Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Pakje is een maand geleden verzonden en aangekomen op het laatste sorteercentrum, daarna niks meer van gehoord. Onderzoek is lopende maar al 3 weken niks meer van gehoord. Ik ben klaar met Kiala.
Mijn pakje is onvindbaar nadat het op 2 verschillende punten zou geleverd zijn. Ik stuurde al 4 vragen door via het contactformulier en krijg daar geen antwoord. telefonisch ook niet bereikbaar.
Pakket op 30/11 ingeleverd door verzender, op 2/12 bericht dat het op het laatste sorteercentrum is aangekomen, inmiddels 11 dagen verder en geen bericht meer gehad dat het is aangekomen op het afhaalpunt. Helaas is het daar nog niet ontvangen blijkt uit navraag. Het nummer 08000233403 gekregen van het afhaalpunt, kom eindeloos in de wacht, zowel bij keuze 1 als keuze 2 van het menu. Ik verzend nooit meer iets via Kiala.
Het pakket wat ik had besteld was volgens de Track&Trace code van PostNL al bezorgd bij het Kiala afhaalpunt. Daar wisten ze van niks. 3 dagen later hadden ze het pas gevonden
Na het invullen van het formulier op de Kiala site op 17 november om een pakketje naar te versturen is het verschuldigde bedrag (3.95 euro) wel van mij rekening afgeschreven. Ik heb echter nooit een terugkoppeling per mail ontvangen en kon dus geen verzendlabel printen. Inmiddels zes keer een klacht ingediend via het hiervoor bestemde formulier op de Kiala site maar ze reageren gewoon niet. Bellen (0,80 cent per minuut) heeft geen zin. Je hebt een klantnummer nodig dat ik nooit heb ontvangen. Gaat mij niet om het geringe bedrag van 3.95 euro maar om het principe. Wel geld innen geen dienst leveren (oplichting) en vervolgens niet op klachten reageren. Contact opgenomen met UPS (eigenaar van Kiala) maar zij geven het volgende aan: Kiala is een zelfstandig- en daardoor ook een ander bedrijf dan UPS. Als u geld retour wenst te krijgen, zou u zich bij het bedrijf aan wie u het geld betaald heeft, moeten richten. Heb inmiddels aangifte gedaan van internet oplichting bij de politie en stuur deze ervaring door naar Radar en de Consumentenbond. Mijn advies: Verstuur NOOOOOOOIT iets met Kila.
Op 28/11/2016 pakket weggebracht naar mijn Kialapunt. Op 30/11/2016 aangekomen bij sorteercentrum. Er staat bij dat de ontvangende partij zsm hoort wanneer het pakket bij kialapunt af te halen is. Maar helaas, het is nu 10/12/2016 en de status is nog onveranderd. Het pakket ligt officieel nog op het sorteercentrum. Ik heb inmiddels meerdere contactformulieren ingevuld, maar krijg totaal geen respons van Kiala. Een telefonisch bereikbare klantenservice hebben ze helaas niet, dus NOOIT verzenden met dit bedrijf. En als ik zo de reviews hieronder zie, ben ik niet de enige!
Wat moet ik hier nog meer over zeggen? stelletje prutsers.
Twee weken verder. Nog niks geleverd. Enkele mails. ==> niemand reageert. Nog nooit zo een slechte service gezien
Status Pakket wordt getransporteerd
Geschiedenis van uw pakket 01/12/2016 10:47 Pakket aangekomen op laatste sorteercentrum. U krijgt een bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt beschikbaar is.
29/11/2016 14:26 Pakket is ingeleverd op het Kiala Punt en wordt naar het sorteercentrum gestuurd.
Pakket werd door Kiala naar verkeerde Kiala punt gebracht. Staat nu reeds meer dan negen dagen op "in transport" en er komt absoluut geen reactie op om het even welke vraag aan Kiala. Vermoed dat het gewoon verloren is maar dat ze een uitvlucht zoeken. Advies: vermijd KIALA
Het pakket is maandag 5 december verstuurd en ik kreeg een mailtje op 7 december dat ik het pakket kan afhalen bij het desbetreffende Kiala Punt. Ik heb dus geen problemen ondervonden met Kiala en zou het zeer aanbevelen
Ben al twee weken aan het wachten,pakket ligt al 1,5 week op sorteercentrum. geen enkele reactie van klantenservice. Echt heel slecht NIET Gebruiken !
Alles wat via Kiala verzonden wordt gaat zo vreselijk traag. Wacht nu al een week op een pakketje van H&M dat in de lokale supermarkt wordt geleverd. Informatie wordt niet geupdate. Levering lukt meestal wel maar geduld is een schone zaak.
Via verzendservice online etiket gekocht en betaald, daarna meteen scherm op error. Klantenservice via site niet te bereiken want dan heb je een track en trace nodig. Telefoonnummer weten te achterhalen via deze site maar je komt in oneindige wacht met naar fluitmuziekje. Weg geld dus. Wat een ongelooflijk flut-bedrijf!
Ik heb in juli 2016 een pakket verzonden. Tijdens het verzenden is de inhoud kapot gegaan, iets wat natuurlijk kan gebeuren.
Heb natuurlijk direct de schade gemeld bij de betreffende afdeling.
Tot op heden ( december 2016 ) niks afgehandeld. Elke keer moet je er achteraan mailen wat de status is, en elke keer vragen ze weer iets nieuws. Heb zelf de bevestiging dat alles compleet is, en een week later zijn ze alle documenten ineens kwijt.moet je alles weer opnieuw sturen.
Wat een drama bedrijf ! Ik zou iedereen ook aanraden elders je paketten mee te versturen.
Ik ben nu al drie weken bezig om mijn pakje ter waarde van 180 euro te krijgen. Kiala is gewoon niet te bereiken. Ongelofelijk is het en ik ga morgen bij de politie aangifte doen van diefstal. Zeker nooit iets versturen met Kiala!
Slechte ervaring maar heb een telefoonnr gevonden waar je wel antwoord krijgt 08000233403 en dan toets 1
Vier pakketten in één week via Kiala laten verzenden. Niet één binnen de 24 uur die ze beloven!
Eerste pakket wel mail > maar eerst op verkeerd Kialapunt afgeleverd. Dus vertraagde levertijd. Tweede pakket wel mail > maar na 6 dagen nog geen pakket. Derde pakket wel mail > maar na 8 dagen nog geen pakket. Bij de vierde was achteraf het gewenste Kialapunt niet beschikbaar omdat men maar een beperkt aantal pakketten op het Kialapunt "dropt" Nu moet ik notabene naar een Kialapunt 10km verderop mijn pakket ophalen.
Ik raad mensen die een pakket snel en op het gewenste afleverpunt iets willen laten bezorgen dit niet via Kiala te doen! Laat Post.nl wat duurder zijn maar ze doen wel wat ze zeggen.
Gr, Jolanda
Dat een bedrijf voor zo'n laag tarief pakketten kan vervoeren verbaast mij. En het systeem van afhaalpunten past mij want met andere vervoerders werd het pakje soms weer meegenomen omdat ik niet thuis was. En nu kan ik het na mijn werk zelf afhalen.
Dacht goedkoop uit te zijn, spijt spijt. Volgende keer weer Postnl, dat is iets duurder maar je krijgt wel altijd je spullen (en ook nog op tijd).
Wel betaald, maar geen verzendlabel gekregen . Ik kan het pakket nu niet versturen. Klantenservice is 80 cent, maar werd tot twee keer afgebroken. Ik ben nu 6 euro verder plus de kosten om het opnieuw te versturen. Geen kiala meer voor mij.