AliExpress reviews

1.9

14-07-2020

Jan bestelling niet ontvangen

Bestelnummer 8014839458757726

2 maal mail van aliExpress u pakket ligt bij postnl bij u inde buurt 29-06-2020 ander dag naar post nl

geen pakket

tweede mail 08-07-2020 geen pakket

volgens de medewerkster doet aliExpress dit wel vaker ik koop er niets meer

volgens mijn oplichters en leugenaars

Hebbo
10-07-2020

Geen bestelling gekregen.

Heb op 22-01_2020 een bestelling gedaan onder no.8009758374346677 en op 17_04-2020 bericht gehad is onderweg daarna niets meer gehoord. Nu is het 10_07_2020 , nog steeds geen bestelling ontvangen. Lastig om een klacht in te dienen.

Hebbo Schierbeek.

10-07-2020

Vanaf begin 2020 waardeloos

Al jaren tevreden klant. Vanaf begin 2020 is het dramatisch. Levering duurt extreem lang, vraag me af of mijn artikelen nog wel komen. Ik ga over naar Amazon en ik probeer Bangood. Met Ali helemaal klaar!

Arno
09-07-2020

Zeer slecht, pakketjes van begin mei niet geleverd.

Al jaren klant bij Ali en ging tot 2019 altijd goed.

Echter sinds begin van 2020 is het 1 grote rotzooi geworden. Pakketjes zijn al 3,5 maand onderweg en je kan ze niet bellen. Er was er 1 bij een postkantoor afgeleverd maar ja, welke staat er niet bij.

Geld terug gaat zomaar niet, ik moet bewijzen dat ik het pakketje niet gehad heb.

Michiel
08-07-2020

Order niet vindbaar

Ik heb iets besteld en betaald. Echter nooit een bevestigingsmail of daarna een update over mijn bestelling ontvangen. Ordernummer staat op mijn afrekening maar dat nummer is onvindbaar in mijn account en ook voor de helpdeskmedewerker van AliExpress. Om de bestelling in hun systemen terug te vinden moest ik doen: inloggen via mijn Google/Facebook account + mijn telefoonnummer geven + mijn pasnummer van mijn creditcard geven. Terwijl ik gewoon een ordernummer had.

Ik kreeg later een mail dat ze mijn order toch hadden teruggevonden in hun systemen, maar dat was gekoppeld aan een door aliExpress gegenereerd emailadres (niet de mijne) en bevatte een totaal ander ordernummer dat ook niet op hun site terug te vinden is (je kan namelijk je account opzoeken aan de hand van een ordernummer, maar beide nummers werden beschouwd als incorrect).

Intussen is mijn geld weg en mijn order onvindbaar. Ik weet niet wat ik nog kan doen anders dan nooit meer bij dit bedrijf iets bestellen.

Maarten
08-07-2020

Service 0,0

Product nooit aangekomen. Je probeert in contact met ze te komen, dat is niet mogelijk. Uiteindelijk via een chat met Eva, een robot, krijg je een mailtje dat ik moet bewijzen dat mijn product niet is aangekomen, dus; case finished! Niet te geloven. Dit soort bedrijven dient geboycot te worden, hier wordt zeker uitgebuit!

Eldert
06-07-2020

Customer service niet bereikbaar

Kan alleen met de chatbot Eva chatten. Geen menselijk contact. Heb 6 verschillende problemen. Allemaal van afgelopen week.

1. Product past niet (free return) ik kan nergens een retourzegel vinden. Klantenservice niet bereikbaar. 17 euro kwijt.

2. Product beschadigd ontvangen. Ik vraag 10 vd 40 terug. Ik moet het artikel terug sturen op eigen kosten Kan niks meer sluiten of aanpassen. Klantenservice niet bereikbaar. Daar gaat mn geld weer.

3. Product naar verkeerd adres gestuurd.

Aliexpress judgement: sent to wrong adress full refund. Ik moet de oplossing accepteren binnen 3 dagen maar dat kan nergens. Voorheen wel. Weer 10 euro weg.

4. Een product zou nageleverd worden kwam vanuit een ander magazijn aldus verkoper. Nooit meee gekregen. 12 euro weg. Was nog voor een vriend van me ook.

5. Verkeerde artikel ontvangen. Nog geen reactie of oplossing. 23 euro

6. Product werkt niet naar behoren (free return)

Toen werkte de klantenservice chat nog wel. Gratis retourzegel ontvangen. Trackingnummer gekopieerd en geplakt en doorgegeven, pakket verstuurd. En nu blijkt het trackingnummer niet te werken. Retour zegel is verdwenen in mijn ali account. Geen bewijs had een foto moeten maken. 32 euro weg.

Hier een balende ali klant. Na zon 700 orders stop ik met het bestellen bij Aliexpress. Het is een zooitje daar!

Make America Great Again! Dus masaal china boycotten.

Ps. Verkopers zijn meestal ook niet de vriendelijkste als je een dispute opent. Meteen op de tenen getrapt. Een enkele zijn aardig en blijven aardig.

06-07-2020

Levering duurt erg lang

Voorheen ging het prima, maar nu doen de leveringen er wel 3 maanden over of komen niet of nauwelijks aan. Wat is er aan de hand?

Dre
05-07-2020

Verkeerde bestelling geleverd

Verkeerde bestelling (camera sensor swaps) werden geleverd na 7 weken , deze retour gezonden en geen geld terug . Enorme discussie met ali en leverancier . uiteindelijk geen swaps en geen geld terug . Wees gewaarschuwd . waardeloos

Noa
05-07-2020

Bestellingen niet ontvangen

Heb mijn bestellingen nog steeds niet ontvangen. Heb ze een mail gestuurd om te vragen waar mijn bestelling bleef. En ook kreeg ik een melding dat mijn pakket in NL is en nog steeds niets heb ontvangen. Kreeg ik te horen van: sorry, dat mijn land zo ver weg is en dat mijn bestelling onderweg is en dat ik moet wachten. Ik heb gezegd dat ze dit iedere x zelfde verhaal verzinnen en ik nog steeds mijn bestelling niet heb. Vind dit belachelijk.

Mario
03-07-2020

Niet geleverd bestelling via AliExpres

Via AliExpres besteld bij Alaza tassenwinkel, maar deze levert niets en stort geld deels terug.

Eerste en laatste keer AliExpres

Dexter
03-07-2020

Gaat niet goed met AliExpress Luik (B)

Tot begin 2020 prima ervaringen toen zendingen vanuit Duitsland werden gedistribueerd met DHL.

Geen douaneproblemen want "gift". Sinds het eigen distributiecentrum in Luik in gebruik is genomen loopt de boel volledig vast. Geruchten gaan over stakingen bij AliExpress vanwege vele Corona besmettingen personeel. Iemand iets bekend?

Bernard
02-07-2020

Het verkeerde geleverd. Geld weg!

Besteld een zandstraler. Ontvangen een onderdeel van een autokrik. Dat aangegeven bij de store. Zij verklaren dat het door mij bestelde wel is afgeleverd. Case closed. Uitgelegd dat door de leverancier een fout was gemaakt en dat ik het opgelost wilde zien. Antwoord was dat ik het wel het juiste had ontvangen. Refund moest ik proberen.

AliExpress ging bemiddelen en verklaarde niets te kunnen doen. Ik had het item toegestuurd gekregen. Case closed. Voor mij geen zaken meer met AliExpress.

Ander product onvangen

4 Metalen smartwatches bestelfmet leren band 4 plastic smartwatches ontvangen net plastic band en de accu's waren al bol. Dus niet te laden Weggegooid

Wiel

Slechte levering

De eerste en laatste keer wat besteld bij Aliexpress.

Door bekenden werd al gewaarschuwd voor de slechte levering van Aliexpress maar toch een keer geprobeerd maar helaas alle negatieve ervaringen kloppen, na 2 maanden een mail "uw pakket is in Nederland aangekomen en wordt binnen enkele dagen geleverd, maar na 3 en een halve maand nog niks geleverd dan ineens een mail " HOERA uw bestelling ligt klaar bij uw plaatselijk postkantoor" maar welk postkantoor werd niet verteld hier hebben ze er 4 en bij navraag bij alle 4 de zelfde reactie " alweer iemand van Aliexpress" u bent de zoveelste probeer het over een paar dagen nog maar eens maar wij garanderen niks, dus dit was de eerste en laatste keer bij Aliexpress. Wel vaker wat besteld bij Banggood en daar nog nooit negatieve ervaringen mee gehad van telefoon tot camera gelukkig was het bij Aliexpress als probeersel alleen een telefoonhoesje.

Totaal onbetrouwbaar

Bewakingscamera via Ali bij Loosafe gekocht. Begin februari 2020. Afgeleverd, nadat en 2 stuks onderweg zoekgeraakt waren, afgeleverd eerste helft juni 2020. Deze bew. camera bij Ali gekocht omdat ik specifieke eisen heb, zoals een 4G connectie. Na een 10 tal verschillende SIM's geprobeerd te hebben en de nieuwe soft ware via SD card( 3 pogingen download met 3 versch. laptops) geprobeerd heb te implementeren, geen resultaat. Werkte gewoon niet Spaanse SIM's. Kan niet zegt Loosafe. En dan.

Mars

Aliexpress is 1 grote bende

Bestel al jaren veel spullen via Aliexpress en tot eind 2019 ging het met leveren en levertijd bijna altijd goed. Meestal werden de artikelen met 2 a 3 weken geleverd. Maar sinds begin dit jaar is het echt een puinhoop zo zit ik nu al 3 maanden te wachten op een fietsframe dat maar niet komt. De track en trace informatie die wordt verstrekt klopt voor geen meter. Een verzoek tot terugbetalen van het betaalde bedrag wordt maar niet inbehandeling genomen en contact opnemen met de klantenservice is door ingebruikname van hun nieuwe online hulp systeem min of meer onmogelijk geworden (gemaakt) Echt het is 1 grote puinhoop.

30-06-2020

Prima, maar wees reeël in je verwachtingen

Al enkele jaren bestel ik met regelmaat klein spul bij AliExpress. Over het algemeen ben ik erg tevreden over de leveringen. Voor de Corona crisis waren pakketjes er regelmatig binnen twee weken. Nu merk ik dat het een stuk langer duurt, met onbetrouwbare leveringsinformatie. Dit heeft niet veel met Azië te maken, hierna pas ontstaat de vertraging. Maar alsnog, als je je daar op instelt kan het lonen om hier dingen te kopen.

Ik ben erg te spreken over bijvoorbeeld bepaalde oortelefoontjes. (KZ is een topmerk!) Deze kosten een fractie van wat het hier kost en klinken ook nog eens beter. Mocht je fan zijn van de Deense bouwsteentjes: er zijn veel uitwisselbare steentjes te vinden voor 1/3 van de NL prijs. UTP steentjes, stickers, knutselspul etc : erg goedkoop. Dingen met een motortje of een stroomstekker zal ik er echter nooit kopen, dat het er op LIJKT wil niet zeggen dat het hetzelfde IS.

Waar je verder op moet letten: importeren boven een x bedrag kost geld, ga voor jezelf na of het rendabel is. Garantie heb je tot de brievenbus. Als iets te mooi lijkt, zal het dat ook vaak zijn.

Moraal van het verhaal: wees reeël in je verwachtingen dan kan het soms best leuk zijn. Wil je gegarandeerde kwaliteit ga dan naar de grote nl webshops of nog mooier: steun je lokale middenstand.

Tom van straalen. 4131ah no 44
30-06-2020

Let op BTW en inklaringskosten.

Je denkt dat je GOEDKOOP iets koopt bij de chinese webwinkels zoals bijv AliExpress.

Maar let op :

elke bestelling duurt 2 maanden voor je het ontvangt .

Zodra je iets besteld van 22 euro of meer krijg je te maken met de douane.

21 % BTW moet je betalen en 13 euro inklaringskosten.

Dus koop je iets voor 25 e dan kost het bijna het dubbele namelijk 43,25 e. Vaak kun je dan goedkoper in europa kopen.

Abdel

Onbetrouwbaarder en duurder geworden

Ik vind dat AliExpress steeds onbetrouwbaarder wordt en ook duurder. De verzendkosten zijn de hoogte ingeschoten. Sinds Corona gaat het er snel achteruit. Ik heb een video deurbel gekocht waar ik absoluut niet tevreden van ben. Negatief review geplaatst maar artikel verdween plots en nieuw zelfde artikel werd opgestart. Ook al veel artikels niet ontvangen of heel laat. Ik ben nochtans sinds begin klant bij hen. Wanneer je gratis verzending aanduid wordt er toch nog verzendkosten aangerekend.