Youfone reviews

2.4

Sander

Pure oplichting!

Ik heb een sim only abonnement met 10 gig data. Zondag 30 mei aan het begin van de avond krijg ik opeens de melding dat mijn dataverbinding is geblokkeerd wegens overschrijding van de limiet. Ik kijk in de app en zie dat ik nog 732 mb zou moeten hebben. Er staat echter ook, en dat is heel raar, dat er 24 tot 48 uur tussen kan zitten om je werkelijke verbruik te zien. Maandagochtend 31 mei kijk ik weer, en zie tot mijn verbazing dat ik 782 mb teveel heb gebruikt. En dat ik een buiten bundel rekening heb van 78,25 euro. Wat vreemd is, is dat die berekening kennelijk wel binnen 24 uur gemaakt kan worden. Ik heb een abbo van 10 gig en als dat op is moet de dataverbinding natuurlijk direct verbroken worden. Wat het nog viezer maakt is dat je een databundel van 1 gig kan bijkopen voor 7,50. Zo snel mogelijk weg bij deze club.

Mies

Slecht geïnformeerd

Al een aantal keren onbewust buiten de bundel gekomen door het ontbreken van een alert (80% van je data is gebruikt bvb.) en belachelijk hoge kosten buiten de bundel. Youfone lijkt op het eerste gezicht een goedkoop en betrouwbare provider maar harkt door de hoge kosten buiten de bundel mooi geld naar binnen.

Niet intrappen

Abbo afgesloten MET nummerbehoud. Kwam pas na 19 dagen via de post. Maar GEEN nummerbehoud. Geprobeerd om de klantenservice te bellen maar daar zit niemand. Via de mail wordt zeer traag gereageerd waardoor stoppen abbo onmogelijk is. Aangegeven dat het nummerbehoud moet voor een bepaalde tijd anders contract van mijn kant ontbonden. Sim ongebruikt geretourneerd. Uiteindelijk de afgeschreven bedragen gestorneerd omdat er niet gereageerd wordt. Ongelooflijk kutbedrijf die wat mij betreft de RamBam kunnen krijgen. Ik betaal niets.

28-05-2021

Opzeggen nummer van mijn vrouw ivm overlijden.

Heb na het overlijden van mijn echtgenote in totaal zeker tweeëneenhalf uur aan de telefoon gezeten. Ik heb in totaal vijf keer moeten bellen voordat alles geregeld was. Nu nog is het de vraag of de opzegtermijn klopt. De medewerkers toonden geen empathie. Ook gaven ze aan dat er meerdere fouten gemaakt konden worden, er werken tenslotte mensen bij het bedrijf. Een meerdere spreken was onmogelijk.

Maikel
28-05-2021

Data bijgekocht, telefoon niet gebruikt en nu al op!

Net voor de zekerheid alvast wat MB's bijgekocht om toch de maand door te komen. ik kocht al extra bij voordat ze überhaupt op waren. Nu een paar uur later zijn ze al op, mijn telefoon heeft letterlijk een uur in mijn zak gezeten met alle tabbladen weg en geen applicaties open. ik keek 10 min geleden nog en toen had ik nog bijna 500 mb over , hoe kan dit? heb al vaker meegemaakt dat ik in een maand ineens bijna 10gb meer verbruik dan een andere maand terwijl mijn internet gebruik altijd ongeveer hetzelfde is (thuis altijd wifi en op werk in mijn pauze even appen en op Instagram of youtube). slechte zaak dit!

Danique
28-05-2021

Ontzettend slechte service bij Youfone!

Ik ben sinds 2018 lid bij Youfone en nooit problemen met mijn sim only abonnement gehad (deze kost 23 euro per maand), tot afgelopen maand. Ik ging in april 2021 over mijn 20GB internet heen (is me nog nooit eerder overkomen, maar goed, kan gebeuren) en kreeg hier een sms'je over van Youfone. Ik heb toen direct mijn dataroaming uitgezet om verdere buitenbundelkosten te voorkomen. Op 1 mei heb ik mijn data pas weer aangezet en tot die tijd alleen via WiFi op internet gezeten. Vervolgens zie ik tot mijn schrik dat ik ineens een factuur van ruim 111 euro krijg van Youfone! Op de factuur wordt aangegeven dat ik een paar euro over mijn abonnement ben gegaan op de dag dat ik het sms'je kreeg en mijn dataroaming stopzette (dit kan wel kloppen), maar vervolgens wordt er aangegeven dat ik de laatste dagen tot 1 mei bijna 900MB internet heb gebruikt, terwijl mijn data uit stond?! Toen ik contact had opgenomen met de klantenservice met dit verhaal, kreeg ik een "jammer maar helaas" reactie, echt bizar! Ik ben erg geschrokken en na wat research blijkt tot mijn verbazing dat dit bij honderden andere klanten is gebeurd! Ik raad dus niemand aan om een abonnement af te sluiten bij Youfone, want je kan zomaar ineens honderden euro's moeten betalen voor niks. Ik ga zeker stappen ondernemen tegen dit bedrijf, want ik ben echt ontzettend kwaad.

27-05-2021

Fraude.

Ik ben allang weg bij deze zakkenvullers ik wil dit nog kwijt.ga hier geen abonnement aan mensen want voor dat je het weet is je bankrekening leeg.

Angelsss
26-05-2021

Als alles werkt is het top, wachttijden klantenservice echt te lang

Ging enige tijd overheen voor ik een abnonement had.werkte perfect voor 2 weken plots afgesloten. Staat ineens een ander adres in mijn account rara hoe kan dit? Ruim uur aan de lijn hopelijk gauw opgelost ik ga natuurlijk niet betalen voor een ander die op mijn internet zit.en zomaar adres veranderen ben benieuwd wat hier achter zit.

Charlotte
25-05-2021

Hoge rekening buiten bundel!

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik twee keer buiten mijn bundel ben gegaan. De laatste keer ben ik maar 400 mb buiten mijn bundel gegaan. Normaal is 1GB bij youfone 8 euro. Voor deze 400 MB buiten mijn bundel betaal ik 40 euro! Dit is twee keer gebeurd, dus totaal heeft me dat 70 euro meer gekost, dan dat mijn abbonement is!

Jay
21-05-2021

Mistige informatie

Mijn zoon heeft een bundel van slechts 11 euro per maand, wat meer als genoeg is als je werkt tegen het minimumloon. Naar nu blijkt werkt het bij youfone als volgt. Als je boven je bundel dreigt te komen krijg je keurig op 80% een app dat je boven je bundel dreigt te komen. Echter daarna stopt het met de berichten en kun je boven je bundel gaan tot 850 mb (want daar helpen ze wel bij "we kiezen niet voor 10 gb") wat vervolgens bijna 90 euro kost. Een Snapchat bericht is Op de vraag waarom er geen bericht volgt op 100% bereik is het antwoord eigen verantwoordelijkheid van de gebruiker. Dit is terug te lezen in de algemene vw was het antwoord. Geen speld terug tussen te krijgen maar om op deze manier zulke bedragen te verdienen voor zo weinig dataverbruik daar heb ik mijn bedenkingen over.

Andre
20-05-2021

Hoge kosten buiten bundel

Youfone is een bedrijf dat geld maakt door middel van mensen die net iets verkeerd begrepen hebben of foutje gemaakt hebben. Het maakt niet of je 5 jaar of 20 jaar klant bent, ze pakken je gewoon. Ikzelf ben een constant terugkerende klant bij youfone met meerdere abonnementen voor familie, maar dit is dan wel voor de laatste keer. Door over te stappen naar andere simonly, krijg ik kosten buiten de bundel ivm kleinere internet bundel. Deze kleinere bundel komt dan door de kortere maand ivm overstappen. Ging het om 5 of 10 euro, dan had ik geen moeite mee, maar youfone rekent gelijk kosten boven de 70 euro wat volgens hun medewerkers ook terecht is.

Trap dus niet in mensen, je kan beter wat meer per maand voor duurdere simonly betalen dan uiteindelijk met een torenhoge rekening in je mailbox eindigen door belachelijke kosten buiten je bundel. Klantenservice gaat je daarbij ook niet helpen, maar alleen op je fout en hun gelijk benadrukken.

Michel
17-05-2021

Wegvallen zender 2e tv

Ik ben klaar met youfone. Als regelmatig uitgesteld kijkt valt het signaal weg. Je kunt dan weer van vooraf aan beginnen. Met het risico dat het signaal weer wegvalt. Je kunt niet verder kijken waar je gebleven bent. Grote ergenis dit youfone. Doe er eens wat aan. Wordt opzeggen en zoeken naar nieuwe provider.

Marieke
16-05-2021

Schandalige service

In november wilde ik overstappen met een black friday actie. Dit kon toen niet en ik kreeg een mail dat dat in mei 2021 kon. Prima! Toen het zover was werd aangekondigd dat ik ging veranderen van provider. Per mail wilde ik controleren of het voor hetzelfde bedrag was. Geen reactie. Na 45 min aan de telefoon klopte dit. Omdat ik zo lang geen bevestiging had gekregen, kon ik mijn telefoonnummer niet meenemen. Weer 30 min gebeld, kon het toch wel. Simkaart kreeg ik binnen, maar niet met het goede nummer. Weer gemaild, geen reactie. Weer gebeld en zij gaven aan dat het nummer over was genomen en ik geen zorgen over hoefde te maken. De dag breekt aan dat ik switch van provider: geen werkend simkaartje. Ik bellen met mijn man's telefoon, weer bijna een uur. Mevrouw van de klantenservice had van alles geprobeerd. Ik gaf aan dat klanten me op deze manier niet kunnen bereiken en ik zwanger ben en bereikbaar wil zijn voor mijn man. Zij kon me niet doorzetten met technische dienst en ook niet met iemand die misschien meer wist. Weer een nieuwe simkaart toegestuurd. ik zit nu al bijna een week zonder telefoon. Schandalig! Vergoeding 5 euro. Zelfs al gaven ze me een telefoon erbij, zou dat alle stress en tijd niet vergoeden.

Heb vanaf het begin al aangeven dat ik met deze service het contract niet aan wilde gaan, maar zij gaven aan dat ik vanaf november de bedenktijd heb overschrijden.

15-05-2021

Misleidende club

Helaas een negatieve ervaring met Youfone,

De positieve ervaringen die je leest kunnen niet kloppen. Youfone heeft niets met KPN te maken.

Er worden internet kosten doorbelast die niet te traceren zijn. Uitleg en begrip staat niet in het woordenboek van Youfone. Een onbetrouwbaar bedrijf.

14-05-2021

Al jaren lid en met verlenging wordt dataplafond eraf gegooid

Ik ben al klant van Youfone voor 1 februari 2018.

Als je na 1 februari 2018 het dataplafond blijft gebruiken dan is dat kosteloos voor 'oude' klanten.

Onlangs het abonnement aangepast en daarna was opeens mijn dataplafond weg. Toen ik het weer aangezet had werd aangegeven dat ik er 1 maand geen gebruik van gemaakt had en dus geen oude klant meer was in hun ogen m.b.t. dataplafond en vanaf nu moest gaan betalen voor dataplafond.

Wat een oplichters . niet mee in zee gaan.

Als mijn abonnement afloopt ben ik ook bij deze schurken weg.

Zo ga je niet om met trouwe klanten.

Dataplafond één maand niet verstrekken en dan aangeven dat je weer opnieuw moet beginnen.

Rachel
12-05-2021

Nooit iets afnemen! Goedkoop is duurkoop

Ik wilde na mijn gebruik van Sim only ook thuis internet en tv gaan afnemen bij Youfone. Na de aanvraag van 9april tot op heden nog geen installatie, wilde ik het annuleren. Nu werd mij verteld dat ik al geactiveerd sta sinds 24 april en dus geen recht meer heb op een annulering! Nee, mij wel overal hogere kosten geven omdat hun niet komen installeren, maar wel al mijn lijn ACTIVEREN. oplichters zijn het! Nooit in trappen! Ook met de Sim only, slecht bereik en soms vallen je gesprekken soms weg! En onverwachte hoge rekeningen! amateurs in communiceren maar pro’s in je geld weg zuigen.

Kijk uit met dit bedrijf!

Eva
12-05-2021

Onterechte kosten

Internet abonnement afgesloten nav de postcode check op de website maar youfone bleek niet te kunnen leveren. Binnen 14 dagen (wettelijke tijd) het abonnement weer opgezegd nadat ik 2 uur(!) bij de klantenservice in de wacht had gestaan voor informatie.

Nu toch een rekening gekregen voor de activatiekosten en voor de eerste maand. Youfone blijft volhouden dat ik dit moet betalen omdat "het abonnement actief is gegaan".

Volkomen waardeloze service.

Natasja
11-05-2021

YOUFONE TV WAARDELOOS

Bij inschakelen WEL geluid, GEEN beeld. Alleen uit- & in-schakelen helpt. Klantenservice onbereikbaar.

Vervolgens is de hele verbinding verbroken. Gebeld, nieuw wachtwoord en doet het weer. Wel ruim 2 dagen zonder TV. Klantenservice is onbereikbaar.

Ik heb hiervoor bij KPN en Telfort NOOIT problemen ondervonden op dezelfde bekabeling. Ik wil ook zeker terug!

Liam
03-05-2021

Exorbitant hoge kosten BUITEN je bundel!

Wat een oplichterij is YouFone! Voor mijn zoon een contract afgesloten voor 2 GB per maand voor 'slechts' 7 euro (dus €0,0035 per MB). Blijk ik ineens rekeningen te krijgen voor over 95 euro! Bij het checken van de facturen blijkt hij boven de 2 GB te zijn gekomen en dan betaal je ineens het exorbitant hoge bedrag van 10 cent per MB! Dat is een verhoging van 2750%!

Met YouFone gebeld en na lang in de wacht te hebben gehangen kreeg ik een medewerker die uiteindelijk uit 'coulance' 20 euro (10 euro per rekening) wilde teruggeven. Een SCHIJNTJE vergeleken met de kosten voor die paar extra MB's die zijn gebruikt. Wat een MELKKOE!

Let dus op met Youfone en zet je data-plafond aan (wat ook nog eens 50 cent per maand extra kost trouwens, hoe achterlijk is dat?!?)

Zo gauw mijn contract is afgelopen, stap ik over naar een fatsoenlijke provider die minder duur is of alleen de internetsnelheid omlaag brengt. Daaaaag, Youfone!

Sophie
01-05-2021

Geld verdienen aan onoplettende consument

Binnen no time een bak aan GB's verbruikt, internet afgesloten en toch een tekening van 100 euro. Zonder dat iemand van de klantenservice inhoudelijk uitleg of inzicht geeft over dit buitenproportionele verbruik. Vanwege privacy redenen mag ik niet zien waar ik 100 euro voor betaal. Waardeloos verdienmodel en het enige wat ik terugkrijg na herhaaldelijk te hebben gemaild is: "We begrijpen dat het vervelend is maar kunnen niks voor je doen." Waardeloos!