AliExpress reviews

1.9

Rene
23-08-2017

Aliexpress : 4 bestellingen, 2 maal de fout in.

Na twee succesvolle bestellingen, zijn de volgende twee nooit aangekomen. Een ervan lag bij PostNL, wiens track & trace code niet werkte EN tot overmaat van ramp nooit een afhaalbericht stuurden (waarschijnlijk omdat de T&T code niet werkte). Dus : teruggestuurd naar China! China Post doet beter werk dan PostNL, bij hun werkte de code WEL, dat verwacht je toch niet?

Dan is er een duidelijke fraudeur, die een fake T&T code gebruikt om tijd te winnen. Ze reageren niet op berichtjes behalve een smilie (ja echt).

Dus : 4 bestellingen, 50% problemen. Let wel : tot nu toe is Aliexpress ZELF nog niet in de fout gegaan, 1 fraudeur en 1 maal PostNL's fout. Kunnen zij ook weinig aan doen. We zien wel of ik mijn geld terug krijg. Het gaat overigens om producten van onder de 10 euro.

Ty
22-08-2017

Zoals het hoort

Alles is aangekomen, al moet ik er wel bij vermelden dat ik alleen bedeltjes voor mijn armbandjes heb besteld.

Alleen jammer dat de verkopers zo verdomd machtig zijn. Ik ga snel op uitwisseling en heb twee clips besteld. Natuurlijk was ik vergeten dat het lang kan duren en wilde de bestelling annuleren. Fout nummer 1: ik kon wel op annuleren klikken, maar dan moest ik een reden selecteren. Fout nummer twee: die reden werd dus naar de verkoper gestuurd als verzoek om annulering. Ik moet toch gewoon een bestelling kunnen annuleren als ik dat wil, zonder goedkeuring van de verkoper, die NATUURLIJK weigert vanwegen de centjes. Maar goed, heb 4 dagen gewacht voordat de vekoper mijn bestelling eindelijk had verzonden. Het is gelukkig al binnen, het heeft er (inclusief wachttijd dat meneer eindelijk verzonden had) maar 9 dagen in totaal over gedaan! Dus mag niet klagen (ze hebben nu een overeenkomst met PostNL). Elektronica en dure producten ga ik daar niet bestellen, dat is gewoon vragen om problemen en onnodige kosten achteraf.

21-08-2017

Ketting besteld

Ik heb een ketting besteld en betaald via mijn visakaart geld is wel afgeschreven maar nu zeggen ze dat ik niet betaald heb heb wel een bewijs dat het geld af geboekt is ?

Ingeborg
20-08-2017

Best tevreden, maar helaas nu toch.

. een mindere ervaring. Artikel besteld. Betaald, zie ik op mijn rekening. Maar Aliexpress wacht nog steeds op betaling. Jammer. Iemand anders ook zo een ervaring?

16-08-2017

Bestelling nooit ontvangen, geld nooit retour

Ik kocht een telefoonhoesje bij deze boevenbende. Nooit ontvangen en bevestigd door PostNL dat het pakje weg was. AliExpress weigert om terug te betalen. Voor mij geldt: NOOIT WEER ALIEXPRESS! Trump heeft gelijk, China is onbetrouwbaar.

15-08-2017

2e hands fiets alarm

Een fiets alarm besteld ,kreeg hem incompleet binnen .kortom kon me geld terug krijgen als ik het item compleet terug zou sturen.beetje vreemd als ik iets incompleet binnen krijg.zeer asociaal te woord gestaan ,,was gewoon een artikel wat al eens terug getuurd was,,, kortom geen ali express meer voor mij ,,koop wel bij dealextream daar nog nooit problemen gehad.

S.A.
14-08-2017

Order gecanceld om veiligheidsredenen?

Ik heb niet vaak bij Aliexpress besteld. Maar de bestellingen die ik plaatste waren vaak van kleine bedragen en zijn altijd netjes op tijd geleverd. Nooit problemen gehad. Tot ik mijn laatste order plaatste 2 weken geleden. Besteld, betaald, bevestiging per mail ontvangen. 2 uurtjes later krijg ik een mail "order is closed" om veiligheidsredenen. Ik begreep er helemaal niks van.

Contact gelegd met Ali Express Klantenservice. Bleek dat ze het vermoeden hadden dat er misbruik wordt gemaakt van mijn creditcard. Ik uitleggen; ik heb niet eens een creditcard! Altijd via iDeal betaald. Word ik doorgeleid naar een andere pagina waarin ik mijn account moet verifiëren. Prima. Doe ik zo. Naam, geboortedatum en email ingevuld. Wat beveiligingsvragen aanvinken.

Maar daarna moest ik ook een kopie van mij ID kaart en bankafschrift met mijn adres erop naar hun mailen.

Dit gaat mij eerder gezegd te ver om persoonlijke informatie naar hun te mailen. Ik heb maar besloten om geen gebruik meer te maken van Ali Express.

(Heb wel netjes mijn geld terug gestort gekregen van de geannuleerde bestelling.)

Joline
11-08-2017

NOOIT BIJ KOPEN!

Tot 3 artikelen toe (2 verschillende bestellingen) is mijn pakketje NOOIT aangekomen! Wanneer ik hier een klacht over maakte bij de verzender werd hier kort op geantwoord maar ik heb NOOIT mijn geld terug gekregen en werd vervolgens genegeerd door de verzender. NOOIT meer kopen dus! Bedriegers, geen pakket, geen geld terug.

Gerwin
10-08-2017

Zeer slecht; verkeerde producten geleverd. Eindeloos gebakkeleid met verkoper die me maar weer op de "matching picture" op de site bleef wijzen. Overloos gechat met customer service die me maar "dear" bleef noemen en stelde voor dat ik het op moest lossen met verkoper. Die inmiddels nergens meer op reageert. Voor 'slechts' 100 euro de boot in, maar echt. Bestel hier niets.

Jack
07-08-2017

Alles aangekomen

Tot nu toe goede ervaringen met AliExpress. Het duurt soms even voordat een product aankomt, maar wat wil je; het moet voor niets van China naar NL komen. En het kost geen drol.

Het valt aan te raden alleen kleine producten te bestellen die door de brievenbus kunnen en zo ook het oplettend oog van de douane ontwijken. Vaak worden kleine producten als "gift" opgestuurd, waardoor je er weer geen invoerrechten over hoeft te betalen. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar dat staat bij mij tot nu toe vaak op de verpakking waarin het verzonden wordt.

Verder moet je gewoon logisch nadenken. Je moet geen flatscreen-tv of een telefoon voor 300,- euro laten verzenden vanuit China, dat is gewoon dom. Dikke kans dat hij ergens achter een douanepoortje of in een distributiecentrum "kwijt raakt". Zeker in een land waar mensen niet veel meer dan twee tientjes per dag verdienen.

Dus kleine (brievenbus) spullen: +++

Grote duurdere producten: +/- (eigen risico en niet zeuren als het fout gaat)

Angela
04-08-2017

95 bestellingen, pas t 3e dispute

Ik heb zelf vrij positieve ervaringen met Aliexpress zijn Buyer Protection. Ik denk dat veel te wijten is aan een heldere Engelse omschrijving van het probleem en contact opnemen met PostNL en de douane en daar ook vrolijk mee schermen. En direct erop zitten als een pakketje naar "delivered" gaat en je m niet hebt ontvangen (2x). Momenteel lig ik overhoop met iemand die jurken verkoopt en valse T&T gegeven heeft (zijn nooit opgestuurd). Heb de PostNL chat gekopieerd en geplakt dat het pakketje afgeleverd is in Diemen bij iemand die mijn naam niet eens heeft en het dus niet mijn order betrof en Aliexpress is absoluut niet blij met de verkoper. Tot nu toe netjes geld terug gehad voor alles wat misgegaan is.

Lavinia
03-08-2017

Oplichters

NIET OP ALIEXPRES BESTELLEN! Dit is niet de eerste keer dat ik iets koop en het wordt niet geleverd en krijg me geld niet terug. Je besteld iets op aliexpres en het is betaalt en niet aangekomen. Ik heb het geschil geopend zodat ik mijn geld terug of het artikel terug kan krijgen. Ik stelde voor alleen het bedrag terug en het voorstel van de verkoper was 0.00 euro terug en het artikel wordt niet opnieuw verzonden. nu wil de verkoper mijn geld niet terug geven omdat ik het geschil heb geopend en dat is slecht voor hun zaak. niet mijn probleem want de vorige keer dat ik geluisterd had en het geschil weer gesloten had was er geen manier meer om mijn geld terug te storten. Nu krijg ik dus geen geld terug en heb de klantenservice van aliexpres zelf gemaild. Die hebben de verkoper gemaild en die stuurs alleen een smiley naar me. Nu heb ik weer een mail gestuurd naar aliexpres en komt die mail niet door. geweldige dieven zijn het.

Wout
31-07-2017

Foutje door Post NL

Goederen werden een keer aangeboden en daarna direct door post nl retour gezonden. Ik was een dag later bij een afhaalpost maar de goederen waren reeds terug gezonden. Sorry dat was post nl. Van een leverancier werd direct het geld terug gestort op mijn rekening. Het andere product kreeg ik de vraag van Ali of ik het geld of het goed wilde. Ik deelde mede dat ik het goed wilde. Vrij snel kreeg ik het bestelde netjes geleverd. Ik kan alleen mar positief vertellen over ali express

Ramon
26-07-2017

Slechte bezorgingsafhandeling

3 artikelen besteld. 2 ontvangen. 1 op geheel verkeerd adresr Aliexpress zegt dat ik bewijs moet leveren dat het artikel niet bij mij is afgeleverd, want er staat bezorgd. Waar weten ze niet. Dit kan ook bij iemand in zwolle zijn. Waar ik niet woyon. Ik heb steeds geantwoord, maar daar krijg je geen reactie op. Ik heb gezegd dat zij maar eens moeten bewijzen dat het artikel bij mij is bezergd, maar dat kunnen/doen ze niet. Dit is nu de 2de keer. Geen bestellingen meer bij aliexpress, hoe goedkoop ook. Is weggegooid geld.

Niet alles ligt aan aliexpress. Postnl draagt ook een steen bij aan slechte ervaring.

26-07-2017

Besteling niet ontvangen.

Drie weken wat besteld bij Ali expres. Volgens de ap is het afgeleverd bij mijn huisadres. Nou niets. Contact gehad met Ali e . Hun reactie , vraag het na of het bij je buren is afgegeven . Heb aangeven dat er afglopen dagen altijd iemand thuis was , waarom zou het dan bij de buren afgegeven worden . Dus zoals velen voel ik het aankomen dat ik kan fluiten naar mijn bestelde artikel en geld

Lucas
25-07-2017

Bestellingen steeds correct

Ik heb in een periode van 2 jaar toch al 12 bestellingen gedaan en telkens kreeg ik na ongeveer 3 weken mijn bestelling netjes afgeleverd Tot dusver heb ik helemaal geen klachten. Ik kijk wel de referenties na van de verkoper en als die positief zijn dan hap ik toe.

Jetty
24-07-2017

BAGGER!

Ik had een electronisch apparaat besteld. Na 3 weken nog geen levering. In gebrekkig Engels werd na mijn klacht gemaild dat het produkt onderweg was. Na 6 weken nog niets ontvangen. Toen heb ik mijn geld terug geëist. Reactie van aliexpress was 0,000. Geen reactie en geen geld. Ik had via de creditcard betaald en heb mijn geld van de bank terug gekregen. Het was ern wijze les: eens maar NOOIT weer. Ik zal het niemand aanraden!

23-07-2017

Review niet geplaatst.

Ik had een tablet aangeschaft via Aliexpress. Het was niet een doorslaand succes en als gevolg had ik een review met 3 sterren geschreven. Nu ben ik al een poosje de site in de gaten aan het houden om te zien of ze hem ook plaatsen, en na ongeveer een week zie ik wel dat er nog meer 5 sterren reviews zijn bijgekomen, maar mijn 3 sterren review is niet geplaatst. Ik ben er nu vrij zeker van dat de reviews gefilterd worden om een beter beeld te schetsen van de producten. Ik zal er dus geen elektronica meer aanschaffen.

Dave
22-07-2017

Tevreden

Ik bestel al jaren spulletjes via aliexpress bij verschillende winkels en ben eigenlijk nooit teleurgesteld. wel een keer een item te weinig gehad maar is opgelost met een nazending. toevallig deze week wel ( voor het eerst) een item binnen gekregen die niet werkt . Heb inmiddels contact met de verkoper en nog geen dispute geopend om te kijken of een directe vergoeding mogelijk is .word vervolgd ;-)

19-07-2017

Slechte klacht afhandeling

Ik heb via Aliexpress een lamp gekocht als reserve voor onze lampen die we hebben. Foto toonde gelijkenis met onze lampen en het er op gewaagd. Bij aankomst bestelling blijkt lamp anderhalve centimeter kleiner, van blinkend material ipv wit plastic en bovendien een andere vorm te hebben. Op mijn eerste twee reacties wordt niet gereageerd. Daarna uiteindelijk een "dispute" kunnen indienen, krijg ik te horen dat het bewijs niet helder genoeg is. En daarmee is voor hen de klacht afgehandeld. Geen mogelijkheid tot escalatie. Dit was mijn eerste en laatste ervaring met dit bedrijf. Goedkope namaak die ze verkopen en een slechte communicatie en afhandeling van bezwaren. Blijf hier ver van weg!