AliExpress reviews

1.9

Jack
11-12-2015

De macht van e-mail en internet

Aliexpress heeft wel aparte dingen, die bijna niet verkrijgbaar zijn in Europa. Dus ik dacht laat ik het eens proberen. Het is een technisch product en heb zeer goed uitgezocht m.b.v. de beschrijvingen wat ik nodig had. Bijna alles komt tegenwoordig uit China en dit product was wat ik zocht. Na 5 weken wachten eindelijk het pakketje in de brievenbus. Maar helaas het paste niet. Het was een speciale moer met trapezium schroefdraad, maar ik kreeg iets anders waarschijnlijk engels schroefdraad en zeker geen trapezium schroefdraad, wat ik ook niet kan gebruiken. Je kan het aangeven en e-mailen bij de leverancier. En dan houden ze boot af. De omschrijving op internet is niet wat het product moet zijn. Foto's gestuurd en technische informatie over mijn schroefdraad gestuurd, maar hun product is de juiste en wat ik gebruik is niet goed beweren ze. Nou daar sta je dan, uiteindelijk heb ik het laten escaleren en dan wordt er een Case Management Team op gezet. Na 5 dagen zouden ze reageren. Ik moet nog horen van ze. Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn bij Aliexpress om je klachten te ventileren, want die kan ik niet vinden. Er zullen veel dingen goed gaan, maar klanten staan machteloos tegenover de willekeur van Chinese leveranciers. Ik denk niet dat ik hierover nog iets hoor, geld weg. En mensen kijk uit wat je doet, want die recensies bij Aliexpress zeggen niets over wat er allemaal fout gaat. Dat wordt dan een keer minder bij de Chinees eten en een lekker biefstukje bij een Hollandse slager kopen, denk ik maar. Je moet het dan maar op zo'n manier rechtvaardigen. Ik ben voorgoed genezen van Alibaba (en de veertig rovers?).

Hidde
10-12-2015

Geniaal!

6 dagen geleden besteld, nu al binnen! Dat is nog eens verwachtingsmanagement, met een verwachte levertijd van binnen 15 dagen. Goed bezig Aliexpress!

Dina
09-12-2015

Aliexpress

Ik heb iets besteld een paar dagen geleden alleen de verkoper reageert niet op mijn berichten... dus heb een naar gevoel

Tamar
09-12-2015

Top

heel blij ,ik vind ali expres een goede webwinkel met zeer mooi kleding

Marouchka
08-12-2015

Slecht.........heel slecht

ik heb hier een pakketjes besteld bij 2 verschillende verkopers. het ging om een klein bedrag bij beide. nadat de buyer protection bijna afgelopen was en ik nog altijd niks ontvangen had ging ik toch maar eens vragen aan de verkoper waar mijn pakketje bleef. Ik moest geduld hebben zei hij en vertelde mij dat hij de buyer protection verlengd had. Ik dacht prima ik wacht netjes af. Nadat de buyer protection weer bijna verlopen was heb ik nogmaals gevraagd waar m'n pakket bleef. Na geen antwoord te hebben ontvangen besloot ik een dispute te openen en gelijk erna kwam er een reactie van de verkoper dat ik eens geduld moest hebben en dat ik mijn dispute in moest trekken omdat hij anders zou zorgen voor een slechte reputatie voor mij en dat ik dan niet meer via aliexpress kon bestellen.

Oké wtf, ik heb dus de dispute gewoon open laten staan en heb uiteindelijk via aliexpress mijn geld terug gehad. Pakketje nooit gehad overigens.

Bij de ander waar ik tegelijkertijd met bovenstaande had besteld bleef ook het pakket weg dus dezelfde opties doorlopen. Deze verkoper was overigens wel bereid om mee te werken en heeft na 2x buyer protection mijn geld terug gestort. Uiteindelijk na bijna 5 maanden kwam toch de capo die ik besteld had in de bus. Nergens een zegel waarop staat wanneer het gepost is, geen douane stempel helemaal niks!

Ik vind het maar een rare zaak daar en ga er zeker ook nooit meer iets bestellen!

08-12-2015

Ik ben zeer te vrede !

tot nu toe snel en alles netjes ontvangen ik bestel vooral heel veel neppen artikelen zoals Horloges van WEIDE en Rolex en Diesel ook bestel ik pandora bandjes en swarowski tuurlijk weet je dat het nep is maar toch is het best wel mooi van kwalitijd

As
07-12-2015

Altijd geleverd, geen problemen

Ik heb al een keer of 10 wat besteld de afgelopen jaren. Alles in goede staat ontvangen en precies wat ik er van verwacht had.

AliExpress is een site die verkoopt voor allemaal Chinese bedrijfjes.

Advies:

- kijk naar de beoordeling van de verkoper/bedrijf

- kijk goed naar foto's en afbeeldingen van het artikel. Lees de omschrijving goed

- lees reviews van klanten

- is iets niet duidelijk, vraag het aan de verkoper via de chat.

- heb geduld, het kan 2 tot wel 6 weken duren voor je het pakketje ontvangt. Gemiddeld een week of 3,

Bedenk wel, het wordt gratis aan huis geleverd!

- als iets veel goedkoper is dan in Ned., dan zal de kwaliteit meestal minder zijn.

- bestel niet meer dan €22,-, anders heb je kans dat je invoerrechten moet betalen en wordt het toch nog duur.

Ik heb tot nu toe altijd ontvangen wat ik besteld heb, tot volle tevredenheid.

Harry
06-12-2015

Prima service

Top services

05-12-2015

Helemaal prima

Al ruim drie jaar een tevreden klant en ruim 50 producten besteld. Slechts eenmaal slecht product ontvangen en met een dispute binnen 14 dagen bedrag teruggestort gekregen. Levertijd tussen ca 2 en 5 weken. Kun je daar niet op wachten dan moet je er maar niet bestellen!

Wendy
05-12-2015

Goed wel lang wachten maar dan heb je ook wat

Ik heb 10 pakketjes besteld heb er pas 1 binnen maar ik ben iemand zonder geduld maar het loont wel ik zelf vind de site ideaal !

Alleen vraag ik me af Hoe ik feedback kan schrijven..

Littler Steven
03-12-2015

Bestelling geplaatst 2 maand moeten wachten dan bericht wij kunnen niet leveren

Slechte communicatie ,waarom moet je je telefoonnummer geven als ze je toch niet bellen .

Ik vind het een bende oplichters om het zwak uit te drukken en heb een klacht ingediend bij de politie

Ed
03-12-2015

Onduidelijk en slechte website

Het schijnt via een App op je telefoon prima te doen te zijn, maar via een app op een windows pc of gewoon via internet explorer werkt het slecht.

Inloggen gaat moeizaam en reacties geven op mails van de verkoper is lastig wanneer de "send" button niet werkt

W.koster
02-12-2015

Ze heeft mijn geld terug gestort i.v.m. met geen levering.

Nu kreeg ik toch na veel langere tijd, mijn levering binnen. Het geld wil ik nu terug storten, maar als ik het zelfde IBAN nr. indruk bij mijn bank, krijg ik een foutmelding, hoe los ik dit op?

Verder helemaal geen klachten over Aliexpress...

01-12-2015

Prima

3 artikelen besteld bij verschillende verkopers. Levertijd 2-4 weken. Prima kwaliteit. Kreeg van 1 verkoper bericht dat het iets langer duurde ivm Chinese feestdagen. Na zelf contact opgenomen te hebben met een van de verkopers binnen enkele uren antwoord. Ik ga het zeker weer proberen.

Ad.v.lieshout
30-11-2015

Niets kopen

Superslecht,de zgn. Buyers protection stelt nikd voor.

Corien
29-11-2015

Meeste verkopers zijn prima

Eigenlijk altijd goede ervaringen, 1x een andere kleur binnen gehad dan besteld, maar hier geld terug voor gekregen. En 1x was er te weinig opgestuurd, dus dat werd extra na gestuurd, netjes binnen gehad. Ik besteld sowieso nooit boven de 20 euro ivm. invoerrechten. En niks met elektriciteit, dat vertrouw ik niet. Alleen dingen waarvan ik weet dat het goed gaat, waarbij de maten en dergelijke staan.

Tim DeGroot
28-11-2015

Ik kan mijn pakket niet tracken!

hoe moet ik dat doen ik heb alle trackingsite s al geprobeert kan het dan dat de trackingnummer nep is.

Superslecht
28-11-2015

Ik vind het maar een slechte side ik had adidas superstars besteld en kreeg na 3 weken een mail dat de bestelling was gecanselt omdat we niet hadden betaalt terwijl we dat wel hadden gedaan een betaal bewijs hadden dus ik zou er niks kopen!

Anoniempje
25-11-2015

Ik vind het een top site.

Ik bestel ongeveer nu een jaar bij Aliexpress.

Alles is via Ideal te betalen en er zit bijna nergens verzendkosten bij.

Als je niet tevreden bent, geef dan NIET aan dat je het pakket hebt ontvangen, maar stuur een bericht naar de verkoper. Samen kunnen jullie dan tot een oplossing komen.

Kijk ook altijd goed naar de reviews, wat de ervaring is van andere mensen.

Ik heb ook wel eens wat besteld, wat een k*t kwaliteit was. Dan stuurde ik gewoon een bericht naar de verkoper en kreeg ik mijn geld 2 dagen later weer terug gestort op de bank.

Ook heb ik wel eens gezegd dat ik de kwaliteit waardeloos vond (wat dus niet zo was) en toen kreeg ik ook gewoon mijn geld terug en mocht ik het product houden.

Je kunt ook geld terug vragen zonder daar over te communiceren met de verkoper. Dit doe je door op: Open dispute, te klikken. Hier vul je dan een formulier in. Soms moet de verkoper akkoord gaan met de 'refund' maar als je niks hebt ontvangen, krijg je meteen je geld terug (dit is bij mij wel een voorgekomen).

Ik zou zeggen; Ga je loon lekker uitgeven op Aliexpress. Gewoon een top site!

Groetjes!

Richi
23-11-2015

Dubbele betaling

Ik had een bestelling geplaatst bij AliExpress. Na betaling met verzendingskosten kreeg ik een bevestiging van de verzending.

Bij levering moest ik aan UPS nogmaals betalen. De kosten waren zelfs nog hoger dan de eerdere betaling aan AliExpress.

Klacht over de dubbele betaling geformuleerd op de site van AliExpress en gevraagd de eerste betaling terug te storten.

AliExpress wil hier niet op ingaan.