AliExpress reviews

1.9

Willy
15-06-2020

Bestelling retour sturen onvoldoende kwaliteit

Heb een bestelling gedaan via Aliexpress nl bij Handbon Tool Store (4 regenmeters) product geleverd maar meet totaal verkeerde waarden chat gestart met verkoper maar die verstaat blijkbaar het woord retour niet en houd mij aan het lijntje

Jean-Pierre
15-06-2020

NIET BESTELLEN BIJ CSKS-Autoparts store

Ik heb op 25 april een intercooler set voor ruim €220,- besteld voor een auto die ik aan het opknappen ben voor een barrel rally die binnen 19 dagen binnen zou komen. Item is volgens T&T op 2 Mei vertrokken uit het land van herkomst. Het is nu 15 Juni en de status is onveranderd. Je krijgt geen of nutteloze reacties van de verkoper en Ali express na het openen van een dispuut en als ze het zat zijn dat je vragen blijft stellen word je gewoon geblokkeerd om de verkoper een bericht te sturen! Dus EN mijn geld kwijt EN GEEN pakket gekregen! Voor mij NOOIT WEER!

Khoel
14-06-2020

Domme mensen

Cam houder besteld voor hier in nederland , met eu stekker , wordt geleverd met us stekker , ze blijven volhouden dat ik het verkeerd heb besteld , terwijl ze het naar nederland hebben afgestuurd

Ze zijn niet van plan nieuwe te sturen ,en ik kan het wel terug sturen maar moet dan zelf transportkosten betalen .

dus mensen pas op het zijn echt oplichters

Jonas
14-06-2020

Laatste maanden een ramp.

Hier al veel besteld, meestal vrij tevreden, soms wel lang wachten, maar laatste maanden is het echt triestig, constant verlengen vd delivery time (protection), al 4 maanden wachten op iets en AliExpress weigert dispuut te aanvaarden. Ik ben hier klaar mee, Amazon levert binnen enkele dagen max 2 weken.

13-06-2020

Je wordt genept en bestolen. Koop er niet!

Ik heb een slot besteld (75,-) welke via Spanje geleverd zou worden. Nu heb ik een ordernummer omdat ik zo slim was een sreendump te maken toen ik bestelde. Alipay heeft paar minuten later het geld geind. Nu kom ik op mijn pagina bij AliExpress mijn bestelling niet meer tegen. De leverancier hult zich in stilzwijgen. Als ik bestelnummer intik krijg je geen reactie. Deze kennen ze niet. Dit twrwijl ik een stapel bewijs heb dat ik aan alles heb voldaan. Maar nu komt het. ordernummer die niet meer te zien is door bug oid bij AliExpress, een nummer die ik wel degelijk heb, gaan alle deuren dicht. Vreselijk frusterend. Heb spijt van AliExpress. Dus beste mensen. Niet doen! Koop lekker in eigen land. Betaal je iets meer, maar dan heb je wel ECHT iets.

13-06-2020

Wordt vaak niks geleverd

Laatste maanden slechte ervaringen met Ali.

Wordt vaak niks geleverd terwijl er in de transittijd staat dat het pakket zogenaamd al in het land is.

Laatste 4 maanden 8 dingen besteld ,maar 2 dingen binnen gekregen.De overige 6 dingen geld teruggevraagd (heb dit nog niet binnen).

Dus voorlopig geen Ali meer voor ons,

Nicolien
11-06-2020

Niks terugvinden wel betaald

Heb voor 70 euro besteld. Niks ontvangen en op mij profiel niks meer te vinden . Bij de chat vragen ze steeds om order nummer maar dat is dus nergens te vinden . Krijg geen echt antwoord op mijn vragen. Weg geld, weg bewijs en geen producten.

Mich
11-06-2020

Lange Levertijd door Luik DCentrum

Een tijd geleden heeft AliExpress het geweldige idee gehad om een distributie centrum in Luik te openen. Het verhaal is dat het allemaal veel sneller zou gaan.

Het tegenovergestelde is waar! Gaat het naar luik en is het vanuit China snel verzonden door de leverancier reken er dan op dat al is je pakket in belgie je er zeker 2 weken bij komt. Het blijft daar gewoon liggen. Niets sneller dus maar wellicht goedkoper voor Ali. Grappige is dat Ali je laat weten dat het in het land van bestemming is. Lijkt mooi maar is dus Belgie en een garantie voor vertraging. Luik route is dus waardeloos. En dat is met twee maten meten! verkopers moeten heel snel verzenden. maar Ali zelf heeft alle tijd. Tijd voor verandering of wat meer concurrentie. Ali doe er wat aan en lever je belofte van . het zal sneller gaan via Luik!

Halbe
09-06-2020

Klachten

Over het algemeen nooit geen klachten. Het komt wel eens voor dat het niet geleverd word, maar je krijgt altijd je geld terug. Alie wil geen slechte naam krijgen. De verkopers op deze site willen ook geen slechte recensies, want dan verkopen ze niet meer. De ellende is dat je vaak 90 dagen moet wachten voordat je je geld terug krijgt als je niets geleverd krijgt. Krijg je niets geleverd dan ga je eerst met de verkoper praten. Zegt die dat hij het verzonden heeft dan kan je dat op verschillende sites checken. Op Alie zelf, Singapore post, Cainiao en nog een paar. Niet alles woord met aliexpress verzonden. Tegenwoordig moet je veel geduld hebben. De orders blijven lang in het distributiecentrum in Luik België liggen. Daarna moet het nog door de douane en dan word het bezorgd door Postnl. Al met al kan het wel 6 weken duren voordat je het in huis hebt. Je kan altijd je geld terug krijgen bij Aliexpress. "Dispuut" openen en je klacht doen en :refund" aanvragen bij de verkoper. Verkopers zijn niet blij met een dispuut. Dit kan je pas doen nadat de 90 dagen om zijn. Het is allemaal best wel omslachtig voor als je hier niet vaak besteld. Nog een paar tips: check voordat je besteld de reviews van anderen. Ik zou persoonlijk niet bestellen bij verkopers met een tevredenheids percentage lager dan 95%. Let op de omschrijving. Bij de meeste staat eerst bv €5,00 maar als je dan het artikel dat je wil aanklikt kan er ineens €8,00 staan. Het goedkoopste artikel in het lijstje geld voor die eerste. Het loont om veel te vergelijken bij andere verkopers. Let ook op de verzendkosten. Bij de één is gratis verzending en kost het artikel €18,00, bij de ander kost het €6,95, maar betaal je €21,00 verzendkosten, waardoor je duurder uit bent. Samenvattend.goed kijken en controleren voordat je besteld!

Kathleen
09-06-2020

Besteld, betaald maar geen levering

Wij bestelden vier maanden geleden verschillende orders, wat Lego speelgoed.

Wij ontvingen slechts drie orders van de zes. Het duurste stuk kregen we niet. De status van de bestellingen staat op finished! Niemand reageert op onze chat, geen contactgegevens, de verkoper kan je niet contacteren. Geld kwijt! Het ergste is dat niemand reageert op onze berichten. Je hebt geen enkel bewijs, je bent je geld kwijt, de status staat op finished. Vorig jaar ontvingen we wel de orders. Jammer! Dus aub neem geen risico.

Ncm
06-06-2020

Miskoop tablet.

Geleverde 11,6 inch tablet na eerste windows update helemaal van slag geen geluid, geen camera, geen srceentouch op touchscreen, geen batterijpictogram op taakbalk, knop op tablet voor startmenu funtioneert niet meer en het sd kaartje meld zich meer niet kortom een miskoop. Het apparaat is bij de reparateur maar denkt dat het niets meer wordt.

Toering
03-06-2020

Bezint eer ge begint.

Korte samenvatting:

Koop alleen goedkope frutsels hier. Koop onder geen beding duurder spul!

Waarom?

Wij verstaan onder garantie (minimaal) 1 jaar. Chinezen aan de andere kant van de wereld lachen je uit, negeren je of wimpelen je op z'n best af.

Wanneer je goedkoop spul koopt is de schade beperkt als het (weer) troep blijkt te zijn. Wanneer je goed naar de reviews kijkt zit er absoluut goed spul bij, maar er zit echt ontzettend veel troep bij, wat de milieubelasting van het maken niet waard is, laat staan van het verzenden.

Recentelijk toch in de verleiding gekomen om € 60 uit te geven aan een tablet case die van m'n ipad een soort laptop maakt. Allemaal prachtig tot het op het oog robuuste ding ruim binnen het jaar stuk ging. de reactie is doodleuk: issie al zo oud, nee hoor, geen garantie. Nu ben ik vrij handig, maar op een verzoek voor herstelonderdelen wordt simpelweg niet gereageerd. Tja. ik was (ruim) de helft goedkoper uit, maar nu heb ik dus niks. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden, verkeerde spul ontvangen, spul niet ontvangen, echte ultra meuk ontvangen.

Het adagium klopt echt, als het te goedkoop is om goed te zijn is dat het vaak ook. wil je de gok wagen. kan, maar realiseer je dat je een goede kans loopt dat je originele Chinese troep koopt waar 0,0 garantie op zit.

Ofwel buy local. of iig in Europa, waar de Europese regels ook echt gelden. (loop je ook niet het risico dat spul smelt, in brand vliegt, opblaast etc. en als dat wel gebeurt kun je iig een bedrijf aansprakelijk stellen. is dat die het goedkopere waard?)

Tony
01-06-2020

Goede voorbereiding is het halve werk

Ja shoppen op Aliexpress. Het blijft een ding. Het is vaak goedkoop, maar zoals het gezegde al luid: goedkoop kan duurkoop zijn. Met name als je te snel en impulsief koopt.

Ik heb doe al vele jaren met veel plezier aankopen op deze Chinese marktplaats. De kunst is wel (maar dit geldt voor online shopping in het algemeen) dat je altijd goed moet opletten wat je waar precies koopt. Kijk goed naar de productomschrijving, de verkoper, de reviews en ervaringen, de kosten etc. Want ook voor Aliexpress geldt: if it looks too good to be true, then it probably is!

Dus shop verstandig, check eerst alles voordat je aankoopt. En als je twijfelt: slaap er gewoon nog een nachtje over!

Koen
01-06-2020

En toch probeer je het ;)

Gewoon niets op deze site iets kopen, de kans dat je het daadwerkelijk in huis krijgt is minimaal.

Joop

Leergeld, hopelijk ook voor AliExpress

Eerste en laatste keer.

Op 15 april deed ik een bestelling. Daarbij moest ik een account aanmaken. Toen viel de site weg; (ik deed mogelijk iets niet goed). Gevolg: wel betaald, maar geen ordenummer, bevestiging of zo.

Na zoeken op de website met flitsende aanbiedingen vond in een chat-functie: op 26 april postte ik daar mijn eerste bericht, en op 2 en 10 mei een volgende. In dat laatste overwoog ik een review, waarna op 11 mei een nutteloze reactie volgde: (heeft u een ordernummer? ik had gemeld dat ik die niet had). Daarna, ondanks nog een post: radiostilte.

Het is nu 1 juni. Het geld ben ik waarschijnlijk kwijt (gelukkig geen groot bedrag). Maar door deze (niet-)afhandeling zal ik niet meer bij aliexpres te bestellen.

Roger
29-05-2020

GEDULD.GEDULD EN NOGMAALS GEDULD

Ze houden zich niet aan afgesproken leveringstijden.

horloge besteld bij Dannys watch Store op 16/01 is toegekomen op 20/04 .Mondmaskers besteld 11/04,zouden spoedig verstuurd worden, zitten al een maand weg van Singapore naar België dit van Shop5739163 Store. Met heel veel geduld komt het misschien wel toe.

Jaap
28-05-2020

Bestellen, betalen en niets krijgen

13 April 360 graden magnetische mini usb oplaadkabel besteld en betaald, nu 28 mei en nog steeds niets ontvangen, ook geen reactie op diverse verzoeken. Oplichters.

Sophie
26-05-2020

Order na betaling verdwenen en geen bevestigingsmail! KOOP HIER NIET

Heb op 18 mei een bestelling geplaatst van 2 producten, gelukkig maar 12 euro waard. Vervolgens bleek de order verdwenen toen ik vandaag checkte. Kan geen contact met klantenservice krijgen. Deze 12 euro was kennelijk het lesgeld voor de cursus "Koop niet bij Aliexpress" en ik kan zeggen dat ik in 1x met vlag en wimpel geslaagd was. Ik ga hier namelijk niets meer halen. Diefstal.

Aafje
23-05-2020

Ontvangen van goederen niet ontvangen

Heel wat besteld maar een heleboel niet binnen gekregen

Olga
20-05-2020

Mondkapjes, veel te klein. geen geld terug

Ali Express. mondkapjes besteld, voor volwassenen. Of je kin zit er niet in, of je neus steekt er bovenuit. foto s opgestuurd, geschil ingediend. helaas. geen geld terug. Ze waren goedkoop, 50 voor 18,60. maar nu dus 0 bruikbare mondkapjes en 18,60 weg gegooid!

wil hieraan toevoegen dat er met grote regelmaat ook dingen wél goed gaan bij AliExpress