Maaike
16-02-2018

Kiala weer regelen zoals t was!

Bij Kiala was altijd top geregeld. Ga weer zelf aan de slag want nu met UPS is t vreselijk! Wat een gedoe en drama

Lisa
13-02-2018

Wat een verschrikkelijke site

Ik ben een uur van m'n leven kwijt om een pakje te verzenden! Wat een omslachtige, verschrikkelijke site. Heel vaak gebruik gemaakt van Kiala en was daar super tevreden over, maar dit is echt verschrikkelijk! En aan de andere reacties te zien krijg ik over een tijdje ook nog een spook factuur.

Arjan
Arjan
08-02-2018

Verschrikkelijke website

Kiala niet vaak gebruikt, maar dat werkte goed genoeg. De UPS-website daarentegen is echt een drama. Na alles ingevuld te hebben, betaald via Paypal. Pas daarna allerlei vage meldingen over opties die niet bij het pakket horen, mailadressen die niet zouden kloppen, vage foutcodes. Niet na te gaan wat er dan niet klopt. Onlogische opties. Website uit het jaar 0. UPS moet zich hiervoor diep schamen.

Sara
Sara
06-02-2018

Verschrikkelijk omslachtig

Bah, Amerikaanse klantenservice (lees geen service). Superomslachtig terwijl het een fluitje van een cent was met kiala. Oh zoveel gegevens moeten invullen terwijl je toch altijd kiest voor het afleveren en ophalen via accespoint. Ohja en bijna het dubbele duurder! 3Dubbel zoveel straf voor de voormalige klanten van kiala.

Diana
03-02-2018

Wat een ramp

Kiala was 10 nee 1000x makkelijker dan de nieuwe ups, ups ook nog gauw even duurder geworden voor internationale zendingen, helaas voor hun verwijder ik de mogelijkheid tot verzenden met kiala/ups van mijn webwinkel. ga wel naar dpd!

Esme
01-02-2018

Ik maakte vaak gebruik van Kiala. Sinds de overgang naar UPS nu een paar pakketten verstuurd. Wat een drama. De site is niet functioneel, de lay-out is waardeloos en er wordt te veel informatie opgevraagd. Ik wil alleen een pakket versturen, zeg! Bij Kiala was het niet perfect, maar wel een stuk beter. Verzending duurt ook lang, reken op 4 á 5 dagen.

Het ergste is de factuurafhandeling. Ik heb al mijn pakketlabels direct online via creditcard betaald. Enkele weken later kreeg ik voor alle aankopen een papieren factuur á 4,09 euro thuisgestuurd. Niet alleen zonde van het papier, maar ook nog eens volkomen onterecht. Ik heb al betaald! Na contact met de klantenservice (wachttijd: 25 min.) werd mij kortaf door een zeer onvriendelijke dame verteld dat het een 'intern probleem' was en dat ik factuur kon vernietigen. Na deze mededeling hing ze op, een bevestigingsmail wou ze niet versturen. Nu 4 weken verder en twee nieuwe spookfacturen ontvangen. Opnieuw van 4,09 euro. U snapt, ik verstuur voortaan alleen nog met DHL en PostNL. Ik bel UPS nog één keer, met het verzoek mij als klant volledig uit hun systeem te halen. Onprofessionele organisatie!

Hub

LAAT PAKKET 4 DAGEN LIGGEN

Pakket laten verzenden uit brussel naar nederland. Het pakket werd op 27 januari rond 10.30 u afgegeven op ups/ kiala punt in brussel en dinsdag 30 januari in nederland bezorgd worden om de volgende dag 31 januari met het vliegtuig mee te gaan naar zending/missie. Echter ups heeft het pakket pas na 4 dagen dus op dinsdagmiddag 30 januari om 14.30 Opgehaald terwijl het uiterlijk op dat moment al in nederland afgegeven moest zijn ups is een onbetrouwbare partner in bezorgen In plaats van een snelle bezorging laat ups het pakket eerst 4 dagen liggen waardoor de bezorging te laat komt en ik extra kosten moet maken om het pakket per luchtpost na te zenden. Het betreft een machine voor de zending/missie Ups wat is uw oplossing per telefoon geen oplossing gekregen!

Bonnie
Deze klacht is opgelost

Niet te doen

Wat een onoverzichtelijk geheel. Ruim een uur bezig geweest om een pakketje te verzenden. Het is dat ik deze verzendkosten gekregen heb van degene waar het naartoe moet. Anders was ik er al helemaal mee gekapt. Dit is 1 keer en echt nooit weer. Wat een baggersite.

Never mind the customer

Na eerst op uiterst vakkundige wijze Kiala om zeep te hebben geholpen, heeft dit bedrijf nu zijn tanden gezet in de klantbehandeling. Wie na het verdwijnen van Kiala toch de euvele moed had een pakketje via moederbedrijf UPS te verzenden, wordt genadeloos afgestraft. Eerst ben je een uur bezig (ok, ik overdrijf een kwartiertje) om een zending klaar te maken en betaal je die online. Enkele weken later ontvang je desondanks een factuur, met het verzoek deze te betalen. Als het je uiteindelijk lukt om telefonisch contact met ze te krijgen, krijg je te horen, dat de factuur inderdaad een foutje was en dat je hem niet hoeft te betalen. Desondanks vraag ik me af, hoe lang het duurt voordat ik de eerste aanmaning zal ontvangen.

Albert
29-01-2018

In vergelijking met Kiala is UPS een ramp. Via hun site een acces point zoeken werkt niet goed. Via Google gaat het beter. Op een gegeven moment moet je een afleverlokatie kiezen. Afgezien van het feit dat het voor mij handigste Kialapunt niet meer mee doet, krijg ik wel een lijst met access point, maar kan ik niet selekteren. Ik zou iedereen aanraden om naar DPD te gaan. Laat die Amerikanen lekker in de stront zakken met hun ingwikkelde verhalen.

Albert Knop

Laura

WAARDELOOS!

Een paar jaar met volle tevredenheid gebruik gemaakt van Kiala. Zowel als verzender als ontvanger. Nooit problemen gehad. Echt zo ontzettend jammer dat dit nu verleden tijd is. :(

Sinds UPS de boel heeft overgenomen, is het een zooitje. Ten eerste kost het een dagtaak om uit te vogelen hoe je een zending aanmeldt/paketlabel aanmaakt. Vervolgens ben je nóg een extra dagtaak kwijt aan het invoeren van allemaal overbodige informatie. Zeer gebruiksonvriendelijk! Zo’n labyrint nodigt je niet uit tot het verzenden van pakketjes. Anderzijds zit ik als ontvanger nu al ruim twee weken te wachten op een pakketje, dat nog steeds niet is afgeleverd bij mijn UPC Accesspoint. Van de track & trace “abracadabra” word ik ook al niet veel wijzer. Op 15 januari is het pakketje verzonden, de verwachte aankomst datum was toen 18 januari. Op 19 januari zag ik dat het was gewijzigd in de 24ste, maar inmiddels is het 29 januari en heb ik nog steeds mijn pakket niet. Wanneer ik het dan wél kan verwachten weet ik niet. Sinds twee dagen krijg ik op de track & trace website van UPS de mededeling dat de informatie over de verwachte leverdatum “niet bekend” is. Op 20 januari heeft een “bestemmingsscan” plaatsgevonden ergens op een onbekende plek in Amsterdam en dat is het laatste wat ik weet over de voortgang van mijn zending “in transit”. Morgen maar even bellen met de klantenservice van UPS. Al denk ik - gezien de voorgaande reviews hier - dat ik daar niet te veel van moet verwachten. Wat een ongelooflijke slechte koerier is dit zeg!

Sjan
Sjan
27-01-2018

Twee maal factuur , en is al door mij betaald

Voor de tweede maal krijg ik een factuur van UPS om te betalen . De vorige keer zeiden ze , gewoon verscheuren . Hun fout . Opnieuw weer een brief gekregen om te betalen , met als dreiging binnen 14 dagen niet betalen dan wordt het bedrag met 50 euro verhoogd . gisteren gebeld , 2 , maal 10 min aan de tel gehangen maar geen kontakt . Maar een mail gestuurd . Hele slechte ervaring dus

Hellen
26-01-2018

Een factuur gekregen ?

Wat een waardeloos bedrijf! Zomaar een factuur gekregen voor een pakket wat al in November verzonden is! En betaald vooraf! Een dreigende brief ook nog.heb een klacht ingediend en ben hier niet van gediend ook heel raar de brief was verzonden naar mijn huisadres met alleen mijn voornaam als aanhef.lekker profi!

Bert
25-01-2018

Wat een drama

Veel pakketten verstuurd met Kiala. Super voor € 3,95 een pakje nar een Kiala-punt. Nu probeer ik het weer en ben na 1 uur invullen en zoeken nog nergens. Bestaat geloof ik niet meer.

Richard
25-01-2018

Totaal onoverzichtelijk

Ik zou gelijk 'Access Point' veranderen in 'No Entrance Point'. Wat een onduidelijke manier van communiceren via de site van UPS. Kiala had alles prima voor elkaar. Snel, duidelijk, goedkoop, perfect. UPS is in alles het tegengestelde. Langzaam, onduidelijk, duur en slecht voor elkaar. Jammer dat goed functionerende, relatief kleine bedrijven, worden opgeslokt door mastodonten die hun zaken slecht of helemaal niet voor elkaar hebben. UPS? Einde verhaal voor mij!

Eveline

Ik wil Kiala terug!

Wat een grote teleurstelling dat Kiala er niet meer is. Werd net doorgelinkt naar de site van UPS, en ben na een halfuur zoeken afgehaakt. Volstrekt onmogelijk om uit te vinden hoe je een pakket kunt versturen, wat het kost, waar je het moet afleveren of ophalen. Zo absurd onduidelijk, dat het BananaSplit lijkt. Of een opzettelijke actie met ondoorgrondelijk motief. Werkelijk schandalig hoe UPS de mooie service Kiala heeft vernaggeld.

Kaat
24-01-2018

Omslachtig niet gebruikers vriendelijk, noch tijdige levering

Aantal uur bezig geweest om mijn pakket verstuurd te krijgen. Met Kiala was het zo klaar. 18 januari zou het geleverd worden, dat is pas 20 januari geworden. 1 week onderweg. Erg fijn voor mijn klanten. Niet dus.

Olga
24-01-2018

UPS waar blijf je met excuses en verbeteringen?

Net als hele velen met mij. Kiala was top! ups is een ramp, echt een drama. Wat anderen geschreven hebben over een superonduidelijke website (hoe verzend ik een godsnaam een pakket, zoals ik eerst super gemakkelijk en goedkoop via kaila deed?) is allemaal, helemaal waar. Het is gewoon niet te doen. Mensen haken af. Geen alternatief voorhanden, dus mensen stappen toch maar massaal terug naar postnl. Die zijn er blij mee. Is er toch nog iemand blij. Ups moet zich diep, diep schamen dat ze kiala, een zo'n klantvriendelijke, goedkope, dankbare verzendwijze van vooral particulieren, om zeep hebben geholpen! kiala, kun je ups niet aanklagen of zo? radar/kassa, kunnen jullie niet helpen? zovelen de dupe, wie kan hier iets aan doen?

Wim
Wim
24-01-2018

Onnodig veel vragen en uiteindelijk na een paar minuten is pas de prijs duidelijk. Als verkoper moet je wel eerst het pakket hebben ingepakt, oftewel vooraf een verzendprijs communiceren in de "dealmaking" met je klant is niet mogelijk.

Per
23-01-2018

Onbegrijpelijke prijsstelling, make ups greedY again

Kiala was duidelijk, betrouwbaar voor particulier voor de MKB, v.d. klant, overzichtelijk. UPS complex, onduidelijk, DUUR (nl mijn WERK tijd om dingen uit te zoeken per leverancier). Niet meer doen. Afhaker voor Nederland. Jammer van de MKB die zich als ophaalpunt opgeven. Post NL plaatst pakketten v.d. deur, bij onbetrouwbare/werkloze/ buren, dat is geen alternatief! Nog erger propt dingen niet die niet gevouwen mogen, door de bus. make u p s greedy again. stupid 1970's corss selling website approach. Zero points in the euro-posting-song festival.