AliExpress reviews

1.9

Brenda
27-01-2016

Betaling

Hallo ik heb een vraagje, ik wil een prepaid creditcard aanschaffen. Maar nu lees is dat er bij elke bestelling extra geld bij komt bijvoorbeeld bij de kaart 3v komt er elke keer 2euro overheen klopt dat?

Dankjewel alvast

Marjolein
26-01-2016

Alle bestelde producten ontvangen

Op 11 januari 2016 heb ik 4 telefoonhoesjes besteld via Aliexpress. Het eerste hoesje was 19 januari al binnen, het tweede en derde hoesje zijn 22 januari geleverd. Zonder problemen en in de brievenbus (klein pakketje) het vierde hoesje wacht ik nog op maar de gestelde termijn van 6 weken is bij de eerst drie prima gehaald. Erg fijn.

wel heb ik gelet op de beoordelingen van de webshops en niet alleen op de prijs van het artikel.

24-01-2016

Als je van een gokje houdt

Heb drie voetbalsetjes besteld bij

Store werd geweldig goed beoordeeld dus dan ga je ervan uit dat het goed komt.

Niet dus.

Maar 1 setje gekregen van zeer bedenkelijk kwaliteit en kleur.

Oeverloze discussie om dit uit te leggen, maar uiteindelijk snapten ze me niet, hun engels is abonimabel.

Uiteindelijk van 1 setje geld terug gekregen, dus voel me wel genaaid.

Kan nu ook nergens meer die store beoordelen.

Ik koop niks meer bij Aliexpress.

Wilca
23-01-2016

Perfect

Alleen nog maar positief,heb alles ontvangen,goedkoop en duren spullen,een ding niet ontvangen,binnen een dag mijn geld terug.

22-01-2016

Let op beoordelingen

Heb ondertussen ongeveer 10 bestellingen gedaan en alles is netjes aangekomen. Een product was gewoon echt slecht maar ook idioot goedkoop dus was te verwachten. Echter let op dat aliexpress klanten niet goed informeert over beoordelingen van een product.

Vaak zie je bovenaan de pagina dat klanten 100% tevreden zijn over dit product met vijf sterren ernaast maar als je dan de individuele beoordelingen bekijkt zie je dat er toch een aantal 1 of 2 sterren bijstaan. Niet netjes, dus lees deze eerst dat kan problemen voorkomen.

Al met al tevreden over de diensten.

Layla
21-01-2016

Telefoonhoesjed

Mijn dochter bestelde hier een telefoonhoesje ze kreeg drie verschillende soorten. Later bestelde ze weer 1 hoesje er lagen drie verschillende op de mat vanmorgen. Zes verschillende wel voor de juiste telefoon. Gelukje.dure spullen zal ik idd nooit bestellen.

Petrus
21-01-2016

Alie bestelling spoorloos

In november led lampjes besteld helaas zijn deze nooit aangekomen gelukkig betaald met Visa laat betaling nu terug storten.

Al ie vraagt wel om een revieuw van 5 sterren maar voor mij zijn ze geen ster waard,bezint voor je aan Al ie begint

Dominique
18-01-2016

Boos.

Heb 1maal eerder iets besteld bij jullie kwam mooi binnen 3week aan zeer tevreden,

maar nu heb ik 25-11-2015 een kerst jurkje en hakken besteld die nog niet binnen zijn had er wel begrip voor dat het hem voor de kerst niet werd wegens drukte misschien maar ben nu wel boos dat ik nog niks binnen heb en ik dus straks mooi 40euro kwijt ben...

Jen
17-01-2016

Ik heb 200 hartikelen bestelt

het laatse jaar heb ik 200 dingen bestelt waar van ,en dat is opmerkelijk de grote of duren spullen komen niet aan ,zoals 2 dashboard cams .elvis shirts voor de rest heb ik alles binnen gekregen

Hizzle
16-01-2016

Ali Express is the bomb

I love Ali. Perfect voor de kleine spulletjes, telefoonhoesjes, prachtige muurstickers. Verdiep je goed in de verkoper, lees zorgvuldig de feedbacks en bestellen maar! Ik kan het iedereen aanraden, maar weet waar je koopt.

Dominique
15-01-2016

Bestellingen op ali

heb al vanalles besteld meestal knutselgerei bedeltjes parels kleine kettingskes en al altijd alles gekregen de ene is al vlugger of de andere electro zou ik er nooit of nooit bestellen ali is goed voor klein stuff

Em
15-01-2016

Goed koop en snel geleverd

eerste artikelen die we besteld hebben waren binnen 11 dagen binnen, terwijl de levertijd langer aangeeft!

super natuurlijk!

- bestelde artikelen.

- paraplu doorzichtig

- sokken spongebob

- kettingen

- dart pijlen

de rest is nog onderweg maar verwacht dit ook snel te ontvangen en super dat er nu met ideal betaald kan worden!

kleding zou ik hier niet kopen als je een grote kleding maar hebt omdat je bijna wel 2 tot 3 maten groter moet rekenen als dat je nu hebt

14-01-2016

Artikel omschrijvingen kloppen niet

artikelomschrijvingen kloppen niet en zijn misleidend. dispute openen moet binnen 10 dagen maar spullen zijn 2 weken onderweg dus klacht indienen gaat domweg niet meer.

Rip Off! Niet doen dus.... beter elders iets meer betalen!

Cindy
13-01-2016

Prima voor kleine spullen.

Heb hier al vaak besteld en nog nooit problemen gehad. Ik bestel ook nooit dure dingen. Ik koop soms kleren, telefoonhoesjes, nailart, keukenmateriaal enz.... Maar weet dat als je juwelen, telefoons en ander duur gerief koopt gegarandeerd bedrogen uitkomt. Kijk gewoon uit wat je koopt. Soms komt het eens wat later toe. En heb ook gehad dat het niet toekwam en heb gewoon netjes mijn geld teruggekregen.

Geert
12-01-2016

Heel handig en goedkoop, maar gebruik wel je kop!

Mijn vrouw en ik bestellen hier regelmatig. Bij elkaar al zo'n 250 bestellingen gedaan variërend van €0,15 tot €150,- en het is nooit echt fout gegaan. Wel eens spullen veel te laat ontvangen (geld terug gekregen, dus gratis) ook wel eens spullen kapot aangekomen (eveneens geld terug gekregen)

AliExpres is niet een winkel op zich, maar meer een platform waar iedereen zijn goederen op kan verkopen, een beetje zoals marktplaats. De sleutel tot succesvol kopen op Ali is dat je een verkoper zoekt met een goede rating. Die is gebaseerd het aantal tevreden klanten en geeft dus enige garantie dat je niet te maken hebt met een charlatan of oplichter. Met andere worden let op bij wie je koopt, hoewel het merendeel gewoon legitieme verkopers zijn.

En het werkt ook omgekeerd. Hoe vaker je besteld en feedback achterlaat hoe hoger je betrouwbaarheid als koper wordt. Zo hoef ik nu niet meer hele lange "disputes" uit te vechten. Maar kom ik ondertussen in aanmerking voor versnelde refund...

Mich
12-01-2016

Verkeerd artikel geleverd en geboden oplossing nooit uitgevoerd.

Relatief dure ipadhouder (€25) besteld maar kreeg een totaal foute maat toegestuurd (de mini). "Dispute" aangemaakt en daarna ivm geboden oplossing gesloten anders kon het traject geen doorgang vinden werd mij verteld... Hierna eindeloos chat-verkeer met Stev Peng gehad maar uiteindelijk niets meer toegestuurd gekregen. Stev Peng heet inmiddels Shenzen...store oid en ping ping

dus kwijt! Geen wereld bedrag maar erg vermoeiend allemaal dit en wat bereiken ze ermee?

In het verleden overigens weleens met succes spullen besteld en gekregen maar het is goedkoop en daar is ook de kwaliteit naar. De site zelf geeft je een soort vals gevoel van veiligheid blijkt achteraf. Want klachten worden niet afgehandeld en via de site kom je alleen maar in een vicieuze formulierenstroom terecht.

Kirsten
10-01-2016

Uitstekend!

Ik heb al ongeveer 50 bestellingen gedaan en tot nu toe dik tevreden. Twee keer is er iets niet aangekomen en heb ik zonder problemen mijn geld terug gekregen. Ik bestel vooral dingen voor de keuken, hobbymaterialen en kinderkleding.

HendrikDeVries
09-01-2016

Zendingen niet aangekomen, gedoe met Post.nl en slechte klantenservice.

Wegens de twijfelachtige reputatie nooit eerder zaken gedaan met AliExpress maar ik was toch nieuwsgierig aangezien het aanbod en de prijzen best aardig zijn.

Dus, account aangemaakt en een kleine "test bestelling" gedaan van in totaal 75 euro bij drie verschillende shops.

Het ging om zogenaamde Metal Earth 3D metalen bouwpakketjes. Deze waren bij Alixpress behoorlijk goedkoper dan hier in Nederland of bij Amazon. Verder ben ik bekend met de producten en was ik benieuwd 'wat' ik zou krijgen.

Uiteindelijk is 1 van de 3 zendingen aangekomen, de overige 2 niet.

De klantenservice van AliExpress was echt zeer slecht, nog nooit zoiets meegemaakt. Veel ligt denk ik ook aan het slechte Engels van ze, beetje opleiding daarin zou geen kwaad kunnen. Ze wilde me afschepen met lang wachten op een retour zending, 10 euro shop tegoed of de helft terug via Paypal. Al met al heeft het drie maanden geduurd voordat ik mijn geld terug had.

Het bleek uiteindelijk gewoon aan Post.nl te hebben gelegen. De wel aangekomen zending was een brievenbus zending, de twee andere waren pakketjes. Deze pakketjes zijn dus nooit bij mij thuis afgeleverd maar zijn direct op een postkantoor terecht gekomen waar ik ze zelf kon afhalen. Alleen dat moet Post.nl natuurlijk wel aan mij melden en verstandig is dat bij het dichtstbijzijnde Postkantoor af te leveren, ik kan natuurlijk niet de hele stad afgaan om te kijken of er ergens bij een van die kantoortjes wat voor mij ligt.

Omdat de zending wel als afgeleverd was gekenmerkt in de track en trace, wat natuurlijk niet zo was, wantrouwde AliExpress mij en daarom ging het waarschijnlijker ook moeilijker met refunds. Online onderzoek wees uit dat Post.nl dit veelvuldig doet bij Freeshipping zendingen uit China, bedankt hé Post.nl !

Het ene wel ontvangen pakketje bevatte inderdaad een Metal Earth 3D bouwpakketje. Echter, een imitatie, wat niet duidelijk was maar ik wel had verwacht natuurlijk. Het metaal is dunner, het past minder goed, handleiding is slecht; het bouwt gewoon niet lekker in elkaar.

Al met al ben ik klaar met AliExpress, mede dankzij de vreemde praktijken van Post.nl.

Mar
09-01-2016

Ontvangen kleding niet in orde...te klein of andere stof

Ik heb 2 vesten gekocht.

Zag er mooi uit op de foto's.

1 vest bleek een blouse te zijn; ze hadden het vest nagemaakt in dezelfde kleuren, maar van dunne stof i.p.v. wol. Ook andere pasvorm.

1 ander oversized vest in nederlandse maat XL bleek nog te klein voor een kind van 10 jaar; de maten kwamen totaal niet overeen als omschreven.

Henry
07-01-2016

Een radio dvd gekocht maar defect na 1 minuut

ik wist wel als ik de return goods aanklik dat jullie mij gelijk gaven. Heel vreemd. Waarom niet gewoon een nieuwe radio verzenden. jullie weten dat verzenden vanuit nederland heel erg duur is en niet te doen voor dit pakket. Het gaat dus meer kosten dan de radio ooit gekost heeft. Rare manier van zaken doen vind ik. Ik ga ali ook informeren dat jullie kapotte radio versturen. eerst geld vangen dan kapotte radio opsturen. en weten dat de koper de radio toch niet gaat verzenden omdat het te duur is verzenden naar china. Jammer dat het dit de manier is om geld te verdienen. Dus stuur me aub een nieuwe radio.

Dit was mijn antwoord op een defect geleverde radio dvd. Ik raad mensen aan om nooit deze troep te kopen ook ik heb mijn leergeld moeten betalen helaas en niet goed naar forums en dergelijken gekeken toen ik wat wilde kopen. Ik had een disput geopend ze wouden niks terug betalen. daarna een nieuwe geopend met dat ik het wel terug verzend en natuurlijk zijn zei het eens.

Das pech geld weg. want ze weten dat niemand iets naar china gaat opsturen ivm de hoogte va de kosten