AliExpress reviews

Selina
06-01-2016

Klantenservice ho maar !

niets bestellen !

wat een waardeloze klantenservice.

Telefonisch zowiezo niet te bereiken.

Mijn bestelling van 22 euro nog nooit gekregen ,nu na drie maanden wachten nog steeds niks.

Klantenservice al twee keer gemaild en niks geen antwoord.

Baal enorm :(

Jela
05-01-2016

Ik heb een schoen besteld met licht maat 36 kleur zwart nooit ontvangen

Ik ben zo boos dat wil je niet weten ik ben klaar met die Ali expres ik heb die schoen besteld van af begin november je kan zeggen 10 november zo tot nu toe geen schoen gezien jammer dat ze geen telefoon nummer heb want anders had ik ze allang gebeld mijn eerste keer een schoen bestellen en dan dit

dag 50 euro zeker kan ik er naar fluiten kut zo spijt dat heb ik zeker thats for sure i don Whit this shit

Toon
05-01-2016

Onbetrouwbaar kopen

Verwacht niet bij alle bestellingen dat het goed gaat.

Ik heb er al enkele keren een bestelling gedaan, Chinese webwinkels, van €3,- tot €50,-. De ene verkoper is sneller en beter dan de andere. Volgens mij zitten er gewoon ook verkopers tussen die een graantje mee willen pikken en maling hebben aan klanten. Ik bedoel: eenmaal een bestelling gedaan en betaald, verliezen zij wel een klant bij foute of geen levering, maar hebben het geld van de klant ontvangen. Het 'winkeltje' gaat dicht en op naar de volgende oplichterij. Voor de klant is dit spullen weg, centen weg!

Extra bijkomende kosten (douane, btw, afhandelingskosten) zijn verschillend. Bij het ene pakket moest ik wel bijbetalen, het andere pakket weer niet. De waarde van bijtaling ging over bedragen tussen € 11,- en € 42,- met soms een opgelopen verhoging van wel 50% gerekend over het aankoopbedrag. Dat is dus heel wat. Als je geluk hebt blijft het totaal bedrag van je product toch nog onder de prijs die je in je eigen land zou moeten betalen. Dit ondanks het bedrag van € 22,- dat her en der genoemd wordt als 'grens' om bijbetaling te voorkomen.

Kwaliteit laat soms te wensen over.

Fake producten, tweede hands producten, kloon producten, het passeert allemaal de revue. Je leest hier en daar de ervaringen van andere mensen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Het is algemeen bekend: 'Goedkoop is Duurkoop'. Producten die ik besteld heb zijn bewust gekozen. Ondanks mijn oplettendheid ben ik met sommige producten toch het schip ingegaan en heb de nodig tijd en energie gestoken om e.e.a. (tot redelijke hoogte) terug te krijgen of desnoods een vervangend product. Vanaf augustus 2014 ben ik nu bezig met tot nu toe negatief resultaat. Sommige verkopers reageren niet eens meer op mijn berichten. Kwalitatief hoogstaande (garantie) producten koop je liever geen risico mee en koop je gewoon in je eigen land, waar je rechten hebt als koper die ook nageleefd worden (al heeft dat bij sommige bedrijven ook wat voet om aarde).

Ligt het verschil in prijs niet zo hoog met de producten hier in je eigen land, zou ik zeggen; koop in je eigen land. Het is vaak het lopen van risico's, het wachten en eventuele reclameren (met daarbij verloren tijd die je erin steekt) niet waard. Niet alles is negatief, ik heb ook bestellingen gedaan die goed zijn, maar voorlopig ben ik klaar met deze manier van kopen en hou het bij ons eigen detailhandel. Succes!

Astrid
04-01-2016

Zilveren armband

Wij hadden n zilveren armband en collier besteld .

Maar bij nader onderzoek bleek het geen zilver te zijn .

Dus geen sieraden bestellen bij deze Ali

Oliver
03-01-2016

5 dingen besteld - 2 nooit geleverd!

Van 1 artikel werd de verkoop door Aliexpress "Frozen" omdat ze de verkoper verdachten van frauduleus handelen. Er werd een 'refund' beloofd binnen 5 dagen - Niets dus!

2de artikel was na meer dan 2 maanden niet geleverd. Ze hebben een - 39days or full refund policy (binnen 39 dagen geleverd of volledig bedrag teruggestort). Niets dus!

Als je nog in China wil kopen doe het dan via de 'wereldwijd' optie op ebay. Betalen kan via Paypal en is uit mijn ervaring VELE malen veiliger dan Aliexpress .

Mette
03-01-2016

Leuke voor kleine dingetjes.

Aliexpress is een leuke website als je opzoek bent naar kleine dingetjes zoals bijvoorbeeld telefoonhoesjes of andere rotzooi, maar ik zou er persoonlijk geen grote aankopen doen. Ook omdat je onder de 22 euro geen extra kosten betaalt.

Han
02-01-2016

Top

Gewoon goed tot nu toe

Ries
30-12-2015

Gewoon chineese rotzooi

je kan er alles bestellen maar verwacht geen kwaliteit van die gasten....alle waarde naar zn geld.

heb zeker al 100 items besteld dus weet genoeg.

Herman
29-12-2015

Aankoop geleverd shop gesloten

Heb een telefoon gekocht in augustus 2015..gaaat de batterij nu helemaal bol staan en kan ik niet meer gebruiken.

wil ik vragen om een vervangend product omdat hij maar 3.5maand gefunctioneerd heeft, blijkt de shop nu gesloten te zijn en kan ik niet meer reclameren.

Verder lees ik andere slechte meldingen over betaald maar niet geleverd en geld weg. Dat kan niet bij aliexpress. als je daar je bestelling binnen krijgt moet je aangeven dat de bestelling compleet is. dan pas krijgt de shop zijn geld. dus degene is gewoon of niet echt een besteller of degene belazerd nu ons hier.

Bebar
29-12-2015

Heel tevreden

Ik heb pas sinds 11 november 2015 ervaring met het bestellen van spulletjes via Aliexpress. Ik was van te voren erg huiverig en heb eerst wat informatie en tips (i.v.m. eventueel bijkomende kosten) gelezen. Ik bestel alleen wat kleine goedkope dingetjes (hoesje voor mobieltjes,creaspulletjes en kinderkleding) en dat is tot nu toe allemaal keurig netjes aangekomen. Zelf zou ik er, ook gelet op de ervaring van anderen en het feit dat garantie claimen nogal lastig is, nooit elektronica of spullen van meer dan 20 EUR bestellen.

Caspian
28-12-2015

Oplichters

Oplichters! Internet dieven! Onbetrouwbaar!

Denk er over na voor u gaat bestellen!

Bestelling betaald. Bestelling is gesloten zonder reden. Geen email adres. Geen adres. Geen telefoonnummers. Wel online 5 email gestuurd, maar niets gehoord. Mijn geld weg.

Michel
28-12-2015

Koop verstandig,lees goed en heb geduld.

Veel chineese bedrijfjes willen wat meepikken van de opbloeiende export en reputatie. Niet alle zijn zich bewust van westerse maatstaven in communicatie of kwaliteit eisen.

Kijk dus goed naar de bedrijfs waardering en reputatie,neem de tijd voor vergelijk en onderzoek.

Veder kan ik me vinden in de meerdere tips die hier al door anderen worden gegeven.

Veel plezier met shoppen ;-).

Charlot
24-12-2015

Zielig verhaal

Na anderhalve maand geleden een Samsung te hebben besteld via AlieExpress kwam hij eindelijk aan. Er is wel het e.e.a aan vooraf gegaan en nog is er geen oplossing, behalve een zielig verhaal.

Product via de site besteld en betaald.

Product zou volgens de site tussen de 5 en 8 dagen worden geleverd. Er staat verder niets bijzonders bij dus wij wachten af. Na een paar weken een dispute aangemaakt, waar blijft ons product?, dit is niet wat er geadverteerd wordt.

Antwoord is vaag maar er wordt om geduld gevraagd, binnenkort zouden we een tracking nummer krijgen.

Eindelijk een tracking nummer maar nog geen product.

Weer van ons uit een reactie op de eerdere dispute.

Excuses gekregen als antwoord en een mededeling dat het product Hongkong nog niet verlaten heeft. Het is wel onderweg naar Nederland....pffff.

Dan bericht van DHL met verzoek eerst douane kosten die zij hebben voorgeschoten reeds over te maken eer er kan worden geleverd.

Bij contact met DHL hierover blijkt op hun bon te staan dat het product voor reparatie naar en van Hongkong komt en zou er geen douane kosten betaald hoeven worden. Als we aangeven dat het hier om een nieuw besteld product gaat wordt er even overlegd. We krijgen als antwoord dat het wel vaker op een bon zou staan dat het om reparatie gaat om zo de douane kosten te ontlopen?, in ons geval gaat het toch om een nieuw product en kan ik deze kosten betalen bij levering van de koerier.

De koerier levert en wij betalen de kosten.

Blijkt dat het product defect is en melden wij dit via de dispute.

Nu een wel vreemd antwoord terug gekregen; product is gemaakt uit drie veschillende producten, tweedehands dus. Het is gemaakt door iemand die zeer arm is en een gezin moet onderhouden. Of we hier rekening mee willen houden en tot een vredige oplossing kunnen komen, Mery Christmas!........

Te zot voor woorden, wij kopen bij AlieExpress een nieuw/duur product, wij kochten niet bij een arm gezin een tweedehands in elkaar gezet product!

Dit staat zo ook niet op de site vermeld en hebben we ook nog ruim 40 euro douane kosten betaald voor een achteraf gerepareerd product....dus toch!

Wij zijn zeer teleurgesteld in deze manier van oneerlijk handelen en misselijk makende zielige vertoning!

MJ
22-12-2015

Kapot artikel ontvangen

Ik heb een horlogebewaardoos besteld als kerstcadeau met plexiglas deksel.

Het pakket was verpakt en nergens was een deukje te zien aan de doos. Bij openmaken blijkt er een flinke barst in het glas te zitten. Ik open na contact te hebben gehad met de verkoper een dispute, hierover geeft Aliexpress aan dat ze eerlijk en oprecht zullen beoordelen! Het gekochte artikel was 20 euro en aliexpress vond 5 euro een prima restitutie voor de bewaardoos, ik heb dus een schade van 15 euro en een kapotte bewaardoos waar ik niets mee kan. Ik krijg toch echt niet het idee dat ze eerlijk en oprecht handelen maar ten gunste van de verkopers.

Dit is mijn tweede dispute de eerste keer had ik een pet besteld voor mijn zoon, ik kreeg een compleet andere pet, verkoper gaf aan deze pet niet in zijn assortiment te hebben en kreeg gelijk! Men kan dus in principe van alles versturen en Aliexpress staat achter ze, van kapot tot een heel ander artikel Dit mag m.i. niet kunnen. Ik ga nu dan ook via mij Creditcard maatschappij het geld terug probren te halen.

Manon
22-12-2015

Pakketje toegekomen en nog extra mogen betalen

Na lang wachten kwam mijn pakketje eindelijk toe.

Ik heb gedaan zoals er hier veel staat onder de €22 blijven.

Dus ik dacht dat alles in orde was.

Pakje was sneller dan verwacht hier dus dat was heel fijn.

Komt de meneer van UPS hier aanbellen, doe ik open en zegt hij 'dat is dan €21 aub'.

Ik stond daar, geen cash geld in huis en ik was eventjes in shock.

Mijn vriendinnen die bestellen bij Aliexpress hebben dit nog nooit voorgehad.

Nu zijn er nog 2 pakketjes op komst en heb ik daar ook al schrik voor.

Als ik telkens €21 moet opleggen had ik het beter in de winkel gehaald.

Mijn pakketjes dat ik gekocht heb zijn €7 - €5 - €2 bij 3 verschillende mensen.

Weet er iemand of je hier iets tegen kan doen of moet'k het maar gewoon ondergaan?

Had nog heel wat leuks gezien op Aliepress maar denk dat ik het maar gewoon ga laten..

Heb al heel veel miserie gehad met miniinthebox en dacht door mijn vriendinnen, nu dit eens te proberen.

Afwachten hoe het zit voor mijn andere pakketjes en anders ook nooit meer.

Indien jullie nog tips hebben of gewoon weten hoe ik dit kan aankaarten naar Aliexpress ofzo toe, zeg maar.

Peet
20-12-2015

Chinese goedkope spullen

chinese elektonica troep, doet niet wat beloofd wordt, na bestelling wordt de zending eerst onderschept door de douane en moet je invoerrechten betalen ( hogere boete dan aankoopbedrag ), hierna apparaat aangesloten en hierbij wel beeld te bewonderen, maar geen geluid.

zaak aangekaart bij de "klantenservice" maar na 3 weken nog geen reactie, en zeker geen geld terug.

Op hun site mooie beloften en "buyers protection" maar dit alles is gewoon nep. Je kunt beter iets bij de Action kopen, dan kun je nog terug naar de verkoper.........

19-12-2015

Verwacht geen garantie

Ik koop al jaren regelmatig spullen bij o.,a. Aliexpress. Het gaat meestal wel goed, als je met een paar dingen maar rekening houdt :

Koop niets waar je garantie op moet (of zou willen) hebben. Garantie kun je in de meeste gevallen wel vergeten, Om daarvoor in aanmerking te komen dien je het product op eigen kosten terug te sturen naar de verkoper. Afgezien van het feit dat de verzendkosten vanuit Nederland naar China erg hoog zijn, is het dan maar de vraag of het ook weer heel terug komt. Sinds je bij Aliexpress niet mee kunt betalen met Paypal, ben je afhankelijk van van het humeur van de klantenservice van Paypal. Een "dispute"ku je wel opstarten, maar het te leveren bewijs valt niet altijd mee en is zelfs nagenoeg onmogelijk bij elektronische apparatuur

Ik raad altijd aan om alleen iets in China te kopen met geld dat je kunt missen als de aankoop fout mocht gaan (zie ook 1.)

Blijf met je aankoop onder de 22,- euro om problemen met de douane te voorkomen.

Bij Aliexpress koop je nagenoeg altijd inclusief verzendkosten, maar deze laatste worden niet gespecificeerd. Je moet dus rekenen met een totaalbedrag (incl. verzendkosten) dat onder de 22,- euro moet blijven om in aanmerking te kunnen komen voor vrije invoer. Koop je extre bij een internetwinkel die de verzendkosten wel specificeert op de factuur (invoice), dan moet je het aankoopbedrag exclusief de transport (en agentkosten) proberen onder de 22,- euro te houden. Aangezien de transportkosten vaak erg hoog zijn, zul je merken dat je in het laatste geval beduidend meer kunt kopen om aan de 22,- euro te komen.

Rona
16-12-2015

Bestelde Item nooit ontvangen

Een nare ervaring bij Eliaxpress! 3 maanden geleden een jurkje besteld en heb deze nooit ontvangen. Berichten gestuurd naar de verkoper, maar daar wordt niet op gereageerd.

12-12-2015

Drama tot nu toe.

tot nu toe een drama. een smartwatch besteld en hoor maar niks van ze. waiting for shirt. en dat al een week. via dhl besteld. zou 3 tot 8 dagen duren. op de mails reageren ze niet. wel betaald maar nog niks ontvangen. tot nu toe gewoon een drama bedrijf. pas goed op met bestellen van artikelen die een hoger bedrag hebben.

Jurgen
11-12-2015

Led lampjes

prima geregeld na een bestelling van 10 led lampjes

en netjes binnen gekregen ter vervanging van halogeen lampjes branden de eerste 2 al gelijk door naar een paar seconden natuurlijk eerst boos wezen en een slechte mening plaatsen kreeg ik de zelfde dag nog antwoord dat ik het geld weer terug kreeg en de resterende led niet hoefde terug te stuurden stond namelijk fout omschreven dat het 12 volt was maar er stond niet bij of dat wissel stroom of gelijk stoom moest wezen

led hebben gelijk stroom nodig wissel stroom travo's laten ze namelijk doorbranden met dien brandschade als gevolg

viel bij mij gelukkig me was namelijk boven de wasbak niets gebeurd dus maar over de afhandeling wel tevreden