AliExpress reviews

1.9

Souraya
29-12-2016

Alieexpress, 9 van de 10 keer een afrader!

In de eerste instantie leek het redelijk positief. Leuke dingen ontvangen en af en toe een miskoop. Dus zoals het vaak gaat wanneer je online wat bestelt. Alleen een groter risico omdat het uit China komt.

Daarna heb ik van alles ontvangen wat niet eens leek op hetgeen op de foto's.

En het werd steeds erger. Want ineens kreeg ik de helft van de bestelling binnen. En wanneer ik contact opnam moest ik dat bewijzen. Hoe? Dus heb ik de spullen niet gekregen, noch de helft van mijn betaalde geld.

En het meest frustrerende is nu sinds augustus aan de gang. Dus inmiddels 4 maanden.

Ik had 2 losse bestellingen gedaan. De levertijd was verstreken en ik had nog steeds niets binnen. Dus kon ik via hun Dispute systeem aangeven wat er was gebeurd en mijn geld terug krijgen.

Hun reactie was echter dat zij in het systeem konden zien dat ik het had ontvangen en zij zelfs een handtekening van mij voor ontvangst hadden. Dit klopte uiteraard niet!

Ongeveer 2 weken later kreeg ik van Postnl ineens een afhaal bericht door middel van een bon in de brievenbus, zoals dat tegenwoordig met alle pakketjes (behalve brievenbuspost) uit China gaat.

Ik ging daar naartoe en moest ineens een hele hoge bedrag betalen voor de douanekosten, omdat de verkoper beide bestellingen (die niet op dezelfde dag hebben plaatsgevonden) in 1 pakket had gestopt.

Om die reden heb ik het pakketje niet aangenomen en door Postnl terug laten sturen.

Ervanuitgaande dat ik het geld na verwerking zou ontvangen. Wat niet gebeurde!

Een nieuwe Dispute openen kon niet.

O ja, de verkoper reageerde NOOIT op mijn berichten en had op den duur zelfs de advertenties verwijderd.

Dus moest dit dus wel via Alieexpress geregeld worden.

Ik kwam er later achter dat je via de chat contact op kunt nemen. Dat heb ik gedaan.

De persoon die ik toen sprak begreep alles en regelde de terugbetaling.

Wat bleek uiteindelijk. Ik kreeg maar van 1 pakket het geld terug! Dus de helft van mijn geld.

Naderhand daarvan heb ik inmiddels 10 keer langer dan een half uur met verschillende personen gesproken om zoiets simpels te onderzoeken en recht te zetten.

Het duurde een eeuwigheid om ze überhaupt te laten begrijpen wat ik bedoelde, terwijl hun Engels gewoon goed is! En wanneer ze het eindelijk begrepen hebben ze allemaal verschillende beloftes gedaan die ze niet zijn nagekomen! En daarbij ben ik soms tussen een gesprek door ineens doorgezet naar een collega aan wie ik álles weer opnieuw moest uitleggen, etc.

Dit is zó frustrerend. Ze mogen dat geld dus heel diep in hun hol stoppen. Ben er klaar mee!

Dus realiseer je dat de kans op een goede koop 20% is en de kans op een nette afhandeling 10%.

Ze zijn altijd heel extreem beleefd, maar als dit hun werkwijze is heb je daar natuurlijk niets aan.

Echt een afrader dus!

Voortaan houd ik het dichter bij huis.

Pp
28-12-2016

Leveringen geen probleem

Altijd is er geleverd wel een paar maal iets kapot maar er werd gewoon een nieuwe geleverd duurt wel ff maar geen probleem. Hout vocht meter deed het niet gemaild nieuwe gekregen ook de draadloze spaeker ff een flimpje op een site gezet link naar de leverancier gestuurd probleem erkend en hoppa een nieuwe gekregen ik ben er zeer tevreden over aliexpress geef een 8 vanwege de lever tijd maar eigenlijk kwa leveren en service een 10.

P.P

Melanie
27-12-2016

HELP

Ik heb twee dingen besteld en ik heb er spijt vam dus ik heb de bestelling geanulleerd maar ik ben bang dat ik mijn geld niet terug krijg dus als iemand hier ervaring mee heeft zou het fijn zijn als je informatie hebt voor me

Vandeputte
26-12-2016

Niet zoals de foto

Ik bestelde stemvorken. Op de foto was dat mooi in een bijbehorend hoesje. Ik ontving ze zonder hoesje. Hun verklaring was dat het product 'van inhoud' was veranderd.

Jurgen
25-12-2016

Lang wachten en slechte kwaliteit

Meestal meer dan 2 maanden wachten, regelmatig komt iets gewoon niet toe. De kwaliteit is ook steeds beneden wat we in Europa gewoon zijn, meestal gewoon regelrechte rommel.

Je betaald ook niet via paypall, dus eer je je centjes terug ziet kan het wel even duren. Het is ook steeds een gedoe om de bewijzen te bezorden ed.

Voor mij hoeft het niet meer.

Mat
24-12-2016

Februari besteld nog niks ontvangen!

Nooit meer iets bestellen!

FXC
23-12-2016

Onbetrouwbare verkoper

Kreeg een product geleverd dat niet conform de beschrijving en foto was. Toen ik hem daarmee confronteerde, zei de verkoper (Jack Wang) alleen maar "je kunt het gebruiken. De groeten."

Uit de reviews blijkt dat heel veel kopers over deze verkoper klagen. Ze noemen hem een oplichter, leugenaar en een dief. Nooit bij dit bedrijf kopen dus!

Overigens is de kopersbescherming van AliExpress bij verkeerd geleverde producten beperkt. Ondanks het feit dat het niet jouw schuld is, krijg je alleen je geld terug als je het produkt op eigen kosten terugstuurt naar China. Niet fraai dus.

Nori
21-12-2016

Kan beter.

Tot nu toe alles binnengekregen. Ik bestel nooit wat duurs dus neem ik geen risico. De levertijd is verschillend, soms meer dan 2 weken en bij sommige zelfs binnen 2 weken.

20-12-2016

TOP

Voor de eerste keer besteld bij Ali op 5 dec ,4armbanden, 17 dec al geleverd snelle levering en top armbanden van mopera juweliers

Esther
20-12-2016

Met een klacht kom je in een jungle terecht. zonder oplossing!

Mijn dochter had een iPhome 5 gekocht, het zou een originele zijn. Helaas ging de iPhone al binnen 4 maanden kapot. De communicatie met de verkoper bleek lastig, volgens het costumer service centre omdat de verkoper alleen Chinees kent. Meerdere mails in het Chinees naar deze mijnheer. geen reactie en op een gegeven moment bleek zijn shop helemaal niet meer te bestaan. Na de poging om een klacht in te dienen, moet je het Url van de advertentie invullen (maar die bestaat niet meer!) . en dan kom je ook niet meer verder met je klacht. Ik ben al weken bezig, mocht iemand een direct e-mailadres weten van een afdeling waar je op juiste plek zit, dan hoor ik dat graag.

16-12-2016

Nooit wat gekregen

Heb hier was spulletjes besteld wel betaald maar nooit gekregen. Als je gaat klagen word je met standaard mailtjes zoet gehouden, een oplossing komt er niet. Uiteindelijk mag je het geld terug vragen, is nu ook al vier weken geleden. Mijn aanraden is KOOP HIER NOOIT, oplichters.

13-12-2016

Reken op niets

Ik heb voor € 90 aan kleren besteld. Het lijkt vaak een mooie deal en en al droefenis

90 % van de kleren komt nooit aan. Zelfs als er koopbescherming is voor het ontvangen van je pakketje, krijg je je geld niet terug. Alie kiest altijd voor de verkopende partij. Ze vinden dat jij moet bewijzen dat je spullen niet hebt ontvangen. Zelfs als je een schermafdruk maakt van de verzendinformatie van hun eigen site dat een pakketje nog niet is gearriveerd, beweren ze glashard dat ze bewijs hebben dat het pakketje al is gearriveerd, zonder dat bewijs zelf ooit te leveren.

Van de 10% van de kleren die ik wel heb ontvangen is 0% goed. Meeste kleren zijn kindermaatjes voor kleuters terwijl ik volwassen maten heb besteld. (Zelfs een maat groter dan de NL maten). Als je bewijs opstuurt dat het te klein is gebeurt er niets mee.

Verder is de kwaliteit van de stoffen zeer slecht. 1 t-shirt vertoonde al rafels. De meeste dingen zijn zo dun dat je er door heen kunt kijken en bij 1 artikel zat er een rare blauwe vlek in die leek op een schroeivlek.

Waardeloos in alle opzichten. je kunt net zo goed mee doen met de staatsloterij. Dan heb je op het eind ook niets ;)

Nico
12-12-2016

Ali is Top!

Aliexpress is hartstikke leuk als je weet hoe te handelen. Aliexpress is de bemiddelaar en je krijgt gewoon je geld terug wanneer iets niet binnen de buyers protection periode (60dagen) is geleverd. Gemiddelde levering is ongeveer 3 a 4 weken. Het tracken van een order is alleen in land van herkomst mogelijk. Zodra hij de grens over is, is het niet meer te volgen. Tip: lees altijd de omschrijving goed! Inmiddels meer dan 100 bestellingen gedaan, slechts 1 artikel nooit geleverd. Netjes geld terug gekregen. Spreek wel eerst de verkoper aan voordat je een dispute opent.

Vandermeiren
10-12-2016

Trug krijgen

Ik heb voor 175€ meestal kleren besteld een deel heb ik geannuleer en deel niet benieuwd wanneer ik mij centjes trug zie en de goederen ook .

08-12-2016

Paradijs voor verkopers e ook voor kopers die belazerd willen worden

Veel gaat goed en vooral duurdere dingen geven een teleurstelling koop dan echt alleen in NEderland. Aliexpress is niet te benaderen. Mij lukt het niet om iemand te mailen of te spreken. dus wegblijven voor dordere dingen. Ook de extra btw en zo is niet misselijk

Nico
04-12-2016

Geen reactie meer van verkoper

Juni 2016 bestelling gedaan maar tot heden nog niks ontvangen.

Linda
01-12-2016

Tot nu toe zeer tevreden

Tot op heden heb ik bij 6 aanbieders besteld en alles netjes binnen de gestelde termijn zonder verzendkosten geleverd gekregen. Het ging hierbij om knutselspullen en borduurwerk. Een tip voor anderen: bestel nooit voor teveel geld, want je zult dan invoerkosten/douanekosten en btw moeten betalen. Dit kan zomaar 50 euro zijn. Meer informatie vind je hierover op de site van de belasting.

H.H.
01-12-2016

Koop geen dure dingen!

Ik koop al jaren kleine electro spulletjes zoals LED lampen VA meter e.d. Eens keer een zaklamp gekocht van goede kwaliteit. Kennis van mij zag deze ook hier in een winkel wel duurder maar bij vergelijken een aanmerkelijk mindere kwaliteit dan mijn AliExpress lampje. Het is toch allemaal Chinees spul kijk maar eens waar het gemaakt is.

Sil
30-11-2016

Prima!

Voor mij was het onduidelijk hoe lang het zou duren voor dat mijn bestelling geleverd zou worden. Door de recensies op deze site ging ik er van uit dat het fout gegaan zou zijn. De soort 'track and trace' op de app vond ik erg induidelijk. Het was een kleine bestelling, dus helaas pindakaas.

Tot mijn verbazing is het vanochtend geleverd! Ook keurig verpakt. De levertijd verschilt nog al eens denk ik. Voor mij geen probleem vanwege de lage prijzen!

René
30-11-2016

Nooit ontvangen

4 stuks kleding besteld (of eigenlijk mijn dochter) waarvan drie nooit ontvangen