AliExpress reviews

1.9

Louise
26-08-2021

Nooit bezorgd en geen geld terug.

Een in 2020 besteld artikel is nooit aangekomen. Inmiddels een interessante correspondentie opgebouwd, maar het is het kastje-muur verhaal.

Zo moest ik bv eerst een goede review geven en $0,01 overmaken, zodat ze het artikel opnieuw konden sturen. Nu wachten ze op de retourzending (door wie, ik heb niks gezien) en de laatste reactie is datde order erg lang geleden is en ik het via het Ali-Express platform moet aankaarten.

Het gaat om een klein bedrag, maar het gaat mij om het principe. Daarom geef ik het niet op.

Maar voor mij geldt: een keer Ali Express, maar nooit weer.

JaBa
25-08-2021

Kopersbescherming? NIET DUS. BLIJF WEG

Dit is een totaal BIZARRE website, leveringen komen kapot aan en op een bedrag van 20 euro moet je dan accoord gaan met terugsturen op jouw kosten of 5 euro vergoeding?

KNETTERGEK

Voor 55 euro spullen recent gekocht, verzending cancelled staat er al 2 maanden, geld terug? vergeet het maar.

Gelukkig betaal ik alles met creditcard en heb al die oplichterij kunnen terugclaimen.

Maar betaal hier dus NOOIT met ideal.

Beter nog, koop hier niets.

Want het lijken allemaal leuke koopjes maar het is 100% goedkope rotzooi op een enkele uitzondering na.

Wij geven kopersbescherming jubelen ze, nou. uh. niet dus.

COUPONS COUPONS.

Wel verplicht ze onmiddellijk te besteden, zelfs als diamanten lid een tegoed van 5 euro cancelen ze in 5 dagen.

Nee echt.

We hebben hier zoiets als een wet afstandsverkopen maar daar veegt Ali gewoon zijn reet mee af.

JA
03-08-2021

Koop niets via Conusea!

Artikel 3 maanden geleden kapot gearriveerd. Vanaf mei al in conclaaf met Conusea. Nog steeds geen refund ontvangen. Houden je aan het lijntje met veel over en weer mailen, dat ze het in orde willen maken en laten jou al het werk doen. En ze maken niets in orde en storten ook je geld niet terug. Grote oplichters!

Guillaume
28-07-2021

Goede site

Ik ben erg tevreden over aliexpress.

Ik had een product gekocht wat niet goed was en heb mijn geld teruggekregen.

Mohammad
24-07-2021

Slecht, slecht en nogmaals slecht

Producten ( bv smartwatch, normale horloge, broek , wegwerp handschoenen, oortjes, zijn of beschadigd binnen gekomen of verkeerd opgestuurd!

Garantie heb je niet, onbeleefde/ corrupte verkopers! Je bestelling kan maanden onderweg zijn( zelfs als je extra betaald voor een snelle levering (7,10, 20?) als nog je bestelling kan 2-3 maanden onderweg zijn( als je het überhaupt ontvangt)!

Tineke
08-07-2021

Order niet terug te vinden in mijn account

Denim cowboy jurk besteld en betaald. Geen orderbevestiging en order niet terug te vinden in mijn account,. Na een doodlopend gesprek met Eva, kreeg ik zowaar een medewerker die de zaak keurig oploste, de orderbetaling was gevonden en zou zichtbaar zijn in mijn account, zo ook de .shipping’gegevens, Niet dus, wel krijg ik steeds mailings dat de jurk te koop is en vast wat voor mij (…). Ik wacht het even af en ga als ik niets hoor en/of ontvang proberen mijn geld terug te krijgen via PayPal of ALIEXPRESS want kopersbescherming ( maar of dat werkt?). Dit doe ik dus nooit meer! Bij Wish is de service uitstekend en als je niets ontvangt meteen refund.

Yvonne
23-06-2021

Koop niks bij YouQute Toy Store

In april een verrassing gekocht voor mijn zoon. Toen deze eindelijk ( 6 weken later) arriveerde bleek de ‘shoot target’ voor een nerf pistool kapot te zijn. Wat een teleurstelling na al die weken wachten. Een dispute ingediend. De winkel vroeg me om te product zelf te maken, t moet niet gekker worden. Niet gedaan natuurlijk anders ligt t straks aan mij dat t kapot is. Na lang heen en weer gemaild zei de winkel dat ze t bedrag zou terugstorten. Nu (eind juni) nog steeds niks ontvangen en een slechte review geschreven. Ze reageerde direct: omdat je een slechte review over ons hebt geschreven betalen we je niet meer terug. De omgekeerde wereld vind ik dit. Koop hier niks oplichters zijn t!

JOE
23-06-2021

Goedkope kwaliteit, verkopers onbetrouwbaar

Product defect gekregen. Aliexprtess stelt verkoper in het gelijk. Ik kan dan niet meer doen. Terugsturen naar China is op eigen kosten.

Dus ik heb mijn lesje geleerd en hef mijn account hier op.

17-06-2021

AliExpress is niet te vertrouwen

Aankopen bij AliExpress is altijd een gok! Bij AliExpress worden alle Bestellingen vooraf betaald!

Dus let op!

aankopen bij AliExpress is namelijk Goedkoop wordt namelijk duurkoop!

Vd
16-06-2021

Aliexpress is soms een gok

Tot nu 4 paketten gekregen zonder probleem. bij de 5e was er een defect. verkoper vroeg fotos. gestuurd. daarna moest ik het terugsturen en zelf betalen. gadaan. aangekomen op adres maar nu is het geschil zonder restitutie afgesloten. heel oneervol dat ze je vragen om het op te sturen om vervolgens doodleuk niets meer te laten weten. dus wees gewaarschuwd.

Alijunkie
15-06-2021

Prima Chinese webshop.

Ik snap de negatieve reacties niet. Als je niet weet hoe het werkt bij Ali, bestel er dan niets. Ik bestel al 3 jaar bij Ali, Diamanten Lid met 1809 punten, 99% van de bestellingen komen aan, disputes (geschillen) vrijwel altijd in het voordeel van mij. Weet wat je koopt. Check en lees betrouwbaarheid verkoper en reviews. Koop niets met een waarde van €22. Koop je toch iets met een waarde van meer dan €22, vraag de verkoper of ze de waarde van het item op het pakket onder de $15USD willen zetten. Komt er onverhoopt toch iets niet aan, neem je verlies. Het is toch allemaal pleuris goedkoop. Verwacht geen kwaliteit. Vanaf 1 juli 2021 is het afgelopen zonder BTW.

14-06-2021

Geen verhaal geen refund

Heb al een paar spullen bij AliExpress besteld en tevreden van. Maar als het foutloopt heb je niets in de pap te brokken. Mijn produkt (wel op voorhand betalen!) werd niet geleverd. Had ik gemeld want het stond als geleverd aangetekend op hun site. Ik moest zelf bij de transportfirma een papier aanvragen met het bewijs dat er afgetekend was voor ontvangst van de zending. Echter, door COVID wordt bij niemand afgetekend voor ontvangst. Transportfirmas droppen alles aan je voordeur en bellen aan. Heb ik hen ook gemeldt maar je hebt geen enkel verhaal. Uiteindelijk kreeg ik het produkt (een fruitmand in metaal) dan toch nog maar het zat

helemaal in de kreukels want het zat enkel in een plastic zak zonder padding of andere bescherming.

Ik kan hier niets voor claimen want het dossier is 'afgesloten' Heb foto's hiervan en op vraag kan ik die versturen.

Die verhaaltjes over mensen die vlot refunds krijgen hier moet je niet geloven. Die posten zij zelf wel.

Dit was ook mijn laatste keer bij Ali.

Etienne
01-06-2021

Na 2 maanden nog steeds geen levering versterker

Geachte nederlanders en belgen,ik moet u spijtig genoeg afraden nog zaken te doen met aliexpress daar zij het niet klaar krijgen om mij na 2 maanden een versterker te leveren.ik heb dan ook mijn geld (227 euro) teruggevraagd maar tot mijn verbazing gaan ze het toch opsturen(moet misschien nog 1 maand wachten) en dan moet ik het nog afwachten.vroeger ging het veel beter met bestellen.als het niet opgelost geraakt ga ik bewarend beslag laten leggen op binnenkomende goederen totdat ze mij terugbetalen.dus niets kopen bij aliexpress.

Denise
27-05-2021

Producten houden EN geld terug

Lieve mensen als zover ik altijd heb gedaan een product bij aliexpres niet bevalt, moet niet retourneren, maar aangeven dat het product niet bevalt en dat je je geld terug wilt, en dat doen ze! wish doet dat ook altijd en ik heb al een tijdje niet meer besteld bij aliexpres, maar mijn ervaring is dat producten bestellen altijd een gok is en dat terug sturen voor hun en mij geen nut heeft en dat ze liever willen dat je het product houd en geld terug krijgt (als het geen grote aankoop is dan he). maar je moet het wel bij Ali zelf aangeven in de chat of iets en niet bij de verkopers zelf

19-05-2021

Opgelicht door Alie

Af en toe koop ik wat bij alie en dat is tot de laatste aankoop altijd goed gegaan. Helaas ben ik nu opgelicht en alie laat mij er gewoon mee zitten. De goedkope dingen die onder de grens van de invoerrechten zitten liet ik gewoon uit china komen en duurdere dingen kocht ik er alleen als verzending van uit een eu land mogelijk was. Zo ook bij mijn laatste aankoop. Een dag na aankoop kreeg ik keurig mail dat mijn pakket vanuit frankrijk verstuurd was. Tot zover alles goed. Toen ik na een dag of 5 nog niets gekregen had heb ik maar weer eens ingelogd en tot mijn verbazing zie ik aan de trackingcode dat het pakket vanuit china verstuurd zou zijn en dat was niet mijn bedoeling, want dan zou ik sowieso al eens flink wat invoerrechten verschuldigd zijn. Dat heb ik de verkoper ook medegedeeld en helaas tot overmaat van ramp is het pakket ook nooit aangekomen. Vervolgens heb ik een dispuut op de aliesite gestart en daar zetten ze nu doodleuk op dat het pakket bezorgd is en dat precies op de laatste datum dat het bezorgd zou moeten worden. De verkoper is best een grotere speler en die heeft alleen maar zogenaamd positieve reviews, voor wat het waard is. Moraal van dit verhaal: wees heel voorzichtig met aliexpress want soms ben je je geld gewoon kwijt.

Groet sammy

Albert
19-05-2021

Niet kopen geen garantie meer na 15 dagen

Bij Geya (AliExpress) een aardlekschakelaar gekocht maar deze slaat om de haverklap uit. Functioneert dus niet! De 15 dagen termijn was al voorbij en vervolgens contact opgenomen met Geya. Deze zeggen doodleuk u bent te laat! Zij houden zich dus niet aan de Europese regelgeving. Ik koop er niet meer. Daarnaast werken ze in China ook met dwangarbeiders onder andere de oeigoeren en andere gevangenen, geen prettig idee. Betaal iets meer en koop eerlijke handel!

17-05-2021

Defecte printerkop

Nieuwe kop besteld, deze werd binnen redelijke tijd geleverd. Gemonteerd in de printer, deze gaf direct aan dat er een fout in de printerkop zat. Contact op genomen met aliExpress via mail, alles duidelijk gecommuniceerd en diverse malen heen en weer zonder oplossing. Ze gaan het defecte onderdeel niet vergoeden of een nieuwe versturen Weg Geld!

Eiron
13-05-2021

Soms goed soms niet

Minpuntjes:

-danschoenen gekocht, ze waren te kleine maten voor Europese maatstaaf.

-mandje gekocht, het was een kindermaat, foto laat zien dat het een normale maat is. Ook een naaidoos gekocht, ook een kindermaat. Je verwacht eigenlijk dat het een normale maat is.

-rok gekocht, ook een kindermaat voor een L

-gsmhoesje beschadigd aangekomen, geen replacement gekregen.

-wireless HDMI werkt niet goed op tv, wel op beamer

pluspuntjes:

-wireless microfoon gekocht wel goed maar dat vreet wel batterij op.

-audiomixer, goedkoop met bluetooth functie

-goedkope mondkapjes

-goedkope sd kaart

kortom, het is een balans van goed en niet goed. 50-50 dus

Georgina
09-05-2021

Pas op met retourneren je krijgt je geld niet terug

Nu heb ik een apparaat besteld via aliexpress.

Ik heb bij dezelfde verkoper vaker wat besteld en dit is altijd netjes aangekomen. Omdat ik vertouwen had in de verkoper en altijd goed contact had met de verkoper heb ik een duurder apparaat gekocht terwaarde van 820 euro. Nu kwam dit apparaat beschadigd aan en het werkte niet, ik heb alle instructies van de verkoper opgevolgd maar geen resultaat het apparaat werkte nog steeds niet. Toen heb ik een geschil geopend via aliexpress en kon het apparaat terug sturen en me geld teruggestort krijgen. Het terug sturen van het apparaat heeft mij nog eens 200 euro gekost. Toen kreeg ik van de verkoper te horen dat ze het apparaat toch niet accepteren als het aankomt. Verder contact via aliexpress is niet mogelijk. Dus nu is het geschil gesloten het apparaat is niet geaccepteerd door de verkoper. Krijg me 820 euro niet terug ben 200 euro aan verzendkosten kwijt en moest invoerrechten bijna 300 euro betalen (wat ik normaal gezien niet erg vind) dus ben al me geld kwijt. Dus pas op als je wat besteld als het goed gaat zijn ze vriendelijk en kun je voor een leuke prijs wat bestellen maar zodra er wat mis gaat kun je naar je geld fluiten. Les geleerd en was de laatste keer voor mij.

08-05-2021

Toch geleverd

Drie dagen geleden heb ik een bericht geplaatst over geplaatste orders die niet meer zichtbaar waren in het account. Was bang dat er niet geleverd zou worden. Op allerlei manieren geprobeerd contact te leggen, maar dit is bij Aliexpress onmogelijk. Ook contact gelegd met https://alexandervandijl.nl/. Geen idee wat voor verbinding hij heeft met Aliexpress, maar noemt zich Aliexpress specialist. Ook hij kwam niet verder dan algemene info en nog steeds geen contact met Aliexpress. Echter gisteren, wat schetst mijn verbazing, de bestelde producten worden netjes bezorgd. Gelukkig betrof het een betrouwbare leverancier. Maar wat als er niet geleverd zou zijn. Bij Aliexpress kom je niet verder dan een vraag en antwoord computer die je echt niet helpt. Al met al een goede afloop, maar het probleem van bereikbaarheid blijft.