Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Afgelopen weken meerdere pakketten verkeerd geleverd. Maar het toppunt is het volgende: Pakket verzonden naar Amsterdam. Kwam in Roosendaal terecht. Gebeld, pakket zou/is naar Amsterdam gegaan. Maar nu krijg ik bericht dat het pakket weer in mijn woonplaats zou zijn en ik het, tegen betaling van €2,00, op kan halen. Pakket is echter niet bij het "service"punt. Ben kwaad en verdrietig. Één ding is zeker : ik verzend nooit meer met Kiala!
Ik begrijp de meeste ervaringen hieronder niet goed. Ik heb al bijna 400 pakketten verstuurd over de afgelopen 3 jaar. Ik verstuur wekelijks door het hele land en ook naar België. Het is nog nooit verkeerd gegaan. Ook de tijdsduur valt vaak mee. Pakket verzonden op maandag wordt altijd op woensdag afgeleverd. Pakket verzonden op donderdag of vrijdag dat wordt meestal maandag, een enkele keer zaterdag. Kiala doet dus wat ze beloven: goedkope verzending maar niet zo snel. De prijs/kwaliteitsverhouding is voor mij goed zo.
Er is echter 1 minpunt waarover ik het met enkele mensen eens ben. Kiala is onbereikbaar! Als je een vraag wilt stellen (of idd een klacht wilt neerleggen) dan kom je er via de site niet door. Je wordt letterlijk van kastje naar de muur gestuurd. Als je op de site de links volgt voor vragen (of klachten) dan krijg je uiteindelijk een foutmelding en moet je weer van voren af aan beginnen. Mailen of bellen is niet mogelijk. Twitter ook niet mogelijk. KIALA DOE HIER IETS AAN!
Vandaag een pakket online aangemeld, maar ik heb geen bevestigingsmail of printlabel via de mail ontvangen! Het bedrag is wel van mijn rekening af! Mijn inlogaccount geeft aan mijn mailadres niet te kennen terwijl ik vaker pakketjes via Kiala verstuur . Hier had ik het anders misschien kunnen terug halen? Ik heb 4 keer gebeld en werd steeds opnieuw doorverbonden of kreeg eenn ander nummer omdat ik niet de juiste persoon aan de lijn zou hebben! Nu heb ik nog steeds niets omdat ze mij niet kunnen helpen. Ben wel wijzer geworden dat Kiala nu UPS is geworden, werkt mijn account daarom niet meer? Er werd telefonisch wel aangegeven dat ik via ups een account kon aanmaken . Waarom betaal ik dan nog via Kiala!
Twee formulieren ingevuld, twee keer betaald. Browser loopt vast, geen labels. Dus kan ik niks versturen. En nu?! Contact niet mogelijk alleen voor webwinkels. Heel vreemd er wordt toch ook door particulieren verstuurd?!
Ik heb een account, verstuur vaker, maar zo is het de laatste keer.
Ik wilde een pakketje versturen en heb alles online netjes ingevuld, alles netjes afgemeten en afgewogen. Vervolgens netjes betaald en na betaling ging er ineens iets fout? Het geld is wel van mijn rekening geboekt. Ik heb na lang zoeken een telefoonnummer kunnen vinden, lang gewacht bij de klantenservice en wat bleek? Ik belde UPS en Kiala is niet meer telefonisch bereikbaar! Voer maar een contactformulier in zei de medewerker van UPS nog, maar dat kan alleen als je een webshop hebt! Guess what? Die heb ik niet als particulier! Zwaar geirriteerd, nu kan ik het pakketje vandaag niet meer opsturen want ik ga zeker geen dubbele kosten betalen. Nu is mijn geld weg en er is geen mogelijkheid om hen te contacteren.
Via ervaringen.nl wilde Kiala mijn klacht oplossen en er werd gevraagd om een klantnummer die ik nooit van hen heb gehad!
Heb vanmiddag een pakketje proberen te versturen via Kiala. Na online betaald te hebben krijg ik geen vervolgscherm te zien dus kan ik de barcode niet printen. Ook krijg ik geen mail. Het geld is wel afgeschreven.
Probeer ze te bereiken, maar mijn vraag staat niet tussen de vragen. kan wel een contactformulier invullen maar dan heb je een webadres nodig en die heb ik niet. Na veel moeite een telefoonnummer kunnen vinden. Na 10 minuten eindelijk iemand aan de lijn. Blijkt van UPC te zijn en kan me onmogelijk verder helpen.
En nu? Heel slecht vind ik dit!
Kort samengevat: 24 april jl pakket opgestuurd, 3 mei bericht gekregen dat het was aangekomen, 2 dgn later ga ik het ophalen en blijkt het retour gezonden en kwam ik dus voor niets!? Tot op heden nog geen pakket.willen het ophalen in Belgie omdat dit per mail is aangegeven, maar nu blijkt het daar niet te zijn? Het is werkelijk onbeschrijflijk hoe Kiala met zijn klanten omgaat.voor mij nooit weer!
Deze week voor het eerst in mijn leven Kiala gebruikt op verzoek van de ontvanger. Na lang zoeken op hun verwarrende site lukte het zowaar om een zending te betalen bon af te drukken. Pakketje kon weg en is nog niet bij de klant, maar oke. Gisteren bij een pakket naar België uren tijd verloren. Na het doen (en afschrijven) van de betaling geen bon of bevestiging of wat ook. Geld kwijt, pakket staat hier nog en Kiala servicedesk reageert niet op mijn vraag. Kiala-punt weet van niks en verwijst me naar 0900--2255877 waar ze ook van niks zeggen te weten. Frustreert onnodig; absoluut geen aanrader.
Beste jongens en meisjes.
Verzend je pakket met geduld! Goedkoop is inderdaad lang wachten.! Als je 2 weken de tijd hebt zal je pakketje echt wel aankomen.
08-05-2017 verzonden NL 17-05-2017 aangekomen correct in Zuid Frankrijk.
Sinds Kiala is overgenomen door UPS zijn ze zeer goed.
Zelfde levering met UPS kost je een vermogen, maar dan heb het binnen 1 werkdag.
Blijven moeilijk bereikbaar. Communicatie is echt onvoldoende, ook al is het uiteindelijk opgelost. Ik zal zelf niet meer voor Kiala kiezen of het iemand aanraden
Pakket verkeerd verstuurd. Zijn onbereikbaar, dus zit er niets anders op van Rotterdam naar Soest te gaan rijden om daar mijn pakketje op te halen.
Ik kreeg een mail dat mijn pakket bij het verkeerde afhaalpunt was bezorgd. Maar het is op een of andere manier niet mogelijk om bericht te krijgen waar het pakket dan wel is. Het bleek gewoon bij een ander punt in mijn stad te liggen. Net als het andere punt slechts drie tot 4 minuten fietsen. Als ik er niet achteraan gegaan was, was het pakket waarschijnlijk weer retour gegaan en had alles nog langer geduurd. Nu had ik pakket een week later en dat had dus helemaal niet gehoeven. Er is dus op logistiek gebied nog veel werk aan de winkel bij Kiala/UPS.
Mijn mening is dat je ook moet vertellen hoe een en ander afgelopen is, nadat je een klacht hebt gepost. Bij deze dus.
Ik schreef hier afgelopen week een review over Kiala. Ik schrok ook van de vele negatieve ervaringen die ik tegenkwam op internet. Maar mijn pakket is boven water.
Het was bezorgd bij een ander afhaalpunt in mijn stad. Ik kreeg wel een mail dat het pakket bij het verkeerde punt was afgeleverd, maar kreeg niet te horen waar het dan wel naar toe gebracht was. Welnu, dat bleek naar een ander punt heel dichtbij te zijn. Daar kwam ik vandaag achter na contact via deze site met UPS. Dit probleem had dus helemaal geen probleem hoeven zijn. Gewoon een kwestie van aangeven waar het pakket dan wel is afgegeven. Het 'oude' systeem van Kiala kan dat niet handelen. Er wordt aan gewerkt heeft men mij verteld.
Heb vorige week ps4 van andere particulier aangekocht, deze laten verzenden via kiala. had erna paar reviews opgezocht, en natuurlijk schrik gekregen. Gisteren pakket ontvangen en alles nog in orde ( geen schade)
Dus opgelucht en toch wel tevreden van de service qua prijs enzo.
Ik heb geen problemen gehad met het pakket, heb geen mail gehad maar volgens de verkoper komt dit dat de verkopende partij niet de mail van de koper vermeld