AliExpress reviews

1.9

Vanessa lynn vercini
19-05-2015

Trap er niet in.

Ik was zo blij dat ik nieuwe en goedkope shoenen had gevonden. Op de afbeelding waren ze perfect. Ik had dus gewoon op bestellen gedrukt. Ik vertrouwde het al niet honderd procent maar ik dacht niet zo veel na, ik wou gewoon graag nieuwe schoenen.

Pas na een maand (!) zijn ze aangekomen. In een klein pakje (niet eens een doosje). Ik heb dus 35 euro betaald voor die schoenen en er waren geen verzendkosten. Op het pakje zie ik allemaal chinese woorden en ik zie ook price shoes: 10 $ , shipping : 25 $. Dus eigenlijk waren die schoenen maar 10 $ waard! Dat is minder dan 10 euro! En hoe slecht moeten schoenen van tien euro zijn! Ik haalde ze uit het pakje. Ze hadden een raar geurtje en ze waren duidelijk met iets ingesmeerd én ze waren 2 maten kleiner. Ik heb een dispute gestart maar heb niks terug gehoord dus ik heb gewoon mijn account verwijderd en verder koop ik er niks meer van. Vertrouw geen té goedkope chinese sites...

Long story short : echt een afrader laat je niet vangen door de goedkope prijzen en mooie foto's.

18-05-2015

Gewoon goed

Weer een bestelling gedaan van computer kabeltjes en Sat Finder, netjes verpakt en binnen 3 weken op de deurmat in Cabo Verde. Na de eerste dag van bestelling de verkoper gecontacteerd over de bestelling, als antwoord ,, my friend de package is already post ,,

Ik kan maar niet ontdekken waar die oplichters zitten, wel blijf ik bij dezelfde verkoper om op die manier een relatie op te bouwen, goed is goed de rest onzin.

Henk Verstappen
18-05-2015

Kopen bij AliExpress is als deelname aan een loterij

Soms heb je geluk en soms niet.

Het interessante aan AliExpress is de diversiteit van de aangeboden producten. In heel veel gevallen betaal je ook geen verzendkosten, hoewel ik moet zeggen dat verzending via China Post niet altijd zo geweldig goed gaat. Hun officiële website doet het meestal niet en ik heb het nog niet één keer meegemaakt dat er informatie wordt gevonden na invullen van een traceernummer. Je kunt beter andere sites gebruiken om pakketten te traceren, zoals http://www.17track.net/en/ Denk er ook aan dat je bij bestelbedragen onder de €22 geen invoerrechten, noch BTW betaalt, boven de €150 betaal je beide.

Daarnaast heb ik het al een paar keer meegemaakt dat het traceernummer dat door de verkoper werd verstrekt niet klopt of gewoonweg niet bestaat. Het kan dan een heel gedoe zijn om een nieuw nummer te krijgen en dan nog weet je nooit zeker of de informatie wel klopt. Het is allemaal erg rommelig en chaotisch, maar als je geluk hebt, dan arriveert je pakket heel snel. In het andere geval hoef je niet al te veel te verwachten van de zogenaamde "buyer protection". Men gaat er namelijk graag vanuit dat westerlingen allemaal ongeduldige en onredelijke zeurpieten zijn die allemaal snel en graag klagen en nooit tevreden zijn. Je moet dus bereid zijn om te gaan met culturele verschillen en typisch Chinese manieren van omgaan met elkaar als je bij AliExpress koopt. Men zegt vaak "ja" en bedoelt "nee" :-) ...

Een tip: ga nooit akkoord met een "$0 refund" indien een pakje maar niet arriveert, want dan gaat de status van je bestelling automatisch op "finished" en ben je overgeleverd aan de willekeur van de verkoper. Momenteel loopt er al ruim een maand een uiterst kinderachtig gedoe met een verkoper die alsmaar beweert dat hij de producen heeft verstuurd terwijl dat dus niet het geval is. Omdat ik had ingestemd met zijn voorstel na een "dispute" kan ik nu niks meer doen en moet ik maar afwachten of er ooit nog iets komt. Je geld terugkrijgen in zo'n geval is ook nog maar weer de vraag ...

Maryam
16-05-2015

Valt mee

Ik heb altijd alles ontvangen dat ik heb besteld. De quality van de kleren zijn niet zo goed en niet komt overeen met wat in de foto staat. kleren zijn ook wat kleiner dan de Europese maat. Ik had ook een computer gedeelte besteld, de verkoper had aangemeld dat die is gestuurd maar over paar dagen had ik een e-mail van aliexpress dat de verkoper is verdacht als oplichter dat de spullen is in de waarheid nooit gestuurd maar als gestuurd is aangemeld dus aliexpress heeft mijn geld terug gestuurd naar mijn rekening. Ik was wel verdrietig dat mijn bestelling was gecanceld maar ook blij dat aliexpress let op fraude. dus volgens mij moeten mensen die niet de bestelde spullen ontvangen zullen contact nemen met aliexpress en niet de verkoper.

Youghorta
14-05-2015

Perfect!

Ik las al heel vaak slechte reacties over aliexpress, maar heb toch meer dan 20 bestellingen gedaan en uiteindelijk zijn ze allemaal in perfecte staat aangekomen! Je kan op aliexpress ook niet opgelicht worden want al de verkoper binnen 10 dagen je pakketje niet verstuurd krijg je je geld gewoon terug ( is mij meerdere malen overkomen . Ik raad je ook aan om geen producten met glas of iets breekbaars niet te kopen want de reis van het pakketje is zo lang dat het bij je deur compleet verpletterd is

John van den Oosterkamp
10-05-2015

Oplichters

Heb kinderkleding gekocht bij aliexpress geld was snel van mijn kaart af tot zover perfect, de eerste 2 bestellingen waren binnen een maand binnen, super !

3e bestelling gedaan niets gekomen excuus deze maat niet, oke dan een maat groter... gaan we voor zorgen was het bericht nooit bezorgd. 4e bestelling gedaan ook nooit bezorgd, geld moet nu nog retour komen maar helaas niets gehad. Ze geven makkelijk de fabriek de schuld. Nog eens een 2 kleine incubators besteld waren in de aanbieding niet bezorgd... Aliexpress geeft de post in China de schuld ( makkelijk excuus) maar bij aliexpress staat fabriek- leverancier heeft gefaald. Ik ben helemaal klaar met deze scammers Geld aannemen kunnen ze perfect, jou bestellingen regelen kunnen ze niet... Deze oplichters worden miljonair met alle niet verzonden artikelen.

Alibaba en aliexpress is 1 organisatie beter gezegd 1 oplichters bende.

J.schuijl
08-05-2015

Nog niets besteld na deze reviews

Was van plan een smartfone te bestellen,maar na het lezen van de reviews zie ik er van af.

Of Ali express moet me nog overtuigen.

J.schuijl

Mirjam
13-04-2015

Pure Misleiding, geen retour

we hadden voor onze zoon een ridderkasteel gekocht. prachtig plaatje met veel gekleurde ridders. helaas bleek dit een enorme miskoop, slechte kwaliteit, de ridders waren grijs (ipv de gekleurde die op de verpakking afgebeeld waren). Bagger dus. klacht ingediend. kregen we te horen dat ze ons niet vertrouwden en dat onze klachten niet legitiem waren. dat we de boel aan het besodemieteren waren! en dus geen geld terug. nu zitten we met dat kasteel, wat we geeneens aan iemand cadeau durven geven zo slechte kwaliteit is het. en 35 dollar lichter. pure misleiding dus, geen AliExpress meer want goedkoop is duurkoop!

05-04-2015

Mijn verhaal

Kocht een scherm op AliExpress voor iPad mini, was kapot. Ben een 'Dispute' begonnen en het doorsturen van de gevraagde foto's en video kreeg ik te horen, dat ik niet genoeg bewijzen had geleverd. Ik vroeg wat moet ik dan nog meer doen maar het antwoord was duidelijk, ik nog niets meer doen er had iemand dit beslist en ze konden me niet vertellen wat ik verkeerd had gedaan. Nooit een terugstorting gehad en ook geen vervang product.

Devi
05-04-2015

Retouren

ik heb gewoon mijn spullen gehad alleen het is te klein

nu mijn vraag, ik lees alleen maar slechte dingen over retouren.

Heeft er iemand goede ervaringen met retouren? dat het goed gaat?

01-04-2015

Gewoon goed

Enkele auto onderdelen gekocht bij 2 verschillende verkopers om te proberen, gewoon goed. Binnen een maand in huis, netjes zeg maar degelijk verpakt en dan nog gratis aan huis bezorgd in Cabo Verde zonder een enkel probleem. Dus het kan wel!

Romy
29-03-2015

Super! Alles ontvangen.

Al een aantal keer dingen bij ali express besteld, en tot nu toe altijd alles ontvangen. Sommige dingen komen pas na een paar weken aan. Het is heel belangrijk om het aantal orders en feed ack te lezen :)

01-03-2015

Aankoop

Heb om het te proberen een tweetal auto onderdelen gekocht, nog niet binnen maar het ziet er naar uit dat het gewoon geleverd wordt. Een grofstoffelijk brandstoffilter en een opvoerpompje, nou daar kan je weinig iets anders van maken en de prijs was zeker niet het goedkoopst.

Dit als inleiding om te kijken of het allemaal gaat lukken maar wat ik eigenlijk graag zou kopen is een tv hd receiver Vu Solo 2 se, dit scheelt echt veel met de prijs in Nederland.

Maar ben tegelijk erg voorzichtig, zij hanteren de merknaam Vu Solo en zeggen ook dat het product helemaal origineel is, is dat dan ook zo? Anders zouden ze toch problemen krijgen met de originele fabrikant van Vu, want dan zou het plagiaat zijn.

Heeft iemand ervaring met zo`n bestelling van een tv receiver met name Vu Solo2 se twin tuner?

Robt J Wassenaar
30-01-2015

Op één fabrikant na niets als uitstekende ervaring

Ik heb al diverse keren iets via AliExpress besteld. Alles voldeed steeds aan mijn verwachtingen en werkte naar behoren. Alleen de laatste keer is de leverancier (U-Angel-1988 Trade Co.,Ltd) in gebreke gebleven (levertijd - goederen zijn zoek). Communicatie met U-Angel was zeer moeizaam en nutteloos. AliExpress heeft echter een kopersgarantie. Nadat onderhandelingen met U-Angel stuk waren gelopen is AliExpress er automatisch ingesprongen. Binnen 1 week had ik uitsluitsel. Mij order is geannuleerd, de leverancier heeft nooit zijn geld gekregen en mijn betaling was binnen slechts enkele dagen teruggestort.

W!M
29-01-2015

Geen aftersales

Scheerapparaat besteld en erg lang geduurd voordat deze geleverd is. Is opgeladen geleverd: geprobeerd, dat viel niet tegen. Dan ineens gaat tie niet meer aan of uit. Dus aan/uit knopje defect. De leverancier wel een filmpje van een defect knopje? Ik omschrijf de klacht uitgebreid. En dan geven ze niet meer thuis. Het was eigenlijk te verwachten: garantie tot aan de voordeur, in dit geval shipment. Jammer dat Alie Expresse hierin niet participeert en daarom is de gein om via Alie Expresse te kopen vlug voorbij, ondanks dat het goedkoop is, maar rommel geleverd krijgen zit niemand op te wachten.

The article is used without being defective. The supplier communicates well but solves nothing. The commentary is like, Dear friend, "i will ask mine supervisor. And then nothing more. My warranty is scorned. The supplier is Jingwen LUO. It is a shaver with purchase price of € 24.75. What better way to appeal to the warranty?

Manja
17-01-2015

Oplichters

Heel slechte ervaring.

Had een telefoon HTC one7 besteld via Aliexpress.

Na 3 weken ontvangen bleek hij beschadigd te zijn, contact opgenomen met de firma en terug gestuurd, kosten :25 euro

Ik zou het geld terugkrijgen zeiden ze. Na een maand bleek plotseling dat weer het zelfde bedrag van mijn creditcard was afgeschreven.

Direct gemaild en dan sturen ze een kopie van refund. Aliexpress ingeschakeld maar helpen totaal niet, van kastje naar de muur en plotseling werkt de helpdesk niet meer voor mij. Alles sluiten ze af.

De desbetreffende firma blijft volhouden dat ze voor de telefoon een refund hebben gestuurd, ipv terugstorten hebben ze het weer afgehouden.

Dubbel opgelicht, ze begrijpen het zogenaamd niet en niemand die wil helpen.

Ten einde raad, ik heb het adres van de firma, zal een brief sturen maar ik heb er een hard hoofd in, die komt natuurlijk niet aan.

Beste mensen, kijk uit, voor een klein bedrag kun je waarschijnlijk wel bestellen maar doe dit niet na , geen telefoon halen uit China.

Had ik dit maar eerder gelezen.

Nooit meer en ik noem het diefstal eerste klas, ongelofelijk wat hier gebeurd.

Harry
03-01-2015

Zwaar klote

oplichters hemel die alixpress ,verkopers staan sterker dan kopers ,

neem je verlies ,, voordat je nog harder genaaid word , niks terug sturen komt allemaal voor jou rekening halen ze spulle eruit sturen ze het pakket terug met een baksteen erin ,,

dit is een chinees opgerichte site ,word gerund door chinese ,

02-01-2015

Dispute

Dispute procedure werkt goed. Ik had wat batterijtjes besteld. Deze kwamen niet. Dispute aangegaan. Vier dagen gewacht en gelijk gekregen (geen discussie).

Binnen een week geld terug: top!

Rick
29-12-2014

Opgelicht voor 56.89USD

Ik ben aardig opgelicht door deze mafia bende.

Ik had een pakket met 12 paar glow in the dark handschoenen gekocht, ik had ze keurig binnen gekregen maar het viel mij al snel op dat het om normale handschoenen ging wat daar zo´n 7 dollars kost.

Ik heb hier een dispute voor aangevraagd de verkoper heeft dit een akkoord gegeven (na uitzoeken klop dit) en uit eindelijk zie je je geld niet terug.

Mooiste van allemaal komt nog, ik heb hierover mailcontact gehad met aliexpress en na deze mail hebben ze mijn overzicht gewist van orders, betalingen en refunds zodat ik niet kan aan tonen dat ik het bedrag niet heb terug gekregen.

Krijg wel mail van ze dat ik moet chatten over dit probleem maar ik ben een week bezig geweest om zo contact te krijgen met ze zonder enig succes.

Ik ga daar nooit meer wat kopen dat is zeker....

Ik vertrouw dit akelige bedrijf voor geen stuiver meer en ik koop weer alleen op ebay.

Ik hoop dat mensen dit lezen en zich niet laten verrassen door deze bende.

Tip google en u zult versteld staan van het aantal negatieve berichten aan het adres Aliexpress

Ali fan
22-12-2014

Top

Ik heb geen problemen met aliexpres

de meeste hebben problemen omdat ze totaal geen engels kunnen lezen en of schrijven.

en dat is wel iets dat je goed moet kunnen als je hier wil kopen.

ik heb nooit problemen gehad