UPS reviews

1.2

Debbie
18-03-2015

Ik zit al een week op mijn pakketje te wachten. Volgende keer betaal ik wel wat meer want dit is ook om te huilen.

Jan hop

Wat een drama

Ik kreeg meer vraag van klanten om kiala in het systeem van ons bedrijf toe te voegen. Ik heb gisteren zelf een paketje laten versturen vis kiala vanuit de beijnkorf. Bijkorf stuurt pakket die avond in half 12 naar kiala. Volgende dag geen respons van kiala. Afwachten tot maandag. Gelukkig bespaar ik zo een hele ellende voor onze klanten. Kiala waardeloos

Eric Maryniak
13-03-2015

Nette reactie op privacy klacht (zie hieronder)

Eerlijk is eerlijk: UPS, waar Kiala een onderdeel van blijkt te zijn, gaf een zeer nette reactie op mijn klacht. Tevens wordt er, ter bescherming van de privacy, voortaan geen scan meer gemaakt van identiteitspapieren.

Eric Maryniak
13-03-2015

Onbeleefd, onkundig en onwettige scan van persoonsgegevens

Ongevraagd en zonder verdere toelichting, je wordt onbeleefd afgesnauwd, scant men je paspoortgegevens als je een pakketje van UPS bij hen ophaalt dat ongevraagd door UPS naar Kiala wordt gestuurd als je er niet bent. Ik ga een privacy klacht bij UPS en het CPB indienen.

MaartendrieG
12-03-2015

Traag

Pakketje besteld dat bezorgd zou worden via Kiala. In eerste instantie werd ik netjes geinformeerd dat het pakket verzonden was. Daarna werd het stil. Via de mail maar eens navraag gedaan via het reactieformulier. Ik kreeg daarop een mail vanuit een vaag Belgisch mailadres dat een "onderzoek gaande is omtrent het pakket". En of ik even wil melden wat er in het pakket zit. Inmiddels 6 dagen verder wordt gemeld dat het pakket "in het laatste sorteercentrum is aangekomen". Conclusie: zeer traag, de volgende keer bestel ik niet meer via Kiala.

Sieger
04-03-2015

Goedkoop maar onbetrouwbaar

Mijn pakket is op het verkeerde punt bezorgd, zonder te vertellen op welk punt, en wanneer dit wordt opgelost. Het bedrijf is niet telefonisch bereikbaar, en mailt niet (snel) terug.

Valli
01-03-2015

Slecht bedrijf, afrader voor webwinkels

Als webwinkel bieden wij Kiala met tegenzin aan, meer dan 50% van de zendingen loopt vertraging op. Helaas is er vraag naar vanuit de klanten, alleen rekenen zij ons er op af.

Dorine.stefels
25-02-2015

Kapot aangekomen

Tja, alles zeer goed ingepakt. Zoals altijd....met DHL nog nooit gedoe gehad maar nu, pakketten komen soms heel laat aan en nu was de inhoud gebroken!

Dat kan dus niet zomaar, dan moet er met het pakket gegooid of gesmeten zijn. Ik weet namelijk hoe ik inpak!

Zet er ook nooit op: breekbaar want dat schijnt voor sommige medewerkers een uitnodiging te zijn om raar te gaan doen met je spullen. Nee, jammer dat DHL duurder is geworden en iedereen op Marktplaats voor Kiala kiest.

Koen
24-02-2015

Lange verzendduur

Pakje verzonden en pas 7 dagen later kwam het aan. Betaal dan liever €3,- meer en je krijgt het op tijd

Mikeydeu
22-02-2015

Dit is een grap of niet?

Heb een pakket bestelt, wou het retour sturen, kwam ik aan bij postnl waar het altijd vertroubaar is nooit problemen mee gehad, hun zijnden jah moet je bij een kialapunt doen omdat de retour zegel van kiala was, ik had dit nog nooit gedaan, eerste keer met dit, dus ik zocht de eerst dichtbijste kialapunt en heb het daar afgeleverd, voreg of alles nog in orde was en hun zijde jah dit is alles, kreeg ik ik het bewijs, en ik kijk elkedag naar de status, en nog steeds niks veranderd, is nog niet eens verzonden, wat is grapjas is deze bedrijf, gewoon onzin, echt nooit meer met deze kiala onzin te maken hebben, en wat voor domme naam is kialablabla voor een bedrijf, sh!t naam,

Do
19-02-2015

Ramp!

een verzending heeft mij tot nog toe al uren beziggehouden: betaling is afgeschreven maar geen bevestiging dus geen tracknummer dus kan geen kant op. kiala punt zegt me niet te kunnen helpen dus voor niets geweest. bellen levert een mailadres op maar weer geen respons. spijt als de haren op mijn hoofd ooit ook maar een cent aan uitgegegevn te hebben! niet doen dus, kiala!

Krisztian
14-02-2015

Slecht en waardeloos

Geen cent waard dit bedrijf. Wacht al 2 weken op pakket,wat blijkt? Pakket ligt al 10 dagen bij hun sorteercentrum. Maar ik heb hem nog steeds niet! Ze zijn onberikbaar en geen antwoord am de mails. Dit sootr bedrijven moeten verboden worden. Ik lees alleen maar slechte ervaringen op heel veel beoordelig sites.

P. Goddijn
11-02-2015

Zeer, zeer slechte service, reageren niet op mail

Voor de derde keer in een maand tijd zit ik twee weken te wachten op een op 29 januari verstuurd pakket, zie op de pakket/volg/site dat het helaas op 3 februari op het verkeerde afhaalpunt is afgeleverd,

wordt sinds die tijd "getransporteerd". Heb al diverse keren op hun site via een formulier mijn beklag gedaan, maar er wordt nooit gereageerd. Is de laatste keer dat ik van Kiala gebruik maak,

er werken kennelijk alleen anafabeten.

Dee
11-02-2015

Ontevreden

na jarenlang (en zeer tevreden) gebruik van DHL wilde ik nu weer eens Kiala proberen. DHL heeft namelijk zijn tarief verhoogd....

Goed, dus meten en wegen (hoeft bij DHL niet!) en dan de gegevens invoeren. Ik was mijn wachtwoord kwijt, dus moest een nieuwe opvragen. Alles ging prima en ik betaalde met Ideal, betaling was geslaagd.

Ik print altijd later, want heb thuis geen printer.

Tot mijn verbazing geen 'etiket' in mijn email EN ik kom met mijn eigen email EN wachtwoord ook niet meer ingelogd bij Kiala. Hoe ik dit ook probeer, hij blijkt mijn e-mail adres niet meer te herkennen?

Het klachtenformulier op de site kan ik niet invullen want heb geen codes, ik vind ook geen email of een telefoonnummer, waarmee ik hen kan bereiken.

Ik heb intussen fors gegoogled en heb wel een 0900 nummer gevonden van 80 cent/ minuut, dat gaat me echt te ver.

Kortom: is er een normale optie om met Kiala in contact te komen? Anders moet ik nog een keer dokken en wordt het wel een erg duur pakketje....

Milan
03-02-2015

Tot nog toe uitstekende ervaringen

De vele negatieve recensies verbazen me. Ik heb inmiddels verschillende keren gebruikgemaakt van Kiala (of UPS Access Points zoals het tegenwoordig heet), met verschillende afhaalpunten, en bij mij werkt het tot nog toe uitstekend. Geen last van zoekgeraakte pakketjes, mijn zendingen lagen gewoon keurig op me te wachten op het afhaalpunt.

Een groot pluspunt vind ik dat je een mail krijgt van Kiala wanneer je je pakket kan afhalen. Daarin onderscheidt Kiala zich in positieve zin van PostNL PakjeGemak en DHL; bij die vervoerders moet je steeds zelf checken (met track&trace-code) of je zending al klaarligt.

Nancy
02-02-2015

Pakket verdwenen en kiala is niet bereikbaar

Pakket van particulier naar particulier verzonden. Bericht ontvangen dat pakket kan worden afgehaald. Bij het kiala punt aangekomen blijkt het pakket daar niet te zijn. Vervolgens getracht contact te leggen met Kiala hetgeen onmogelijk blijkt. Kiala is een onderdeel van UPS maar ook daar is er niemand die iets kan vertellen. M.a.w. Pakket weg (was een cadeau), geld weg en je kan nergens verhaal halen. Waardeloos bedrijf!

Renske
01-02-2015

Onbetrouwbaar

Ik kreeg een mail dat mijn pakje aangekomen was bij het afhaalpunt van Kiala, ik daar naar toe, werd ik de 1e keer weggestuurd met de boodschap ja, weet je het wel zeker dat je pakje hier ligt, bedrijven zeggen wel vaker dat het hier ligt en het niet zo is, de 2e dag wederom (nu met een afhaalbewijs) naar het afhaalpunt, blijkt dat mijn pakje is daar niet meer, nee, het is zomaar aan een willekeurige klant meegegeven. Identifficatie is verplicht staat in het afhaalbewijs, helaas pindakaas bij dit afhaalpunt vragen ze er niet eens om, dus veel plezier, je pakje word snel en goedkoop verzonden, ja dat wel, of het bij de juiste ontvanger terecht komt is nog maar de vraag

31-01-2015

Waardeloze service

Zelfs eenvoudige zendingen binnen Nederland mislukken door:

- geen afstemming tussen werkelijke locatie pakket en weergave in computer

- geen serieuze on-line klachtenbehandeling

Heb nu 2x een pakket in ontvangst proberen te nemen op twee verschillende afhaalpunten, maar het desbetreffende personeel op het afhaalpunt voelt geen (emotionele) binding met de service en dienstverlening van Kiala. Voortaan het iets duurdere Postnl (scheelt bovendien reistijd).

29-01-2015

Super slecht te vinden

Kom bij het kiala punt in emmen nee zijn we niet meer sinds kort je moet onder in de kelder bij V&D zijn ik er naar toe kom ik daar nee klantenservice boven leg het pakket neer zeg jullie zijn hier ook kiala en die meid scheurt het plakband er af en ik zeg wat doe je nu ja in de winkel hangen. Ik zeg nee dit moet naar super trash oke zegt zij we zijn geen kiala punt je moet naar bruna ik naar bruna nee geen kiala punt je moet andere kant van emmen daar zit automat en die is kiala daar naar toe grote poster op het raam KIALA hehe kom aan de balie zegt die vent ik wacht al dagen op stickers kan niks aan nemen gloeiende gloeiende weer met het pakket weg.Mijn dochter heeft het nu geregeld ben er helemaal klaar mee

H.Papenhuijzen
28-01-2015

Pakket totalloss en leeg geroofd!

ik had mij overlaten halen om de gekochte sony toren met speakers via kiala te laten verzenden en heb daar mee ingestemd en ja na bijna een week kwam het pakket aan die tijd had ik geen probleem mee daarom verstuur je met kiala het is goedkoper dus het mag wat langer duren tot zover geen problemen ik kreeg een mail dat de 2 pakketten er waren want het woog 22 kg samen en de verzender heeft er in de winkel van het kiala punt 2 pakketten van gemaakt dat kon makkelijk want het zat in 2 banane dozen die dicht en aan elkaar geknoopt waren met wit touw de winkelier heeft hem geholpen door het ene pakket met doorzichtig tape dicht te plakken en mijn verzender heeft de andere bananedoos met het witte touw weer dicht geknoopt zodat het 2 pakketten werden pakket 1 met versterker en cd speler met nummer 1Z0944916861685379 en pakket 2 met boxen en tuner met verzendnummer 1Z0944916861042321 dinsdag 20 januari 2015 heb ik ze gehaald en zei tegen de verkoper van het kiala punt gelijk al hier kan niet alles inzitten daar waren de pakketten te klein voor in ieder geval bij het uit pakken thuis kwam mijn vermoeden tot zijn recht de tuner ontbrak uit pakket 2 en de speakers waren beschadigd en het witte touw was weg en vervangen door bruine tape toen ik het andere pakket uitpakte vielen de onderdelen van de cd speler er al uit die was echt helemaal geplet de versterker was nog heel maar doet niks meer nu ik heb dezelfde avond officieel via de kiala site een klacht ingediend voor beide pakketten ik heb niet eens een bevestiging van de klacht gehad en nu een dikke week later nog niks gehoord dus ben terug gegaan naar het kiala punt en heb hun rechtstreekse nummer gevraagt van de klantenservice van kiala omdat je die nergens op de site kunt vinden en die blijkt nu net niet te werken ik ben nog steeds in afwachting maar heb nog nooit zo slecht de pakketten binnen gekregen ik heb 2 getuigen van de beide kiala punten ze kunnen zich de pakketten nog goed herinneren maar voor mij eerst geen kiala meer het is wat goedkoper maar zit nu wel met een schadepost van 150 euro en geen reactie van hun kant daar zijn ze net zo traag in als met hun verzending