AliExpress reviews

1.9

27-10-2016

Garantie als klant toch afdwingen

Ik heb al redelijk veel gekocht by aliexpress en je kan als klant toch een truckje toepassen. Soms heb je veel tijd alvorens uw bestelling zijn timeout bereikt en heb je het reeds lang ontvangen. Als het niet goed is start je een complaint en als je niet tot een bevredigende overeenkomst komt met de leverancier dan geef je nooit een ontvangstbevestiging. De garantie van Aliexpress komt dan tussen. Ik heb zo een slecht functionerend vervangscherm van een tablet aangeklaagd en de leverancier wou me niet helpen. Ik heb toch mijn geld teruggekregen 47 dollar.

26-10-2016

Garantie en after sales service ver te zoeken

Kocht in juni een solar charger via Aliexpress. Ding ging na 2 weken raar geluid maken en hield er mee op. Er is totaal geen garantie op "als ontvangen" gemelde producten. Leverancier "Rose Ruan" reageert niet op mijn klachten. Ook Aliexpres zelf doet niets anders dan "een serieuze mail sturen". Nee, als consument sta je na ontvangst buiten spel. Denk goed na als je iets bestelt via Aliexpress.

26-10-2016

Items

6 Items nooit ontvangen,wel betaald. Verkopers reageren niet op mijn berichtjes. Ben er klaar mee! Voor mij geen Aliexpress meer.

24-10-2016

Goede site, veel spullen, goede service, maar -soms- lange levertijden.

Al heel veel spullen gekocht op Aliexpress.com. En tot nu toe zijn alle spullen geleverd. Wel lange levertijden. De leveranciers reageren redelijk vlot op de opmerkingen die je maakt bij jouw bestelling. Let op de reactiedatum bij jouw bestellingen. Kijk ook naar reviews bij producten. Soms wordt de vertaling wel heel slecht doorgevoerd. Maar veel aanbod, dus wel goed zoeken. Soms is een product nog voordeliger als je ook de verzendkosten in de prijs mee gaat nemen.

19-10-2016

Kapot uit de verpakking

2 Solar (color)spotlights besteld en binnen redelijke tijd (2,5 weken) ontvangen. Vanuit de (meest knullige) verpakking bleek 1 gebroken. De "Seller" bood mij in het geopende "dispute" aan slechts 1 onderdeel van de spotlight ter vervanging toe te sturen. Na wat heen en weer gewauwel heeft "Seller" beloofd een geheel nieuwe alsnog toe te zenden. Geloof er geen bal van dat die ooit aankomt. Zag overigens direct na mijn bestelling dat bij 2 stuks een discount wordt gegeven. Nou, bij mij mooi niet! Gewoon de volle mep betaald.

Jean
17-10-2016

Eerste en laatste keer

Bestelde en betaalde mastercard totaal 5 artikelen. Na 12 dagen meldt men mij dat er twee uit voorraad zijn , de bestelling geannuleerd wordt en het geld teruggestort . Ik wacht . Voor de resterende artikelen brengt men mij via tracking met de meest nutteloze en zinloze zelfs leugenachtige info. in verwarring . The seller shipped. en vijf dagen later : goods left warehouse . Delivery in 10 days en twee dagen later : delivery in 11 days Levertijden zijn onrealistisch lang . vooropgesteld natuurlijk dat ze ooit zullen toekomen. Mijn twijfel groeit met de dag

Lydia
17-10-2016

Even weten waar je op moet letten.

Ik heb nu inmiddels zo'n 40 pakketjes ontvangen via AliExpress en ik ben er wel blij mee hoor!

Waar je op moet letten als je bij Ali koopt:

Ik heb tot nu toe alleen gekocht in winkels met 4 of 5 sterren gebaseerd op een ruime hoeveelheid beoordelingen. Let goed op recensies over kwaliteit of kenmerken van het product wat je wil kopen en lees de onderstaande info van de verkoper goed. Koop niet voor meer dan € 22,- per winkel, per bestelling, anders kunnen er forse douane kosten bij komen (kun je berekenen met een invoercalculator). Zolang de totale waarde van een pakketje onder de 22 euro blijft, zit je wel goed. Elektronica of spullen die perfect moeten zijn, zou ik daar niet snel bestellen, teveel gedoe als het niet blijkt te werken. Ik heb tot nu toe vooral speelgoed (lego en Barbie kleding), kleding voor kinderen (let goed op de maattabellen en de recensies) sierraden en knutsel spullen gekocht en dat gaat gewoon goed hoor. Je kunt veel in het Nederlands, maar wegens rare vertaling en bij het openen van een dispute, is het toch wel makkelijk als je Engels redelijk is.

Meestal gaat dat gewoon goed en komen de pakketjes na 2 tot 4 weken aan. Soms duurt het langer en een enkele keer is het pakketje er nog niet al de buyer protection tijd bijna verstreken is, dan krijg je keurig een mailtje om je eraan te herinneren dat je een dispute kunt openen. Dat is met 2 minuten geregeld en 5 dagen later was mijn geld keurig terug gestort op mijn rekening. Ook die keer dat een verkoper mijn pakketje niet verzonden had binnen de tijd, kreeg ik keurig mijn geld terug.

Natasja
16-10-2016

Beschadigde produkten

Ik had verschillende setjes tekenpennen gekocht. Bij aankomst bleken ze helemaal niet te schrijven. Er zat nauwelijks inkt in de pennen. Mocht ze uiteraard terugsturen was het antwoord. Gezien het terugsturen mij meer kost kan de aanschaf heb ik hier maar bij gelaten. De conclustie is dat ik nooit meer iets via Aliexpress bestel.

Xander
11-10-2016

Twee keer niet mijn pakketje ontvangen

Twee keer niet mijn pakketje ontvangen

Jannie
10-10-2016

Ellende

Op 20-09-2016 een douchegordijn besteld en geen orderbevestiging ontvangen, wel meteen betaald. contact opgenomen met ali team diverse malen,maar of ze zijn dom want ze vragen tijdens de chats meerdere malen om de gegevens die ik een minuut daarvoor had gegeven,of de hele administratie stelt niets voor. de laatste chat duurde 45 minuten en die heb ik na de zoveelste belofte te reageren via mijn e mail maar afgekapt. kortom het ging maar over 11.92 euro maar de service is waardeloos. keer op keer beloven zij het naar een speciaal team door te sturen maar er komt niets van. mijn conclusie wees voorzichtig met grotere bedragen!

Bozat
04-10-2016

Jammer

Ik heb bij aliexpress (Benro E-commerce co., LTD) een 2016 Vintage mini PU portemonnee creditcard protector aluminium kaarthouder slanke lederen RFID portemonnee Antitheftcridit kaarthouder case gekocht die heb ik niet binnen gekregen en geen geld terug! hun zijn gewon op lichters ik schrijf berichten ,krijg ik geen antwoord!

04-10-2016

Chinese rommel.

Voor de eerste keer iets besteld bij Aliexpress, nooit meer. Een zonnebril voor op de motor bleek een rommelprodukt met vervangbare lenzen waarvan de rubber er slecht was opgekleefd. Niet mogelijk om de bril op te zetten zonder dat de rubber en lijm aan je gezicht blijft kleven.waardeloos. Gelukkig slechts 12 euro betaald.

Jef
03-10-2016

Geld terug

Ik had 3 dingen besteld, 2 werden geleverd en het derde kon niet meer geleverd worden en het geld hiervan werd teruggestort op mijn rekening.

Dominique
30-09-2016

Betaald niet terug ondanks expliciete en toegegeven fout.

Ik zocht een artikel, solliciteerde de verkoper hiervoor; na verschillende mails en fotos zei hij dat zijn onderdeel welk degelijk passend desondansk ik mijn twijfels had; ik schreef hem dit ook. Onderdeel komt, en inderdaad ik had gelijk; verschillende aansluitpolen (zoals ik al had gemeld) en een aansluiting te weinig. Verkoper zei van het item terug te sturen op zijn kosten; ik zei 'akkoord' maar eerst de retourkosten betalen alvorens ik uw item terugstuur; de waarde van de retour was meer dan de artikelwaarde vandaar. En sindsdien radiostilte. Ondanks mails en tussenkomst ALiexpress zelf, de kopersbescherming was al verleden tijd, horen we niks.

Albert

Kan niet waar zijn

Heb van dat K bedrijf de bevestiging dat de betaling is overgemaakt( is ook al afgeschreven) krijg ik de melding dat de levering niet doorgaat omdat het geld niet is overgemaakt

Rachid
30-09-2016

Je moet het systeem goed kennen en veel geduld hebben

Als je weet hoe Aliexpress.com werkt kun je aan lange levertijden verwachten of goederen die niet worden geleverd, enz. Eenmaal hoe je weet hoe het systeem werkt kun je zorgen dat je slechte ervaringen worden beperkt.

Voldoet het product niet aan het omschreven product toen je het bestelde : maat, kleur, enz,. dan kan je je geld volledig terug vorderen door een dispuut.

Voldoet het product niet aan de kwaliteit : krasje, gebruikt product (mits 2dehands) , camera die niet werkt, dan kan je geld volledig of gedeeltelijk terug eisen dmv een dispuut.

Goederen niet geleverd na de overeengekomen levertijd worden ook volledig terugbetaald.

MAAR je moet je orders goed opvolgen en weten wanneer een dispuut moet openen voordat het te laat om iets terug te eisen. Kijk steeds naar de bestelgegevens en reageer voor de de aankoopbeveiliging eindigt.

AANKOOP : heb je iets gevonden dat je leuk vindt , zoek dan even verder met dezelfde zoektermen en wie weet vind je het goedkoper elders op Aliexpress en met betere reviews. Ook belangrijk is om steeds niet alleen de reviews en feedback van andere te lezen maar ook de afbeeldingen te bekijken die gemaakt worden. Soms verschilt het product in werkelijkheid en bespaart het je een slechte ervaring (en geld).

Ook steeds goed lezen voor je iets koopt, niet alles is wat het schijnt. Ook door de vertaling of onwetendheid kan men iets vergeten zijn. Even vragen aan de verkoper is altijd een goede bescherming voor achteraf.

Vb : onlangs een smartwatch gekocht met 320x320 resolutie terwijl het in werkelijkheid slechts 240x240 was (stond trouwens op de doos). Hiervoor heb ik de helft van mijn geld terug gekregen.

Bij geschillen (disputes) moet je steeds kijken naar de commentaar die gegeven wordt door de verkoper of door Aliexpress. Als er gevraagd wordt video bewijs dan lever je die zo snel mogelijk want dit kan de uiteindelijke beslissing sterk beïnvloeden ten uwe voordeel! Goed opvolgen dus

Groeten,

28-09-2016

Ondanks dispuut geen geld geretourneerd

Na een vlotte levering van een radiateur voor een chevrolet van 1935 nogmaals gebruik gemaakt van de Aliexpress dienstverlening. Drie verschillende producten met een gezamenlijke waarde van 90 euro nooit ontvangen. Dispuut ingevuld en diverse mailtjes gestuurd. Het is nu bijna een jaar geleden en ik vraag mij af waar ik met mijn klacht terecht kan. Van je af schrijven is een geld ontvangen een ander. Er staan in dit overzicht ook merkwaardig gekleurde berichten deze komen van Alieexpress zelf wees op je hoede!

Wendy

Iphone 5c

Ik heb 3 maanden geleden een iphone5c wit gekocht. en nu is heel de batterij kapot, want als ik hem nu aan de oplader leg dan staat er wel dat hij aan het opladen is, maar die gaat niet meer aan

Rudolf

Slechte ervaringen.

Helaas geen goede ervaringen. Mijn vrouw heeft veel kleding besteld. Zij heeft maat L . Maar de Chinese maten zijn anders. Alles dus XXL besteld. Helaas was er niets dat paste. Vergeleken met NL is XXL vergelijkbaar met M. Nooit meer kleding al is het nog zo goedkoop. Seller reageerde op mijn mailtje nogal laconiek. Hij zei " Dear friend, I send you XXL so it is good. Thank you for shopping" Nou, je bent onze vriend niet en nooit meer iets bij jou. Had ook een Lenovo smartphone gekocht. Ai.dat had ik beter NIET kunnen doen. Duurde 6 weken voor dat ie kwam (nog betaald voor DHL) Bleek dat de software niet deugde want al was de taal op Nederlands of Engels. Heel veel toepassingen kwamen in het Chinees. En dat spreek ik nou net niet. De Lenovo was waarschijnlijk een nagemaakte neppo. Dus mijn tip. NIETS KOPEN BIJ ALIEXPRESS en andere Chinese websites. Gewoon in eigen land iets meer betalen.

Jeannette

Laarzen zoek

Ik had laarzen besteld ,maar die zijn nooit geleverd .Bij Aliexpress zeiden ze dat ze zoek waren.En ik krijg mijn geld ook niet weer .Je krijgt alleen je geld weer als je iets terug stuurd. Ik betaal liever iets meer dan dat ik ooit nog bij Aliexpress bestel.