HJ
24-04-2016

Hoezo snel (zie website Kiala)?!

Wacht nu al 3 dagen op pakketje dat vanuit Den Bosch verstuurd is. Mijn woonplaats ligt +/- 25 km verderop.

Alleen bericht dat pakketje van ene naar andere sorteer-centrum vervoerd is. Bar slecht!

Thomas
23-04-2016

Geweldig alternatief!

Al meer dan dertig pakketten naar binnen- en buitenland verzonden en nog nooit ging er ook maar iets mis. Veilig, barcode en goedkoper dan de andere aanbieders. Niets dan lof !

Mr. J
21-04-2016

Onbetrouwbaar

Voor de verzender: Verzendingen aanvragen is een hoop gedoe en er is een kans dat je wel betaald maar vervolgens geen print ontvangt om op je pakket te plakken

Voor de ontvanger: Verzendingen zijn traag, de track and trace werkt niet altijd, en er werd in mijn geval gegooid met pakketjes achter de balie.

Ik zou dit absoluut niet aanraden als verzendservice, het mag dan wel goedkoop zijn, maar de prijs-kwaliteitverhouding is een stuk minder dan bij PostNL

Thijs
20-04-2016

Geld kwijt, geen reactie op klacht. Nooit meer!

Ik heb drie pakjes aangemeld via Kiala ivm verkopen via Marktplaats. Geen bar code ontvangen en tot twee maal toe bericht achter gelaten via de website. BInnen 4 dagen geen enkele reactie, ondanks dat ik aangaf graag mijn verplichtingen aan mijn afnemers te willen voldoen. Want zij hadden al betaald.

Helemaal niets gehoord van Kiala! Ik ga nu morgen nogmaals kosten maken via post.nl en heb derhalve dubbel verlies. Bah! Het idee is leuk maar de uitvoering dramatisch. Dit doe ik dus nooit meer!

Kiala is SUPER TRAAG

Wacht nu al zes dagen op een pakje. Hoe moeilijk kan het zijn? Bij PostNL is het iets duurder, maar altijd snel en aan de deur gebracht. Bij Kiala moet je het nog zelf ophalen ook.

Jochem

Traag en onbereikbaar

Extreem trage verzending en slecht bereikbare op/afhaalpunten. PostNL is de 3 euro meer meer dan waard.

Tim
19-04-2016

Erg lange verzend tijd

Het duurt erg lang voordat het pakket afgeleverd wordt bij het kiala punt, wacht nu 6 dagen......

Max
19-04-2016

Prima service (goedkoper dus logischerwijs trager)

Jammer dat de mensen hier allemaal zo zeuren terwijl het dikwijls niet aan Kiala ligt... Als je een label twee keer aanmaakt (en dus twee keer betaalt) omdat je blijkbaar niet weet hoe de printer werkt of het label niet downloadt, dan ligt dit echt niet aan Kiala.

Als er pakketjes zoekraken, is dat heel vervelend en snap ik een negatieve recensie, maar als het gewoonweg langer duurt dan gehoopt, dan misschien in het vervolg een andere (duurdere) verzendoptie kiezen? Kiala kost maar € 3,95 binnen Nederland, ongeveer de helft van PostNL die wel de volgende dag (of de dag daarna) bezorgt.

Voor mij werkt Kiala prima; al een stuk of 20 pakketjes via Kiala bezorgd gekregen en net zoveel verstuurd en nooit klachten ontvangen, zowel naar NL als naar België. Een enkele keer komt een pakketje onverwacht laat op de dag pas binnen of is deze reeds 'Op het laatste pakketpunt aangekomen' en duurt het een paar dagen langer dan gehoopt. Ach, het zij zo, we staan niet in brand toch?

Mijn advies: Voor snelle verzending, betaal daar ook naar en kies PostNL. Heb je geen haast, dan werkt Kiala prima!

Herman
17-04-2016

Heel tevrede

Vriendelijke bezorg punten je kan het op halen wanneer het jou schikt altijd netjes binnen een week verstuurd en ontvangen gemiddeld 3 dagen . Bij de tnt al een paar keer gehad dat iets met deuken aan kwam ook bij tnt dat het pakket open was gemaakt.

ik ben vol lof over kiala alle waar voor je geld.

Frits
13-04-2016

Nog nooit echte problemen gehad met Kiala

Ik zou Kiala eigenlijk een 8/10 willen geven maar omdat hier zoveel negatieve beoordelingen staan geef ik 10/10. Het is helemaal niet zo slecht als mensen hier laten uitschijnen.

Ik hou een Excel lijst bij met alle voorwerpen die ik tweedehands (of nieuw) koop en de verzendoptie staat er ook telkens bij. Tot nu toe heb ik al 81 pakketjes ontvangen met Kiala en ze zijn allemaal in goede staat aangekomen.

Ja, het gaat minder snel dan met andere bekende verzenddiensten maar dat is omdat er ook veel 'andere mensen' bij betrokken zijn. Als je een item tweedehands koopt, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om het pakketje zo snel mogelijk (en met de correcte gegevens) aan te melden en binnen te brengen in zijn Kialapunt. Daarna is het de verantwoordelijkheid van het kialapunt van de verzender om daar alles zo spoedig mogelijk te versturen. Enzoverder...

De enige keer dat er iets "fout" was gegaan, was toen ik bericht had gekregen dat er een pakje op mijn Kialapunt lag maar daar wisten ze van niets. Totdat na enkele dagen bleek dat de werknemers op het afhaalpunt gewoon mijn naam met de afzender hadden verward. Dit was dus niet de schuld van "Kiala".

Natuurlijk gaan er soms dingen fout en kan de service altijd beter maar Kiala is meer dan 2.7/10 waard. Uiteraard, als je je pakketje de volgende dag na aankoop al wilt hebben, maak je best gebruik van een andere verzenddienst.

Wim
13-04-2016

Traceren wordt door KIALA niet bijgewerkt

Omdat KIALA goedkoop is gebruik ik deze.

Maar alle "waar is naar haar geld"

Ik heb nu bij meerdere zendingen gezien dat wel het labelen door de verzender en afgifte Kiala punt wordt gemeld en gevolgd kan worden, maar dan is het over!

Dan staat er "zending is onderweg", dus bezorger werkt het systeem niet bij. Plots dan na enkele dagen, ontvang je het E-mail bericht dat de zending opgehaald kan worden. Dat is bij DHL iets beter en bij TNT wel goed geregeld.

Nienke
12-04-2016

Zeer ontevreden

Het bedrag is wel van mijn rekening afgeschreven maar het pakketzegel krijg ik niet uitgeprint.

Patricia
10-04-2016

Afzetters!

Ik heb 2x het bedrag van 3.95betaald omdat ja mensen wachten op het pakketje maar ik heb niet mijn etiket in mijn mail gekregen zodat ik het kan printen en het pakketje kan versturen ik vind SUPER SLECHT.. IK RAAD KIALA AF!

Erna
10-04-2016

Wisselend tevreden en ontevreden

tot afgelopen woensdag was ik laaiend enthousiast over kiala. Alles ging goed.

Toen opeens bestelde ik een pakketverzending en met de betaling ging het niet goed .Eerst creditcard gebruikt. Daar kwam ik niet verder mee. Hetzelfde 2 keer paypall. Nog eens geprobeerd met i-deal.Ik kreeg steeds geen melding dat ik betaald had, en ook geen verzendlabel.Bleek achteraf dat ik wel degelijk 4 pakketten had besteld om te versturen.

Maar ondertussen had ik het al via post.nl verstuurd.

Na telefonisch contact heeft men mij wel de paypall betalingen teruggedraaid. Hij zei dat je bij pakketten een label kon uitdraaien. Maar.............het inloggen lukte niet omdat mijn mailadres niet herkend werd. En nog steeds niet.Ik hoop dat het de volgende keer wel lukt.

Ellen
09-04-2016

Op zaterdags niet af te halen

bestel je iets op vrijdagochtend...vertellen ze er niet bij dat het kialapunt van de jumbo op zaterdags geen pakketten ontvangt...kun je dus wachten tot maandag ipv .." vandaag besteld, morgen in huis" niet handig als je op die zondag een cadeautje nodig hebt!

JP
09-04-2016

Kiala en foetsie is pakket

Ik vind kiala een waardeloos bedrijf. Je krijgt geen ontvangstbewijs als je een pakket inlevert. Vragen kunnen alleen via je kialapunt maar die vindt je alleen in het verzendscherm, niet in het vragenstellenscherm. Alle vragen leiden gewoon naar standaard invulscherm zonder uitleg. Klachten kunnen je je niet insturen. Je kunt alleen inloggen als je een pakketje verzendt. Echt waardeloze site. Geen bedrijf wat oog heeft voor klanten.

Boeh
08-04-2016

Eenmaal aangemaakte labels

kun je niet meer annuleren.

contact opnemen gaat niet als particulier.

boeh!

Maaike
07-04-2016

Goedkoop en makkelijk

Ook ik schrik van de slechte reviews. Ik stuur vrijwel wekelijks pakketjes via Kiala en haal ook pakketjes op. Dus zowel verzenden als ontvangen, en nog nooit problemen gehad. Iets langer onderweg als postnl, maar veel goedkoper en dezelfde service. Ook makkelijk thuis voor te bereiden en te volgen. Vind het zeker een aanrader.

Astrid
05-04-2016

Inschrijven

Ik probeer me in te schrijven bij Kiala. gewoon om te ontvangen. Maar eenmaal ingeschreven, blijkt dat ik niet kan inloggen, want mijn email adres is onbekend, terwijl ik een bericht van ze heb gehad, dat ik ben ingeschreven. Wat een flut bedrijf zeg!

Lizette
04-04-2016

Prijs waard

Ik schrik van alle slechte reviews, heb zelf alleen goede ervaringen in zowel afhalen als versturen. Vind het een prima alternatief voor de dure postnl.

het is alleen iets langer onderweg.