AliExpress reviews

1.9

Nicksr
09-01-2020

Best tevreden

Ca.400 bestellingen gedaan de afgelopen jaren.

Over het algemeen zeer goed.

Wel vaak wat geduld hebben.

Is het niet goed dan contact met de seller opnemen en meestal komen we er wel uit.

Lukt dit niet dan een dispute en Ali stort het bedrag terug.

Mijn ervaringen zijn dus best wel positief

Yvonne
08-01-2020

WYQ Watch Store onbetrouwbaar

Ik heb een automatisch horloge van het merk carnival bij hun gekocht, deze heeft het 1 maand naar behoren gedaan, en daarna stond hij stil en is niet meer aan de praat te krijgen.

contact met de verkoper gezocht, die vroeg om een foto, zei daarop "er is niets mis met het horloge".

Daarna ging hij er van uit dat ik niet wist hoe zo'n horloge werkt. ik heb hem het tegendeel bewezen, en toen zei hij "open maar een geschil" en dat lukt niet na 1 maand. er zou een jaar garantie op het horloge zitten.

Isa
08-01-2020

Airdpods

Je krijgt geen fatsoenlijk hulp ze versturen je naar de website en dan moet je het maar oplossen en je krijgt geen product en geen geld terug zeer ontevreden

Catharina
04-01-2020

Meestal super . sommige leveranciers waardeloos

Vaak besteld op Aliexpress. Zeer tevreden.

Lig nu echter al een tijdje in de clinch met TOP CPE waar je allerlei electronica kunt bestellen.

Telefoon besteld - werkt niet - keurig foto's gemaakt etc. etc. wat ze vroegen.

Nu weer een kletsverhaal. Nu moet het een video zijn.

Alfred
03-01-2020

Verbetering absoluut noodzakelijk

Goedkoop en veelzijdig, meestal goed en betrouwbaar, maar het ontbreekt blijkbaar aan strenge controle door Aliexpress van de verkopers. Meer klantenbescherming is noodzakelijk, zodat je in vol vertrouwen kan bestellen ook voor grotere bedragen, bescherming naar Europese normen. Wil aliexpress groot worden in Europa moeten ze echt beter presteren.

Jacquie
31-12-2019

Product niet als omschreven en nu geblokkeerd

Ik had een trui besteld en daar nog even over gechat, omdat in de omschrijving stond, dat het materiaal wol en cashmere was. Dat werd bevestigd.

De trui voelt echter aan als polyester met een beetje wol en misschien cashmere.

Ik heb een dispute geopend, want ik wilde het volledige bedrag teruggestort krijgen.

Nu heeft Aliexpres mij geblokkeerd want ik zou de kopers bescherm reglementen hebben overtreden.

Heb gevraagd om de blokkering op te heffen, maar daarvoor moest ik van alles invullen wat niet lukte.

Alwin
21-12-2019

Dispute werkt echt niet

Ik moet eerst melden dat ik tot op heden goede ervaringen met Aliexpress heb. Af en toe is het artikel niet goed (verkeerd, slecht of defect). En tot op heden heb ik deze tekortkomingen ingecalculeerd. Als je mijn Buyer feetback kijkt dan zie je 300x 5 sterren en 10x 1 ster.

Omdat deze verkoper de boel liep te vertragen met constant onzinnige vragen en antwoorden en de disputedatum een feit was, waarop hij nog schreef of ik geen Dispute wilde aanmaken omdat we er samen wel uit konden komen (en ik dit al een paar keer meer aan de hand heb gehad en dan doen ze helemaal niks meer of ze zeggen het opnieuw op te sturen maar dan ontvang je nooit iets) heb ik voor het eerst een dispute aangemaakt. Zeer duidelijke foto van het probleem bijgevoegd. Maar de verkoper wenste een filmpje. Filmpje gemaakt en geplaatst (wat helemaal geen meerwaarde had) en nog was het niet goed. Ik moest het artikel terug sturen en dan zou de verkoper dit betalen.? Artikel koste € 4,77. Minimale verzendkosten € 25,00. En je kunt natuurlijk wel op je vingers natellen dat het artikel zogenaamd of nooit bij hen aankomt of dat zij zeggen dat het artikel wel functioneert. En dan ben je die 25 euro ook nog eens kwijt.

Omdat ik niet aan die laatste wens van de vertragende en er onderuit willende verkoper voldoe heeft Aliexpress de verkoper gelijk gegeven. En dat ondanks dat dit mijn eerste dispute was na vele bestelingen, en ik ook naar mijn Buyer feedback heb verwezen waarin dus duidelijk is dat ik de boel niet belazer.

Dispute, het werkt echt niet! En het is ook super frusterend die onzekerheid. 1x en nooit meer. Neem je verlies. Het is al niet erg duur allemaal, Jammer dan.

Maar wel een 1 (0 is niet mogelijk) voor de dispute bemiddeling van Aliexpress.

En ook omdat je na je dispute helemaal geen recentie meer kan plaatsen bij die verkoper. 0 sterren! Nooit meer iets bij Zantools store kopen!

Jammer dat je bij Aliexpress geen zwarte lijst kan aanmaken van verkopers waar je nooit meer mee te maken wilt hebben. Heb er uitgebreid naar gezocht.

Ik heb overigens toevallig op dit moment ook een verkoper waar ik tijdens die schreeuwende kortingsdagen een 3e handje met magneten voor 17 euro heb besteld. Hij stuurde deze maar niet op en 2 dagen voor de afloop van de verzenddag schrijft hij mij dat hij het artikel niet kan leveren en of ik de bestelling wil annuleren met als reden dat ik het artikel niet meer wil.? Ik wil het artikel wel! En ik heb er naar gekeken maar hij bied het artikel toen en nu nog steeds gewoon aan. Alleen met een hoger bedrag. Ik had de bestelling inderdaad geannuleerd maar wel met als reden dat de verkoper niet kan leveren. Maar de volgende dag krijg ik opnieuw een mail van de verkoper met dezelfde vraag en blijkt mijn annulering terug gedraaid te zijn? Hoe kan dat? En op de laatste verzenddag zie ik dat de verkoper eieren voor zijn geld heeft gekozen en het artikel alsnog heeft opgestuurd (leek het). Want een paar dagen later is die verzending geannuleerd. Hoe kan dat? Ik dacht dat dit een dichtgetimmerd systeem was. Maar op deze gedachte kom ik toch echt op terug. 12 januari is de disputedag. Ik ben benieuwd hoe Aliexpress hiermee omgaat? Want ja, dan moet ik dus weer een dispute inzenden met als reden dat ik het artikel nooit heb ontvangen. Ben benieuwd of ik nu wel mijn geld terug krijg. Dus zoals je lwel begrijpt, behoorlijk onzeker geworden.

Anna
20-12-2019

Heel tevreden

Ben inmiddels bijna een jaar klant van AliExpress en ik verbaas mij over zoveel negatieve reviews. Ik heb al behoorlijk veel besteld (meestal leuke hebbedingetjes zoals sieraden, kralen, sleutelhangers, bureauartikelen, accessoires en t-shirts die hier niet te koop zijn). Ik ben echt tevreden over de artikelen. Heel soms is de kwaliteit wel eens slecht, ontvang ik een verkeerd artikel of ontvang ik het bestelde niet. Als ik dan een verzoek maak voor een terugbetaling, dan krijg ik altijd netjes het geld (snel) teruggestort. Mocht een leverancier niet (positief) reageren, dan komt AliExpress al snel tussenbeide en wordt het alsnog goed geregeld. Als je iets snel in huis wil, dan kun je hier beter niet bestellen want een bestelling is vaak lang onderweg. Ik zou zelf geen elektronica e.d. bestellen omdat het lastig wordt als het apparaat defect is of raakt. Er wordt enorm veel aangeboden en daarom moet je wel even opletten dat je het niet te duur aanschaft. De ene leverancier vraag namelijk meer voor hetzelfde artikel dan de ander. Ook opletten wat de eventuele verzendkosten worden. Vaak zijn er geen verzendkosten maar dit is (natuurlijk) al in de prijs verwerkt.

16-12-2019

Als koper ben je onbeschermd

Ik had er een drone besteld maar die deed alles wat hij niet moet doen.

Echt een drama heb dat gemeld en ze zouden me helpen.

Dit was 15 Augustus 2019.

Nu 16 December 2019 na dat ze 6 keer opnieuw dispute aanvraagden nog niks.

Krijg niet mijn geld terug alleen als ik de drone terug stuur.

Maar alleen dat is veel te duur voor deze rommel.

Dus denk goed na voor je daar wt koopt.

Ik koop er nooit wat weer

Sikke
13-12-2019

Product nooit ontvangen

Een product van 55 euro besteld, heb ik nooit ontvangen, maar krijg ook mijn geld niet terug. Is de laatste keer geweest dat ik hier iets besletld heb.

07-12-2019

Niet werkend product geleverd

Product werd redelijk snel geleverd maar vertoonde defecten.

Geluid deed het niet en niet veel later videobeeld viel ook uit.

Oplossing is er nog steeds niet gekomen na ruim zes weken.

Zeer slechte service en goed koop is duur koop dus.

06-12-2019

Bestelling geplaatst echter nooit geleverd en geld weg!

3 maanden geleden een bestelling geplaatst echter bestelling is nooit geleverd en aliexpress geeft niet meerr thuis en zegd zelf , pech geld weg!

Abed
06-12-2019

Bestelling Ali expres nooit geleverd

Tuning hard loopjas besteld nooit geleverd op jou adres .En je geld krijgt nooit terug je word kast tot kast gestuurd.Ali expres schil site terug gave krijgt het zijn leugenaar ? je moet nooit iets komen bij AliExpress goed koop stroep snel kapot je geen garantie op ? repareren geen geld . Geen paktje ontvangen thuis geen geld

Tugba
04-12-2019

Betaald, maar bestelling niet geleverd

Ik heb al meer dan 2 maanden geleden een bestelling geplaatst, echter heb ik het nog steeds niet ontvangen.

Hoelang moet het nog duren tot ik mijn bestelling heb ontvangen?

Wel betaald nooi geleverd

Wel betaald niet geleverd € 146,00

Niet te bereiken help desk.

Track tot aan de douane daarna spoor bijster

Status

Komt de bestelling niet binnen. Meld je dat .

Vragen ze of je nog 20 dagen wil wachten. Klik je accept. Staat er opeens dat je hebt bevestigd dat pakje is ontvangen. Vreemd gedrag. En verder valt er niet de consumeren. Vragen alleen geduldig te zijn geven geen antwoord op je vragen.

Will
19-11-2019

Will

Eerste bestelling via Aliexpress was bij Powtree. 2 batterijen voor camera. Werden na +/- 2 maanden geleverd. Na opladen bleek de camera de batterijen niet te herkennen. Dit gemeld bij Powtree. Ze zeiden dat een geen dispute moest openen. Ze zouden een oplossing zoeken. Ze vroegen of ik het geld terug wilde hebben of nieuwe batterijen. De antwoorden op mijn mails kwamen steeds pas na dagen. Na 15 dagen kon ik geen dispute meer openen. Ze trekken dus tijd zodat er geen openlijke klacht naar buiten komt. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen (minus bankkosten). Veel tijd kwijt en flink geergerd. Op mijn laatste mail (dat ik het geld had ontvangen) is niet meer gereageerd. Ik bestel niks meer bij Aliexpress.

Nicole
14-11-2019

Niet aan beginnen

Fraude met aflevergegevens! Krijg mijn orders niet dus ik open een klachtenformulier. Doen ze het gewoon af als geleverd! Geen enkele reactie meer en geld kwijt. Nooit meer aliexpress voor mij.

14-11-2019

Fraude

Tafelhoezen besteld. Armbandje van 2 euro ontvangen waarvoor ik moest tekenen bij PostNL. Met veel moeite 1 maal geld terug. Voor de 2e hoes niet. Betwisting en alle communicatie met Ali was plotseling ook verdwenen uit de App. Kan dus fluiten naar mijn geld. Is pure fraude.

Lilian
10-11-2019

Wel betaald, niet geleverd.

Begin september iets besteld en betaald. Er werd echter niet geleverd. Na mailcontact blijkt dat je dan maar zelf moet zien hoe je je geld weer terug krijgt. Andere bestellingen zijn gelukkig wel geleverd maar je moet wel heel veel geduld hebben. Ik ben er klaar mee. Kan ook niet adviseren om klant te worden.