Philip
Philip
08-10-2017

Martelgang

Via Kiala verzenden was fijn. Bij UPS moet je veel onnodige gegevens invullen, en het wordt een flink stuk duurder. Deze week maar even de andere mogelijkheden bestuderen. PostNL is in ieder geval back in the race.

F.
08-10-2017

Pakket verzenden een worstelact

Het verzenden is niet hetzelfde als bij Kiala veeeel meer invullen en keuze menu's. Krijg nog steeds geen track en trace nummer en inloggen altijd problemen. Klanten krijgen geen email ,ik ook niet . Kiala deed dat wel Heb de laatste 2 jaar honderden paketjes verstuurd via Kiala met weinig problemen. Via UPS nu 7 stuks maar ellende tot en met. Hoop dat het tij snel keert,anders andere pakket bezorger.

Moe gestreden verzender.

Louise
17-10-2017

Slechte informatie. Slechte site. Geen terugkoppeling. Wij, de verzender en ikzelf hebben er heel veel tijd en energie in gestoken . Uiteindelijk was een medewerker van mijn Kiala punt zo vriendelijk om te bellen met nummers die ik nergens kon vinden.

Pakket 002DEK02 kwijt.

Op 29-9 is er in Tilburg een pakket afgegeven voor mij. Het moet naar Ermelo. Bericht gehad dat het naar het sorteercentrum zou gaan en daarna blijft het helemaal stil. Inderdaad lees ik dat mailen geen zin heeft. Ze reageren gewoon niet. Worden er pakketten achterover gedrukt? Dat is toch vreemd? Als ik de rewiews zo lees denk ik dat mijn leuke aankoop, waar ik heel blij mee was, nooit meer boven water komt. Ik heb veel met Kiala laten versturen en verstuurd en ben hier dus heel teleurgesteld over

Jolanda
07-10-2017

Online verzending aanmelden. wat een gedoe!

Ik gebruikte Kiala regelmatig om een pakket van een Kiala punt naar een ander Kiala punt te versturen. Het aanmelden van een pakje op www.kiala.nl was een duidelijk proces en ook zo gebeurd.

Nu Kiala een UPS Access Point™ is geworden en Kiala.com is gesloten is het aanmelden van een verzending via de nieuwe website er niet bepaald gemakkelijker/ duidelijker op geworden. Je doorloopt een proces van WAAR (herkomst van het pakket) - WAT -HOE - GEGEVENS - BETALING en CONTROLE. Maar ik ben van mening dat ze beter hadden kunnen beginnen met HOE.

Het was mij totaal niet duidelijk welke gegevens ik moest invullen bij 'WAAR GAAT DE VERZENDING HEEN?' De gegevens van de koper of de gegevens van het UPS Access Point? Na een belletje met de klantenservice (lang in de wacht gehangen) gaf de medewerker mij aan dat ik daar de gegevens van de koper moest invullen máár. als ik die niet had waren de gegevens van het Access Point ook voldoende. En zo vulde dus de gegevens van de koper in en gaf later aan dat zij het pakket bij een Access Point wilde ophalen.

Het leek allemaal prima te gaan maar bij de 'LATEN WE KIJKEN OF ALLES KLOPT' (ja, zo noemen ze hem echt ;-) ) fase in het proces stonden de gegevens van de koper zowel bij 'Vasthouden voor klant in' als bij 'Bestemming'.

Kortom, je moet blijkbaar tóch de gegevens van het Access Point invoeren bij 'WAAR GAAT DE VERZENDING HEEN?' en vervolgens moet je aangeven dat dit GEEN privé adres is'. Best vreemd dat de helpdesk bij UPS me dat niet kon vertellen.

Mijn advies aan UPS: laat de klant bij aanvang van het proces op uw website eerst een leuze maken in HOE men een verzending wil versturen: Via een UPS Access Point of naar een privé-adres.

Het duurde mij even, maar uiteindelijk is het me gelukt om mijn pakje aan te melden, te betalen en een label ervoor uit te printen. En nu maar hopen dat de verzending verder wel soepel verloopt.

Michel
06-10-2017

UPS sucks

Bij overname hadden ze als eens Kiala software uitgeschakeld. dat heeft 1 maand geduurd en nadien hebben ze de software van Kiala dan maar weer gebruikt Nu 3 jaar later doen ze het weer en alweer dezelfde problemen als voordien.

UPS leert niets uit hun fouten.

Ik verzendnormaal 150 pakketten per jaar. Nu niet meer met UPS. Ik schakel over naar DHL of Post NL en in België naar Bpost

Raoul
05-10-2017

Waar is de goede oude Kala naartoe?

Al jaren was ik grote fan en gebruiker van Kiala. Vooral als ik iets bestelde in Nederland en het moest naar België. En dat was frekwent. Goede prijs, prima service, duidelijke site, goede opvolging. Als ik nu naar de site van Kiala ga kom ik op een piraat UPS terecht. Wat een cut-site! Daar vind je niks op terug . Sorry, maar als de site al zo is dan kan ik geen vertrouwen hebben in de firma die dààr achter schuilt. En, bij elke klik krijg ik altijd een pupup met de promo . die ik telkens moet wegklikken. Waar is dat in hemelsnaam voor nodig? Of is uw site gehackt en is dit een soort virus om de klanten weg te jagen? Wat een zonde om zo'n goede site/firma te zien verloren gaan in een geheel dat zelfs nog de drempel amateur niet haalt. Groeten, R

Mike
05-10-2017

Waar blijft mijn pakket ?

Goeiendag ,

Heb in het verleden al vaak zaken gedaan met kiala en zo dus ook deze keer , nu moet ik een pakket ontvangen van belgie naar nederland dit pakket staat bij de status updat al vanaf 29-09-2017 op " aangekomen bij sorteercentrum zal enkele dagen duren voor t in land van bestemming aankomt "

Zending nummer is : 002D8DE Pakket is erg belangerijk en had het helaas al nodig gehad Graag een reactie over de status van het pakket

Mvg , Mike

Maria

KIALA/UPS

Wat en rampzalig ervaring met Kiala of eerder UPS

Mihaela
Mihaela
04-10-2017

Nooit meer Kiala

Pakket gestuurd op 27 august en tot vandaag 04.10.2017 nog niet geleverd. Veel e-mails, tot nu toe zonder resultaat.

Paul
03-10-2017

Bericht aan Kiala/UPS

Helaas heb ik op mijn eerdere post, behalve de standaard berichten geen reactie meer vernomen. een paar weken terug ontving ik een bericht dat mijn pakketje officieel als verloren werd beschouwd. Ik kan aanspraak maken op een vergoeding van 3 euro nog wat per kg. Aangezien het hele pakketje nog geen kilo was en alleen de verzendkosten al 4 euro zijn, is dat natuurlijk een lachertje. Maar goed, ik ben mijn pakketje EN mijn geld kwijt. Nu was ik in eerste instantie van plan mijn rechtsbijstand in te schakelen en helemaal uit te gaan zoeken wat Kiala wel en niet kan maken, maar ik heb een alternatief.

Beste Kiala/UPS, Ik heb een leuk voorstel. Als jullie een leuke donatie doen op onze teampagina voor Alpe d'HuZes 2018, dan vergeef ik jullie misstap en steunen jullie intussen het KWF. Deze donatie deel ik dan tevens op facebook en zet jullie daarmee in een positief daglicht.

Onze teampagina is: https://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/dhuezelephants

Nemen jullie deze uitdaging aan?

dan met vriendelijke groet, Paul van Croonenburg

Suzeb
02-10-2017

Blijven alles van Kiala ECHT hetzelfde bij UPS?

Vorige week verzond ik een pakketje via Kiala met gebruik van haar online site om een etiket te maken en betalen.

Vandaag was ik geconfronteerd dat de Kiala site kampte met een 'internal server error' en was steeds door gekoppeld aan de UPS site ongeacht welke functie van de site menu ik had gekeuzen. OK, dacht ik - ze zijn reeds samen gefuseerd en overal lees ik "Beetje bij beetje worden de Kiala Punten UPS Access Point locaties, maar dit is het enige wat verandert".

Dit zinnetje in de PR van UPS klopt niet want ik ben bijna 2 uren vanmiddag aan het worstelen een etiket voor een pakket te maken. De website van UPS vind ik zeer ingewikkeld en onduidelijk tegenover gesteld van PostNL en DHL. Mijn oud Kiala servicepunt vertelde mij telefonisch dat alles werkt bij UPS als bij Kiala - er is niets veranderd behalve de naamstelling. Na 15 minuten doorworstelen met de UPS telefoonmenu en vervolgens in de wacht gezet te zijn, kreeg ik ongeveer hetzelfde te horen alhoewel de vrouwelijke medewerker gaf zachtjes toe dat UPS was een stuk duurder dan Kiala! Er is dus WEL wat veranderd! De tarieven zijn flink duurder dan dat bekende €3,95 bij Kiala. UPS willen klanten uitlokken met een tijdelijke korting van €0,91 t/m 31 oktober 2017 - ja, je leest het goed - 91 Eurocent! Vette korting zeg :-(

Maar hou je vast - dan kom je voor het eerst in hun programma om iets te verzenden. Pagina 1 - mijn gegevens invullen inclusief mijn telefoonnummer hoewel ik dit lieve niet wil maar het is een verplichte veld en ik kan er niet omheen en naar pagina 2 gaan zonder dat ik hem invult. Mevrouw UPS suggereert dat ik anders maar +31 gevolgd door 9 nullen invult - een fictieve nummer dus! De UPS chauffeur zou dit meteen zien als niet kloppend en dus nooit bellen! Wat heeft het dan voor nut als verplicht veld te markeren? Pagina 2 - gegevens van de ontvanger invullen (weer een telefoon veld maar dit keer niet verplicht dus ik kon hem overslaan) Pagina 3 - kiezen hoe ik mijn pakje wilt bij UPS afleveren (zelf bij een servicepunt of laten ophalen) Vervolgens doorgeven wanneer ik mijn pakje wilt afgeven waarvan de eerst twee voor de hand liggende keuzen waren 'vandaag' (te laat want de Kiala/UPS punt was bijna gesloten) of pas 9 oktober (volgende week maandag dus!) Moet ik nu een hele week wachten om mijn pakket weg te brengen of kan ik hem morgen inleveren en hoop hij wordt netjes bewaard om volgende week opgehaald te zijn? Kiala, DHL en PostNL leveren en ophalen pakjes/post dagelijks. Dat UPS klanten moeten een week wachten als je op een maandag niet alles op tijd gereed kunt maken vind ik niet echt klantvriendelijk! Op naar de rest van pagina 3 - hoe wil de ontvanger zijn pakje geleverd hebben - kreeg DRIE keuzen (express @ €12,33, standard @ €4,95 of Access Point Economy @ €3,04. eindlijk kom ik bij dat korting aanbod wat ik sinds de homepagina niet meer zag! Nergens is er een melding dat men werkelijk op een van deze drie vakjes moet klikken dus ik snapte niet waarom ik steeds een foutmelding kreeg en dat ik mijn gegevens moest controleren. Het was zwemmen in dik modder of misschien beter gezegd, tasten in het donker! Twee van de vakjes gaven aan de pakje uit te leveren dinsdag 10 oktober maar dat afhalen van een Access Point heeft nog 2 dagen de tijd nodig en wordt einde donderdag 12 oktober beschikbaar. In de realiteit zou dat dus vrijdag 13 oktober zijn bedenk ik! Ik had al gelezen dat vele waren niet tevreden dat de kosten konden niet via iDeal betaald zijn want Credit Card and Paypal worden als eerst in een lijstje vermeld. Om iDeal te vinden moet men 'anders' aanklikken en vervolgens een keus maken van bank etc. Het woord ‘anders’ kan ik echt niet lezen als ‘iDeal’ maar kennelijk denken UPS ‘anders’ hierover!

En uiteindelijk een etiket afdrukken! Tja - kreeg eerst een melding dat UPS een exemplaar niet automatisch konden maken en ik moest door een hele pagina lezen voordat ik een link vond om zelf de etiket te laten maken. Jammer genoeg was ik op dat moment van dat hele gedoe zo zat ik vergat de etiket zelf op mijn PC te downloaden/bewaren en had nog geen zin op de site te zoeken of ik hem alsnog kon vinden. Ik zal vanavond of morgen ochtend zoeken.

Hoewel PostNL was €3,00 duurder dan Kiala, een etiket maken en afdrukken koste mij maar enkele minuten. Inloggen, naam/postcode/huisnummer invullen van ontvanger (adres was automatisch gevonden en getoond), op volgende klikken waar mijn eigen gegevens waren automatisch getoond, kiezen hoe ik wilde betalen en dat gereed maken waarna een pakketetiket stond al klaar voor afdrukken. Ook DHL is vrij simpel te volgen en haar tarieven, net als PostNL, transparant want de kosten om je pakket te verzenden wordt gelijk naar het invullen van twee kleine formulieren getoond of bij PostNL al vermeld voordat NAW gegevens worden ingevuld. Waarom moet UPS dan scherm groot formulieren gebruiken? Bij vele online bedrijven staan een ‘i’ bij een veld wat informatie geeft wat in dat veld moet vermeld zijn. Bij UPS moet men zelf de wiel weer uitvinden.

Ik verkoop/koop via verschillende Nederlands en Buitenlandse sites al meer dan 17 jaren en heb nog nooit zo'n ingewikkelde site als UPS gevonden. Ik meen ook mijn huidige verkoopadvertenties gelijk aan te passen en de Kiala/UPS optie te verwijderen! Dan maar €5,00 DHL of €6,95 PostNL. of nog goedkoper, zelf ophalen!

Natuurlijk hoor ik mensen die dit verhaal lezen, ‘maar het is de eerste keer dat je dit doe en de volgende keer of keren zou het makkelijker gaan’ Ze hebben geen ongelijk maar ik zie graag een tarief VOORAF en niet pas op pagina 3. Ik moet mijn ‘klanten’ een berekening doorgeven van portokosten en kan ze dat niet achteraf alsnog laten betalen alleen omdat ik niet van te voor een tarievenlijst heb.

En wanneer de korting actie is per 1 november afgelopen, kan ik hetzelfde pakje via UPS op exact hetzelfde manier verzenden @ €4,05. En voordat ik bij deze tarief kom, moet ik iets inpakken, wegen, meten en een verzendadres kennen. In the realiteit krijg ik een bod op een artikel een de koper wil alleen weten wat het kost om op te sturen. Ik kan niet elk artikel eerst inpakken, wegen en meten laat zitten ik vraag voor een adres want soms zijn de vrachtkosten bepalend of iemand iets koopt of niet. Waarom dan niet zoals bij PostNL werken met een maximale meting en verschillende gewichten wat DHL ook doet? Ook DPD geef duidelijk tarieven voor pakketten dat moeten afgehaald van een pickup point of worden thuis bezorgd.

Ik geloof ik zal vanaf nu UPS gewoon vermijden als verzendoptie van mijn verkoop spulletjes - het is me te ingewikkeld! Of is het misschien typerend Amerikaans?

AR
02-10-2017

Pakket verstuurd 18/9 nog altijd niet aangekomen

Na eerder hier een klacht te hebben geplaatst, is mijn pakket om onduidelijke redenen op 25/9 opnieuw gescand op de hub. Het zou binnen twee dagen aankomen in de kluis bij De buren. Nu een week later, is de status nog altijd 'wordt getransporteerd' Absurd.

Klachten worden niet opgevolgd. Als UPS het als opgelost beschouwt, lijkt er verder geen gesprek meer mogelijk. Op reacties van de klant wordt verder niet gereageerd en nieuwe klachten worden verwijderd.

De vraag blijft: waar is dit pakket?

K.
01-10-2017

Wachten op pakket, Kiala laat niets van zich horen

Een zending aan mij (002CUVI) staat nu al 10 dagen op "Wordt getransporteerd" maar was volgens hun al na 2 dagen aangekomen op het laatste sorteercentrum . Per Email navraag gedaan bij Kiala maar hierop geen antwoord gekregen. In het vervolg maar iets meer betalen voor een dienst die in ieder geval pakketpost binnen een redelijke termijn afleverd, dit in tegenstelling tot Kiala/UPS.

Alain
30-09-2017

Pakket komt niet aan, kiala helpt niet

Op 11/09 werd een pakket afgeleverd op een kialapunt door de verzender. Trackingnummer betreft 002C9TJ. Sindsdien ontbreekt elk spoor van het pakket. Reeds meerdere malen gebeld en gemaild naar kiala, maar daar word ik eigenlijk niet geholpen. Het enige wat ze doen als je belt is je een mailadres geven, een andere oplossing hebben ze niet. Ik heb hier verscheidene malen naar gestuurd en maar een enkele keer een antwoord gehad (21/09). Men vertelde toen dat het pakket nog niet was opgehaald in Het vertrekpunt en dat de situatie snel zou rechtgezet worden. We zijn Nu een dikke week later en nog steeds geen enkel teken van leven van het pakket. Mailen haalt ondertussen niks uit, een antwoord krijg je niet. Gisteren gebeld naar kialapunt van vertrek en daar wist men mij te vertellen dat mijn pakket een paar weken geleden wel degelijk werd meegegeven. Dit staat dus haaks op wat in de mail van 21/09 stond. In het kialapunt waar het pakket dient aan te komen hebben ze tot op heden ook nog niks ontvangen. Het is gewoon onbegrijpelijk dat een pakket opeens verdwijnt, want het betreft volgens mij toch een gesloten circuit waarin van afhaalpunten en ophaalpunten. Ik heb ondertussen al begrepen dat het geen enkele zin heeft om te mailen of bellen, ik ben gewoon het pakket kwijt. Ik hoop wel dat het pakket alsnog toekomt, maar ik ben realistisch. Zonde van het geld en vertrouwen dat ik er heb ingestoken.

Jantien
Jantien
30-09-2017

Waar blijft pakket en info?

Vorige week zaterdag 23/9 pakket ingeleverd op kialapunt door verzender. Bericht van gekregen op 23/9 en status ' op weg naar ontvanger'. Daarna niets meer gehoord en volgstatus blijft daar op staan. 3 keer mail gestuurd via contactformulier, geen antwoord. Word er moedeloos van Dit is mijn eerste ervaring met Kiala maar tevens ook mijn laatste. Ik hoop dat er iemand van Kiala is die mijn mail nu wel beantwoord of dat ik hier antwoord krijg. Traceernummer 002D31U

Ellen
29-09-2017

Voor de 3e keer na verwijdering van klacht!

Na verwijderen van klacht gister(?) Nogmaals:

Het moet niet gekker worden! Eerder klacht ingevuld over een pakket verzonden via Kiala op 8 augustus 2017. Eindelijk is duidelijk dat deze simpelweg kwijt is. Erg balen maar ok, weinig aan te veranderen zo blijkt. Om ervoor te zorgen dat ik schadevergoeding kan ontvangen ontving ik een formulier via de mail welke ik in moest vullen. Dit gedaan en teruggestuurd naar hetzelfde mail adres. Enkele dagen laten geen bericht van Kiala, wèl bericht van 2, voor mij onbekende personen, die MIJN volledige gegevens via de mail toegestuurd hebben gekregen! Op zo'n moment misselijk makend dat er geen telefoonnummer waar dan meteen contact mee opgenomen kan worden zodat het stopt! Graag excuses, correct omgaan met mijn (bank!) Gegevens en volledige teruggave van pakket waarde. Ik wil hierbij niet nogmaals de vraag ontvangen voor track en trace code deze is 002A5IX

Nu een 3e! Mail dat mijn gegevens zijn doorgestuurd

Ilona
Ilona
29-09-2017

2 pakketten verzonden. Maar 1 in track en trace

Gister 2 dezelfde pakketten verzonden. Maar 1 is aangemeld in track en tracé. Pakket met te code 002DBEI is niet aangemeld maar wel afgegeven bij het kalapunt tegelijk met 002DBEM die wel onderweg is. de ontvanger begint ongerust te worden. Heel vervelend.

Simon
27-09-2017

Kiala-pakket 002CQHO al een week op status "transport"

Op 17 september ontving ik van Kiala een mail dat zending 002CQHO "wordt klaargemaakt". Daarna, i.t.t. normaal, geen mailupdates meer, terwijl de zending toch op 19 september aankwam op het laatste sorteercentrum. Sinsdien is de status "wordt getransporteerd". Vandaag gecheckt bij het "De Buren"-afhaalpunt of het pakket misschien toch aangekomen maar niet ingescand is, echter het traceernummer wordt daar niet herkend. Zoals door velen al is opgemerkt (o.a. op Klachten.nl) werkt het contactformulier op de Kiala-website niet, en ook is er geen telefoonnummer. Dus: waar is het pakket, en hoe kun je voor support contact opnemen met Kiala?

Karlijn
27-09-2017

Verkeerde gegevens

Opnieuw geplaatst want kreeg geen reactie. Voorheen geen enkel probleem maar. Afgelopen zaterdag 23/09/2017 heeft de verzender het pakketje aangemeld en afgeleverd op t kialapunt. De aanmeld datum klopt, maar de datum dat het afgeleverd is door verzender op kialapunt staat op 15/05/2016, klopt dus niks van. Waardoor ik mijn zending niet kan volgen (staat reeds nog steeds op pakket wordt klaargemaakt) Probeer al een paar dagen via contactformulier hulp te krijgen, maar dat formulier werkt niet. Waar bevind mijn pakketje?

Mijn traceernummer is 002D2V1

Update van 27/09/2017:
Uiteindelijk dat nummer gebeld dat ups socialmedia onder elk bericht vermeld, computerstem die niks verstond, doorverbonden naar een medewerker. kreeg de reactie dat ze van ups zijn en het kialanummer niet kon inzien want het is kiala. heel handig! dus niet. heb een mailadres gekregen om naar te mailen. En heel toevallig ontvang ik daarna een kialatraceermail dat mijn pakket op het afhaalpunt ligt. terwijl ik meerdere malen dagelijks het pakket heb gevolgd en er geen melding kwam met: omweg naar sorteercentrum, omweg naar kialapunt. heel erg bijzonder, dit is de laatste keer dat ik via kiala iets regel

Nicoline
28-09-2017

Snelle reactie en gelukkig was de klacht snel opgelost

Waar is mijn pakketje?

Ik zit nu al een week te wachten op mijn pakketje. Terwijl ik vorige week ook een pakketje binnen 3 werkdagen in huis had.

traceercode:002CTZD

erg jammer dit.