UPS reviews

1.2

Maureen
28-01-2015

Prima!

Veel slechte ervaringen gelezen maar gelukkig hier een positieve noot; pakje is snel verzonden (3 werkdagen van NL naar België) en goed aangekomen.

Rentsje
12-01-2015

pakket staat al tijden in het sorteercentrum, kiala klantenservice onbereikbaar.

dit nooit meer!

Rikki
08-01-2015

Slecht!

zoekgeraakt pakket, niet traceerbaar contact opnemen zinloos ....slecht bedrijf!

Renate
31-12-2014

Verschrikkelijk bedrijf

Vanwege de hoge verzendkosten naar het buitenland bij postnl zocht ik als webshop een goedkoper alternatief. Kiala leek een goed plan. Niets bleek minder waar. Wat een pokkebedrijf!

Een opsomming van wat er mis ging wordt een te lang verhaal.

Een korte samenvatting: er is niet alleen een slechte klantenservice, er is feitelijk helemaal geen klantenservice. Je komt niet aan een telefoonnummer of emailadres op hun site.

Bij het Kialapunt konden ze de barcode die ik had uitgeprint niet scannen. Ik werd gewoon weggestuurd daar met de mededeling dat ik contact moest opnemen met Kiala.

Dit terwijl ik een pakje op tijd wilde laten bezorgen bij een klant in België.

Ik liet me niet wegsturen omdat ik al gezien had dat je geen contact op kunt nemen met Kiala.

Na 10 minuten googlen op m'n mobiel vond ik een 0900 nummer, dit kostte me 80 cent plus de kosten voor de mobiel. Ik werd door iemand zogenaamd doorverbonden, na een kwartier met een ongekend irritant liftmuziekje in m'n oor voor dik 1 euro per minuut heb ik opgehangen in de wetenschap dat m'n frustratie nog eens uitgebreid werd met 15 euro in de prullenmand naast de al betaalde 7,50 euro voor het pakje dat geweigerd werd.

Ik stond ondertussen te koken in die winkel. Maar dat interesseerde ze helemaal niks.

Via PayPal waar ik had betaald heb ik een geschil geopend en de mededeling van het gebeuren gedaan. En of ze mij m'n telefoonkosten ook even netjes terug willen betalen. Ik kreeg alleen maar als antwoord dat ze bij de winkel naar hun technische dienst hadden moeten bellen. Geen sorry, niks. Dus heb dat bericht uitgeprint, terug naar de winkel, slechts verbaasde gezichten (oh? dat wisten we niet?). Alsnog met andere code verstuurd en pas anderhalve week verder eindelijk op plaats van bestemming aangekomen!

Heb nog een mail gestuurd (jaja ik heb een mailadres ondertussen) hoe het verder afgehandeld gaat worden met die nep-klantenservice van ze die me 15 euro heeft gekost. Geen antwoord tot dusver.

Hebben ze jou ook in een machteloze positie gedwongen? Hier is het emailadres van hun 'klantenservice': web.nl(apestaartje)kiala.com

NOOIT ga ik nog met dit bedrijf in zee!

28-12-2014

Traaaaaag

De laatste keer dat ik akkoord ga met een zending via Kiala! Het pakket is nu al 6 dagen onderweg naar een sorteer centrum! Waardeloos. Voor Kiala €3,95 in vergelijking met PostNL voor €6,75 betaal ik de volgende keer graag €3,- meer zodat ik zeker weet dat het pakket aankomt...

T verhagen
20-12-2014

Wacht al een week op een pakketje nu het wekend voor de deur maandag leveren ze niet ga straks naar de 2 weken doe mij maar tot binnen een dag

Charifa
18-12-2014

Top

Veel verschillende afhaalpunten.en snelle levering!

Wendy
10-12-2014

Traaaaaaaage levering

Mijn per Kiala verzonden pakket is nu al vier dagen onderweg van het ene punt naar het andere punt. In Nederland welteverstaan, dus ik snap de traagheid niet. Kiala reageert met een standaardmail op de klacht en list niets op. Ik hoop dat mijn pakket nog aan komt....

Jonas
12-11-2014

Eerste en laatste keer

Verzending duurt al meer dan 5 dagen, paket wordt overal heen gestuurd behalve de bestemming. De afstand is maar een 30KM...

Tom Dierickx
10-11-2014

Ze weten zelf niet waar hun pakketten zich bevinden.

Ik heb onlangs twee bestellingen geplaatst bij een webshop, kort na elkaar. De eerste liet ik bij mij thuis leveren, zonder problemen en snel geleverd. De tweede bestelling ging ik afhalen op een Kialapunt omdat ik niet thuis was in de periode dat het pakket zou geleverd worden.

Het pakket werd correct (op tijd) verzonden, maar Kiala stuurde het na een dag per retour terug naar de webshop waar ik het gekocht had, zonder duidelijke reden. Mijn webshop heeft mij hierop een nieuw pakket toegestuurd via Kiala, met dezelfde bestemming. Na enkele dagen steeds dezelfde status te zien op de Kiala-volgsite, nam ik weer contact op met mijn webverkoper.

Ik nam ook zelf contact op met Kiala via hun contactformulier, maar kreeg tot dusver geen antwoord.

Mijn webverkoper contacteerde Kiala en kreeg als antwoord (zij kregen dus wel een antwoord?!) dat Kiala het pakket nooit ontvangen had, terwijl mijn webshop wel een ontvangstbevestiging had van hen. Kiala zoekt nu uit waar mijn pakket zich bevindt, maar ik vermoed dat ze dit niet meer zullen terugvinden. De webshop in kwestie heeft me al verzekerd dat ze me nogmaals een nieuw pakket zullen opsturen indien Kiala het andere pakket niet terugvindt.

Naar mijns inziens ligt de schuld van deze klucht bij Kiala en niet bij mijn webshop.

In de toekomst zal ik dan ook nooit meer gebruik maken van de diensten van Kiala.

Gijs van Hesteren
07-11-2014

Het bos in met Kiala en PLUS

Belgische verzender stuurt me pakketje met Kiala. Van Kiala krijg ik bericht dat het is aangekomen op afhaalpunt. Bij afhaalpunt PLUS Lunenborg in Harlingen is niets aangekomen, zegt men daar. Ik moet maar contact opnemen met Kiala. Dat kan alleen via een vaag webformulier. Kiala blijkt een bedrijf dat op zijn website geen adres en telefoonnummer opgeeft. Bij voorbaat verdacht in mijn ogen. Van PLUS vind ik het jammer dat ze me per omgaande wegsturen en niet zelf mee op zoek gaan. Gezien alle reacties die ik vind via internet zie ik het donker in.

Jan van dijk
27-10-2014

Nooit meer Kiala

Pakket is al 14 dagen onderweg en nog steeds niet afgeleverd. Via de site zijn ze niet te bereiken(via stompzinnige vragen kom je nergens op uit).

Via de telefoon wordt er niet opgenomen. Ik denk dat ze via het dure 0800 nummer de telefoontikken zitten te tellen,zodat ze daar ook nog wat geld uit kunnen halen.

Mensen,stoppen met Kiala ,het is huilen met de pet op.

Student
21-10-2014

Binnen Nederland perfect, naar Spanje duurt lang

Ik heb nu 4 keer een pakketje in Nederland van de Bijenkorf en Wehkamp ontvangen via Kiala- Bussum (combi-strik en de sigarenhandel/tijdschriften winkel aan de Laarderweg). Dat ging perfect, sneller dan verwacht. Ook retour ging goed. Zojuist heb ik ook een belangrijk pakje naar Spanje verzonden.Dat duurde lang. Ik wist dat het bijvoorbeeld sneller gaat met DHL maar dan ziet heel de (onbetrouwbare) buurt dat het wordt bezorgd. Dus zelf ophalen was de enige optie. Het heeft in totaal 11 dagen geduurd. Online kun je vragen stellen maar daar krijg je geen reactie op. Voor belangstellenden hieronder de verzendgeschiedenis:

Status Pakket beschikbaar in het Kiala Punt

Geschiedenis van uw pakket

21-10-2014 12:29

U kunt uw pakket afhalen op het Kiala Punt

20-10-2014 20:21

Pakket aangekomen op laatste sorteercentrum. U krijgt een bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt beschikbaar is.

13-10-2014 10:06

Pakket aangekomen op sorteercentrum. Het zal enkele dagen duren voordat het in het land van bestemming aankomt.

10-10-2014 13:17

Pakket is ingeleverd op het Kiala Punt en wordt naar het sorteercentrum gestuurd.

10-10-2014 12:50

De verzender heeft het pakket bij Kiala aangemeld, maar heeft het pakket nog niet ingeleverd bij een Kiala Punt. Indien u vragen heeft kunt u voor meer informatie de verzender benaderen.

Overigens toch grote kans dat het allemaal goed gaat, want ik las op internet dat 98 % goed gaat en 14 miljoen pakjes per jaar.

Putoris
14-10-2014

Vervoer per Kiala trekschuit

Op 9 oktober 2014 is een pakket via een kiala punt naar mijn adres verzonden. Op 14 oktober was het nog niet aangekomen bij het Kialepunt in mijn woonplaats. Ik denk dat Kuala hun pakketten per trekschuit vervoerd.

Stephan
14-10-2014

NOOOIT MEEEER!

Je kent het wel, je hebt even geen tijd om de stad in te gaan om iets te kopen, dus doe je je aankoop makkelijk en snel online. Makkelijk en snel ging het zeker via Jack&Jones.nl . Je gooit in je winkelwagen wat je nodig hebt, knalt je creditcard er tegenaan en je aankoop is geregeld. Er zijn dan twee opties die je kan selecteren als het gaat om verzending, de UPS Home Delivery voor €3,95 (levertijd 3-4 werkdagen) of de gratis optie via KIALA (3-4 werkdagen levertijd). De levertijd is precies het zelfde en KIALA is gratis ÉN je kan bij KIALA je eigen punt kiezen waar je het kan ophalen, dus ik kies KIALA(aankoop op 2 oktober 2014 gedaan). --→ NOOIT MEEEER!

Op jullie website staat onder het kopje voordelen voor de klant het volgende:

Meer vrijheid: uw klant kiest waar en wanneer hij zijn pakket afhaalt. … hij hoeft zijn agenda niet langer aan te passen aan de levering van een pakket.

Ik koos voor de VOMAR in de Kinkerstraat in Amsterdam, omdat dat voor mij het gunstigste punt is om een pakket af te halen. (staat ook in mijn bevestiging: afleveradres Vomar kinkerstraat). Ik wilde graag het pakketje hebben dus keek regelmatig via mijn trackingcode hoe het met mijn pakketje ging. Toen zag ik tot mijn verbazing dat mijn pakket was omgeleid naar een ander Kiala punt (Halfords aan de andere kant van de Kinkerstraat), die 3 minuten extra fietsen maakt mij echt niet uit, maar kan je daar niet even een mailtje over sturen?! De volgende dag keek ik weer (8/10/2014, de 4de werkdag) Toen stond er dat het pakket wederom een omleiding had gekregen (lijkt de NS wel, maar goed). Nu naar de Body&Beauty in de JP Heijestraat, maar hij was nog niet aangekomen. Weer een dag later (9/10/2014, 5de werkdag en had het pakketje ondertussen best wel nodig) stond er tot mijn verbazing u kunt uw pakket afhalen bij het KIALA punt. Dus ik op de fiets, doorweekt aangekomen bij de Body&Beauty om het pakketje op te halen. Je raadt het al, GEEN PAKKET.

Het verhaal van die jongen die daar stond was, dat de VOMAR geen pakketten meer aanneemt of zoiets en dat de Halford Failliet is gegaan, waardoor hij nu alle pakketten krijgt. Maar niet die van mij terwijl dat wel op de website staat van KIALA met mijn trackingcode. Ik had alleen nog geen SMS gekregen, dat was volgens hem het probleem, ik had nog een SMS gekregen. Hij gaf mij aan om even contact op te nemen met KIALA om te kijken waar mijn pakket nu is. Ik kon dus door de regen weer terug naar huis.

Thuis aangekomen opzoek naar een emailadres of telefoonnummer om jullie te kunnen bereiken, maar dat was natuurlijk een kansloos geval, NIET TE VINDEN. Ik kon contact opnemen via een contactformulier, dat heb ik gedaan maar heb nog geen antwoord mogen vervangen. (Wel pakketten binnen 24 uur pretenderen af te leveren maar niet een mailtje kunnen beantwoorden in 48 uur :S)

Toen werd ik op zaterdagochtend (11/10/2014) wakker en had ik tot mijn verbazing een SMS ontvangen van KIALA:”Wij herinneren u eraan dat uw bestseller pakker klaarligt in een GEWIJZIGD Kiala punt, Body&Beauty J.P. Heijestraat 150”. → Hoezo ik werd eraan herinnerd? Je kan me pas ergens aan herinneren als je me het al een keer hebt medegedeeld!

Maar goed ik weer op de fiets, wederom door de regen! Kom aan bij Body&Beauty, GEEN PAKKET! Hij liet me ook zijn high-tech bestel apparaat zien en daar stond ook echt onder mijn naam, pakket nog niet binnen.

Ik vraag mij dus nog steeds af, WAAR IS MIJN PAKKET?

Volgens de website wordt een pakket binnen 24 uur geleverd in heel Nederland, maar ze doen er al 5 werkdagen over om een pakket van Vomar naar Body&Beauty te brengen (grofweg 1 kilometer).

Volgende puntje op de website: Betrouwbaarder: uw klant wordt onmiddellijk op de hoogte gebracht zodra zijn pakket in het Kiala Punt aankomt: per sms, e-mail of telefoon. Bovendien kan hij zijn pakket volgen via www.kiala.nl. … onze betrouwbaarheid staat borg voor uw gemoedsrust.

Sorry maar hier heb ik niets maar dan ook niets van gemerkt! Ja 1 SMS, maar wat er in stond klopte niet!

Ik snap niet dat een grote organisatie als Bestseller, waar Jack&Jones onder valt, met Kiala samenwerkt. Ik betaald liever €7 extra voor PostNL en zeker weet dat het op tijd is, dan dit geintje.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik wil gewoon weten wanneer ik mijn pakket kan verwachten en waar ik deze in godsnaam moet ophalen. Ik heb trouwens contact op genomen met Bestseller en die hebben blijkbaar ook moeite met contact op nemen, want daar heb ik ook nog niks van vernomen.

Cynthia Visser
30-09-2014

Ontzettend slecht, klantenservice waardeloos

2 pakketten die retour moesten, verzonden via een Kiala punt. Echter nooit aangekomen. Van Kiala moest ik zelf de pakketten gaan opspeuren, kansloze missie. Uiteindelijk na veel heen en weer gemail (telefoonnummer staat nergens vermeld) een mail terug dat ik een formulier moest invullen met mijn klacht en de totaalkosten van het pakket. Dit allemaal gedaan en vervolgens hoor je een tijd helemaal niets!

Weer mailen en mijn ongenoegen uiten, levert niets op. Ik denk dat ik kan fluiten naar mijn geld. Nooit meer Kiala!

Loek tuijt
26-09-2014

Wereldreis

volgens mij gaat een postduif nog sneller,dat pakketje is

bijna een week onderweg.

en dan moest ik ook nog het van de verzender het post.nl tarief betalen.

Terwijl als het daar inderdaad mee verzonden was het er allang geweest was..

Sanne
23-09-2014

Schandalig!

Ik heb voor het eerst een pakket verstuurd via Kiala. Via internet heb ik het pakket aangemeld. Ik koos voor de optie om verzendkosten te betalen in de winkel. Toen kon ik echter het formulier dat je op de doos moet plakken niet printen. Toen zat er niets anders op dan het opnieuw te doen en gelijk via iDeal betalen. Dit heb ik gedaan, maar vervolgens stond op het uitgeprinte formulier dat ik nog niet betaald had. Vervolgens moest ik in de winkel dus nogmaals betalen.

Ik heb gekeken bij de pakketten klaar had gemaakt voor verzending en daar stond maar één pakket. Ik kon dus niet de eerste of tweede deleten.

Nu wil ik Kiala vragen om het teveel betaalde geld terug te storten, maar je kan niet eens een normale mail aan Kiala sturen! Dan moet je nl. allerlei gegevens invoeren die ik niet heb. Bellen is wel een optie, maar daar betaal je 80 cent per minuut voor. Dan gaat het met nog meer kosten! Inloggen is ook geen optie. Nooit meer iets verzenden met Kiala. Ik betaal liever 3 euro extra voor een bedrijf als TNT dat transparant is en bovendien snel levert. Mijn pakket werd pas 5 dagen later bezorgd, waardeloos.

Steven
10-09-2014

12 x geprobeerd maar ik stop er mee.

Ik heb een webshop en verzend normaal met PostNL....nooit problemen gehad. Heb nu 12 keer Kiala gebruikt en ik begrijp niet hoe ze het voor elkaar krijgen om 8 dagen over een verzending te doen. Op zich heb ik wel bewondering voor het feit waar ze al die pakketten gedurende die 8 dagen laten. Dat lijkt me een mega klus. Snap je meteen waarom ze geen tijd hebben om pakjes te transporteren.

Maar goed......aan mij gaan ze niets meer verdienen. Toedeledokie!

Karina
10-09-2014

ook ik verstuur vaak iets via kiala.

mijn ervaring is echt waardeloos

pakket die er bijna een week over doen

dat klanten geen bevestiging mail ontvangen.

pakket die kapot aankomen, en wat door kiala niet word vergoed,

ik ben dus totaal klaar met kiala