Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Vorige week donderdag iets bij een webwinkel in België besteld en ongeveer een week later ontvangen op woensdag op het juiste Kialapunt. Maak regelmatig gebruik van deze dienst, omdat het bezorgen bij de flat vaak niet naar wens gaat (pakket wordt neergezet op een plek waar iedereen bij kan of pakketten worden afgeleverd bij een andere verdieping zonder te kijken of de bewoner daadwerkelijk aanwezig is). Daarnaast kun je zelf bepalen wanneer je het ophaalt en hoef je niet op je pakketje thuis te wachten. Ik heb nog nooit problemen gehad met Kiala.
Wat heb je aan track n trace als zij het niet invoeren?
Na een maand de melding "in transport" op een te ontvangen zending te hebben gewacht, volgde na meermalen contactpogingen via de site waar geen antwoord op kwam een melding dat Kiala het pakket was kwijtgeraakt. De schade wordt niet vergoed: in hun algemeen voorwaarden blijkt te staan dat ze 3,40 per kilo vergoeden. Mijn pakket was ongeveer 100 euro waard, maar woog een halve kilo. De betaalde verzendkosten (3,50) houden ze.. Een grove schande dus.
Ondanks dat ik al de negatieve reacties hier heb gelezen, heb ik afgelopen week een aantal pakketten met Kiala verzonden binnen Nederland en naar België.
Alle pakketten zijn aangekomen in de kialapunten waar ze naartoe verzonden waren.
Ik vind het jammer dat alleen de negatieve ervaringen op deze site komen.
Maak al heel lang gebruik van Kiala en zal dat blijven doen!
retourpakket voor Bol 8 dagen na inlevering nog steeds op het sorteercentrum van Kiala
Ben nog steeds in afwachting of mijn pakket wordt afgeleverd op het kialapunt. De verkoper heeft op 3 augustus het pakket ingeleverd bij een kialapunt en op vrijdag 5 augustus is het aangekomen op het sorteercentrum en daarna gebeurd er niks...Het is nu donderdag 11 augustus pfff. Ik heb mailtjes gestuurd met de vraag waar mijn pakket blijft maar tot op heden geen reactie.
Twee pakketjes besteld bij twee verschillende leveranciers en laten bezorgen bij twee verschillende afhaalpunten. In beide gevallen lagen de de pakketjes binnen een paar uur op het sorteercentrum. Volgens track & trace veranderde er vervolgens niets meer. Ook geen email ontvangen over bezorging. Na twee dagen toch maar eens bij een van de afhaalpunten geïnformeerd en ja hoor het pakket lag er al een dag. Dus naar het tweede afhaalpunt: ook succes, pakje lag er. Dus voor iedereen die dit overkomt: vraag gewoon eens na bij het afhaalpunt.
Pakketje aangemaakt via internet. Netjes betaald via Ideal. En toen niks meer. Account dat ik had aangemaakt bestaat schijnbaar niet. Op klachtenformulier wordt gewoon niet gereageerd.
Na lang zoeken een gratis telefoonnummer gevonden, daar wordt gevraagd of je zakelijk of particulier bent en vervolgens wordt er gewoon niet opgenomen. Heb 15 min naar een dom muziekje geluisterd en het toen opgegeven.
Eerste en laatste keer een poging via Kiala. (Op verzoek van ontvanger overigens, want ik heb nooit anders dan goede ervaringen gehad met Postnl)
Door aanpassingen in het menu voor de aanmaak van een verzending is het onnodig ingewikkeld om een label voor een pakket aan te maken. Te veel onnodige opties en keuzes. Bovendien werd het label automatisch afgedrukt, zonder dat er een pdf beschikbaar was. Label bleek niet meer afdrukbaar na een eerste mislukte afdruk.
Alle manieren gezocht om het label alsnog af te drukken, zonder resultaat. Daar het ontvangstbewijs met trackingnummer wel nog afdrukbaar was heb ik mij tot het Kiala(UPS)-punt gewend. Men kon mij daar niet helpen. Heb me telefonisch tot de helpdesk gewend. Na vijf minuten betalend aan het lijntje gehouden te worden suggereerde de dame aan de hulplijn me dat ik een nieuw label zou aanmaken en via mail mijn geld voor het oude zou terugvorderen... Ik vroeg of het niet eenvoudiger was om mij een pdf van het aangemaakte label te sturen... Ze wist niet of dat moglijk was, maar gaf me het telefoonnummer van de technische dienst, zij konden me misschien helpen. Nummer gebeld, uiteindelijk 3 minuten laten bellen om dan een antwoordapparaat aan de lijn te krijgen. Heb me dan via mail tot 2 x toe tot de helpdesk gewend om geholpen te worden. Hoewel er staat dat vragen binnen 1 werkdag behandeld worden wacht ik nu al 2 dagen en werd niet 1 mail beantwoord. Voor mij voorlopig geen UPS meer!
Suggesties voor UPS
1 Lever je labels ook via mail op pdf, dan gaan ze niet verloren als een afdruk mislukt.
2 ga terug naar de eenvoudige aanmaak van Kiala
3 houd mensen op de hoogte via geautomatiseerde mails.
4 Als je zegt dat je mensen binnen 1 werkdag helpt doe dat dan ook!
Ik weet niet hoor, maar opeens moet ik vanuit Heerhugowaard naar Heiloo om Bol.com pakjes op te kunnen halen bij een Kiala punt. Waar zijn alle ophaal punten gebleven? Buiten dat: Kiala zal wel de goedkoopste offerte inleveren bij de grote internet bedrijven, maar alle waar naar zijn geld en Kiala redt dat zelfs niet.
Buiten dat de verzending onmogelijk langzaam gaat is de track & trace onjuist of werkt gewoon niet. Te vermijden.
Bij problemen niemand telefonisch te bereiken.
De meeste tijd ligd de website eruit. Traceren van paketjes kunnen niet opgevraagd worden door overbelasting ...
Ze zijn heel snel met het zeggen van " probeer het later opnieuw" omdat ze zelf geen antwoord op hun probleem hebben.
't is de laatste keer dat ik nog met hun zal samenwerken.
Snap niet dat het 3 werkdagen of (meestal) langer moet duren voor een aflevering anno 2016
Ik heb een artikel gekocht bij een particulier. Deze heeft op 27 juli het pakketje afgegeven bij het verzendpunt. Ik kreeg hier keurig netjes een mail van via Kiala. Maar daar begon de ellende al, het tijdstip van innemen van het pakketje lag voor het aanmaken van de verzending.
Daarna kon ik alleen via het linkje van de trackcode de zending vervolgen. Als ik de code handmatig invoer, krijg ik een hele andere zending te zien. Deze was al afgehandeld.
Vervolgens is de status op 30 juli aangepast, naar "ligt op het sorteercentrum" en toen werd het akelig stil. Meerder mailtjes er aan gewaagd. Geen reactie, geen statement of iets te vinden van Kiala nog van UPS.
Hier wordt een bedrijf (Kiala/UPS) vakkundig door het eigen personeel de strot omgedraaid. Ik doe nooit meer zaken met Kiala en zal het een ander ook ten zeerste afraden.
Belachelijk, eerst in Limburg daar was een kiala punt ineens niet meer beschikbaar.
na het kiezen van een alternatief was door mij verstuurde pakket onvindbaar.
Een naar spanje verstuurd pakket 21-07 verstuurd naar spanje nu nog in in sorteercentrum?
we zijn 2 weken verder
, gisteren een formulier in gevuld om te achterhalen waar het pakket zich bevind... geen reactie, ook niet we gaan ons best doen om te acterhalen.
Mijn ervaring is dat het ook erg lang duurt, mijn pakket ligt al 5 dagen in het sorteercentrum.
19 juli 2016 pakketje verstuurd door een webwinkel, vandaag 8 augustus 2016 is het nog steeds niet duidelijk wanneer deze zou aankomen. UPS reageert niet, webwinkel bevestigt dat er veel problemen zijn na de overname van Kiala door UPS maar mijn pakketje heb ik nog steeds niet! In het verleden vaak gebruik gemaakt van Kiala en altijd tevreden geweest, deze keer wordt echter de laatste!
Vandaag voor het eerst van mijn leven getracht een pakketje te verzenden via Kiala. Na betaald te hebben lukte het me niet een print te maken van de streepjescode en het adreslabel. Telefonisch contact bleek niet mogelijk
Ik heb in de afgelopen jaren heel erg goede ervaringen gehad met Kiala, altijd vlotte levering. Ook internationaal liep het goed (ik woon deels in België en bestel vaak uit NL).
Maar de laatste paar maanden is het structureel hopeloos. Levertijden lijken alleen maar langer te worden. Waar eerder de levering in België van een webbestelling bij een NLse winkel een dag of drie was is het nu minimaal een week langer? Nu ook weer precies hetzelfde met een pakket van Amazon uit Frankrijk, het staat al zes dagen op "Pakket aangekomen op sorteercentrum van Kiala". Vervelend ook dat ze niet te bellen zijn, op het contactformulier wordt niet gereageerd.
Er gaat ergens iets helemaal niet goed, ook gezien de vele reacties hier. Jammer (dan maar iets meer betalen en van een concurrent met klantenservice gebruik maken).
Vorige week dinsdag iets via facebook gekocht woensdag heeft ze het op de post gedaan en woensdagavond weg gegaan mailtje gekregen dat het pakketje bij het kiala punt is gebracht om opgestuurd te worden 3 dagen niks meer van gehoord de code werkte niks bij na 3 dagen stond er bij in laatste sorteercentrum daar is die nu nog steeds niet vanaf ik mijn kiala punt opgebeld die ik had gekozen om naartoe gestuurd te worden en zeiden dat mijn pakketje er allang was maar nooit een mailtje er van gekregen ... toch een snelle levering gehad alleen een beetje jammer dat de codes nooit veranderen waardoor het lijkt alsof je pakketje er nog niet is terwijl die er wel is ..
Voor de rest harstikke tevreden