Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik heb via marktplaats wat gekocht bij een particulier. Pakket is 002C832 08-09-2017 aangemeld en 09-09-2017 ingeleverd bij Kiala. Vanaf (ook al lang) 12-09-2017 in het sorteercentrum aangekomen, maar daarna gebeurt er niets? Ook het klantenformulier op de website van Kiala werk totaal niet? Dus kortom een zeer slechte service!
Omdat het pakje weken zoek is geweest en nu ineens terecht is na dat ik een claim had ingediend
Op 8 sept. een pakje ingeleverd bij Kialapunt. barcode 1ZL5T24JYZ00026211 Tot op heden kan ik het niet traceren. Het blijft gewoon staan op in Transit. ik heb al 2 x gebeld en zou binnen 24 uur worden teruggebeld. Nog steeds niet gehoord. Geen Ups meer voor mij.
Mijn pakket , wat ik heb verstuurd naar België op 8 september is nog niet aangekomen. De status is vanaf 8 september nog steeds dat het verstuurd wordt naar het kiala punt in België. Volgnummer is 002C702
UPS heeft het volgende gemeld, via prive-bericht: Speciaal voor de fanatieke gebruikers van Marktplaats en Ebay heeft UPS een website in de wereld geroepen: https://www.upstoday.com/nl/ Daar geniet u zelfs vaker van goede tarieven en betalen kan op diverse manieren. Ook het versturen van een pakketje is erg simpel. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team Ik heb hier nog geen persoonlijke gebruikservaring mee, maar de site ziet er veelbelovend uit! Voor een fictieve verzending (boekje) kreeg ik zelfs een lager bedrag geoffreerd dan de 3,95 welke Kiala in rekening bracht.
Ik heb afgelopen weekend diverse goederen via Marktplaats van particulieren gekocht {boekjes, broeken) en ik ben met diverse verkopers overeen gekomen dat ze via Kiala zouden versturen. Altijd goede ervaringen gehad met Kiala - website is transparent en een verzending doen een eitje.
Kreeg ik vandaag van enkele verkopers het bericht door dat ze nu via UPS moeten verzenden en dat ze niet online met Ideal kunnen betalen! Deze verzender is naar het verzendpunt gegaan om daar te betalen - vervolgens herkent de scanner de barcode niet, ook niet met handmatig invoeren.
Op de website van UPS kan ik nergens snel zoeken waar de UPS verzendpunten zitten, en is ook nergens enige transparantie betreffende de verzendkosten van een pakket. Ik moet eerst een aantal pagina's met gegevens invoeren alvorens er een kostenschatting volgt voor diverse bezorgopties, alleen die van UPS poin naar UPS point stond er niet bij.
UPS zit zo complex in elkaar, daar kan een leek niet mee uit de voeten. Jammer dat ze de website van Kiala niet in gebruik hebben gelaten - er zullen veel mensen overstappen naar DHL for You.
Ik wacht al een week op een Kiala pakketje en informatie van Kiala / UPS blijft uit. Heb geen zin om weken te gaan wachten, dus UPS graag snel de chaos oplossen anders bent u deze klant ook kwijt.
Kreeg nog na een uur de volledige update en de volgende dag was mijn pakket op plaats van bestemming!
Heb 2 dgn geleden bericht gehad van de verzender dat mijn pakket is in geleverd in België via kiala. Maar zie nog altijd geen verdere update. Had hem nu eigenlijk wel al verwacht. Waar is mijn pakket nu? 002C2Y4
Geen idee maar het bleek dat mijn pakket al 10 dagen lag te wachten, volgens Kiala was het ergens op het traject "verkeerd gescand".
Mijn pakket is al 12 dagen onderweg, Kiala geeft nergens een telefoonnummer en het contactformulier werkt niet. Ik kan er dus niet achter komen wat er aan de hand is.
Omdat ik nu het vertrouwen kwijt ben,ook gezien het aantal klachten.Ik wil niet ruim een week wachten op een pakje,dan maar een paar euro duurder,maar dan heb ik het wel de volgende dag en ook nog eens aan mijn deur
Het pakje 1ZL5K86TYZ20003417 is vrijdag gepost en er staat nu al vanaf maandag: pakket wordt getransporteerd,maar er gebeurt verder niets.waar blijft mijn pakje?
Door ervaringen.nl
Mijn pakketje is door de verkoper verzonden Kreeg na een paar dagen bericht dat het naar een ander Kiala punt zal worden verzonden kreeg daarna bericht dat het pakketje bij de verkeerde Kiala punt was bezorgd en dat deze zo spoedig mogelijk naar de goede zal worden verzonden Nog steeds niets ontvangen geprobeerd via contactformulier maar deze werkt niet Je kan beter iets uit China over laten komen dan heb je het eerder binnen dan hier in Nederland via Kiala
Op 19 augustus heb ik met Kiala een pakket verzonden naar het Kiala punt Van de Bergs buurtsuper in de Vlierboomstraat te Den Haag alwaar de geadresseerde het op zou kunnen halen. Na een vertraging van 5 dagen ontving ik een mail waarin stond dat het pakket op dat Kialapunt was aangekomen en dat de geadresseerde het zou kunnen ophalen. Dit stond ook zo op de track and tracé pagina. Toen de geadresseerde het pakket wilde ophalen, bleek het daar niet aanwezig te zijn. De winkelier vertelde dat maar contact opgenomen moest worden met Kiala.
De enige contactmogelijkheid is het inviullen van het contactformulier op hun site. Diit heb ik zowel op dinsdag 5 september, woensdag 6 september, donderdag 7 september, vrijdag 8 september en op maandan 11 september gedaan. Tot nu toe heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen op mijn vraag.
Het is buitengewoon kwalijk dat het pakket kennelijk zoek is en dat niemand (ook de uitbater van het Kialapunt) maar enige verantwoordelijkheid wil nemen.
Ronduit onbeschoft vind ik dat er geen enkele reactie volgt van Kiala op het ingevulde contactformulier. Nu wordt Kiala overgenomen door UPS, wellicht is dat de verklaring dat men nu geen enkele service meer verleent? Maar dat dan ook de pakketten spoorloos verdwijnen en op een vraag geen antwoord wordt gegeven is stuitend.