PeriodeLaatste 12 maanden202020192018

John
25-08-2016

Dit bedrijf moet heel snel van de markt afgehaald worden

Al bij al een bedrijf wat niet in deze sector thuis hoort:

1. Waardeloze website 2. Waardeloze service

Toelichting op 1:

Je kunt als particulier blijven klikken voor contact je komt iedere keer op de zelfde pagina terrecht, nergens waar een telefoonummer staat, nergens waar een email adres staat. De code voor de verzending te volgen werkt niet. Als Kiala niet voor particulieren is dan moeten ze die dienst ook niet uitvoeren.

Toelichting op 2:

Maak je als particulier een fout dan ben je je geld kwijt. Heb je uiteindelijk telefoonnummers gevonden dan blijken deze te zijn afgesloten.

Oplichters? Verkeerde bedrijfsvoering?

Nooit meer iets versturen via Kiala is de beste oplossing

Christina
23-08-2016

Nooit meer Kiala/UPS voor mij!

Nooit meer Kiala/UPS voor mij!

Vroeger was Kiala echt goedkoper (4 euro) en ging verzenden en ontvangen best vlotjes in een Kialapunt. De klantenservice bereiken en het lang wachten op antwoord was natuurlijk niet zo leuk. Ook duurde het meestal toch zeker een week vooraleer het pakje toekwam.

Nadien kostte het 4,50 euro om te verzenden en bpost reageerde hierop door opeens online labels te kunnen aanmaken voor 4 euro (levering in een postpunt) of 5 euro voor thuislevering. Enkele jaren heb ik dan ook de 2 door elkaar gebruikt.

Maar nu Kiala UPS geworden is: een ramp! De UPS website is totaal onoverzichtelijk. Pakje versturen kost nu 4,54 euro, nergens op de site vind ik de procedure bij verlies of schade van een pakje. Contact opnemen met de klantendienst is moeilijk.

Ik stuur dan ook een mail naar UPS en na 4 dagen antwoorden ze het volgende:

Ik: ik heb zonet een pakje willen terugsturen van Vente-exclusive. Ik stond ervan versteld dat mij mijn identiteitskaart werd gevraagd, wat ik uiteraard geweigerd heb. Ook moest ik vaststellen dat ik in het Kialapunt opeens geen terugzendbewijs meer meekreeg.

1. Is dit nieuwe beleid van de identiteitskaart vragen door jullie opgelegd of is het het Kialapunt zelf dat persoonlijke gegevens van de klanten wil bemachtigen?

2. Hoe kan ik nu bewijzen dat ik iets heb teruggezonden als ik hier geen bewijs van mee krijg? Wat bij verlies van het pakket? Wat bij schade? Dit kan toch niet zomaar. Ik kan het pakket dan ook niet meer tracken...

UPS: Bedankt voor uw email.

Helaas kan ik u zonder een UPS trackingnummer niet verder helpen.

Neemt u alstublieft contact op met Vente Exclusive en vraag aan hen u te voorzien van een UPS trackingnummer of een referentienummer dat de verzender heeft toegewezen aan deze zending aangezien zij het UPS verzendlabel hebben aangemaakt. Op dit verzendlabel bevindt zich het UPS trackingnummer. UPS trackingnummers bestaan uit ofwel 11 of 18 karakters en de trackingnummers die uit 18 karakters bestaan, beginnen met '1Z'. Dit unieke nummer laat ons toe om u van specifieke verzendinformatie te voorzien.

Mijn excuses dat ik u op dit moment niet kan verder helpen. Zodra u het trackingnummer verkregen heeft, kunt u onderstaande link gebruiken om de meest recente traceerinformatie te verkrijgen: http://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_BE&WT.svl=PriNav

Theo H.

Ik: het is een hypothetische vraag, om te weten hoe jullie systeem werkt. Een effectief tracknummer is in dit geval niet nodig. Ik wens jullie procedure te kennen. Gelieve mijn vraag dus alsnog te beantwoorden.

UPS: Bedankt voor uw email.

Graag refereer ik naar het antwoord van 20 augustus. Helaas kan ik u zonder een UPS trackingnummer niet verder helpen.

Theo H.

Ik: dus u beweert dat de UPS procedure omtrent beschadigde of verloren pakjes niet aan klanten medegedeeld mag worden? Vindt u niet dat de klant recht op deze informatie heeft?

UPS: Bedankt voor uw email.

Graag refereer ik opnieuw naar het antwoord van 20 augustus. Procedures omtrent beschadige pakketten worden vermeld op het moment dat er een schade rapport aangevraagd dient te worden.

Echter voor het aanmelden van een schaderapport is er een UPS trackingnummer nodig. Zonder een UPS tracking kan ik u helaas niet van dienst zijn.

Theo H.

DUS: UPS wil niet transparant zijn.

CONCLUSIE: nooit meer met Kiala/UPS verzenden. Ik riskeer dit niet. Er zijn genoeg postpunten in de buurt tegenwoordig én bpost is zelfs goedkoper voor levering in een postpunt.

Nicole
23-08-2016

Pakketje foetsie en blijkbaar personeel van Kiala ook.

Mijn Klacht:

De 20ste is mijn pakket afgegeven bij een kiala punt.

Volgens track & trace lift hij daar nog steeds en vandaag is het de 23ste.

Ik heb ze gisterochtend een mail gestuurd

Tot nu toe geen antwoord.

Ik heb gebeld naar de locatie waar de verkoopster het af heeft gegeven.

Daar ligt het niet.

Ik heb gebeld naar het ophaalpunt bij mij in de buurt en daar is hij nooit aangekomen.

Ik probeerde naar Kiala te bellen (0,90eurocent per minuut en bij de start begin je al met 4,5eurocent) Stelletje oplichters!

Je moet luid en duidelijk van alles inspreken en dan krijg je te horen via een bandje dat ze het niet kunnen horen en of je het nogmaals in wil spreken.Ik spreek toch echt duidelijk Nederlands.

Heb maar opgehangen want dat werkt niet.

Wat een K .U. T. bedrijf. Je krijgt gewoon niemand te spreken en geen reactie op de mail.

Gewenste Oplossing:

Dat mijn pakketje zo snel mogelijk aankomt bij het ophaalpunt bij mij in de buurt en ik heel snel volledig afstand doe van Kiala.Dan maar wat meer betalen.

Joseph
23-08-2016

Afhalen wanneer het u past niet waar.

dacht dat kiala als prive organisatie toch wat langere afhaaltermijnen hanteerde. niet slechts 14 dagen zoals bij de post.

22-08-2016

Er bestaat geen klantenservice

Mijn pakje is al 18 dagen onderweg.

Drie keer een mail verzonden je hoort niets.

Tig keren gebeld en het telefoonnummer is momenteel niet bereikbaar.

UPS gemaild die Kiala heeft overgenomen, en natuurlijk geen reactie.

Dat een pakje kan kwijtraken dat begrijp ik nog maar dat je vervolgens nergens terecht kunt!

Lijkt wel een beetje op oplichters praktijken en Ik zit er over te denken om aangifte te doen.

Ik heb betaald en er is niets geleverd en krijg ook geen reactie.

Ron
22-08-2016

Pakket staat nog steeds op het sorteercentrum

duurt veel te lang

John
21-08-2016

Geen snelle bezorging.

Slechte ervaring met levering. Pakket niet te volgen en vaak later dan verwacht.

Info
20-08-2016

Kunt je niet inschrijven, bevestigingsmail ontbreekt

2 keer geprobeerd, me in te schrijven voor het verzenden van diverse pakketten. Er komt geen bevestigingsmail binnen.

willen ze geen klanten?

Eva
20-08-2016

Pakket meer als 2 weken op sorteercentrum en kiala reageert niet!

Had voor andere al meerdere malen verstuurt via kiala als ik wat op mp had verkocht. Dat ging altijd goed.. Maar niet toen ik vroeg of t via kiala verzonden kon worden..

Mijn pakket ligt vanaf 4 aug op t sorteercentrum..2weken dus! geen beweging meer in. Meerdere malen al gemaild naar kiala, je kan ze op geen andere manier "bereiken" door een contact formulier te verzenden op hun site. Waarvan je trouwens ook geen bevestiging krijgt..

Ze reageren gewoon niet op je mails...kokend wordt ik daarvan! Ook irritant dat je ze niet kan bellen. En daar kom je pas achter als je op zoekt gaat naar een tel.nummer..(als t goed gaat zoek je die niet)ik ups gebeld want hun nemen die over miss wisten die een nummer of raad.. Maar zelfs hun zeggen dat ze hun niet kunnen bereiken en de man aan de lijn zei dat hij deze klachten vaker hoort..

Mijn raadt aan iedereen: gewoon via postnl! Dan maar iets duurder maar wel gewoon je pakket binnen! En waar je normaal contact mee kan krijgen..kiala nog geen ster waardig!

19-08-2016

Onbereikbaar voor vragen

Na 2 jaar een keer een pakket niet aangekomen. Nu lijkt de Kiala diensten niet over een adequaat contactsysteem te hebben, waar ik als particulier mijn vragen kan stellen.

Mijn advies aan Kiala doe het goed of doe het niet, dit levert enkel ergenissen op.

Mat
18-08-2016

Erg lang wachten, doos beschadigd, maar wel makkelijk en goedkoop!

Ik heb al meerdere leren via kiala pakjes laten bezorgen naar mijn adres. Dit omdat het een stukk goedkoper is, en ik er dan niet thuis voor goed te blijven om op de post te wachten.

Ik heb regelatig langer dan 7 dagen op mijn post moeten wachten.Een keer 3 weken tot het maximum van 6 weken. En toen kreeg ik een mail dat de post was kwijtgeraakt. Een week later alsnog teruggevonden.

Probeer kiala dus vooral als je geen haast hebt om iets te ontvangen! En heb er geen hoge verwachtingen van. Ze zijn niet voorzichtig en soms word het weleens her- verpakt.

Uiteindelijk is het mij nog nooit gebeurt dat ik niets had ontvangen.Al kan het 6 weken duren...

Caro

Duurt eindeloos

Volgens de site van Kiala zou het pakje binnen 24 u ,nadat het op het sorteercentrum was gearriveerd, worden geleverd op het Kialapunt. Grove leugen. Al 3 dagen staat op hun site dat het pakket op transport is. Vanwege de lage kosten van het bestelde had ik voor Kiala gekozen. Maar dat was dus eens maar nooit meer. En wanneer ik het pakje kan ophalen? Geen idee.

Mich
18-08-2016

Kiala nooit doen trap er niet in

wat een . . . bedrijf als je echt heel lang wil wachten of niks wil ontvangen kies dan deze verzendmethode.

is zelfs niet 1 ster waardig

Fraukje

Prima bezorging

Vorige week donderdag iets bij een webwinkel in België besteld en ongeveer een week later ontvangen op woensdag op het juiste Kialapunt. Maak regelmatig gebruik van deze dienst, omdat het bezorgen bij de flat vaak niet naar wens gaat (pakket wordt neergezet op een plek waar iedereen bij kan of pakketten worden afgeleverd bij een andere verdieping zonder te kijken of de bewoner daadwerkelijk aanwezig is). Daarnaast kun je zelf bepalen wanneer je het ophaalt en hoef je niet op je pakketje thuis te wachten. Ik heb nog nooit problemen gehad met Kiala.

Freek
15-08-2016

Wachten en wachten

Wat heb je aan track n trace als zij het niet invoeren?

Julia
14-08-2016

Kiala raakt pakket kwijt en vergoed de schade niet

Na een maand de melding "in transport" op een te ontvangen zending te hebben gewacht, volgde na meermalen contactpogingen via de site waar geen antwoord op kwam een melding dat Kiala het pakket was kwijtgeraakt. De schade wordt niet vergoed: in hun algemeen voorwaarden blijkt te staan dat ze 3,40 per kilo vergoeden. Mijn pakket was ongeveer 100 euro waard, maar woog een halve kilo. De betaalde verzendkosten (3,50) houden ze.. Een grove schande dus.

Wilma
Wilma
12-08-2016

Alle verzonden pakketten aangekomen!

Ondanks dat ik al de negatieve reacties hier heb gelezen, heb ik afgelopen week een aantal pakketten met Kiala verzonden binnen Nederland en naar België.

Alle pakketten zijn aangekomen in de kialapunten waar ze naartoe verzonden waren.

Ik vind het jammer dat alleen de negatieve ervaringen op deze site komen.

Maak al heel lang gebruik van Kiala en zal dat blijven doen!

Herman
12-08-2016

Paard en wagen

retourpakket voor Bol 8 dagen na inlevering nog steeds op het sorteercentrum van Kiala

Lydia
Lydia
11-08-2016

Pakket nog niet ontvangen

Ben nog steeds in afwachting of mijn pakket wordt afgeleverd op het kialapunt. De verkoper heeft op 3 augustus het pakket ingeleverd bij een kialapunt en op vrijdag 5 augustus is het aangekomen op het sorteercentrum en daarna gebeurd er niks...Het is nu donderdag 11 augustus pfff. Ik heb mailtjes gestuurd met de vraag waar mijn pakket blijft maar tot op heden geen reactie.

Maria
11-08-2016

Informatie Kiala klopt niet

Twee pakketjes besteld bij twee verschillende leveranciers en laten bezorgen bij twee verschillende afhaalpunten. In beide gevallen lagen de de pakketjes binnen een paar uur op het sorteercentrum. Volgens track & trace veranderde er vervolgens niets meer. Ook geen email ontvangen over bezorging. Na twee dagen toch maar eens bij een van de afhaalpunten geïnformeerd en ja hoor het pakket lag er al een dag. Dus naar het tweede afhaalpunt: ook succes, pakje lag er. Dus voor iedereen die dit overkomt: vraag gewoon eens na bij het afhaalpunt.