AliExpress reviews

1.9

07-04-2020

Disputen worden slecht afgehandeld

AliExpress slaat zichzelf op de borst: bij problemen met goederen / verkopers kun je een dispuut indienen dat streng wordt beoordeeld. De afgelopen paar maanden echter niets dan ellende.

In januari goederen besteld bij verkoper GIGAJEWE; niet door mij ontvangen. Dispuut ingediend, geen geld terug omdat de verkoper kan aantonen de goederen te hebben verstuurd. Ik heb 't echter niet ontvangen en dan is de bewijslast conform Art. 7:11 BW toch echt aan de verkoper: dit stelt dat de verkoper verantwoordelijk is voor het pakket totdat dit feitelijk is afgeleverd bij de koper, dus de verkoper derhalve de bewijslast én het risico draagt. AliExpress lapt het aan z'n laars. Ik kan fluiten naar m'n US$ 100.21 schade.

Op 26 januari bestel ik leren laarzen bij 'dropshiping NO.6 Store'. Die arriveren pas na meer dan 2 maanden. Ze lijken totaal niet op het bestelde en zijn bovendien niet van leer. Ondanks dat (en overschrijding van de 60-dagen-garantie) geen geld terug. Terugsturen en anders geld kwijt. Daar heb ik als zelfstandige echter de tijd niet voor; bovendien kost me dat meer dan ik voor de boots betaald heb.

Op 13 maart bestel ik twee bedrukte hoodies (sweatshirt met capuchon) bij '''xi ni Store'. Tot m'n stomme verbazing ontvang ik echter 2 T-shirts. Daar heb ik niet zo veel aan tegen de kou. Oordeel van AliExpress: terugsturen en anders geld kwijt.

Na deze 3 missers van AliExpress hou ik het voor gezien. Want op deze manier wordt bestellen via AliExpress geen lust maar een last, een hobby die wel erg veel geld gaat kosten.

H.maki
07-04-2020

Scammers

Nadat je het geld hebt overgemaakt ,hoor je niets meer over je bestellen .de verkopers geven geen gehoor over klachten van e-mails?

Damian
04-04-2020

Tel even tot tien voordat je een beoordeling achterlaat

Volgens velen hier deugt er helemaal niets meer van Alie zo gauw men een enkele bestelling niet heeft ontvangen. Een probleem met 1 verkoper, of 1 pakket dat wellicht wel de deur uit is gegaan, maar ergens onderweg is vastgelopen en heel Alie is nog maar een halve ster waard. Ik lees veel, met name op tweakers dat pakketpost na 2-3 maanden alsnog aankomt; dat zal hier ook wel gebeuren, alleen keren de klagers niet meer terug om hun lage beoordeling te rectificeren. Ik heb al vele malen op Alie besteld, bij een hele late ontvangst bleek dat de winkel met de hand genaaide wandtapijten niet op voorraad had en nog moest worden vervaardigd. (winkel helaas niet meer actief op Alie, was een aanrader) En een ander verzond pas na twee weken naar de expeditie toe, omdat zijn betaling door de tussenbemiddelaar nog niet was overgemaakt. Dan zou ik namelijk ook niks versturen. Dus trek aub geen voorbarige conclusies. Ik heb momenteel ook met extra lange wachttijden te maken met bestellingen in de UK (10 dagen) en de VS (meer dan een maand!), daarbij vergeleken is aliexpress standaard methode haast royal premium. Het mooie van de winkels op Alie is dat veel van hen ook producent of fabrikant zijn, ik kon dus bepaalde orders in een andere kleur, grootte, materiaal etc krijgen, geen enkel probleem. Het bleek daarnaast ook nog een sympathieke verkoper te zijn. Ik zou nooit de gok durven wagen om spullen te bestellen die meer waard zijn dan 22 EUR, geen Iphones, electronica, speelgoed of breekbare producten voor mij. Je kunt bijvoorbeeld denken aan vervangbare vezeldoeken voor een stoomreiniger (kosten bij Blokker 21 euro voor 2pcs) of prachtige filmposters gedrukt op hoge kwaliteit canvas. Ik noem maar wat, maar dit kun je ook bedenken. Een aanrader is bijvoorbeeld op r/bestaliexpressfinds te kijken op reddit, voor inspiratie. De kans dat je besodemieterd wordt met leuke kleine voordelige koopjes is een stuk kleiner dan met de aanschaf van een iphone en dat gebeurt op marktplaats net zo goed.

Andre
01-04-2020

Met name Alikafeii Trading Co., Ltd

De verkoper stuurde mij een product dat niet goed was. Een deel van het product was bij aankomst defect. De rest was in redelijke staat, maar ook niet super.

Ik heb gevraagd om de defecte delen te vervangen. Ik had 4 foto's gestuurd, maar toen moest er opeens ook een video bij. Dat was nog niet genoeg. Het moest een video zijn in portrait mode. Dat heb ik niet meer gedaan. Ik heb in het dispuut dat ik geopend heb 3 van de 9 euro terug gevraagd. En in een bericht aan de verkoper nog steeds gezegd dat ik pas akkoord ga met het dispuut als er ook een vervangend onderdeel wordt opgestuurd.

De verkoper zegt, geen zorgen vriend, sluit het dispuut en we helpen je. Dat heb ik dus ook niet gedaan, maar door de tijd wordt het dispuut vanzelf gesloten. Ik kreeg 3 euro retour, maar daarna doet de verkoper alsof hij geen engels meer begrijpt. En hij stuurt dus geen vervangend onderdeel.

Pas op voor Alikafeii Trading Co.

Ze beloven veel, maar maken dat zeker niet waar!

Klaas
30-03-2020

Aliexpress rules!

Nog nooit in de afgelopen 8 jaar heb van mijn 250 + bestelde artikelen er geen ontvangen, aangezien ik alles op mijn werk laat afleveren. 3 x dispute gahad vanwege kleurverschil of defect( via youtube aangetoond aan verkoper0 En altijd aankoopbedrag via paupall teruggestotr gekregen. Zodra het artikel werd aangeboden buiten kantoortijden kon ik het altijd in de buurt bij een afhaalpunt ophalen.

Ik heb dus totaal geen negatieve ervaringen met AliExpress,atrikelen varieerden van 3 euro tot 150 euro.

30-03-2020

Product omschtijvng komt niet overeen met product

Overall besteld en zou een glad oppervlak hebben maar het tegedeel is waar.

Ik heb bij de verkoper de klacht aangegeven, maar totaal geen reactie de berichten worden wel gelezen maar niet beantwoord.

Jammer dat ik dit moet schrijven maar bedenk je voordat je iets koopt en reken er op gekochte producten nemen ze niet terug.

Marga
28-03-2020

Ski ondergoed niet ontvangen

In dec 2019 2 sets heren ski ondergoed besteld en nooit ontvangen. Na vele berichten gestuurd te hebben blijven zij volhouden dat het geleverd is terwijl ik niets ontvangen heb.

Koop niets meer bij GeBan Trading store!

Ilan
28-03-2020

Geld Refund nog steeds niet ontvangen.

10 Maanden geleden een product besteld. Nooit ontvangen. Dispute aangevraagd en ik zou mijn geld terug krijgen.

Dit is 10 maanden geleden aliexpress zegt dat ze het geld hebben overgemaakt. Maar ik heb nooit iets ontvangen.

Toen zeiden ze dat ik maar contact met mijn bank moest opzoeken. Ik zei prima, geef mij maar de transactie informatie van de storting.

Maar die konden zijn mij niet geven aangezien die niet bestonden. Dat kan natuurlijk niet zou zijn. Maar verder geven ze er geen antwoord op.

Punt je kunt gewoon fluiten naar je centen als het niet aankomt. Na vele bestellingen bestel ik daar dus nooit meer!

En zo te lezen ben ik niet de enigste met deze ervaring.

Dus wees GEWAARSCHUWD bestel hier niet!

23-03-2020

Diefstal van betaalde retourgoederen

In december 2 geheugenmodules voor mijn computers besteld bij Kingchuxing. Ze bleken, ondanks de omschrijving van de artikelen, niet in mijn systemen te passen, en heb ze daarom geretourneerd met PostNL naar een postbus in Schiedam, zoals op het verzendlabel stond aangegeven m.b.t. tot het retouradres. Daarna maanden in "dispute" gezeten, waarbij de "seller" met allerlei niet-relevante excuses aankwam, en beweerde de artikelen niet ontvangen te hebben, en zodoende AE wist te overtuigen geen terugbetaling te doen van de $165,20. AE heeft zijn "judgement" geveld op basis dat ik geen "evidence" heb gegeven van de retourzending, terwijl ik wel degelijk het verzendbewijs digitaal heb opgestuurd. Zo gaat dat blijkbaar bij AE waar ze hun eigen verkopers de hand boven het hoofd houden, en de klant in de kou laten staan. Voor mij nooit weer AliExpress!

Harou
18-03-2020

Aliexpress is een nest van dieven

Testapparaat besteld en betaald nooit ontvangen. klacht helpt niet. aliexpress is een nest van oplichters en dieven .mijn advies niet kopen bij chinees oplichters

Koos

Slecht communicatie.

Een dry&Wet vacuum cleaner bessteld.Betaald op 16 januari.Blijkt dat ik heb betaald voor een niet bestelde order.Probeer ze te bereiken,maar krijg geen feedback.Ondanks alle poe ha over hun produkten een hele slechte sevice.

Heb met Wish nog geen problemen gehad.

Karel

Na 500 aankopen is een 10- zeker op zijn plaats

-Ja alles ie goedkoop, maar ook echt vaak rommel

-Verkopers zijn nooit bereid, na aankoop problemen op te lossen.

-Ze sturen spullen met Chinese bijsluiters en zijn niet bereid dan dit te vertalen.

-Vele verkopers wachten met feedback geven tot de koper feedback heeft gegeven! Zo kunnen ze altijd de koper ook nog een schop na geven!

Mohammed
17-03-2020

Alle waar naar zijn geld

Als je bij Aliexpress wat besteld, moet je er van uit gaan dat je je geld kwijt bent voor niks.

Dan kan het alleen nog maar mee vallen.

Tot zover valt de kwaliteit van de produkten eigenlijk best wel mee.

Niet alles is te gebruiken, maar daar is het geld ook naar.

Ik zou er nooit dure dingen kopen. Voor hoge risico's heb ik niet genoeg geld.

MAAR,

De grootste tegenvaller bij Aliexpress is hun partner: PostNL.

De meeste problemen die ik heb, worden veroorzaakt door PostNL.

Heb meerdere keren meegemaakt dat een paket door PostNL wordt terug gestuurd, maar in de tracking wordt afgemeld als zijnde bezorgd.

Dan ben je je geld kwijt, en heb je toch niks.

En bewijs maar eens aan Aliexpress dat je niks gehad hebt als PostNL aangeeft dat het bezorgd is.

In zo een geval ligt de bewijslast bij jou .

12-03-2020

Fraude

De goederen zijn geleverd,maar er was 3 maal nog eens bedragen afgehaald van kredietkaart via England UK,

patrick

12-03-2020

Wachten

Ik wacht al 2 maanden op 5 pakjes ;;allen verzonden maar komen niet aan

10-03-2020

Niet geleverd geld kwijt

Product niet geleverd te laat voor geschil na lang communiceren met leverancier,antwoord geld is bij

AliExpress neem contact op met klantenservice.

Bij klanten service alleen communicatie met standaard vragen en antwoorden maar levert niets op.,

In
08-03-2020

Artikel betaald. niet ontvangen

Ik heb een artikel besteld en betaald. In mijn account gekeken bij mijn bestellingen. Mijn bestelling is verdwenen. Ik kan dus niet annuleren om mijn geld terug te krijgen.

Niks ontvangen

Lamber
04-03-2020

Order 8008593840225756 - deeltelijk ontvangen. Geschil slecht opgelost

Ik heb auto-speelgoed besteld . Bij levering zijn 432 wezenlijke tracks niet in de verpakking.

I heb twee maanden geschat met de verkoper KACUU. Die verkoper blijkt na twee maanden haar naam in zuu Toy Store te hebben veranderd. Het geschil is totaal niet tot communicatie gekomen. Aliexpress heeft het geschil afgedaan door €4,30 terug te storten in plaats van de door mij betaalde € 23,80.

Einde geschil volgens Aliexpress. Geen bemiddeling - geen assitentie. Ik ben ongelooflijk telerugesteld met deze eerste ervaring.

Jacob
03-03-2020

Bestel er niets. Hele lange levertijd of komt niets en geld ben je kwijt.

Zie boven. Hele slechte ervaringen. Betaal dan iets meer bij een ander en je hebt het binnen een paar dagen. Aliexpress laat je gewoon drie maanden wachten zonder iets te ontvangen. Helemaal waardeloos.

Ann
29-02-2020

Te sterkste afteraden

Dit chinees bedrijf is discriminerend in hun beoordeling van claims en refunds.

De leverancier heeft 99% gelijk en het refund en vervangen van de slechte goederen gebeurt niet.