Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Op 27 juli een pakket laten versturen sinds de 28e juli geen nieuws meer via de tracking, geen communicatie, geen contact via formulier ( het is 2017 waarom niet via app, sociale media?) krijg geen reactie en ik wacht. nog steeds. erorm slechte service! 0029HIQ
Broodmachine 2ehands gekocht en afgelopen week ontvangen. RVS ommanteling en glazen deksel gedeukt en gebroken. Was verpakt in originele doos en voorzien van schuimrubber en verpakkingsplastic. Moet mee zijn gegooid. Ik heb van de verzender de foto gekregen zoals hij de doos is ingegaan en ik foto's hoe hij is aangekomen. Kiala reageert niet op de mails via de site. Na drie dagen teruggegaan naar het ophaalcentrum en daar kreeg ik een telefoonnummer voor particulieren. Dat blijkt UPS te zijn en daar kunnen e me niet helpen anders dan het geven van een e-mailadres. Ook op deze mail wordt niet gereageerd. Weer gebeld met het ophaalcentrum en nu kreeg ik het telefoonnummer dat zij als bedrijf mogen bellen. Kreeg een belg aan de lijn die zou vragen om te reageren op mijn mail. En inderdaad die ontving ik drie uur later. Kiala zegt in haar voorwaarden dat er geen glas mag worden vervoerd, dat een pakket vanaf 80 cm moet kunnen vallen, dus er wordt niets vergoed. M.a.w. een k. bedrijf. Stuur daar niets mee, geen service, geen enkel begrip voor de klant, geen telefoontje niets. Voor diegene die een telefoonnummer zoekt: 0800 020 1107 en kies voor optie 3. Ook dan krijg je UPS, maar ook werkend voor Kiala ( nou ja werkend?)
Ja, ik kreeg uiteindelijk persoonlijk contact door een klacht neer te schrijven. Volgens mij is dit niet de juiste manier. Het gevolg hiervan is dat ik mensen aanraad een klacht in de dienen op een klachtensite om gehoord te worden.
Klantenservice is niet te bereiken alleen online. Sterker nog het Kiala afgiftepunt heeft alleen een oud UPS nummer en zeggen ook zelden nieuwe informatie te ontvangen van zowel Kiala als UPS. Ook daar dikke onvrede
Ik heb al wel betaald maar moet nu afwachten wanneer kiala eens tijd heeft voor mij terwijl mijn pakket niet verstuurd kan worden.
Mijn advies ga niet met ze in zee.
Zonder dat ik ik er achter aan was gegaan had ik waarschijnlijk nog een week moeten wachten.....
Het duurt dagen voordat het pakket vanuit het Kiala sorteercentrum doorkomt naar de ontvangende Kiala Locatie. Je zou verwachten dat het (ondanks de prijs) binnen enkele dagen moet kunnen, maar Kiala (binnen Nederland) duurt minimaal een week ! Slechte keuze !
Ik lees hier helaas alleen maar slechte ervaringen met Kiala. Het zou ook wel fijn zijn om eens goede ervaringen te delen hier?! Ik wacht ook met smart op mijn pakketje, dat vanaf de 29e juli onderweg is. Ik ga uit dat het goed komt. Omdat ik morgen op vakantie ga even langs het Kiala punt geweest om te vragen hoe lang een pakket blijft liggen. Maar het blijft zeker langer liggen dan 2 week.
Beste Kiala,
Afgelopen donderdag is er een pakket voor mij op de post gedaan dus 27-7-17. De status staat sinds 29-7-17 op wordt getransporteerd en er komt geen verandering in. Ik heb het contactformulier ingevuld op de site en geen reactie gekregen. Na wat onderzoek op het internet zag ik dat er heel veel dezelfde ervaringen waren, maar dar hun pakket dan ook nog eens zoek is. Dit geeft mij een slecht gevoel, en heb het idee dat mijn pakket ook weg is. De bezorgtijd is 4 werkdagen, dat is nu al een aantal dagen overschreden. (Traceernummer 0029KIP)
Ik hoop een reactie te ontvangen.
Mvg, Jasmine
Tot nu toe had ik goede ervaringen met kiala, maar deze week opeens 2x niet Al sinds 27 juli staat een door mij te ontvangen pakket op 'aangekomen in laatste sorteercentrum (traceernummer 0029CU4). Inmiddels ga ik bijna op vakantie en kan ik het daardoor straks 3 weken niet afhalen. Niet handig, na 2 weken niet afhalen wordt het pakket terug gestuurd!
En van een pakket (traceernummer 0029RNY)dat ik 1augustus rond lunchtijd ingeleverd heb is volgens de status nog niet ingeleverd. Hoe kan dat? De ontvanger denkt al dat hij bedrogen is. Ik krijg ook nooit een inleverbewijs ofzo bij het kialapunt hier.
De manier van afhandelen van de klantenservice en natuurlijk van het Kialapunt van verzending. Het is schandalig dat een pakketje 3 weken blijft liggen!!!!!!!
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het woord kiala betekent: wachten, wachten en nog eens wachten. Het pakje dat ik moet ontvangen is volgens de status bij Kiala op 18 juli ingeleverd. HET IS NU 02 augustus.! Het laatste wat ik heb gehoord (ja,ja ik heb contact met de Belgische klantenservice): Beste klant,
Na onderzoek blijkt dat uw pakje in het kialapunt van verzending is blijven liggen. Daarvan zijn wij gisteren van op de hoogte geweest, en uw pakketje werd dan pas gisteren verstuurd. Het zou morgen in ons sorteercentrum moeten aankomen en voor het einde van de week in uw kialapunt aankomen. Daarvan zult u een automatische mail van krijgen.
Onze excuses voor de vertraging.
Met vriendelijke groeten.
Als dit zou kloppen moet de status toch zijn aangepast?
Niets is minder waar.
Kiala is leugenachtig.
Ik ga ervan uit dat ik mijn aankoop nooit zal zien.
Wat een bedrijf (Bijna zou ik zeggen frauduleus)
Op 27 juli 2017 kocht ik een duur pakketje over. Op 29 juli 2017 kreeg ik een mailtje met de traceercode. Bij de status van de traceercode staat: 28 juli pakket wordt klaargemaakt en daarna ingeleverd. Echter is het pakket op 29 juli al ingeleverd en zou op 30 juli meegaan. Tot op heden is de status onveranderd en blijft het op 'wordt klaargemaakt en daarna ingeleverd' staan. Ondertussen al minstens 5x gemaild, nog steeds geen reactie terug.
Wat een schofterig bedrijf. Klantenservice blijkt niet te bestaan bij dit bedrijf. Ik zal nooit meer mijn zaken doen via Kiala.
Eerst was het pakket naar een verkeerde lokatie(zeggen ze). Nu aangekomen, is de inhoud foetsie! Wat krijg ik 3.40 per kg vergoeding. Nou bedankt! Inhoud heeft me 30 euro gekost.
Ik heb de 18de een pakket opgestuurd met kiala naar Nederland. We zijn ondertussen de 29ste en de status van het pakket staat sinds de 25ste op "pakket wordt getransporteerd" ook staat er dat het pakket is omgeleid naar een ander punt! Ik heb dit nooit gevraagd.
Wanneer krijg ik meer informatie?
Doe het niet.
Ik raad je het echt aan want het komt niet aan.