ongeveer 0,2 sec vertraging) Audio had geen merkbare vertraging. Mijn broer meldde mij terug, dat de videoresolutie héél hoog was (ca. 2 megapixel ) Audio was ononderbroken en onvervormd. Het is voor mij nog steeds een raadsel, hoe dit allemaal lukt. Voor dit videogesprek, dat ongeveer 10 minuten duurde heb ik ca. 300 MB gedownload.KPN kost wat méér maar daar krijg je wel heel goede kwaliteit voor. Bravo!!

Ellen
07-02-2014

Erg veel beloftes, door medewerkers die achteraf blijkbaar die belofte helemaal niet mochten/konden maken. Afspraken niet nakomen, geen ruimte voor aanpassen van de regels, terwijl duidelijk blijkt dat er ook een deel van de verantwoordelijkheid bij hen ligt.

medewerkers bot en snel geïrriteerd. (Overigens door een enkele wel normaal te woord gestaan, maar dat is meer uitzondering dan regel helaas. Mocht ik t kunnen voorkomen, zou ik nooit meer iets bij ze afnemen

04-02-2014

Technici van KPN zijn goed

Inmiddels al heel wat jaren KPN klant en redelijk tot zeer tevreden. Wel eens een storing gehad met draadloos internet, maar wie heeft dat nou niet? Helpdesk zit misschien wel wat 'gelaagd' in elkaar, maar elke keer wordt het probleem prima verholpen door aardig personeel; met name de technici van KPN zijn echt goed!. iTV op de iPad en laptop werken ook prima, en dat met een basis abonnement.

Willibro
30-01-2014

Telefoon , internet en tv.. al 5 dagen geen verbinding. Kpn nog steeds geen concrete oplossing aangeboden. Ik wil weg..

Mare
21-01-2014

De modem van de KPN glasvezel lag er afgelopen vrijdag middag eruit. Tot vanavond zonder gezeten dat is 5 dagen !!. Drie keer de monteur moeten bestellen en drie keer mislukt. Uiteindelijk wel gelukt. Service erg waardeloos. Voor mij aanleiding om over te stappen. Ik heb er helemaal genoeg van.

Fam Evers
15-01-2014

Zeer tevreden klant

onze decoder had helaas de geest gegeven gisteren gebeld vandaag al een nieuwe!! en de allernieuwste direct, echt super het aanmelden moest ik even voor bellen maar ook super snel en goed opgelost

al met al al 4 jaar een zeer tevreden klant

MdB
07-01-2014

Ik heb al een maand of acht grote problemen met de KPN klantenservice. Helaas is het niet mogelijk iemand te spreken die enige bevoegdheid heeft om zaken te regelen en op te lossen. Word constant van het kastje naar de muur gestuurd. De klantenservice weet het zelf ook niet meer en blijft alle verantwoordelijkheid afschuiven op mij of andere KPN-afdelingen. Zelfs een klacht indienen is niet echt mogelijk omdat degene waarmee ik problemen heb, aangeeft deze zelf te gaan behandelen. Op mijn brieven (aangetekend) krijg ik absoluut geen enkele reactie.

Het is beangstigend te zien hoe de, ooit toch goede, klantenservice van de KPN is verworden tot een arrogant, machtswellustig en bureaucratisch clubje dat eigenlijk geen enkele behoefte heeft om iets voor haar klanten te betekenen.

Het te woord staan van een klant is eigenlijk al een zware opgave voor menig medewerker. (Een enkele uitzondering daargelaten.)

Nieke
11-12-2013

Ik ben blij als ik bij dit bedrijf weg mag. Wat een stelletje oplichters zijn dit zeg, met hun gore gladde praatjes. Vaak dingen bij hen meegemaakt die ik echt NIET vind kunnen, valse beloftes bijv. Of het eerste half jaar 25 euro betalen en je wijsgemaakt worden dat je na dat half jaar 40 betaald. Tel daar maar even 110 euro bij op. Die smeerlappen hebben me 2 maanden achter elkaar 150 euro laten betalen. En ik maar denken dat ik zo erg over mijn abbo heen zat... Bleek dat ze me het duurste contract hadden aangesmeert (wetende dat ik maar een student zonder baan ben). En er niet even netjes bij vertellen dat ik mijn abbo na een half jaar ZELF omlaag moet zetten naar die 40 euro. Bahbah echt misselijkmakend en het ergste is dat het niet te bewijzen valt. Hun woord tegen die van jou. Zo zijn er wel meer nare dingen voorgevallen en niet alleen bij mij... Nooit meer KPN voor mij.