AliExpress reviews

1.9

Chamilla
17-11-2015

Nog nooit een slechte ervaring gehad

Ik bestel al een tijd via Alie Express en ben eigenlijk nog nooit echt teleurgesteld. Wees wel realistisch een goede winterjas met de kwaliteit die we gewend zijn koop je niet voor € 15,-. Zelf bestel ik voor niet meer dan € 20,- mocht je dan een tegenvaller hebben zijn de kosten niet zo bizar hoog. Ik heb zeer leuke koopjes gedaan voor een paar euro en ook nog snel geleverd +/- 2 a 3 weken. Natuurlijk heb ik ook wel eens langer gewacht op een bestelling. Maar wees reëel je betaald vaak een zeer lage prijs voor een product wat van de andere kant van de wereld komt.

Let goed op reviews van andere klanten zijn deze positief ook geven deze je inzicht wat je van het geleverde product kunt verwachten!

Neem contact op met de verkoper mocht je met vragen zitten.

En bestel niet voor mega hoge bedragen mocht een verkoop tegenvallen heb je verlies van een paar euro. Natuurlijk komen er bij electronica en hogere bedragen ook vaak invoer en belastingkosten bovenop mochten ze je pakketje eruit pikken bij de douane!

Mijn ervaring is positief en ik bestel nog regelmatig bij alie expres. Ook heb ik mijn refund ook netjes terug gestort gekregen als ik mijn order annuleerde.

Jacolien
17-11-2015

Afwachtend

Ik heb pas twee dingen besteld en de betaling en het contact verliep prima, nu alleen wachten tot hij aankomt.

Henkjan
16-11-2015

Waardeloze site! En verkoper maakt het niks uit!

Begin augustus een jasje besteld, en nu half november nog steeds niks.

Meermalen contact opgenomen met verkoper Janlin Liu. Hij zou alles in orde maken. Nu vele beloftes later en geen jasje, noch geld retour.

De verkoper Janlin Liu wil nu alleen versturen als ik positieve feedback achterlaat. Beetje vreemd als je 4 maanden wacht en geen enkel pakketje krijgt.

16-11-2015

OK, weinig uitval en koop al paar jaar van alles

Soms heb je een misser , maar over het geheel alles geleverd en van redelijke kwaliteit

Rixt
15-11-2015

Teveel afgeschreven van creditcard

Ik had 4 artikelen besteld bij 3 leveranciers. Van 1 kreeg ik bericht dat deze niet leverbaar was, of ik de order wilde annuleren. Dat heb ik gedaan, maar wacht nu 3 weken op geld terug. Bovendien is het bedrag dubbel afgeschreven van. In creditcard.

De andere 3 artikelen zijn wel keurig geleverd. Al met al niet voor herhaling vatbaar.

D. Sanders
14-11-2015

Aliexpress is onbetrouwbaar

Slechte beoordelingen worden aangepast - als je al iets besteld let op de reviews - als er wel besteld wordt maar geen review betekend dat dat er niet geleverd wordt - geld krijg je meestal niet terug

Linda
12-11-2015

Alles netjes bij te houden!

Div producten besteld en tot nu toe alles keurig ontvangen.

Product defect? Direct contact opnemen met de verzender! Krijg je het product opnieuw geleverd en soms ook nog geld retour!

Onthou gewoon 2 dingen..

-het is vaak imitatie

-je moet er even op wachten

tot nu eeg tevreden!

Henniez
12-11-2015

Niet functionerende TV Box geleverd, geen refund

Ik heb eind augustus via Aliexpress een TV Box m8s geleverd gekregen. Deze heeft niet gefunctioneerd. Helaas ben ik niet snel genoeg geweest met het uittesten van de box. Nu (november) wordt ik afgescheept en krijg geen geld terug. Geen garantie dus.

In de toekomst weer gewoon in Nederland bestellen.....

Ellen
11-11-2015

Voordelige prijzen, soms moet je wel wat lang wachten maar meestal de moeite waa

Ik ben vast klant bij Ali. Ik koop regelmatig spullen met name leuke kinderjurkjes, pyama's etc. Decoratiespullen voor verjaardagen etc. vaak veel goedkoper dan in Nederland en het wordt nog eens bezorgd ook en vaak ook nog door een postbode waarvoor je ook even moet tekenen. Ik bestel geen dure dingen maar voor dingen tot ca. 30 euro gaat het nu prima. Let op! Al je boven de 50 euro bij 1 partij besteld ( op ali zijn meerdere verkopers) kan het zijn dat je invoerrechten of BTW moet betalen.

Wat ik onder andere besteld heb: electrische vliegenmepper ( met een hogere wattage) wat je dus in NL niet kunt kopen, leuke babyrompertjes, sokjes en diverse leuke jurkjes. Hoesjes voor mijn telefoon, kinderpyama's met leuk figuren zoals Peppa Pig, Frozen etc. Momenteel heb ik leuke frozen jurkje besteld en speelgoed nu hoop ik dat het voor sinterklaas binnenkomt.

Kwaliteit van de producten is over het algemeen goed maar zoals andere ook zeggen lees de ratings eens goed. Als er een diamant bij de verkoper staat zijn de klanten over het algemeen tevreden. Verdiep je eens goed in de site, en je zult een leuk shopadres hebben gevonden.

Ramon
10-11-2015

Aliexpress is een top site je kan gewoon met iDEAL betalen in het is redelijke k

Een top site ik heb stropdassen besteld zonnebrillen gwn goede kwaliteit super en levering binnen 7 dagen had ik het al

Noel
07-11-2015

Altijd tevreden.

Ik bestel al jaren bij Aliexpress en altijd heb ik mijn bestelling ontvangen of mijn geld terug gekregen.

Je moet alleen goed weten hoe het werkt en waar je op moet letten. Vaak weten mensen dit niet en gaan dan achteraf klagen dat ze zijn opgelicht. Ik zou zeggen lees vooral eerst goed de adviezen van tevreden kopers.

Noel.

Noëlle
06-11-2015

Super!

Ik heb midden oktober 4 hoesjes een ketting en een trui besteld, eerst maakte ik me zorgen omdat ik een mail kreeg waarin stond dat als de verkoper hem binnen een bepaalde tijd niet verzond mijn bestelling geannuleerd werd. Maar uiteindelijk was alles verzonden en zou het binnen 10 tot 40 dagen binnenkomen, toen 8 dagen na mijn bestelling het eerste hoesje binnen was, was ik wel verbaasd vanwege de slechte recensies! En 2 dagen later waren ook al mijn andere bestellingen binnen. Alles was dus in ongeveer 10 dagen binnen, en niet binnen 10 tot 40 dagen! Ik ben er heel erg tevreden over, en ga zeker nog een keer hier iets bestellen!

Tania

3 paar schoenen betaald in september en nog niks

in september bestelde ik 3 paar schoenen met wieltjes het ging van de visa maar een ordernummer kreeg ik niet en nu nu ben ik 120 euro kwijt en heb ik geen schoenen. Koop hier nooit iets want hoe kan je ze nu bereiken? Via chat op hun site en dat is dan een computer die stuurt volgens mij dus niks.

Niek

Site verdwenen

Zondag heb ik wat besteld, netjes via Ideal betaald. Vanaf maandag is de site van de aanbieder uit de lucht, de advertentie verdwenen en via de chat offline.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee en wat moet ik doen?

Necmettin

Bang

ik heb bij aliexpres een hoverboard besteld maar bij de order zit zo'n klok aftetellen en er staat bij remider dat de order zal aflopen als de product biet wordt vezonden

dus hij blijf maar bij pay succes maar hij is niet bij shipment wat moet ik doen

Lincy
03-11-2015

Goede ervaring

Ik bestel regelmatig kleding/accesoires etc. op Aliexpress. Is altijd netjes aangekomen. Ik raad wel aan om altijd even bij de beoordeling van het product te kijken. Kledingmaten vallen vaak anders in China. Ook het contact met de verkoper verloopt altijd prima.

Felix Vermeulen
03-11-2015

Geweldig, maar lees je in!

In veel gevallen, zeker bij de klachten, is er niet goed gekeken naar alle services die AliExpress biedt en vooral niet hoe zij toegepast worden.

Bekijk bijvoorbeeld eens de AliExpress App!

(Kleine samenvatting onderaan)

Kijk voor een bestelling ALTIJD naar feedback ratings van zowel het product als de verkoper zelf en neem de feedback voor lief (denk NOOIT dit gebeurt mij niet)!

In de feedback, zeker voor kleding, zal staan dat je grotere maten moet nemen, gezien Aziatische maten kleiner zijn (items gaan daarom vaak tot 5XL).

Mijn vuistregel is om altijd twee maten (shirts) groter te bestellen (ik ben een L en ga altijd voor XXL), pakt 9/10 keer goed uit.

Neem voor de zekerheid contact op met de verkoper, dit kan via de AliExoress App heel simpel! (een soort geïntegreerd whatsapp als je bij een product kijkt)

Ik zelf bestel nooit items van bedragen boven vijftig euro, mocht er toch iets mis gaan.

Kijk bij sieraden en horloges naar wat mensen over de verpakkingsmethode zeggen. Voorkom hiermee dat je imitatie-Rolex op een goederen boot tegen alle wanden stuitert terwijl deze verpakt is in een plastic zakje ;)

In het geval van niet ontvangen goederen werkt het buyer protection systeem bij mij perfect. Het product wordt opnieuw verzonden of als het niet meer beschikbaar is een terugboeking. Deze terugboeking gaat weleens tijd overheen, omdat vanuit alle betrokken partijen eerst een onderzoek is naar de oorzaken en de echtheid van de claim. Het is natuurlijk voor veel mensen vrij makkelijk om te zeggen dat een product niet ontvangen is als er sprake is van een postbus-grootte pakket (geen handtekening van ontvangst bevestiging).

Voor retourneren en vergoedingen zijn er vele opties:

- Retour en full refund

- Retour en nieuw item

- Item houden en full refund

- Item houden en gedeelde refund

Nu is het fijnste natuurlijk houden en full refund. De verkoper zal hier niet altijd even vriendelijk op reageren, maar wel met een "deal" komen. Het is vaak afdingen naar een gulden middenweg en daarom heeft het voor mij vaak uitgepakt in een ongeveer 50% refund en het item houden. Te kleine Hilfiger polo voor mijn neefje zijn verjaardag en de helft van het betaalde bedrag om weer iets leuks mee te doen!

Kijk altijd uit met retourneren, want sommige verkopers zijn nogal "creatief" met Engels. Veel retouradressen zullen dus een hele mond vol zijn. Een voorbeeldje waar ik wel om kon lachen: "The second Jinglan Street ChanCheng District Foshan City Guangdong Province 1st-34."

Probeer vrede te hebben met die gedeeltelijke refund! Denk daarbij volgende keer beter. Je gehouden item kan altijd nog dienen als gift, op marktplaats, noem maar op.

Samenvatting:

Lees de buyer-protections, Shipping voorwaarden, feedback en overige policies.

AliExpress is een bemiddelaar tussen jou en een verkoper. Een soort internationale marktplaats en groothandel voor bedrijven naar particulieren of bedrijven. Kijk dus altijd van WIE je koopt VIA AliExpress!

Heb oog voor je win-loss ratio. Soms is goedkoop eerder duurkoop als je bestelling niet bevalt, maar als je meerdere goede producten hebt en maar één misser, tel dan uit je winst.

(En gebruik de app voor overzichtelijkheid en korting :))

Voor meer vragen of foto's van mijn ontvangen bestellingen mag je mij mailen:

Cruwleenl@gmail.com

Iwema
29-10-2015

Teleurstellend in kwaliteit en klachtafhandeling.

4 maanden geleden een kuip besteld voor een motorfiets. De prijs was lager dan bij de dealer, maar op de fotos zag het er goed uit. Bij aankomst in Nederland blijkt het geheel niet te passen. Overal afwijkende passingen, op plaatsen zelfs 6mm speling op het origineel. Na veel gezeur met de verkoper, heb ik besloten de kuip terug te sturen naar de afzender die op de doos stond. Na een week komt de verkoper met het idee om het terug te sturen. Verkoper geeft een adres op, wat niet op de doos stond. Dispute is geopend en ik kon fluiten naar mijn geld. De verkoper hield vol dat hij niets ontvangen had na een maand. Post.nl was weinig behulpzaam. Middels Track en trace was aantoonbaar dat het afgeleverd was, maar Post.nl kon niet vertellen waar. Dispute gaf de verkoper zijn geld. Ik adviseer u geen zaken te doen met Aliexpress. Bij onenigheid trekt u aan het kortste eind. Ik was de taal niet machtig dat is mijn fout. Na 4 maanden welles/nietes was ik de verkoper zat en heb ik een beslissing gemaakt die achteraf beter had gekund, omdat de verkoper een afwijkend adres op gaf lijkt het op fraude. U bent gewaarschuwd.

Nic
29-10-2015

Tot nu toe raad ik het niet aan

Ik wilde voor mijn dochter sneakers met verlichting in de zool bestellen. 28 augustus 1e bestelling geplaatst. Toen de kopersbescherming bijna voorbij was had ik nog steeds niet ontvangen en verkoper reageerde ook niet op mails. Ik heb toen een dispute geopend. Gelukkig heb ik binnen korte tijd en zonder veel moeite het geld van AE terug gekregen. Maar omdat ik tijdens de eerste bestelling het vermoeden kreeg dat er iets niet klopte had ik voor de zekerheid een tweede bestelling geplaatst. Natuurlijk bij een andere verkoper.En allebei de verkopers hadden goede beoordelingen. Ik kreeg netjes een china post tracking code en op een gegeven moment zou mijn pakje in Nederland zijn aangekomen. Tot twee keer toe heb ik van post.nl een 3S code gekregen. Hiermee zou ik het pakje in nederland kunnen volgen. Tot twee keer toe bleek na enige tijd dat de 3S code niet bij mijn adres hoorde. Ik heb bij verkoper geinformeerd of die de juiste code had gegeven en/of het adres op mijn pakje juist was. Maar geen reactie. Zie ik vanmorgen dat alle bestelingen van betreffende verkoper bevroren zijn. Dus dat gaat hem ook niet worden. Ik hoop echt dat ik nu weer mijn geld (snel) terug krijg. Maar tot nu toe is Aliexpress voor mij geen succes.

Hafsa
27-10-2015

Bang

ik ben nu erg bang om hier iets te bestellen ik wil graag die lichtgevende schoenen met klittenband in het zwart,maar weet iemand een andere site waar je ze kunt bestelen of gewoon een winkel waar ik ze kan kopen xx