AliExpress reviews

1.9

Vinko
11-04-2019

Buyer protection

Als je door een of andere reden niet ontvangt bestelling, geld terug krijgt je nooit dus let op!

Suzan
10-04-2019

Probleem ligt volgens mij bij Post.nl

Ik bestelde regelmatig bij Aliexpress. Het ging altijd goed. Tja, iedereen weet dat je lang moet wachten. Vanaf 2019 komen de pakketjes gewoonweg niet meer aan. Je kan de internationale reis volgen via track en tracé. Dat gaat goed, maar eenmaal in Nederland kunnen ze niet meer bezorgen! Mijn mening, aliexpress is een super fijne, betrouwbare website. Het probleem ligt bij Post.nl

Bianca
07-04-2019

Betaald en dan achteraf meer geld vragen

Ali was mijn favoriet. Natuurlijk valt een product wel eens tegen, en dan heb ik het vooral over kleding. Echter sinds kort krijg ik steeds emails of ik via een link aanvullend verzendkosten wil betalen. Als ik de order vervolgens cancel, met reden verkoper vraagt meer geld, krijg ik een email terug. Ik moet de reden veranderen anders krijg ik mijn geld niet terug. Dacht het niet heh! Heb niet gereageerd en wacht nog steeds op verzending. Betreffende winkels zijn verwijderd uit mijn favorieten. Maar als dit de trend is hoeft het voor mij niet. Ik ga er wel mee verder. Het gaat om 15 euro maar toch.

Joost
07-04-2019

Ik koop er geregeld

Ik vraag me af of degene die hier "klagen" dat de producten niet aankomen etc, of dat dit Nederlandse ondernemers zijn allemaal die liever niet willen dat wij, net als zij, hun producten kopen in China, precies omdat het daar zo goedkoop is.

Ik heb geregeld wat besteld, en het is vooralsnog altijd aangekomen. Soms moet ik dan even een paar weken wachten, maar langer dan twee maanden heb ik nooit hoeven wachten.

Voor wat betreft kleding is het soms lastig inschatten of de maat goed zal zijn want komt voor dat het net iets te klein of te groot is maar evengoed dat het gewoon past.

Soms komt het voor dat de kwaliteit net wat minder is maar bijvoorbeeld ook elektronica zoals MP3 speler en dictafoon besteld tegen een fractie van de prijs en waarvan de kwaliteit erg goed is.

Ik ben blij met Alie.

04-04-2019

Meer dan 150 bestellingen gedaan in afgelopen 2 jaar

Ik bestel heel regelmatig bij Aliexpress Alleen spullen onder de 22 euro. Kleding bestellen raad ik af. Het is heel goedkoop maar je moet teveel weggooien omdat de maatvoering verkeerd blijkt. Ik koop veel klein electronica, kabeltjes, schroefjes, hoesjes enzovoort.Veel goede ervaringen mee. USB, SD, microSD etc niet hier te kopen. Deze bleken vaak onbetrouwbaar, stuk of trager dan aangegeven. Een adapter of transformator zou ik om die reden ook niet vertrouwen om daar te kopen.

Terugsturen is bij Ali nooit een optie want is duurder dan je verlies nemen. Als je tijdig reageert dat iets niet is aangekomen dan altijd je geld terug.

Ali is heel goedkoop. Dus soms kun je wel eens iets gokken. 100% tevreden met al je bestellingen ga je niet halen. Maar daar zijn de prijzen ook naar. Als je niet verwacht voor 1 cent op de eerste rang te zitten dan is Ali een super winkel. Oh en niet voor mensen die haast hebben gezien het echt van heel ver weg moet komen.

André
03-04-2019

Wat gekocht was niet goed

De maat van het gekochte artikel was niet goed, koste 23,40. Toe moest ik het terug sturen op eigen kosten. Dit kost 18,00 Of 24 euro. Beetje raar

01-04-2019

Meer dan helft komt niet aan

In januari 2019 diverse auto onderdelen besteld. totaal iets van 20 producten. meer den helft is nooit aangekomen. geld kwijt en ali rijker lijkt goedkoop maar op 4 van de producten moest ook nog bijbetaald worden . conclusie nooit geen aliexpress meer

Erwin
31-03-2019

Prima site

Bestel er regelmatig nooit geen probleem iets kapot geld terug of nieuw artikel.

En als je boven de 22 euro besteld dan weet je dat je invoerrechten moet betalen.

Jessica
27-03-2019

Postnl?

De laatste maanden komen pakketjes regelmatig niet aan, sinds begin 2019. Daarvoor echt heel veel besteld en altijd netjes bezorgd. Ik vraag me af of het probleem ook niet gedeeltelijk bij PostNL ligt. De pakjes hebben daar geen prioriteit en ik heb veel dingen niet ontvangen die al wel bij PostNL waren, dat kon ik zien in de app van PostNL zelf. Compleet met afbeelding van het pakje, maar vervolgens nooit bij mij terecht gekomen.

Bonnie
26-03-2019

Top!

Ja het duurt even voordat je bestelling binnen is. (Bij mij nog redelijk snel; binnen twee weken) Het komt van de andere kant van de wereld he, dat kent geen verzendtijd binnen 2/3 dagen. Verder lees ik hier klachten over naheffingen, zoiets staat ook gewoon op de site van de overheid. Blijf onder de 22 euro en je hebt dit probleem niet.

De spullen die ik tot nu toe besteld heb, zijn allemaal aangekomen. Sommige dingen voelen juist duurder aan! Ook toegegeven andere kledingstukken iets minder, maar wat verwacht ik dan van kledingstukken van €10,- +/-? Ben blij als het een zomertje meegaat!

Andre
21-03-2019

Krijg de bestelling niet en mijn geld niet terug

Wacht al 7 weken op meerdere bestellingen. Krijg zowel de bestellingen niet, als geen teruggave van mijn geld. Ik denk dat er meerdere boten vanuit china zijn gezonken. Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee

Ineke
20-03-2019

Pakketjes komen niet aan.

Jammer dat ik nu al 4 pakketjes heb die niet aankomen/verstuurt zijn.

Ik krijg wel steeds mij geld terug gestort.

Maar zo is bestellen niet leuk meer.

Wil
15-03-2019

Naam van de winkel: No.4 FriendshipShop Auto Motor accessoires Store

Hier bestelling geplaats nooit gekregen en dan wil je verhaal halen maar daar krijg je ook niks op terug dus met andere woorden waardeloos om nog wat in china te bestellen geen product en geld kwijt. Waardeloos dus niet kopen meer in china

12-03-2019

Duurt zooo lang

De laatste tijd duurt het zolang (ong 3 maanden) voordat je wat ontvangt, betaal voortaan liever iets meer om het snel in huis te hebben

Cees
12-03-2019

Niet doen

Het lijkt aantrekkelijk, maar over het algemeen (als je het krijgt) krijg je minder kwaliteit artikelen. Koop gewoon je spullen in de aanbieding in Nederland. Ben je misschien wat duurder uit, maar kan een hoop ergernis besparen. Buyers Protection stelt niets voor. Gaat het mis, ben je gewoon je geld kwijt en word je zoet gehouden met mooie beloftes. NIET DOEN!

Trudy
11-03-2019

Niet geleverd

Bestel al een paar jaar bij Alie maar valt op dat sinds half 2018 de bestellingen gewoon niet meer aankomen. Heb nu van 1 mijn geld terug.daar gaat het niet om, maar ik wilde gewoon de spullen.helaas.heb nog wat dingen uitstaan maar denk niet dat er nog nieuwe bestellingen volgen.

Jan van
11-03-2019

Ongecontroleerde massa verkoop

Ik lees té veel negatieve reacties. AliExpress zal de beste bedoelingen hebben maar zij hebben geen goede controle over de aflevering van de bij hun gekochte artikelen. Ik ben er al een keer ingetuind bij een bedrijf met de naam “hygogood.com dus zal ik mij niet laten verleiden om bestellingen te plaatsen bij AliExpress.

Guy
09-03-2019

Valse beloften

Ik wacht al 14 maanden op een order dat verkeerdelijk bezorgd is in Brugge in plaats van in Merksem.

Ik krijg altijd een vriendelijk antwoord , en de zinnen zoals ASAP en dont worry my friend ben ik stilaan beu gehoord .

Wel moet ik zeggen dat dit wel een uitzonderlijk geval is, ik heb al tientallen orders gedaan , waar zeer degelijke spullen bij zijn , en natuurlijk ook rommel, maar gezien de spotprijzen,kan je ook niet meer

verwachten.

Ik kan alleen niet tegen die valse beleefdheid.

Ai
04-03-2019

Geen kopersbescherming, geen garantie, geen klantenservice

Meestal gaat het goed, maar soms gaat het mis. En als er iets mis is met je produkt, kun je fluiten naar Kopersbescherming, Garantie of Klantenservice. Chinese webshops willen vooral veel verkopen. Ondanks de belofte van Kopersbescherming doen ze niet aan serviceverlening. Ik had een defect produkt, maar kwam terecht in een eindeloze discussie, en AliExpress beschermt meer de verkoper dan de koper. Koop hier niets meer!

Cor
03-03-2019

Laatste keer, goedkoop is duurkoop

Inmiddels paar keer dingetjes gekocht. Tas waar ik moest bij betalen. Later bleek rits kapot. Led verlichting waarvan sensor kapot was, na drie keer gebruiken. Nog een ventilator die niet doet wat beschrijving aangeeft. Ik ben er klaar mee. Goedkoop is duur koop. Bye bye aliexpress.