AliExpress reviews

1.9

J.
22-02-2016

Viel vies tegen

Ik had een paar batterypacks nodig voor de Nikon-camera. Laat ik dus eens kijken wat Ali te bieden heeft.

Kwam ik terecht bij Photographer's Paradise.

Besteld en betaald. Met gratis vervoer. Al snel een bevestiging van beide.

Maar daags daarna een mailtje van de winkelbaas: dat ik nog niet betaald had en of ik dat maar snel wilde doen.

Van repliek gediend.

Met het ordernr. en trackingnr gezocht waar m'n bestelling was. Maar vruchteloos. Onbekend. Terwijl vermeld was dat het via China Post Registered Air Mail zou lopen. Maar evengoed kwam ik Sweden Post tegen.

Lang verhaal, maar nergens bleek iets te kloppen. De winkel bezocht, maar van fotospullen of batterijen niets te vinden. Wel meisjesjurkjes en andere frutsels.

Nog eens gemaild met de vraag waar het zat en wanneer het hier kon zijn. Antwoord: een vaag plaatje dat het ingescheept zou zijn. Maar het zou toch via Air Mail gaan?

Nou nee, bleek ook. Je kunt bij de bestelling wel kiezen welke vervoerder, maar dat zijn er maar twee en verder een hele lijst met vervoerders van over de hele wereld. Ook onze PostNL. Maar dan blijken de kosten ineens torenhoog. Zomaar €70 en meer. En de levertijd varieert van 30 naar 60 dagen. Daar schijn ik mee akkoord gegaan te zijn.

Kortom, geen poot om op te staan, en hoewel Ali pretendeert een heel goede klantenservice te hebben, voeren de links naar zulke kleine, niet te vergroten pagina's, dat je het wel kunt schudden.

Enfin, ik zal m'n 2 maanden levertijd wel moeten uitzitten en dan nog maar hopen dat de gevraagde batterijen geen afgedankte troep zijn. Al was dit maar een eerste test voor slechts €10. Maar wel met een hele vieze bijsmaak. Ben benieuwd.

Mazen
19-02-2016

Tijd

Ik heb een vraag er staat bij mijn bestelling een tijd en als mijn bestelling niet binnen die tijd verzonden is gaan ze mijn bestelling annuleren ik heb nog maar 5 dagen heeft iemand er ervaring mee?

Anmelda
18-02-2016

TEVREDEN

Ik bestel altijd heel veel, weliswaar spullen onder de 22,00 ivm douanekosten en ben dik tevreden. Een paar keer iets niet ontvangen maar via de purchase protection altijd mijn geld terug ontvangen. Ik heb een keer een kapot artikel ontvangen. Na het insturen van een foto ook mijn geld terug gehad. Dus ik heb geen enkele negatieve ervaring en ben heel tevreden!

Giuliaa
18-02-2016

Neppe shitty zooi

ze vertellen dat het echt is maar bijvoorbeeld een kenzo trui is altijd rond de 200 eu en ineens betaal je 30 euro dat kan niet FAKE dus!

Gaatjeniksaan
16-02-2016

Trainingspak

Ik heb een trainingspak bestelt op 19-11-2015 en nu is het 16-02-2016 en nog niks binnen maar het geld is wel van me rekening :,(

niks bestellen hier

13-02-2016

Bevalt mij prima!

Ik heb al 94 keer (gaat ongemerkt snel!) iets bij Aliexpress besteld. Bijna altijd naar volle tevredenheid. Van kleine elektronica componenten (die hier niet te vinden zijn) tot led verlichting en een grote 220 volt omvormer voor op de boot.

Er is 3 of 4 keer eens iets niet verzonden maar daar kreeg ik netjes m'n geld van terug. Ook is er een keer iets verkeerd gestuurd, maar na contact met de verkoper werd dit netjes opgelost.

Er zijn natuurlijk ook verkopers die slecht reageren of niets willen doen maar dan heb je Aliexpress zelf nog achter de hand. Aliexpress is een soort tussenpersoon tussen jou en de verkopers. Je betaald je producten aan Aliexpress en pas als je het product ontvangen hebt krijgt de verkoper zijn geld van Aliexpress. Bijna alle verkopers willen dus graag dat iets goed wordt opgelost! Helemaal omdat de 5 sterren beoordeling voor velen wel heilig lijkt.

Kom je er met de verkoper niet uit dan komt Aliexpress ertussen en gaat die beslissen.

Veel specificaties bij producten moet je met een korrel zout nemen of gewoon de reviews van anderen goed bekijken. Merk en designer kleding adverteren sommige met foto's van het origineel, wat je krijgt is dan vaak een goedkope Chinese namaak die er heel erg op lijkt. Gebruik dus je verstand en stel je verwachting bij naar de prijs die je ervoor hebt betaald!

De Purchase Protection is wel belangrijk om in de gaten te houden, je krijgt ook een mail als die bijna afloopt. Binnen die tijd heb je recht op een soort "kopers bescherming" van Aliexpress. Is deze afgelopen en gaat er iets niet goed heb je pech. Laat de verkoper hem eventueel verlengen of open een dispuut als de verkoper niet naar je zin reageert. De verkoper is dan verplicht te reageren met een oplossing anders krijg je automatisch van Aliexpress je geld terug.

Het bijbetalen tijdens invoer heb ik 3 keer meegemaakt (alle via DHL) en daardoor weet ik inmiddels hoe dat werkt. Meestal zetten de verkopers een lager declaratiebedrag op het pakket waardoor je niks hoeft te betalen. Als het wel moet dan betaal je het volgende:

1. Invoerrechten percentage

2. BTW over het totaal! Dus pakketwaarde, invoer en verzendkosten!

3. Kosten aan de vervoerder voor het afhandelen (meestal 10 euro incl btw)

Die BTW over de verzendkosten is een kleine instinker!

Als de verkoper op het pakket naast de waarde van de inhoud niet de verzendkosten zet wordt deze berekend over de Nederlandse tarieven! Een pakketje van hier naar China versturen kan zomaar 70-90 euro kosten (DHL) en daar betaal je dan ook de btw over.

Bij twijfel verzoek je de verkoper gewoon om het verzendbedrag ook op het pakket te zetten, ook al is het Free Shipping! Scheelt zomaar 15-25 euro.

Om te zien of het pakketje al in Nederland is (onderweg of bij de douane) kan je op internationalparceltracking punt com van PostNL zoeken op het Chinese pakketnummer!

Na alle ervaring wordt het alleen maar duidelijker en ook steeds leuker!

Edin
12-02-2016

Pioneer Camp aliexpress oplichting.

Voor de mensen die bij aliexpress willen bestellen

De Feedback Score van deze verkopers kunnen ze gewoon kopen voor een bepaalt bedrag. Om zijn of haar rank omhoog te plaatsen in de lijst.

Ik had bij aliexpress:

''Pioneer Camp'' kleding bestelt voor bijna 60 euro.

Het begon al bij de verkoopster Kathy -EN, dat een t shirt was uitverkocht. Kon ik voor een andere t shirt ruilen geen probleem!

De dagen gingen voor bij ik had het black-friday bestelt het is nu 12-2-2015...

En mijn order is volgens aliexpress Finished omdat de dagen voor bij zijn en ik kan niks meer doen.

Dit bericht krijg ik nu:

If you have already confirmed receiving your order, but you are not happy with the quality of the items or you have actually not received anything at all, then you can still open a dispute up to 15 days after confirming "Order Received".

Dus ik hoop dat ik mijn geld terug krijg.

Dimitri
11-02-2016

Adidas schoenen

in november 2015 adidas schoenen besteld en betaald.

we zijn nu 3 maanden verder en nog steeds niets binnen.

of er loopt nu een chinees rond met veel te grote schoenen of er loopt een postbode rond met te kleine schoenen.

hoe dan ook, wie er ook op rond loopt in ieder geval niet mijn dochter.

Jennifer
10-02-2016

Vaak gaat het heel goed

Ik heb al heel veel besteld met als duurste artikel een tablet van 90 euro. Deze werd via DHL na 2 weken keuring thuis bezorgt. Ik had aangegeven op de hoogte te willen blijven van de reis en zo wist ik precies waar hij was en wat er mee gebeurde. Ook top van DHL dat ze dat aanbieden. Soms gaat er ook iets flink mis en had ik een dispute laten escaleren. De verkoper wilde dat ik het dispute introk en garandeerde mij dat het kledingstuk er aan kwam. Na de escalatie was deze plots verstuurd en moest ik dus aantonen dat ik het nooit had ontvangen. Pure oplichterij aangezien je niet kan bewijzen dat je niets hebt ontvangen. Later pas de feedback van de store "litte sunshine"gaan lezen die logen er niet om en had ik het aan kunnen zien komen. Klein detail is dat je bij een verloren geescaleerd dispute geen feedback kan geven en je ervaring niet kan delen. Ik heb ook veel artikelen besteld en niet gekregen of defect. Deze werden altijd keurig vergoed. Ik ben voor 16 euro in gestonken en put erg veel plezier uit het bestoken van de winkel met berichten dat hij een oplichter is. Minimaal 1x per week kan hij zo.n bericht verwachten van mij. Ik weet zeker dat het gelezen wordt aangezien het een vraag van een potentiële koper is. Dus lees de feedback voor je gaat bestellen er zitten veel goede winkels bij. Geef zelf ook altijd feedback zodat anderen hier van leren en de winkels dan vanzelf uitgesloten worden.

Elize
10-02-2016

Goed!

Tot nu toe drie keer besteld: telefoonhoesje, oorbellen en een hele bakset met plungers, uitsteekvormpjes en meer gereedschap.

Kijk wel altijd even naar de beoordeling. Ik bestel alleen als er genoeg beoordelingen zijn (minimaal 100). Deze beoordelingen moeten ook getypt zijn.. Bij sommige producten zie je namelijk alleen het aantal sterren en geen geschreven beoordelingen.

Het duurt wel lang voordat het binnen is, maar het komt ook van de andere kant van de wereld en de verzending was bij mij alle keren gratis.

Jaer
09-02-2016

Nog steeds wachtende op ons geld!

Bestel hier aub niks! Ze schrijven wel van je rekening af, maar sturen geen producten toe. Nu kan ik ineens niet meer met ze in contact komen!

09-02-2016

Heb enkele jaren bij deze firma spullen gekocht maar kom niet aan dat een artikel na een poosje defect blijkt te zijn, want je krijgt geen nieuw artikel. Dit is me minstens 4 of 5 keer overkomen. Verder heel storend dat zodra je de website bezocht heb je nadien vette reclame's te zien krijg op je computer waar je naar gezocht hebt. Je word dus continue gevolgd, terwijl ik dat in mijn browser aangegeven heb niet gevolgt te willen worden.

Ik ben nu definitief met Aliexpress gestopt, ook heb ik nog een klein bedrag van hun tegoed, maar daar hoor je niets meer over.

Douwe
07-02-2016

Support is afschuwelijk.

Heb al vaak besteld bij aliexpress en het is tot nu toe altijd goed gegaan, behalve 1 product dat van erg slechte kwaliteit is. Ik wilde hiervoor mijn geld terug, en dat process is nu in gang.

Ondertussen is de verkoper erg onbeleefd in prive berichten, en ik probeerde dit uit te leggen aan de support. Na drie kwartier praten kom ik tot de conclusie dat de support medewerker helemaal niets snapte van mijn klacht en er niks gebeurd is.

Jeanny
07-02-2016

Prima!

Altijd snelle levering. Altijd in goede staat. Bij Aliexpress is alles altijd goed!

Lore
04-02-2016

Mijn geld gewoon kwijt

Ik bestelde een sportshirt,maar nooit aangekregen en de refund is afgerond maar in realiteit nooit iets teruggestort.

Ook de poging om iemand te contacteren is ineens moeilijker.Dus heb het opgegeven en ben mijn geld gewoon kwijt.Het is geen groot bedrag maar ik blijf met een slecht gevoel zitten en als het regelmatig voorkomt worden ze zo slapend rijk.

Alice
04-02-2016

Ali Bah Bah...

Heb een telefoon besteld.Ik werd netjes bericht dat de "purhase protection"af zou lopen.Die zou ik dan met toestemming van de verkoper kunnen verlengen.Vier keer heb ik ze gemaild.Niks van hun kant gehoord.Ondertussen is het volgens hun afgehandeld,omdat de tijd verstreken is,maar heb m'n telefoon nooit ontvangen,ben 75,00 euro kwijt en geen enkel bericht van hun kant ontvangen.

Aaldrik
03-02-2016

Ethisch verantwoord online shoppen?

Aliexpress: wie weet iets over de arbeidsomstandigheden? Bij een reactie van een fabrikant op een 1 - ster beoordeling lees ik dat die smeekt om meer sterren omdat anders medewerkers worden gekort op hun loon. klinkt niet echt als ethisch verantwoord online shoppen.

Manon
02-02-2016

Vraagje

hallo heb een klein vraagje ..

ik zou 2 joggingspakken willen kopen weet iemand of die echt aankomen of niet ? en hoelang het ook duurt ?

Linda
01-02-2016

Besteld, nooit ontvangen en klacht onmogelijk

In juni 2015 een toetsenbord besteld en betaald. Tot op heden nog steeds niks ontvangen, ook geen bericht van leverancier.

Bij nazoeken of ik een klacht in kon dienen erover, blijkt dat je pas kunt klagen nadat de bestelling bezorgd is.

Ina
31-01-2016

2 paar adidas en mannen vest

ik heb in november 2 paar adidas en een vest besteld ook betaald tot vandaag toe niks ontvangen

hoe kan ik hun benaderen of mailen