Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Voor je begint moet je je goed realiseren dat het een verkoopplatform is voor Chinese verkopers en dat er op zo'n afstand een hoop mis kan gaan. Het kost geen bal, maar de kans bestaat dat je bestelling niet of beschadigd aankomt. Daar kan de verkoper niet altijd iets aan doen, het heeft vaak gewoon met de grote afstand te maken waarover een pakketje vervoerd moet worden. Ik heb nog niet meegemaakt dat een artikel echt van slechte kwaliteit was maar die kans heb je natuurlijk wel. Het is net als met een loterij, je koopt een ticket en als je niet wint heb je pech gehad. (Nou is de kans dat je Alie-express pakje aankomt gelukkig wel iets groter dan dat je de loterij wint dus laat je hierdoor niet afschrikken) Tot nu toe is alles wat ik besteld heb aangekomen. Het duurt even, maar het moet ook een flinke afstand overbruggen. Verzenden is vaak nog gratis ook dus wie daarover klaagt is een kniesoor. Kledingmaten komen niet echt overeen met de Europese, lees goed de reviews of tel er standaard een maatje of twee, drie bij op. (Maar dan nog is het spannend, en loop je de kans dat je een vriend of vriendin blij kunt gaan maken) Verder is het verstandig om onder de 22 euro te blijven met je bestelling per winkel. Een ledtv kopen via Alie die evenveel waard is als twee Chinese maandsalarissen is natuurlijk vragen om problemen. Gewoon kleine dingetjes bestellen, geduld hebben en niet te veel verwachten, dan is Alie hartstikke leuk! Lees je van te voren een beetje in. Klik, koop en verbaas je.
Geen ideal bij aankoop. banktransfer,geen IBANnr vermelding,moeilijk overmaken zo
Volgens aliexpress is mijn pakketje afgeleverd door post nl maar mooi niks ontvangen, Hier doet aliexpress niks aan ze zeggen neem maar contact op met post nl . Kansloos je kan naar je centen fluiten . Laatste keer geweest dat ik wat bij alie heb besteld !
Als je een persoon met een beetje geduld bent dan is dit en goeie site, alleen de translation is erg slecht en de meesten mensen schrijven hun reviews niet in het engels, maar voor de rest ben ik erg tevreden
Bezorging was er sneller dan aangekondigd. Aangezien ik niet thuis was, kon ik het ophalen bij het dichtbijzijnd postkantoor. Prijs/kwaliteit: 10/10
Ik bestel de laatste jaren bijna wekelijks iets bij alliexpres maar de laatste paar maanden gaat de helft mis. Niet ontvangen van pakjes. veel spullen zijn best goed in vergeleken met de prijs, Ik begreep van iemand die bij postnl werkt dat veel slecht te bezorgen pakjes niet terug gestuurd worden maar door postnl verkocht worden. Schandalig. Het niet bezorgen kan dus ook heel goed aan het de concurrentie slag van de bezorgbedrijven in Nederland liggen. Ik zal wat voorzichtiger bestellen bij winkels met goede recensies en niet te dure spullen meer kopen.
Nooit aangekomen en geen enkele reactie op mijn mails. Kortom ga er nooit me in zee.
Buyer protection werkt tot nu toe (6 jaar) altijd goed. Je hebt alleen wat geduld nodig en je moet bereidt zijn een foto te maken en deze te uploaden. En. als het goed gaat laat dan ook een 5 sterrenrating achter. Hier zijn ze erg blij mee. En wat iemand anders ook al vermeldde, kijk met hoeveel sterren een verkoper beoordeeld is en hoelang deze al actief is. Tot nu toe, gaat de communicatie altijd prima. In soms geweldig grappig engels! En zeg nou eerlijk, alles is te bestellen voor zeer weinig geld zonder verzendkosten, nog steeds uniek! Success
Na betaling met creditcard werd mijn artikel verzonden wat te zien was via track and trace .Na enige dagen ontving ik een mail dat de order geannuleerd is. Dit omdat ik niet betaald zou hebben.
3 artikelen besteld. 1 product is nooit aangekomen. 1 1 1 artikel was prima en 1 artikel was van slechte kwaliteit. Dat product leek niet eens op de foto. Ik heb er een melding van gedaan en ze zouden me een ander product als tegemoetkoming toezenden. Dat heb ik nooit ontvangen. Meerdere mails over gestuurd, maar ze hebben nooit iets verstuurd. Conclusie: nooit iets bij ze bestellen!
Beste allemaal,
Wat een hoop negativiteit over AliExpress. Een deel begrijp ik, een deel ook niet. AliExpress is een platvorm voor verkopers uit China die hun producten daar kunnen aanbieden. Weet hierdoor dat je zo goed als niet met Ali zelf te maken hebt, maar dat je bij problemen bij de verkopers moet zijn. Er zijn best een aantal dingen die belangrijk zijn om te weten én waar je op moet letten, voordat je iets gaat bestellen bij Ali. Ik kan zeggen: "Je moet er WEL kaas van hebben gegeten!"
Ik heb er inmiddels 14 producten besteld. 1 product zag er niet hetzelfde uit als op de site --> Via dispute geld terug gekregen. 1 product is nooit verzonden. Verkoper was zelfs niet meer te vinden op Ali --> Via dispute geld terug gekregen. 1 product was ergens in de Philippines bezorgd --> Via dispute geld terug gekregen. 11 producten zijn netjes binnen een paar weken aangekomen en zijn allen van zeer goede kwaliteit.
Een paar tips: - Als er iets niet goed loopt of als je vragen hebt, stuur de verkoper dan een bericht. Reageert deze nergens op, open dan gewoon een dispute. Is zo gedaan. - Lees eerst heel veel feedback, kijk naar het aantal bestellingen en de ranking bij een verkoper, voordat je ergens iets bestelt. - Bestel je elektronica, dan kan je ervan uit gaan dat dit door de douane wordt tegen gehouden, dat je extra bewijs van je aankoop moet leveren en dat je invoerkosten moet betalen. - Wil je geen risico lopen op het betalen van invoerkosten? Blijf dan onder de € 22,- met een bestelling bij 1 verkoper per keer. - Leer de site kennen, leer begrijpen hoe het werkt. Een beetje verstand hebben van "zaken" en Engels kunnen schrijven (gebruik b.v. Google translate) is echt wel een must vind ik. - Installeer de app. Zoek producten uit op de site, stop ze in je winkelmand en rond de bestelling af via de app. Dit scheelt zo goed als altijd ook nog weer een aantal cent. Ook zitten er in de app leuke extra's zoals bijv. "Lucky Forest"
BESTEL NIET LUKRAAK ALLES WAT JE ZIET, MAAR GA EERST OP ONDERZOEK UIT EN DENK NA.
Veel Ali plezier gewenst!
Besteld stroomdetector, die blijkt overal stroom te detecteren zelfs in open lucht. Ik wou terugsturen op kosten van de verkoper. maar dat moet op mojn kosten wat ook staat in de "buyers protection". Terugsturen kost 27 euro dan krijg ik 6 euro terug. Natuurlijk doet niemand dat. Je accepteert verlies, geld weg.
Ik heb een artikel besteld waarop de leverancier in een bericht aangaf dat het betreffende articel niet meer leverbaar was. Hij gaf aan dat ik maar een ander artikel bij hem moest afnemen. Ik ging hier niet mee akkoord en heb mijn order gecanceled. De leverancier heeft mijn cancelation echter geweigerd en bleef hier mee doorgaan totdat de maximale levertijd was verstreken. Op dat moment heeft hij de order als verstuurd aangemerkt terwijl het pakket niet werdt opgepikt. In al die tijd kun je dus geen dispute openen en Ali Express op de hoogte brengen. Ik heb dit uiteindelijk op een andere wijze gedaan en de klantenservice gaf aan dat zij het zouden oplossen. De order is ni gecanceld. Maar mijn geld heb ik nooit teruggekregej. Ali Express reageert niet meer.
Als je je bestelling voordat de order is verzonden of 'geaccepteerd' is, annuleert, krijg je gewoon je geld terug binnen 3-15 dagen. Ik kreeg mijn volledige bedrag terug na 2,5 dag! Super dus!
Als je je bestelling annuleert nadat je hij is 'goed gekeurd' of dergelijke, zal het de vraag van de verkoper zijn of hij het accepteert. Want als hij het niet accepteert, omdat hij je 'bestelling' al heeft gemaakt of verzonden, kunnen ze 'moeilijk'' doen.
Ook nog een ding: Er staat soms wel eens dat het annuleren moet worden goedgekeurd door de verkoper, maar dat hoeft niet altijd zo!
Zwolle, 20092017 Op 15 september j.l. werd ineens een bedrag van € 18,25 afgeschreven van mijn Visakaart en ik weet van niets. NIETS besteld en dus ook NIETS ONTVANGEN, maar geheel tenonrechte een bedrag ingehouden. VISA ANWB verwijst mij terug naar AliExpress.com London (?) Ga mijn rechtsbijstandsverzekering maar inschakelen
Al jaren klant, nooit problemen tot 2017, steeds meer verkopers lichten de boel op, Aliexpress is dan bereid te" helpen" hetgeen bestaat uit chatdiensten met vriendelijke dames die van alles moeten beloven van Mw Maggie Choo, maar vervolgens gebeurt er helemaal niets met je klacht en wordt niet de trouwe klant maar de frauduleuze verkoper in bescherming genomen! Als de leiding van Aliexpress hier niets mee blijft doen en kopers blijft benadelen, dan wordt het net als in 2009, toen Alibaba wankelde en bijna omviel.
Ik heb bij AliExpress een Samsung Galaxy S4 i9505 telefoon gekocht Met een jaar garantie in eigen land. Het toestel heeft het 2 dagen gedaan. De garantie zat er niet bij. Je krijg zo genaamd kopers bescherming. Maar AliExpress reageert nergens op. Niet op het verzoek van het garantiebewijs of om geld teug gaven. Dag geld. Voor mij nooit geen AliExpress meer.
Enige tijd geleden een fototas besteld en betaald. De mail van bevestiging en betaling werd direct toegestuurd. Echter 1-2 weken kregen we een mail dat het pakket niet toegestuurd was omdat er niet betaald was. Inmiddels diverse mails gestuurd met bewijzen van betaling en geen enkele reactie hierop terug. Email adres waarop je wilt reageren kent hij ook niet altijd. Wie kan mij juiste mailadres geven. Ons vertrouwen in Ali expres is inmiddels weg. Voordat we onze bestelling plaatse hebben we nog gecontroleerde op betrouwbaarheid en reviews en alles leek oké te zijn. Mooie niet dus! VOOR ONS NOOIT MEER! ALIEXPRESS MOET EENS IN HET PROGRAMMA RADAR KOMEN!
De zogenaamde Buyer Protection bescherming wordt niet meer toegepast. Alhoewel Aliexpress toegeeft dat het product niet goed is, wordt de Buyer Protection bescherming niet toegepast. De klantenservice is heel vriendelijk en belooft iedere keer weer dat het in orde komt, maar toegezegde reacties van Aliexpress blijven uit. Voor mij heeft Aliexpress afgedaan. LET OP JE KUNT FLUITEN NAAR JE GELD!
Heb een artikel besteld en betaald, na ruim twee maanden niets ontvangen en als ik een klacht wil indienen kan ik niet inloggen dus je kan niet met ze communiceren, mij advies niets bij ze bestellen echte oplichters.