AliExpress reviews

1.9

24-09-2016

Tja.

Ik heb een hele lading besteld en alles ging gewoon goed, helaas de laatste bestellingen komen gewoon niet aan en staan al 32 dagen op "in transit" , als je een mail naar de verkoper stuurt dan krijg je ofwel geen antwoord ofwel een berichtje met:

"You my friend, we are happy with you as customer and it will come to you. thank you for shopping with us.

Tja, ik denk poen kwijt dus. Ik zou geen dure dingen bestellen want die komen gewoon niet aan denk ik of ze worden bij de grens vastgehouden. Verder staat er ook vaak bij juwelen een prijs per "pair" en uiteindelijk is het er maar 1 dus dan kun je dààr weer achteraan, vraag dus altijd als er pair bijstaat of het een pair is voordat je betaald anders ben je de pisang zo simpel als wat.

HK
24-09-2016

Oplichters

Kapotte adapter voor e-cigarette ontvangen en diezelfde dag contact met de verzender gezocht. Na veel zeuren zou er uiteindelijk een andere gestuurd worden. Na lange tijd gemeld dat ik nog niets had ontvangen en toen wisten ze ineens nergens van. Er zou weer een nieuwe adapter gestuurd worden, maar die is nooit ontvangen. De trackcode die ze van de nieuwe opstuurden, bleek van de kapotte adapter te zijn. Ook een sd card besteld, die na kort gebruik ook kapot ging. Nooit meer iets bestellen bij deze oplichters.

Bianca
23-09-2016

AFZETTERS! GEDEELTE NIET BETAALD?!?

AFZETTERIJ! Geld betaald voor 8 dingen en maar drie na enige weken een voor een geleverd. De rest wordt niet geleverd zag ik in een mail, zou niet betaald zijn! Dat kan niet want je moet al betalen bij de bestelling!. SCHURKEN!

JP

Goed tot afgelopen maand

Ik heb 154 bestellingen gedaan, van nagellak tot led-lampen en ga zo maar door, super prijzen. Bv duiklamp gekocht voor 12 euro, ik heb voor precies dezelfde lamp 170 euro in Nederland bij de duikwinkel betaald. Toen ik begon met bestellen zo'n 3 jaar geleden moest ik soms 2 a 3 maanden wachten voordat het binnen was. Het laatste jaar ging dit stukken sneller, waarschijnlijk omdat meer mensen aliexpress hebben ontdekt :-) Nu heb ik op dit moment nog 14 bestellingen open staan, waarvan ook producten (van zelfde leverancier) die ik normaal binnen 10 dagen in huis had, en dit duurt nu opeens er lang? Ik ben bang dat er op Schiphol of bij PostNL iets fout gaat :-( Nu ben ik er niet bang voor dat ik geen nieuw product krijg toegezonden, maar deze vertraging is erg vervelend. Zijn er meer mensen met dit probleem de laatste maanden?

22-09-2016

Heb een bestelling gedaan op 2 augustus. Nog steeds niets ontvangen. Gaat gelukkig maar om een bedrag van 12 euro, maar toch! Koop hier nooit meer iets

Ramon
22-09-2016

Meestal goed maar risico zeker met postnl

Ik heb al aardig wat besteld bij aliexpress. Altijd alles wel binnengekregen tot voor kort. Ik was met vakantie en postnl was met pakket aan deur geweest. Daarna 2 weken op afhaalkantoor gelegen en net toen ik terug kwam van vakantie en het op wilde halen was ik dus 1 dag telaat. Wat doet Postnl dan, ze sturen het zogenaamd retour! Klachten en verzoeken niks hielp. Maar Aliexpress ziet het als pakket bezorgt en ik krijg geen enkele reactie meer, geen geld en geen nasturen. Dus koop je in China dan loop je risico. Je snapt niet hoe ze zo goedkoop kunnen leveren. Vaak verzonden voor een prijs waar je hier geen pakket voor kan sturen. Garantie moet je niet teveel van verwachten net als geld terug garantie niet. (wel 1 keer wel gehad) Ik snap ook niet dat er geen betere regelgeving komt vanuit NL of EU. Met betere garanties maar ook eerlijker ivm btw en concurentie positie van NL en EU bedrijven. En van Postnl snap ik niet dat ze niet langer pakketen bewaren tot 1 maand bijv. En dat ze hiervandaan versturen niet goedkoper aanbieden want dat bied ook markt potentieel. (andersom kan het schijnbaar wel vanuit china) Voor nu goedkoop kopen van kleine zaken maar niet teveel verwachten. Levertijd gemiddeld 3 tot 6 weken.

Gino
21-09-2016

NOOIT MEER

Bestelling geplaatst met guest-account Geen mail ontvangen met bevestiging van de bestelling, dus ook GEEN ORDERNUMMER. Het mail-adres in mijn bestelling zou niet geverifieerd zijn of kunnen worden. Dit wordt echter wel gevraagd en opgenomen, ZONDER ENIGE COMMENTAAR. Het volgende "vakje" is dan gewoon de betaling, zonder melding over het mail-adres. Bedrag bestelling is ondertussen wel gecrediteerd van de creditcard. Tijdens EINDELOZE chat met helpdesk, waar steeds weer dat ordernummer gevraagd wordt, slaag ik er niet in om mijn probleem op te lossen. Ook na het geven van ALLE ANDERE INFORMATIE: naam, product, bedrag bestelling, afschrift VISA, afleveradres,. slaagt men er (zogezegd) niet in om dit order terug te vinden. De verkoper ZELF reageert niet op mijn berichten (via de site van Aliexpress) en is dus onbereikbaar. Levering moet nog plaatsvinden, maar is ZEER TWIJFELACHTIG gezien het verloop van deze koop. Wat mij betreft is het bedrag van de betaling dus verloren en gaat het over een sterk stukje FRAUDE. M.a.w. NOOIT MEER. Ik hoop dat anderen zich hiermee niet laten vangen!

Fern
18-09-2016

Prima

Zelf koop ik aardig wat bij Aliexpress, vaak iets kleins als een onbelangrijk aux kabeltje of een telefoon hoesje of gewoon iets wat ik misschien totaal niet nodig had. Een cadeautje is ook altijd makkelijk of iets als speelgoed. Ik denk dat ik wel 10 tot 15 keer bij Ali terecht ben gekomen. En dan meestal dingen die toch niet zo duur zijn, hooguit 10 euro per keer. Voor zover ik het me herinner heb ik bij al m'n bestellingen alles binnen gekregen.

Ik begrijp dat mensen snel boos worden over dat jullie spullen niet snel genoeg in huis zijn, maar misschien begrijpen jullie niet hoe lang het duurt om iets van China (of ander land in Azië) naar Nederland te verzenden. Dit kan makkelijk 40 dagen duren, het ligt aan de verkoper.

Ook veel mensen hier zijn boos doordat iets nep was of te snel kapot ging na het thuis geleverd te hebben. Kom op, je begrijpt toch sowieso dat bijna alles hier namaak is en van slechte kwaliteit, dus ga niet een tas kopen van 100 euro of een iPhone. Je kan dan gewoon al verwachten dat dit fout gaat. En dat iets als een speaker na 4 weken het niet meer doet, kan ik ook begrijpen. Dat is gewoon een beetje hoe het daar werkt.

Je moet in ieder geval ook kijken naar het aantal sterretjes bij het product, of men tevreden is, en het aantal bestellingen. Als iets vaker is bestelt is de kans dat het snel kapot gaat minder groot, want anders zou men dit wel in de reviews zetten toch? Gewoon iets beter nadenken met shoppen.

En als je echt ontevreden bent met Aliexpress, ga dan gewoon terug naar Bol.com of iets in die richting.Je betaald dan wel meer, maar het is wel makkelijker.

Mila
18-09-2016

Deel bestelling van Warm Like Home (via Aliexpress) nooit ontvangen

Bestelling gedaan bij Aliexpress bij "Warm Like Home". 2 producten besteld en maar 1 gekregen. Maandenlang bezig geweest maar wordt elke keer met een kluitje het riet in gestuurd.

Parry
17-09-2016

Sellers zijn nep

Ik had 1 week geleden een kylie jenner lipkit + gloss besteld voor 4 euro en hij bleef heel erg lang op orders awaiting shipment staan. Toen keek ik bij de winkel zelf en zie ik dat ze oplichters zijn omdat ze bijna hetzelfde reactie hebben op alle producten, zelfs over een jurk terwijl het gewoon lipgloss is. Het zijn gewoon bots dus. En ik ging ook terug en het peoduct was niet eens beschikbaar dus ik heb letterlijk gewoon betaald voor een niet bestaand product. En 2 dagen geleden had ik cancel order gedaan en die heeft hij gewoon volledig genegeerd en de order geshipt (wedden dat ik bullshit thuiskrijg of helemaal niks). Terwijl er op aliexpress FAQ staat dat je recht heb op een refund als je 1 van de eerste 3 mogelijkheden kwa het stoppen van orders kiest. Echt een kutbedrijf is dit en besef dit was mijn eerste order. Nooit meer bestellen

Maurits
15-09-2016

Top site, lage prijzen en koopgarantie

Ik bestel al bijna een jaar diverse spullen bij Aliexpress. Meestal bestel ik er spullen voor mijn e-sigaret omdat de artikelen aanmerkelijk goedkoper zijn dan in Nederland en het assortiment gigantisch is. Ongeveer twee maanden geleden bestelde ik voor het eerst een artikel (mobiele telefoon) dat aanzienlijk duurder was als mijn eerdere bestellingen. De telefoon werd netjes door de verkoper verzonden maar het kwam nooit aan. Ik dacht oei oei nu is mijn geld wellicht ook foetsie. Niets was minder waar. Nadat de 'buyer protection' periode was afgelopen kreeg ik netjes mijn aankoopbedrag van Aliexpress terug. Grote klasse!

Bianca
09-09-2016

Div.spullen

Heb laatste maanden div.sierraden besteld bij Aliexpress en de leveringen waren altijd op tijd en het zijn goede producten voor het geld wat je ervoor moet betalen.

Binnenkort ga ik een bruidsjurk bestellen ik hoop dat dat ook goed gaat.

Petra
08-09-2016

Prima

Al 2 bestelling geplaatst 2 trainingspakken, geen douane problemen was 60 euro, al meerdere keren gewassen, goede kwaliteit. Ook materialen besteld om sierraden te maken. alles binnen 10 dagen ontvangen, met een paar Nike air max gympen. Ook geen problemen met douane, geluk gehad. Nike's waren 54 euro. ook goede kwaliteit, dikke zolen, dik materiaal van de schoenen. GA er zeker nog eens bestellen.

Marjo
07-09-2016

PERFECT GELEVERD

IK HEB 3X BESTELD BIJ ALIE, ALLES KEURIG ONTVANGEN,JE MOET ALLEEN GOED OP DE MAAT LETTEN,IK HEB MAAT 38/40 BIJ ALIE XXL

06-09-2016

Geen terugbetaling na niet leveren

LET OP : diverse bestellingen gedaan via Aliexpress, meestal gaat het goed (wordt het geleverd) maar als het niet geleverd wordt heb je pech en komt er geen terugbetaling (zoals beloofd wordt) je schijnt afhankelijk te zijn van de verkopende partij. Mijn Jas kwam van" LOVEGOOD"en is niet geleverd, dispute geopend en in het gelijk gesteld, maar geen geld terug !

Deze verkoper zou dus geweerd moeten worden door aliexpress (naar mijn mening) en dat gebeurd niet, en dat is jammer,

Gea
05-09-2016

Weg is pech

Mijn dochter heeft voor € 21,09 een neptas besteld in mei. Ze kreeg eerst een berichtje dat het was kwijt geraakt en dat opnieuw werd toegestuurd. De termijn van leveren werd verlengd naar 22 augustus. Vlak voor het verlopen van de termijn hebben we contact gezocht en aangegeven dat we nog steeds niet hadden ontvangen en het geld wel terugwilden. De seller wil niet terugbetalen en aliexpress stapt in en zegt doodleuk dat de status op geleverd staat en dat het aan ons is om te bewijzen dat je het niet ontvangen hebt. Als je zelf status pakket wilt controleren krijg je al dagen dat site niet bereikbaar is. Ik heb geen idee hoe wij moeten bewijzen dat het pakketje niet is ontvangen. En ja wij weten dat de produkten nep zijn, en ja je kunt zeggen weg is pech. Maar ik vind het een voor mijn dochter sneu. Zij heeft er toch 8 uur voor moeten werken. Ik noem het gewoon diefstal en oplichting

Harry
05-09-2016

Lage kwaliteit spullen, geen service

Koop je spullen bij de action, nauwelijks duuder en als het niet werkt / stuk is kun je gewoon terug. aliexpress is leuk als je geen problemen krijgt zoals defect, niet aangekomen, snel kapot.

Suus

Voor goedkope producten Top

Aliexpress verkoopt namaak. Als je dus een IPhone of Nike-schoenen denkt te kunnen bestellen kom je bedrogen uit. Sorry dat ik het zeg, maar ook wel erg naïef van mensen als ze denken deze producten voor die minimale prijs te kunnen bestellen. Ik bestel regelmatig bij Aliexpress. Altijd artikelen onder de 22 euro. Alles wat ik koop is dus nep, dat weet ik! Maar producten voor bv de naaimachine (bv voetjes), vliseline, embleempjes, ritsen zijn allemaal prima. Ik heb ook wel eens een refund gehad en ik heb ook een product opnieuw gekregen (omdat ik het nooit had ontvangen). Ook heb ik wel eens sieraden besteld. Inmiddels weet ik dat goudkleur van Ali van die foute kleur geel is. Ach ja, mijn verlies (oorbelletjes van 5 euro). Laatst allerlei producten besteld tegen Hallux Valgus. Hier kosten ze minimaal 10 euro, bij Ali 2 voor 2 euro. En eigenlijk is wat ik doe ook belachelijk. Dit soort extreem goedkope producten bestellen en in laten vliegen van de ander kant van de wereld gaat nergens over. Dan sta ik nu niet eens stil bij de arbeidsomstandigheden. Als je hier bij sommige winkels kijkt, of bij op Marktplaats of op de plaatselijke markt zie je ook veel producten van Aliexpress, alleen dan veel duurder. Maar goed, wil je er wat bestellen doe dat dan gewoon voor goedkopere producten. Wil je echt iets duurs, dan kun je dat natuurlijk veel beter hier in Europa kopen. Je weet wat je krijgt en je hebt garantie.

Kamiel
02-09-2016

Tot nu toe alles binnen gehad

Al een stuk of 15 bestellingen gedaan ( wel allemaal onder de 22 euro ivm douane kosten). Alles netjes binnen gehad. Het meeste duurde 2 tot 3 weken voor het binnen was. Een enkeling 7-10 dagen. Ook een pakje gehad wat 55 dagen duurde. Van de 12 producten viel 1 product tegen.

Aad
02-09-2016

Lijkt leuk maar zijn onbetrouwbaar

De kwaliteit van de zending was slecht dus een refund verzoek gedaan. en dan begint de narigheid. je wordt bestookt met mails over dispuuts en ze doen dan een een aanbod van gedeeltelijk geld terug. Allemaal mooie beloftes van bescherming van de klant. Geen zaken doen met dit bedrijf.