AliExpress reviews

1.9

Berend
07-10-2015

Wat moet ik doen?

Ik heb een tijdje geleden iets besteld bij Aliexpress, maar kreeg 5 dagen later een bericht dat mijn pakketje is bevroren. Op dat moment wou ik mijn pakketje graag annuleren maar dat is mij nog niet gelukt. Nu vroeg ik me af of dit iemand bekend voor komt en/of iemand een oplossing weet?

PS: bevroren is dat er bij de handelaar verdachte activiteiten zijn gesignaleerd.

Alvast bedankt

Christian
07-10-2015

Prima

ik heb hier op deze site welles wat besteld en geen problemen gehad en goed de reviews van de mensen lezen die al op die stores hebben gekocht dat is dus mij advies

Neville
06-10-2015

Raar

Ik heb vorige week schoenen,horloge,2 riemen en een hoesje besteld bij aliexpress maar tot nu toe nog geen bevestigingsmail ontvangen is dat bij meerderen of ben ik de enige want als het ook niet aankomt is dat zonde van het geld en ik vraag het me nu echt af

Cora
06-10-2015

Betaling

hoi

ik heb een bestelling gedaan en heb betaald met een bank overschrijving

kreeg de zelfde dag nog mail dat het betaald was, maar wat krijg ik tot mijn verbazing een mail of ik wil betalen anders gaat mijn bestelling

niet door

wie heeft dit ook gehad helaas is mijn engels niet goed dus kan ook geen mail sturen hoe dit zit.

Claudia
04-10-2015

Niet snel, wel voordelig

Heb nu al een aantal bestellingen bij Aliexpress gedaan. Tot nu toe geen slechte ervaringen gehad. Ik zorg wel dat ik nooit meer dan 22 euro bestel, zodat er geen extra douanekosten bij komen. Sommige pakketjes doen er 4 weken over. Heb ook bestellingen met 10 dagen binnen gehad. Heb deze week een bestelling ontvangen van 3 kettingen. 2 van de 3 kettingen waren anders dan op de site waren afgebeeld. Hierover gemaild met de verkoper en de helft van het aankoopbedrag retour ontvangen. Binnen 1 dag terug op mijn rekening. Met behoud van alle 3 de kettingen.

Elektronica zal ik niet snel bestellen i.v.m. garantie. Als er iets kapot aan is, is het niet zomaar even terug sturen naar China.

Verder is het zeker de moeite waard om hier te shoppen. Belachelijk lage prijzen. En iedere verkoper wil dolgraag goede feedback. Ze zullen er dus alles aan doen om de koper tevreden te stellen. Ze gaan voor de volle 5 sterren, en niet voor minder.

Hein
03-10-2015

Bijna geen problemen, koop niet voor veel geld.

De spullen zijn zo goedkoop, dat je soms wel haast een zeperd moet incalculeren, Bijna nooit problemen gehad.

Eén keer te weinig ontvangen, drie dezelfde artikelen besteld en maar één ontvangen. Waarbij ik nog eerder denk aan diefstal in Nederland, dan dat het de fout van de verkoper was. Het pakje was namelijk opengemaakt en weer slordig verpakt. In Nederland wonen ook dieven.

Koop niet al te dure spullen, is trouwens ook bijna niet mogelijk met die lage prijzen, Ik beveel Aliexpress zeker wel aan.

Hayes
01-10-2015

Weet wat je koopt, goeie bescherming

Ik heb hier al meer dan 50 bestellingen gedaan de laatste 2 jaar (sportbril, fietstruitjes, telefoonhoesje, zwembroek, batterijen, shorts,...). Je moet dikwijls 4-5 weken wachten, maar dat weet je op voorhand. De verzending vanuit is China is bijna altijd gratis.

Je hebt als klant ook bescherming. Zolang je niet op 'goederen ontvangen' klikt, wordt de handelaar niet betaald. De meeste handelaars doen niet moeilijk als je aantoont dat er effectief iets niet klopt. Slechts éénmaal een slechte ervaring. Na wat pruttelen bij Aliexpress kreeg ik een tegoed voor een andere bestelling.

Elektronica zou ik er niet bestellen. Eénmaal een harde schijf besteld die niet werkte. Trouwens netjes geld teruggekregen. Bovendien doen de douanekosten een flinke schep bovenop het aankoopbedrag.

Lucia
30-09-2015

Wachten.

Ik wacht al anderhalf week op piercings die ik besteld heb. Omdat het uit China komt kan het een tijdje duren. Sommige dingen kunnen niet binnen komen omdat ze soms de grens van andere landen niet overkomen. Aliexpress is een site waar allemaal andere winkels hun producten erop zetten omdat het niet verkocht word in eigen winkel of ze hebben er niks meer aan. Dus als je meerdere producten besteld heb je grote kans dat het ene product sneller aan kan komen dan de ander. Onder het product wat je besteld kan je zien hoe lang de leveringstijd duurt ( soms kan het ook eerder komen). Alleen jammer dat je moeilijk contact hebt met de eigenaren van de site als je bijvoorbeeld een mail stuurt omdat het product nog niet aangekomen is. Verder prima site.

15 jr.

Lenneke
28-09-2015

E-book zonder werkende download

Heel leuk: je denkt ik bestel een E-book dus dat heb ik zo. Nee hoor, dan nóg 3 dagen wachten. Krijg je vervolgens een link naar een zip-file die geen enkel programma herkent. En de seller maar in krakkemikkig engels zeggen dat het toch echt moet kloppen. En welles nietes speeltje dus, waarbij de uitkomst waarschijnlijk is dat ik m'n geld niet krijg.

Mijn advies: NOOIT KOPEN BIJ ALIEXPRESS.

Julia
28-09-2015

Tevreden nieuwe koper

Ik heb tot nu toe goede ervaringen. Mijn tweede bestelling komt eraan. Wel kijk ik goed of er anderen al voor mij hebben besteld. En besteld ik max voor 10 euro.

Freek
26-09-2015

Let op ondeugdelijke produkten

Veel mensen staan er niet bij stil dat via dergelijke sites veel ondeugdelijke en zelf gevaarlijke produkten worden verkocht.

Produkten met verboden stoffen, weekmakers, gevaarlijk voor kinderen.

Koop beter bij een gewoon Nederlandse webshop, dan weet je dat alle artikelen aan de warenwet voldoen,

Daarnaast ben je in veel gevallen ook nog de invoerheffingen verschuldigd, die je na die tijd moet voldoen aan de douane.

Marijke
25-09-2015

Schoenen leuker dan verwacht

Mijn dochter van 14 wilde al een tijdje graag gympen met van die lichtjes in de zolen (net bomschoenen lol). Haar vriendin had ze via ali express gekocht en had ze netjes binnen gekregen en helemaal niet duur. Ik vertrouwde het helemaal niet, helemaal vanuit China. Toch gedaan... heb ze zelfs binnen gekregen wat ik nooit had verwacht. Ze werken allebei. Nu willen meer meiden bij haar op school deze schoenen.

Dus Ali Express viel me meer mee dan ik had verwacht. Je moet wel goed lezen wat je doet en bij wie je koopt. Ook ervaringen van andere kopers lezen.

Ik denk dat ik daar wel meer ga bestellen. Hou wel een slag om de arm, weet dat het niet allemaal even betrouwbare verkopers zijn waarschijnlijk. Toch vanwege de prijzen het proberen waard.

Wil
20-09-2015

Nog geen problemen

Heb geregeld electronica besteld en goed ontvangen. Betaald met ideal.

Voor de veiligheid bestel ik slechts goedkope spullen en alleen bij de firma`s met veel sterren.

Tina
19-09-2015

Aparte chinese site

Er is een heleboel te vertellen over deze site. Het is wel handig om wat ervaring te hebben met Chinese shops voordat je hieraan begint. Ik ben begonnen met ongeveer 10 bestellingen, 3 stuks van een kleine 5 euro en de rest was onder 1 euro.

Alles op 1 na was binnen 2 weken binnen. Het laatste product stond al heel lang op aangekomen in nederland, Ik dacht eerst dat de tracking code nep was want het kwam ook helemaal uit Maleisië, maar ik denk eerder dat het in nederland een beetje zoek was geraakt, want het kwam toch ineens binnen. Helaas waren de 2 bestelling van een kleine 5 euro beschadigd, 1 ervan maar lichtjes en de andere was helemaal verkreukeld maar na recht buigen is het toch wel bruikbaar. Van de laatste had ik ook de helft me geld terug geëist en terug gekregen. Het was toch wel redelijk goed verpakt maar in een doos was beter geweest, was niet helemaal de schuld van de Chinees. Heb ook al 2x dat er minder in het pakje zit dan je besteld, ook terug geëist en dat gaat allemaal wel goed tot nu toe. Staat na enkele dagen toch al weer op mijn rekening. Je moet wel zin hebben om foto's te maken en verhaal te tikken om geld terug te eisen en te letten op de buyer protectie. Je moet er wel optijd erbij zijn, trackingcodes in de gaten houden.

Ik had ook een ketting voor echt bijna niks maar die is niet zo mooi, tjah hij was ook wel erg goedkoop, maar de foto's kloppen ook niet. Ongeveer 70% is prima in orde. Terug sturen zit er gewoon niet in, dat is veel te duur, denk daar aan. En het is ook wel handig om te bestellen bij een verkoper waar het al een keer goed is gegaan, veel reviews te lezen. Als er enkele slechte staan gewoon al niet meer doen. Ik bestel sowieso alleen maar kleine dingen, zo kan je niet teveel verliezen. Denk ook aan het product of het makkelijk schade kan oplopen, het komt wel helemaal uit china en sommige dingen worden letterlijk in een plastic zakje verzonden. Kleding is bijv. buigbaar. Deze site kan verslavend zijn maar denk even heel goed na voordat je hieraan begint.

SLECHT!
18-09-2015

Oplichterij

Ik heb een jurk besteld en nooit ontvangen. Meerdere malen

de mensen aangesproken en ze reageren nooit. Vervolgens is hun account

verdwenen. Zonde van mijn geld :(

Ante
16-09-2015

Super

Wij gebruiken deze site regelmatig voor kinderkleding.

Let zelf een beetje op de recensies en niks geen problemen.

Echt voor grote bedragen zou ik daar niet bestellen dat durf ik zoiezo niet aan. Duurt ongeveer 3 weken voordat je het hebt maar dat is het wachten wel waard voor zo weinig geld.

Kwaliteit niks op aan te merken.

Abel
14-09-2015

Super nog website, alles kun je er kopen.

Ik lees veel negatieve reacties, maar bij veel spullen kun je ook niet veel verwachten. Je moet goed opletten wat je koopt, ik heb er laatst een complete kappenset voor mijn motor gekocht. 300 euro inclusief verzenden. Dit bedrag is echt een lachertje, zeker als je nagaat dat een nieuwe van Honda normaal minimaal 2800 euro kost.

De kappen zijn haast niet van echte te onderscheiden en passen perfect.

Tip lees goed de reacties van andere kopers, en kijk goed wat voor cijfer de verkoper krijgt.

Vaak zegt dat al genoeg,

Ik heb er echt al 100de spullen gekocht door de jaren, en ben zelden teleurgesteld.

Alfred
14-09-2015

Besteld 22 pins adapter usb 3.0

Voor de 2e keer wat besteld bij aliexpress.

Iets wat maar € 4,50 kost na 2 weken geleverd zonder problemen.

Alleen dat de bestelling niet te volgen is vind ik minder.

Salima
12-09-2015

Veel oplichters; betaald en niets ontvangen

Kan iemand mij helpen

ik heb 3 bestellingen gedaan op 28 mei en niets ontvangen

ik heb geregeld een mail gestuurd naar de verkopers en zij vroegen om geduld

ondertussen staat mijn status op finished en kan ik geen dispute aanmaken ook de verkopers zijn niet meer actief

hoe kan ik toch nog mijn geld terug ontvangen

ik heb via visa card betaald

Jolanda
10-09-2015

Oplichter Nije Store

Ik kocht geregeld iets via Aliexpress en de ervaringen waren wisselend; ellenlange wachttijd tot razend snelle bezorging, waardeloze kwaliteit en afwerking tot leuk, mooi product en van vriendelijke, eerlijke verkopers waarvan ik het totale aankoopbedrag , nadat ik een hoesje nooit had ontvangen, terugkreeg tot aan een oplichter die beloofde volledige restitutie + retour portokosten te vergoeden en nooit heeft gedaan en ook niet meer reageert op mails, priveberichten en chats. Aantal keren vergeefs geprobeerd een klacht bij Aliexpress in te dienen maar telkens weer geen gehoor of via no-reply mail ergens anders heen gestuurd...