Liset
09-05-2016

het pakket is al 10 dagen in het sorteercentrum....

geen contact mogelijk.

Frank
09-05-2016

Belachelijk langzame levering

Zit al een week te wachten op een pakketje van 100km verderop.... Heb vaker iets in China besteld en dat is sneller geleverd dan met deze prutsers

Dit staat in de voorwaarden van Kiala :

5.1 De pakketten worden binnen een passend termijn bezorgd, rekening houdend met de operationele infrastructuur van Kiala. Kiala gaat geen enkele resultaatsverbintenis aan met betrekking tot de levertermijn van het pakket.

Dus dat kan nog wel even duren ;)

Rahela
07-05-2016

Super slecht

Ik wacht al 10 dagen op mijn pakketje. Bellen lukt niet. Mailen doen ze niet terug. NOOIT meer via kiala. Jammer dat ik geen 0 kon geven

Erwin
Erwin
07-05-2016

10 dagen van uit belgie ?

mijn pakket is al 10 dagen onderweg vanuit Belgie.

totaal geen info hoe of wat.

ik adviseer toekomstige klanten gewoon via post.nl te gebruiken kost 5 euro extra maar dan is je pakketje de volgende dag op bestemming in belgie plus dan track en trace goed zichtbaar is voor de ontvanger.

Kiala eens maar dan ook echt nooit meer!

Jolanda
Jolanda
06-05-2016

Nooit meer

Nu voor de tweede keer een pakketje laten bezorgen via Kiala. Waardeloos. Lang wachten; nog steeds geen pakket. Hoe moeilijk kan het zijn?

Volgende keer gewoon weer Post.Nl.

Natalie
04-05-2016

Geen contact

Er gaat is mis met de betaling, het is wel afgeschreven maar in het systeem staat dat ik nog moet betalen, kon geen bon printen en moest zogenaamd de betaling deblokkeren, heb nu tig mailtjes gestuurd naar de klantenservice, maar daar wordt niet op gereageerd.

K. Kiala, een keer maar nooit meer! Heb het afhaalpunt gebeld en die kunnen hier niks mee, moet naar een betaald servicenummer gaan bellen, tja daar gaat je voordeel, Op de website staat dat ze zsm contact zullen opnemen (met taakfouten), oh ja, dat is snel, beter naar DHL!

Angelique099
04-05-2016

Geduld is een schone zaak

Het duurt even voor je je pakketje kan afhalen(3 dagen) en inderdaad de trace is niet up to date. Maar mn pakketje was heel en alles is goed aangekomen. En van 3 dagen wachten op pakketpost is nog nooit iemand dood gegaan haha

Johan
Johan
02-05-2016

Ze stelen pakketjes

Ze stelen pakketjes van klanten. Recell wacht al een jaar op mijn pakketje die verstuurd is via koala. Kislam zegt dat hij verstuurd is. Ik ga nu na een jaar mijn pakketje terug vragen kijken hoe ze gaan reageren. Krijg ik hem niet terug ga ik aangifte doen. Wat een kloten bedrijf niet vriendelijk zijn ze daar.

JH
02-05-2016

Onzorgvuldig transport

Mijn Klacht

Meerdere keren had ik de ervaring dat het er op leek dat er zeer hardhandig en onzorgvuldig met pakketten werd omgegaan. In ieder geval door personeel bij een Kiala afhaalpunt.

In de voorwaarden van Kiala word vermeld "dat deze verpakking afgestemd is op het soort pakket en op de vereisten van het transport in normale omstandigheden ....

en eventuele val van een hoogte van 80 cm ....."

Het lijkt er op dat een val van meer dan 40 cm vaak gebeurd.

Zo wie zo word duidelijke "deze kant boven" markering op een pakket niet in acht genomen. Je zou verwachten dat een medewerker bij een Kiala afhaalpunt dat wel zou kunnen. Bij het Kiala punt in Kapelle heb ik het meerdere keren meegemaakt dat een grotere pakket, met duidelijke markering "deze kant boven" ondersteboven of op een zijkant werd aangeboden. Meerdere keren heb ik de ervaring dat vergelijkbare pakketten door PostNL wel correct werden gehanteerd.

In geval Kiala niet in staat is zorgvuldig met pakketten om te gaan kun je liever een paar Euro extra uitgeven aan een ander bedrijf.

Gewenste Oplossing

Zorgvuldig omgegaan met pakketten.

Anders een duidelijke vermelding of beschrijving op de Kiala website dat rechtstandig transport niet mogelijk is en ook dat breekbare artikelen niet via Kiala kan worden verzonden.

Reinhilde
01-05-2016

Pakket nog steeds niet aangekomen

Daphne Clara stuurde een pakket op naar de groenenborgerlaan 51 2610 Wilrijk via kiala punt mijne verloofde heeft al enkele keren gemaild om te vragen waar ons pakket blijft kiala punt stuurde terug om te vragen om de inhoud door te geven mijne verloofde deed dat dan maar niets noppes nieda geen Mail terug gekregen mijne verloofde stuurde voor de 2de keer waar het pakketje bleef weer voor de zoveelste keer geen antwoord en de derde keer stuurde ik een boze Mail naar kiala punt dat is nu al van 7 april dat we aan het wachte zijn op ons pakket met gordijnen mijne verloofde heeft er dan Brut uitgerekend 45 euro voor betaald schandalig is dat nooit hebben wij problemen gehad met kiala punt in België wand komen uit België hè nu ineens moet er een vertraging zijn met hun excessens welgemeent volgens kiala punt ik geloof hun niet ik vind dat belachelijk als het nu 7 mei is zijn wij al een maand aan het wachte kiala punt bestaat voor ons niet meer er word niets meer gedaan via kiala punt ik Ben zeer kwaad en ontevreden

PBvG
30-04-2016

Niet zo snel, maar goedkoop

Ik kan mij echt niet vinden in de onderstaande klachten. Gelukkig heb ik nog niet meegemaakt dat een pakketje zoek is geraakt, maar voor de rest werkt Kiala prima.

Formuliertje invullen, afrekenen en daarna even wachten tot de betaling is bevestigd. Ja, dit kan wel een paar minuten duren, maar geduld is een schone zaak. Daarna kan je de verzendbon afdrukken en/of downloaden.

Ik denk dat Kiala wel iets moet doen aan de manier waarop de website en het aanmelden functioneerd, want als ik sommige reviews lees, dan is er een gebrek aan basiskennis van computers en internet onder hen. Het is dan ook zo makkelijk om dat op het internet te blaffen als je eigen printer het niet doet. Toch?

Nog wat tips:

1. Doe het onderste deel van de verzendbon in de enveloppe of pakket.

2. Schrijf op het pakket of enveloppe je postcode en huisnummer als afzender

3. Schrijf op het pakket of enveloppe de barcode en het track and trace nummer.

Punt 2 en 3 doe ik ook bij postnl en andere aanbieders

4. Wees geduldig bij het afrekenen. Verlaat niet die pagina en druk ook niet op vernieuwen

5. Als je de PDF niet kunt afdrukken, kijk dan eerst even naar je eigen systeem en of je wel een PDF leesprogramma hebt. Simpel te checken door "get adobe reader" in je favoriete zoekmachine in te typen.

6. Je bent geen bedrijf, dus ga en laat je niet opjagen. Als jij je werk goed hebt gedaan met verzenden, dan is het pakket jouw probleem niet meer, maar die van de koper en Kiala.

7. Je kunt nog de koper aanbieden de zending te verzekeren, dan wordt de koper vergoed als het pakket verloren gaat.

En anders ga je naar een andere aanbieder. Maar ik kan je nu al zeggen dat die ook geen makkelijke jongens zijn als het een keertje mis gaat.

Succes met de ver- en aankopen! :)

Dominique

Pakket kwijt

Via mail te horen gekregen dat pakket afgeleverd is op het afhaal punt, nooit aangekomen. Kiala gemaild, trage reactie, ze starten een zoekactie.. 4 week later, nog niks en ook geen reactie meer op mijn mail. WAARDELOOS!

Gabriele

Registratie heel langzaam

This morning I had to send two boxes to buyers, and given that it was my first time on Kiala, I had to create an account. Seems easy, right? After all it's 2016 and creating an account on a web site should be a matter of seconds. Yet, I created the account 1.5 hours ago and I'm still waiting for their confirmation e-mail. Without that confirmation I can't continue on their website. I'm walking out the door right now and going to a PostNL shop.

CC
29-04-2016

Onduidelijk, weinig info, geen verwachting levering

Bol.com verwijst me naar Kiala, Kiala verwijst mij naar Bol.com en die stuurt mij weer terug. Met, geen info behalve dat het aangekomen is bij Kiala. Komt het eigenlijk wel aan bij AH? En hoe laat? Ik verwacht dat het juist eerder op te halen is dan wachten bij PostNL. PostNL geeft wel een tijd zone aan, het is wel 3 uur, maar is meer dan ergens in de dag bij AH. AH is open van 8:00 tot 21:00! Kortom nooit meer via Kiala. Ohja, het design van Kiala website vind ik om uit te lachen.

M-L
25-04-2016

SLECHTE SERVICE KIALA

versturen met Kiala kan goed gaan......maar gaat het fout dan zijn ze ook zeer moeilijk te bereiken. Telefoon wordt niet opgenomen en op mails wordt op een gegeven moment niet meer gereageerd !

Astrid
25-04-2016

Fantastisch

Stuur al jaren met kiala pakketten de hele wereld over en ontvang ook pakketten van over de hele wereld, emails naar de klantenservice worden binnen een dag beantwoord, aanmaken van labels het gaat allemaal prima, heb niets anders dan lof hier voor, je kan je pakket ophalen wanneer jou het uitkomt en hoeft niet de hele dag thuis te zitten zoals bij postnl als ze zeggen dat ze je pakket afleveren tussen 8.30 en 21.30 uur, snap niet dat er zoveel negatieve reacties zijn het duurt ongeveer 2 tot 3 werkdagen binnen nederland dat het pakket kan worden afgehaald, als je het sneller wilt ontvangen of verzenden moet je naar een ander gaan en daar betaal je dan ook naar, maar wil ook niet altijd zeggen dat dat goed gaat,

HJ
24-04-2016

Hoezo snel (zie website Kiala)?!

Wacht nu al 3 dagen op pakketje dat vanuit Den Bosch verstuurd is. Mijn woonplaats ligt +/- 25 km verderop.

Alleen bericht dat pakketje van ene naar andere sorteer-centrum vervoerd is. Bar slecht!

Thomas
23-04-2016

Geweldig alternatief!

Al meer dan dertig pakketten naar binnen- en buitenland verzonden en nog nooit ging er ook maar iets mis. Veilig, barcode en goedkoper dan de andere aanbieders. Niets dan lof !

Mr. J
21-04-2016

Onbetrouwbaar

Voor de verzender: Verzendingen aanvragen is een hoop gedoe en er is een kans dat je wel betaald maar vervolgens geen print ontvangt om op je pakket te plakken

Voor de ontvanger: Verzendingen zijn traag, de track and trace werkt niet altijd, en er werd in mijn geval gegooid met pakketjes achter de balie.

Ik zou dit absoluut niet aanraden als verzendservice, het mag dan wel goedkoop zijn, maar de prijs-kwaliteitverhouding is een stuk minder dan bij PostNL

Thijs
20-04-2016

Geld kwijt, geen reactie op klacht. Nooit meer!

Ik heb drie pakjes aangemeld via Kiala ivm verkopen via Marktplaats. Geen bar code ontvangen en tot twee maal toe bericht achter gelaten via de website. BInnen 4 dagen geen enkele reactie, ondanks dat ik aangaf graag mijn verplichtingen aan mijn afnemers te willen voldoen. Want zij hadden al betaald.

Helemaal niets gehoord van Kiala! Ik ga nu morgen nogmaals kosten maken via post.nl en heb derhalve dubbel verlies. Bah! Het idee is leuk maar de uitvoering dramatisch. Dit doe ik dus nooit meer!