I. Bor
12-06-2017

Twee keer bataald voor een artikel.

Ik heb zaterdagmiddag een pakketje proberen te versturen via Kiala. Na online betaald te hebben krijg ik geen vervolgscherm te zien dus kan ik de barcode niet printen.Het geld is wel afgeschreven. Ontving ook geen bevestigingsmail van Kiala, Dus maandagavond heb ik opnieuw poging gedaan en tweede keer betaald dus, toen ging het wel goed maar wel 3,95€ armer.

Gr. I. B.

Simone

Waar is pakket?

16 mei jongstleden heb ik een pakket afgeleverd bij een kiala-punt. Tot op heden staat status op 'onderweg naar sorteercentrum'. Persoon heeft pakket nooit ontvangen. Waar o waar is het pakket? Ben al bij het punt langsgeweest en hang inmiddels ruim een uur aan de lijn. Je verkoopt iemand iets in onderling vertrouwen. Kiala schaadt dit! En zit er sowieso wel iemand achter de telefoon?!?

Yuri
12-06-2017

Waardeloos bedrijf, nooit meer !

Volgens gegevens Amazon is het pakje in het sorteercentrum van Kiala gescand, maar daar blijft het steken, terwijl het allang bij het afhaalpunt had moeten zijn. Amazon verschillende malen gecontacteerd en ze zouden erachteraan gaan. Maar ik krijg niet te horen waar het pakje nu werkelijk is en wanneer het geleverd gaat worden. Het volgnummer van het pakje wordt niet eens teruggevonden op de website van Kiala. Via een formulier het verloren gaan van het pakje gemeld bij Kiala, maar niks gehoord. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Tot mijn schrik lees ik overal op internet massa's negatieve kritiek over Kiala. Dit gebeurt me dus noooooooit meer !

Marly
13-06-2017

PUUR KLANT-ONVRIENDELIJK!

Het maakt mij niet uit wat de rede is. Ik betaal op maandag de portokosten om 13.00 uur en de volgende dag op dinsdag weer rond 13.00 uur krijg ik pas mijn verzendbon om het pakket te verzenden. Na echt uren van stress en heen en weer gemail! Je kijkt steeds of de bon er al is, zowat om het kwartier. De klant die het pakket moet ontvangen, hijgt ook in je nek als verkoper. Logisch ook! Ze verontschuldigen zich niet eens bij Kiala. En ik ben niet de enige zo te zien. Ik kan er echt geen respect voor opbrengen! Nu afwachten of de levering nog goed verloopt! Jullie in elk geval bedankt voor de goede dienst!

Deze klacht is opgelost

Geld afgeschreven, maar geen label voor pakket

Heb vanmiddag een pakketje proberen te versturen via Kiala. Na online betaald te hebben krijg ik geen vervolgscherm te zien dus kan ik de barcode niet printen. Ook krijg ik geen mail. Het geld is wel afgeschreven.

Probeer ze te bereiken, maar mijn vraag staat niet tussen de vragen. Na veel moeite een telefoonnummer kunnen vinden. Na 10 minuten eindelijk iemand aan de lijn. Blijkt van UPC te zijn en kan me onmogelijk verder helpen. Heb wel een mailadres ontvangen.

En nu? Heel slecht vind ik dit! Nu staat mijn pakket hier en ik kan niks

Monique
Monique
12-06-2017

Tot nu toe geen positieve ervaring

Op 5 juni is het pakket naar het Kiala punt verstuurd, op 6 juni aangemeld bij het sorteercentrum en vanaf deze datum staat de status op "pakket wordt getransporteerd" . Ik vraag mij af waarheen, de maan? In ieder geval niet naar het Kialapunt wat door de verzender is opgegeven (of misschien via de maan, dan duurt het inderdaad wat langer, ik heb nog hoop)

Gerard
Gerard
10-06-2017

Pakket aangemaakt betaald maar geen emaille vestiging

Op 9 juni jl een pakket aangemaakt op Kiala. Ook betaald maar geen email bevestiging gekregen.

Ook zie ik niks terug in mijn account. Wel zie ik een afschrijving van de bank dat er betaald is.

Ik moet dus nu weer een pakket aanmaken want tja het zal toch verstuurd moeten worden.

Het vreemde is wel dat de de site zich vreemd gedroeg.

Claudia

Pakket niet bij servicepunt

Afgelopen weken meerdere pakketten verkeerd geleverd. Maar het toppunt is het volgende: Pakket verzonden naar Amsterdam. Kwam in Roosendaal terecht. Gebeld, pakket zou/is naar Amsterdam gegaan. Maar nu krijg ik bericht dat het pakket weer in mijn woonplaats zou zijn en ik het, tegen betaling van €2,00, op kan halen. Pakket is echter niet bij het "service"punt. Ben kwaad en verdrietig. Één ding is zeker : ik verzend nooit meer met Kiala!

Harrie

Goedkoop en goed. Kiala scoort bij mij 100%. Betrouwbaarder dan PostNL en DHL

Ik begrijp de meeste ervaringen hieronder niet goed. Ik heb al bijna 400 pakketten verstuurd over de afgelopen 3 jaar. Ik verstuur wekelijks door het hele land en ook naar België. Het is nog nooit verkeerd gegaan. Ook de tijdsduur valt vaak mee. Pakket verzonden op maandag wordt altijd op woensdag afgeleverd. Pakket verzonden op donderdag of vrijdag dat wordt meestal maandag, een enkele keer zaterdag. Kiala doet dus wat ze beloven: goedkope verzending maar niet zo snel. De prijs/kwaliteitsverhouding is voor mij goed zo.

Er is echter 1 minpunt waarover ik het met enkele mensen eens ben. Kiala is onbereikbaar! Als je een vraag wilt stellen (of idd een klacht wilt neerleggen) dan kom je er via de site niet door. Je wordt letterlijk van kastje naar de muur gestuurd. Als je op de site de links volgt voor vragen (of klachten) dan krijg je uiteindelijk een foutmelding en moet je weer van voren af aan beginnen. Mailen of bellen is niet mogelijk. Twitter ook niet mogelijk. KIALA DOE HIER IETS AAN!

Linda
09-06-2017

Twee keer geld afgeboekt, contact niet mogelijk.

Gisteren maakte ik als particulier een verzending aan bij Kiala, maar na het betalingsproces bleef de site hangen en was er niet te achterhalen of mijn betaling gelukt was. 's Avonds had ik nog steeds geen bevestiging bij de mail gehad, dus maakte ik de verzending nogmaals aan. Daarop kreeg ik een bevestiging van beide verzendingen en werd het bedrag twee keer afgeschreven. Natuurlijk hoef ik mijn pakket niet twee keer te laten bezorgen, dus ik wilde contact opnemen om dit ongedaan te laten maken, maar contact is blijkbaar niet mogelijk als je particulier bent. Ik wil graag van een van de twee labels mijn geld terug, maar hoe krijg ik in vredesnaam contact met dit bedrijf? ?

Km
07-06-2017

Kiala

Vandaag een pakket online aangemeld, maar ik heb geen bevestigingsmail of printlabel via de mail ontvangen! Het bedrag is wel van mijn rekening af! Mijn inlogaccount geeft aan mijn mailadres niet te kennen terwijl ik vaker pakketjes via Kiala verstuur . Hier had ik het anders misschien kunnen terug halen? Ik heb 4 keer gebeld en werd steeds opnieuw doorverbonden of kreeg eenn ander nummer omdat ik niet de juiste persoon aan de lijn zou hebben! Nu heb ik nog steeds niets omdat ze mij niet kunnen helpen. Ben wel wijzer geworden dat Kiala nu UPS is geworden, werkt mijn account daarom niet meer? Er werd telefonisch wel aangegeven dat ik via ups een account kon aanmaken . Waarom betaal ik dan nog via Kiala!

Ciska
03-06-2017

Wel betaald twee keer geen labels!

Twee formulieren ingevuld, twee keer betaald. Browser loopt vast, geen labels. Dus kan ik niks versturen. En nu?! Contact niet mogelijk alleen voor webwinkels. Heel vreemd er wordt toch ook door particulieren verstuurd?!

Ik heb een account, verstuur vaker, maar zo is het de laatste keer.

A
02-06-2017

Excuses, uw pakket is bij een verkeerd Kiala Punt afgeleverd.

Ruim een week geleden een pakketje laten verzenden met kiala. Normaal gesproken geen probleem en levertijd binnen 3 werkdagen. Nu, gelijk de volgende dag, de volgende melding: Excuses, uw pakket is bij een verkeerd Kiala Punt afgeleverd. We brengen het zo spoedig mogelijk naar uw Kiala Punt. Contact met de klantenservice is niet te krijgen, er wordt niet gereageerd op het contactformulier. Een telefoonnummer is niet te vinden op de website. Ik heb ze verzocht zsm contact op te nemen. Hoe krijg ik te weten waar mijn pakketje is?

Kimi
31-05-2017

Betaald en daar stopte alles. Dit bedrijf is werkelijk een nachtmerrie.

Ik wilde een pakketje versturen en heb alles online netjes ingevuld, alles netjes afgemeten en afgewogen. Vervolgens netjes betaald en na betaling ging er ineens iets fout? Het geld is wel van mijn rekening geboekt. Ik heb na lang zoeken een telefoonnummer kunnen vinden, lang gewacht bij de klantenservice en wat bleek? Ik belde UPS en Kiala is niet meer telefonisch bereikbaar! Voer maar een contactformulier in zei de medewerker van UPS nog, maar dat kan alleen als je een webshop hebt! Guess what? Die heb ik niet als particulier! Zwaar geirriteerd, nu kan ik het pakketje vandaag niet meer opsturen want ik ga zeker geen dubbele kosten betalen. Nu is mijn geld weg en er is geen mogelijkheid om hen te contacteren.

Via ervaringen.nl wilde Kiala mijn klacht oplossen en er werd gevraagd om een klantnummer die ik nooit van hen heb gehad!

Lyd
31-05-2017

Niet bereikbaar

Probeer ze te bereiken, maar mijn vraag staat niet tussen de vragen. kan wel een contactformulier invullen maar dan heb je een webadres nodig en die heb ik niet. Na veel moeite een telefoonnummer kunnen vinden. Na 10 minuten eindelijk iemand aan de lijn. Blijkt van UPC te zijn en kan me onmogelijk verder helpen.

En nu? Heel slecht vind ik dit!

Egs
22-05-2017

Pakket van particulier nooit aangekomen

Verstuurd door particulier via kiala. Klantenservice laat niets van zich horen naar meermaals het contactformulier te hebben verstuurd.

Versturen met kiala doe ik nooit weer. Pakket is kwijt, geld kwijt.

Rovers.

Beau
19-05-2017

Kiala nooit weer! Nachtmerries krijg je ervan!

Kort samengevat: 24 april jl pakket opgestuurd, 3 mei bericht gekregen dat het was aangekomen, 2 dgn later ga ik het ophalen en blijkt het retour gezonden en kwam ik dus voor niets!? Tot op heden nog geen pakket.willen het ophalen in Belgie omdat dit per mail is aangegeven, maar nu blijkt het daar niet te zijn? Het is werkelijk onbeschrijflijk hoe Kiala met zijn klanten omgaat.voor mij nooit weer!

Lex

Kiala, beter niet doen

Deze week voor het eerst in mijn leven Kiala gebruikt op verzoek van de ontvanger. Na lang zoeken op hun verwarrende site lukte het zowaar om een zending te betalen bon af te drukken. Pakketje kon weg en is nog niet bij de klant, maar oke. Gisteren bij een pakket naar België uren tijd verloren. Na het doen (en afschrijven) van de betaling geen bon of bevestiging of wat ook. Geld kwijt, pakket staat hier nog en Kiala servicedesk reageert niet op mijn vraag. Kiala-punt weet van niks en verwijst me naar 0900--2255877 waar ze ook van niks zeggen te weten. Frustreert onnodig; absoluut geen aanrader.

David
17-05-2017

Pakketten naar Zuid Frankrijk

Beste jongens en meisjes.

Verzend je pakket met geduld! Goedkoop is inderdaad lang wachten.! Als je 2 weken de tijd hebt zal je pakketje echt wel aankomen.

08-05-2017 verzonden NL 17-05-2017 aangekomen correct in Zuid Frankrijk.

Sinds Kiala is overgenomen door UPS zijn ze zeer goed.

Zelfde levering met UPS kost je een vermogen, maar dan heb het binnen 1 werkdag.

Yvonne

Communicatie onvoldoende

Blijven moeilijk bereikbaar. Communicatie is echt onvoldoende, ook al is het uiteindelijk opgelost. Ik zal zelf niet meer voor Kiala kiezen of het iemand aanraden

Deze klacht is opgelost

Pakket verkeerd verstuurd. Zijn onbereikbaar, dus zit er niets anders op van Rotterdam naar Soest te gaan rijden om daar mijn pakketje op te halen.

Arjan
Arjan
15-05-2017

Trage verzending, geen service, verkeerde levering

Het pakket werd op een verkeerd punt geleverd (1 uur en 10 minuten rijden) Voordat hij daar was waren er al 4 dagen voorbij. Vervolgens het betreffende pakketpunt gebeld. Die verwijzen mij door naar het nummer van Kiala.

Ik heb inmiddels al meer dan een uur in de wacht gestaan, 3 mails gestuurd, 4 keer het contactformulier ingevuld, echter geen respons.

Kortom: Slechte/geen service Trage/geen levering Verkeerde/geen levering

Mijn advies: Betaal gewoon meer en gebruik PostNL