AliExpress reviews

1.9

25-05-2019

Voor ca 170 euro een mini gsm besteld, alles chinees!

Een K-toutch 3,5 inch mini gsm besteld gold , kost ca 170 euro en zou geschikt zijn voor de EU. Nadat ik een reset had gedaan is de hele GSM chinees geworden en met geen mogelijkheid meer in NL te krijgen. Ook zat er geen playstore op , je kan geen enkele app installeren, ook kan je geen normale browser installeren, Deze GSM is totaal ongeschikt voor de EU, een dispuut geopend maar daar kom je niet veel verder mee, bij voorbaat een kansloze GSM die wordt aangeboden alsof het een topper is.

22-05-2019

Geld weg

Spullen besteld en via track and tracé zijn ze afgeleverd maar dat is dus niet gedaan. Moest ik bewijzen dat ik niks heb. Dan krijgt je een computer aan de lijn en een email dat ze een beslissing hebben genomen. Mijn bezwaar is afgewezen. ???

Heb het gehad met Aliexpres je krijgt nooit je geld terug en dan heb ik het niet eens over de slechte producten. May go play with china people.

Rich
21-05-2019

Beloftes, Beloftes, Beloftes zijn ze goed in bij Ali

Ik had een goede ervaring met Ali, maar dat veranderde een paar maanden geleden. De verkopers en Ali zijn zeer slecht geworden. 1) Leveranciers zeggen dat ze het verstuurd hebben, maar na een paar weken zie je geen vooruitgang. In de meeste gevallen hebben ze niks op voorraad en doen alsof ze het verstuurd hebben om pas later werkelijk te leveren of totaal niet.

2) Ali en leveranciers beloven van alles.Je bent de beste, mijn vriend en topklant, terwijl ze niets doen. Geen beloofde terugbetaling, geen fatsoenlijk oordeel bij geschil, altijd is er wat om het uit te stellen (feestdagen, baas/collega weg, transportbedrijf heeft het teruggestuurd, etc) alle smoezen zijn de revu gepasseerd

3) rekken van tijd, zodat het misschien vergeet of de dispuuttijd is verstreken.

4) Als het langer dan een goed blijft, is het een wonder. Kermisartikelen in een mooi design.

5) Specificaties worden overdreven, weggelaten of totale onzin. Bij nadere vraag krijg je altijd een zeer vaag antwoord, maar bij een klacht weten ze precies op de kleine lettertjes of onduidelijke foto te wijzen.

6) betaal alleen via creditcard of paypal. De zgn dispuut behandelaar is een farce. val terug op je creditcard en verlang op die wijze het geld terug.

7) Geef nooit direct feedback ( aliexpress pusht dit), wacht een paar weken, want dan heb je nog kans op teruggave.

8) Neem ali als showroom en koop op Ebay hetzelfde product met zekerheid en wel nauwkeurige omschrijving.

9) vertrouw er niet op dat een eerste goede ervaring vanzelfsprekend is bij een volgende aankoop. Een terugkerende klant is niet een aanwinst, maar een makkelijk slachtoffer.

10) Stel keiharde eisen bij de verkoper. Ze doen het zelf ook. Schijnt normale situatie te zijn bij Chinezen. Als ze dit niet willen, weet je al dat het verkeerd zit.

20-05-2019

Al vaak kleine dingen besteld en dat gaat meestal goed. Als het niet goed gaat (b.v. koplampen die defect zijn) kun je fluiten naar je geld. De verkoper reageert niet eens op je berichten, en een dispute aangaan is kansloos. De laatste stap is dat je in verweer gaat tegen de uitkomst van het dispute, maar dat wordt binnen 24uur afgedaan met een standaard antwoord dat je bewijs onvoldoende was (terwijl de opgestuurde foto zeer duidelijk was). Het is dus een soort roulette, soms kun je geluk hebben en soms niet.

Wilco
20-05-2019

Niets meer.

Vier maanden een pillendoos besteld en betaald , niets ontvangen. Veel met AliExpress gemailt en krijg elke keer hetzelfde antwoord 'Wacht nog even een . dagen'. Waardeloos bedrijfsvoering.

17-05-2019

Ongekende goede service

Al heel veel en heel lang spulletjes besteld en nog nooit één negatieve ervaring gehad. Hun service is juist ongekend hoog en de rest van de handelswereld kan hier een puntje aan zuigen. En ze hebben bijna alles.

AnneN
17-05-2019

Twee maal

Oliewarmte meter plus sensor voor op de motor besteld, ontvangen Boostmeter voor turbo.

Gebeld geen probleem mocht deze houden koste te veel aan retour. Tweede bestelling weer het zelfde boostmeter voor turbo, mag ik tevens houden bestelling volgt nog volgens ALI.

Inmiddels drie maanden geleden nog steeds geen Oliewarmte meter plus sensor voor op de motor, tevens geen gehoor meer van ALI Express

Anne
13-05-2019

Aliexpress, is afzetterij

Redelijk wat besteld, maar laatste maanden slechte levering, of bestelling wordt op dag 2 door de verkoper geannuleerd, krijg er geen bericht van, en natuurlijk geen terugbetaling gekregen, klantendienst is een pc. Dus nergens kan je je verhaal doen, laatst een niet-werkende draadloze hoofdtelefoon ontvangen, geen terugbetaling ontvangen. Dispute wordt 2 dagen voor de termijn gesloten door aliexpress, dus daar sta je dan ook weer.

Dirk
11-05-2019

Betalingen

Betalingen gedaan via Ideal kunnen door de aangesloten firma's niet terug betaald worden, Ideal is bij hun niet bekend!

11-05-2019

Produckt werkt niet

Probleem product werkt niet weet ook niet hoe ik het moet terugsturen

Roger R.
10-05-2019

Aliexpress int kosten voor bestelling 20 dagen maar voert deze niet uit

Ordernummer 100543547914235 ligt ergens in Luik voor douane formaliteiten . B post geeft aan dat collo nog in buitenland zit.van 13 04 2017 tot op heden 10 05 2017 gebeurt er niets. Heb betaald voor bestelling binnen de 20 dagen , dit is nu een maand na besteldatum. Bericht naar afzender wordt niet beantwoord. Deze zending zal wel weer verloren zijn zoals vele. Vergoeding kan ik niet verwachten. Goede raad koop er voor kleine bedragen, want betrouwbaar is het niet. Dit was waarde 5 Euro en 20 dagen bestelling supplement 3Euro.

TPS
09-05-2019

Onbetrouwbaarheid troef

Buyers protection? Fabeltje 1!

Garantie? Fabeltje 2!

Kwaliteit? Fabeltje 3!

Betrouwbaarheid? Fabeltje 4!

Expertise bij AliExpress? Fabeltje 5!

Sinds 2014 koop ik regelmatig bij AliExpress.

De ervaring leert al snel, dat je aankoop zich moet beperken tot de goedkopere aankopen waarop geen garantie gegeven HOEFT te worden vanwege de aard van het product. Voor elk ander product zal vroeg of laat, meestal meteen dus, blijken dat goedkoop duurkoop is wanneer de aankoop bij AliExpress is gedaan. Ook blijkt vaak, dat het AliExpress platform geregeld als dumpplek wordt ingezet van gewoonweg inferieure goederen. Vooral electronische apparatuur en electronica onderdelen vallen daaronder. Ook is fraude, het niet leveren wat is aangeboden, aan de orde van de dag inclusief het direct vertrekken van de verantwoordelijke verkoper pal na aankoop. Het aankopen van serieuze zaken slechts vertrouwend op de blauwe ogen van AliExpress is ten zeerste af te raden, zo blijkt uit ervaring. En. probeer maar eens invoerrechten terug te krijgen bij het importeren van een ondeugdelijk product! De staat der Nederlanden ziet je aankomen!

Gezien ook ervaringen bij anderen (GBA) is het aantal problemen met AliExpress explosief gestegen in het laatste jaar 2018 /19 en nog rap stijgende. (Bron: GBA) Bij mijzelf blijkt 72,5% van de orders een probleem te kennen.

Doe hier uw voordeel mee en hou rekening met de in rap tempo verslechterende situatie in China, waardoor er steeds vaker naar bedrog en fraude wordt gegrepen om als kleine handelaar nog iets te verdienen.

Net zoals overal en altijd zijn ook hierbij weer eens de goedwillende eerlijke hardwerkende AliExpress platform gebruikende verkopers keihard de dupe van een platform wat haar verantwoordelijkheid niet waarmaakt in het bestrijden van malafide figuren.

mvg TPS

06-05-2019

Goede ervaringen maar kan nu helaas geen review plaatsen over mijn freebie

Ik heb veel goede ervaringen met aliexpress. Natuurlijk komt er wel eens een product laat of helemaal niet aan maar dat stoort me niet zo. Je krijgt je geld terug en bestelt het weer opnieuw. Het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik geen review kan plaatsen van mijn gewonnen freebie. Heeft iemand daar ervaringen mee en of een oplossing?

01-05-2019

Geld weg pakket ook weg

Ik heb wat accu's besteld via ali nu geeft de tracking info aan dat ik het pakket heb. Natuurlijk heb ik het pakket niet. Geschil geopend en aliexpres heeft geoordeeld dat ik het geld niet terug krijg. Lekker dan daar gaat mijn geld. Vieze oplichter zijn het.

Klaas
01-05-2019

Geen teruggaaf geld

Niets ontvangen van de verkoper. Zouden het hele bedrag terugstorten. Ze zeggen dat het teruggestort is maar er komt niets. Gevraagd om de Idealoverdracht informatie. Maar dan wordt het duister. Dan breken ze af. Inmiddels mijn account maar opgezegd.

Jen
28-04-2019

Geen Duurdere dingen bestellen

Eerst ginghet goed, (2018)nu wacht ik al 5 maanden op pakket, heb gezegd dat ik me geld terug wil. Eerst bewijzen dat ik het niet heb gehad, zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Sommige artikelen van hele slechte kwaliteit.

Maar ook vaak goed gegaan

Ad
28-04-2019

Verkeerd product ontvangen

Voor het eerst (en voor het laatst) iets besteld bij Ali: twee shirts. Vond afgelopen week in mijn brievenbus een klein pakketje/envelopje met daarin. een zgn ‘ring jewelry’. een soort nepring. Nergens voor ontvangst getekend ofzo.

Op gemailde klacht wordt niet gereageerd. Ook niet op mijn klacht bij www.swaenhof.nl ( een betrokken ‘Nederlandse’ website) wordt niet gereageerd.

Ik vrees dat ik kan fluiten naar mijn centen.

Cesar
19-04-2019

Ali express slechte levering van sommige leveranciers

Wacht al 4 maanden op spullen hebt al verschillende mails gestuurd krijg geen reactie of de spullen zijn door hun geannuleerd

hebt 2 weken wat besteld bij nuogao store hebt het nu al binnen waarom bij hun wel en bij die andere firma"s niet

Marthijn
12-04-2019

Aliexpress klanten service

Heb zeer slechte ervaring met aliexpress en de klanten service. Geprobeerd aanspraak te maken op garantie. Nou dan merk je pas dat je eigenlijk geen kant op kunt. Het indienen van een dispute is in mijn ogen flauwekul en helpt je echt niet verder om je geld terug te krijgen. Ik bestel er nooit meer wat.

Luda
12-04-2019

Kan geen freebie review plaatsen

Ik ben tevreden over alieexpress.

Maar nu heb ik een freebie en het lukt niet om een review te plaatsen.

Als ik klik op "done" gebeurt er nietd.

En na 3 dagen proberen en contact met de klantenservice word ik er nu wel een beetje iebelig van :-(