Youfone reviews

2.4

14-08-2020

Vanaf januari 2020 al bezig om mijn alles in 1 goed werkend te krijgen.

Ik ben vanaf het begin van mijn aansluiting op Youfone alles in 1 al bezig om een goed werkende tv aansluiting te krijgen. De klantenservice heeft hun uiterste best gedaan om mij tevreden te krijgen maar helaas blijft Het tv systeem ver achter bij het beloofde KPN kwaliteit. Na diverse nieuwe tv kastjes, modems en resetten van gegevens is het nog steeds zo dat midden in een uitzending er even een update komt van ongeveer 3 minuten. Verschrikkelijk storend. Op de laatste brief dat ik voor het einde van mijn contract van youfone af wil laten ze niets horen. Dan ben ik maar verplicht om tot december mijn contract uit te zingen. Maar daarna nooit meer youfone.

13-08-2020

Overnemen van een bestaande xDSL verbinding gaat fout

Het lukt Youfone maar niet om een werkende xDSL over te nemen. Op de dag van overname wordt de verbinding fysiek verbroken en ligt er nu al 8 dagen uit. Ze roepen al 4 dagen dat het nog 2 dagen kan duren voor ze het opgelost hebben.

Er was een bestaande en werkende xDSL verbinding. Het enige wat Youfone moest doen is route van de DSLAM poort in de straat kast te herrouteren naar het het WAP (Wholesale Access Point) van youfone zelf. Een nieuw IP adres toewijzen en klaar is Kees. 8 dagen kom op zeg, hoe moeilijk kan het zijn.

Martijn
13-08-2020

Goedkoop is duurkoop!

Zeer slechte ervaring!

Ik kreeg van Youfone 1 GB voordat mijn abonnement inging. Aangezien het nog 2 dagen duurde voordat mijn abonnement in zou gaan.

De eerste dag kreeg ik aan het eind van de dag een berichtje dat de 1GB op 80% zat.

Dan zou je verwachten dat als de bundel op zou zijn, je weer een bericht zou krijgen dat de bundel op is!

Maar nee dat laten ze je zonder je een berichtje te sturen nog 1GB gebruiken A 0,10 cent per MB! En als met een totaal van rond de € 80,-

En dat pas sluiten ze je data bundel af met de mededeling dat er zoveel extra kosten zijn gemaakt!

Zo wordt je dus opgelicht, en op extra kosten gejaagd!

Henry
08-08-2020

Dubbel nummer

Ik heb een abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Omdat de vorige provider het nummer nog niet kon vrij geven heeft Youfone een nieuw nummer toegewezen. Gelijk met Youfone gebeld dat ik dit niet wilde hebben, de telefoniste gaf aan dat ik de Sim-kaart kon vernietigen en dat daarmee het contract niet in werking ging. Ik vond dit vreemd ik dacht dat er altijd schriftelijk opgezegd moet worden. De dame die ik aan de telefoon had liet mij op een duidelijke toon weten dat zij verstand van zaken had en herhaalde nogmaals dat bij het vernietigen van de SIM kaart het contract beëindigd was. Het voor waar aangenomen en het leek ook goed te gaan, ik heb opnieuw een contract met nummer behoud aangevraagd en dit keer ging het wel goed. Alleen bij de eerste afrekening van het abonnement zag ik dat er twee bedragen werden afgeschreven, wat blijkt ik heb twee contracten en gebruik er maar 1. even een telefoontje en een mail dacht ik dan kan ik dit recht zetten dat er een fout is. De klantenservice wilde het nummer die ik niet gebruik wel laten vervallen alleen kregen zij geen toestemming van hoger hand. ik heb gevraagd om dan iemand van hoger hand te kunnen spreken. dit is onmogelijk deze verschuilen zich achter de klantenservice. De klanten service kan de vervellende berichten overbrengen terwijl zij totaal niet kunnen vinden in het antwoord. Ik blijf volhouden tot het contract die ik niet gebruik beëindigd wordt het gaat mij niet om het maandbedrag maar op de manier hoe Youfone met haar klanten om springt. Ik denk dat ik niet de enige ben die een dubbel contract heeft en er maar 1 gebruikt. Het bedrijf Youfone is een starre niet bereikbare organisatie.

Yvette
01-08-2020

Kosten buiten bundel

Op donderdag nog 800 mb voor twee dagen open staan. Krijg ik vrijdagavond een sms dat er oplopende kosten zijn a 76 euries? en dat terwijl toestelin de nachte uitstaat en er overdag alleen op de wifi aangesloten is. Wat een belachelijk iets. Als je dan op de kosten drukt, staat er dat het een indicatie omdat het update wel 24-48 uur kan achterlopen. Wat heeft dan in hemelsnaam een datalimietsapp voor zin als deze niet up te date is.

Even chatten want tja telefonisch niet bereikbaar. Helaas de chat persoon Bjorn weet alleen te vertellen dat hij de kosten niet kan achterhalen, moeten we op de factuur wachten die over twee wkn komt. Wat een klant onvriendelijk bedrijf!

Merijn
29-07-2020

Zeer slechte service, kies niet voor Youfone

Nog niet eens begonnen met het abonnement en toen al super slechte ervaringen met de service. Door een fout online een verkeerd abonnement afgenomen, nog voordat ik een monteur heb langs gehad en dus gebruik kan maken van het abonnement wilde ik hem veranderen van alleen internet naar internet en tv. Ik heb gevraagd of ze dit kunnen aanpassen. Het antwoord: Dat kan, alleen u krijgt geen welkomskorting meer. (Eerste 6 maanden 50% korting). En een goeie reden waarom ze dit doen is er niet. Alleen maar sorry meneer dit is wat we kunnen doen.

Na paar maanden in gebruik ben ik niet veranderd van mening.

Onbegrijpelijk, helaas. Ik raad, door de slechte service, deze provider niet aan.

28-07-2020

Heel slecht TV Kastje

Opnemen matig, geen serie opnemen.

Terugkijken kan pas vaak na een uur of twee.

Spraak en beeld bijna nooit synchroon.

Doorspoelen reclame op 1, 2 & 3 soms niet meer mogelijk ook opnemen geeft vaak een fout.

En als klap op de vuurpijl, dat na een update het kasje om de paar seconden steeds vast loopt, dus storterd.

Vandaag verholpen door de tech.dienst, maar helaas na 1,5 uur kijken begint het allemaal opnieuw. Helaas

Marije
25-07-2020

Onverklaarbaar verbruik data en extra kosten

Sinds deze maand klant bij Youfone en sta nu al op het punt op te zeggen. Ik heb een data abonnement van 8+8 GB afgesloten. Vanochtend stond in My Youfone dat ruim 8000 MB verbruikt was. Later vanochtend krijg ik een sms dat 80% verbruikt had. En met een uur later krijg ik weer een sms dat mijn bundel stopgezet is, aangezien mijn bundel verbruikt was. Ik ben in dat uur notabene amper op mijn telefoon gezeten! Ik heb toen geprobeerd of ik nog op internet kon, maar dat kon niet. Ook apps kwamen niet binnen en internet openen lukte niet. Vanmiddag kreeg ik ineens een app: let op, uw kosten buiten uw app lopen op. Nou onbegrijpelijk, het internet werkte niet eens! En tot nog grotere verbazing heb ik ineens 777 MB buiten mijn bundel verbruikt en moet ik €77,70 bij betalen!

Voorheen had ik een abonnement bij T-mobile met minder data, waarbij ik nooit over mijn bundel ben gegaan. Ik weet niet wat dit voor enge gebeurtenissen zijn, maar ik vind het heel vreemd dat ik op onverklaarbare wijze zo maar door mijn bundel vlieg en er zelfs kosten in rekening worden gebracht voor gebruik buiten mijn bundel, terwijl internet niet eens meer toegankelijk was.

Helaas zijn ze op zaterdagmiddag niet te bereiken en heb ik dus én geen internet meer op mijn telefoon én ben ik zomaar op kosten gejaagd, maar moet ik tot maandagochtend wachten om iemand te kunnen bereiken.

Ik ben benieuwd naar hun verklaring, anders ben ik genoodzaakt hier meer werk van te gaan maken.

Kortom: voor mijn GEEN YOUFONE!

Ferry
24-07-2020

21dagen wachten op je aansluiting

Gebeld met youfone om te vragen of het niet eerder aangesloten kan worden, er wordt niet eens moeite gedaan en niet gevraagd naar je gegevens! Het antwoord is kort Nee! De beste man leek nog stoned ook

PietPik
24-07-2020

Slechte functionaliteit van Amino Amigo box

Overgestapt van Ziggo naar Youfone. Ik was die oude meuk van Ziggo meer dan zat. Maar nu zit ik opgescheept met nieuwe meuk. Wat is die Amigo box slecht!

Geluid is dramatisch, mijn AV tuner moet op 80 a 85 procent vermogen staan om de tv goed te kunnen horen als je dan overschakelt naar bijv spotify of radio via internet en je vergeet hem zachter te zetten dan liggen de ruiten er bijna uit en ik met een hartstilstand op de bank. alles geprobeerd maar tot nog toe kom ik met de helpdesk niet verder.

Terugkijken en opnemen is een waar drama. Tijdens voor of achteruit spoelen geen behoud van beeld. Geen series in een keer op kunnen nemen maar elke aflevering moet je apart doen en daar werkt de gids ook niet bepaald aan mee.

Om de haverklap bufferen of opnieuw opstarten.

Ik ben nog maar pas abonnee maar langer dan een jaar gaat dat niet duren.

Met mijn mobiele telefoons zitten wij ook bij Youfone, daar hebben we eigenlijk nooit problemen mee maar de kans is groot dat als ik overstap meteen alles weg trek bij Youfone.

Ik verlang bijna weer naar oude meuk!

Denk goed na voordat je een abo afsluit bij Youfone, alleen de prijs zegt niet alles!

Huib
23-07-2020

You fone tv? Niet aan beginnen!

Slechte ervaringen.

Bij vragen krijg je wel een ticket nummer maar geen antwoord. Ik tel af naar de einddatum.

Daan
23-07-2020

Geldkloppers

Ze zijn slecht bereikbaar. Daarnaast proberen ze in kleine dingen geld af te troggelen, zoals het niet betalen van het retouneren van de router of het aanbieden van nieuwe pakketen, om vervolgens na doorbetaling van het oude pakket de nieuwe aanbieding in te trekken.

Onvriendelijk aan de telefoon

Ik heb nog geen dag via youfone gebeld, wilde de bundel aanpassen. Ik heb het afgesloten voor mijn vrouw.Een aanpassing via mij youfone gedaan, toen was ook mijn bundelvoordeel gelijk vervallen. Met de klantenservice gebeld, maat ik kon het telefonisch niet regelen, dat mocht alleen mijn vrouw doen. Gelukkig kan ik per maand opzeggen. Dus voor mijzelf ook maar geen nieuw abonnement afsluiten. Wat een service. DUS NOOIt YOUFONE

Opzeggen abonnement met nummerbehoud

Op 5 juni een abonnement met vodafone afgesloten met nummer behoud. Vodafone zou op 8 juli het nummer overnemen.

Dit was goedgekeurd door youfone.

Op 6 juli heeft you fone het nummer gedeactiveerd waardoor wij geen telefoon en internet meer hadden.

Wij de Vodafone kaartjes er alvast ingezet om direct op 8 juli bij de nummer portering gebruik te kunnen maken van Vodafone.

Er gebeurde niets toen maar eens gaan bellen met Vodafone en Youfone. Het bleek doordat Youfone het nummer had gedeactiveerd Vodafone het nummer niet kon overnemen daarop heeft Vofafone een nieuw verzoek voor henummer behoud moeten doen waardoor we in 1 keer weer tot 7 augustus aan Youfone zouden vastzitten terwijl wij op 5 juni hebben opgezegd dus ons aan de maand opzegtermijn hebben gehouden, maar die ging volgens Youfone weer opnieuw in terwijl hun diensten op 6 juli naar ons toe waren gestopt en dan heb je dus geen juridische overeenkomst meer.

Vodafone heeft aangegeven dat ze het nummer op 10 augustus zouden overnemen. Om dus te voorkomen dat we weer hetzelfde zouden krijgen als in juli dat Youfone het nummer weer zou gaan deactiveren op 7 augustus waardoor Vodafone het overnemen op 10 augustus weer niet kan overnemenen maar eens even gaan bellen op 20 juli daardoor zit ik nu opeens tot mijn grote verbazing weer tot 20 augustus vast aan Youfone. Als je dan belt voor de zoveelste keer kunnen ze niets voor je doen zeggen ze. Als je dan eens een leidinggevende vraagt kan dat allemaal niet, die verschuilen zich mooi achter de helpdesk medewerkers. Zij hoeven het nummer maar vrij te geven zodat Vodafone het nummer kan overnemen, maar dat verekken ze gewoon. Wat een corrupte bende daar bij Youfone ga hier nooit mee in zee.

En dat nadat we gewoon de opzegtermijn in acht hebben genomen.

21-07-2020

Die nieuwe ontvanger ? Een worst voor je neus als afleidingsmanoeuvre

Inmiddels hebben wij enkele weken de nieuwe ontvanger van youfone. De nieuwe amino ontvanger werd geprezen door youfone als "de ontvanger" die een eind moest maken aan de beperkte diensten en de beperkte beeldkwaliteit.

Ik schrijf "wij" omdat wij ook mijn schoonzus hebben overgehaald om lid te worden van youfone, juist omdat zij nu niet bepaald handig is in het gebruik van dit soort ontvanger. Met de "oude" ontvanger konden wij lezen en schrijven. Simpel en alles op z'n plaats.

De nieuwe amino? ff wennen, maar geeft een mooi plaatje. Daar stoppen wat mij betreft dan ook direct de lovende woorden v.w.b. Het standaard abonnement.

-serieel opnemen : verdwenen

-terugkijken bij gemiste uitzending "drama" vaak komt dit na ruim een uur pas beschikbaar.

Wat betekent dat in de praktijk.

Als je bijv. Nieuws van rtl4 (19.30u) hebt gemist en deze 1 minuut na 20.00 terug wilt kijken, kun je het wel shaken. Dat duurt minstens een uur en vaak zelfs langer. Dit was geen probleem met de oude ontvanger!(hier had je als achtervang "serieel opnemen" = 1 keer instellen en altijd plezier). Deze dienst is geheel verdwenen!

Voor ons dus de reden om het abonnement niet meer te verlengen en mijn schoonzus overweegt om het wijzigen van de aangeboden dienst "zonder kennisgeving" juridisch te ontbinden.

Je sluit immers een contract af voor een bepaalde dienst met daarin de toepassingen die jij wens. Deze kunnen natuurlijk niet zomaar eenzijdig "gestript worden door de provider", waardoor de voorwaarden waaronder jij de dienst afsloot gewoon niet meer worden aangeboden.

Jammer youfone. Wij waren tevreden, maar soms kun je beter maar geen nieuwe producten en diensten in de markt plaatsen, voordat je deze goed hebt getest op functionaliteiten. Ze moeten minimaal hetzelfde leveren en meer is natuurlijk mooi meegenomen. Als klant heb ik niet om meer gevraagd, maar wel om het behouden van al mijn functionaliteiten.!

Update van 24/07/2020:
Even opnieuw mijn ervaring delen met Youfone. Ik kreeg ongeveer 2 dagen later een "privé bericht" van Youfone. Dan denk je antwoorden te krijgen en hoop je dat Youfone je verhaal serieus neemt. Wat denken jullie zelf ?Beste " Hans,

Hartelijk dank voor je feedback! Dit stellen we zeer op prijs.

Groet, Sven

Jamal
20-07-2020

Youfone-Duurphone

Ik heb dit shitbedrijf puur uitgekozen vanwege de lage kosten. Ik ben van Lebara overgestapt, zij waren de goedkoopste maar de klantenservice viel tegen. Ik had verwacht dat Duurphone wat beter zou zijn kwa klantenservice. Ik bedoel als je zoveel reclame ziet op tv dan ga je ervan uit dat het een bedrijf is dat zijn klanten serieus neemt.

Ik zit nu 2 maanden bij Duurphone (youfone) en het heeft me nu al 60 euro meer gekost dan bij een van de goedkopere maatschappijen. Dat komt omdat ik over de belbundel heen was. Ik moet eerlijk zeggen, ik wist niet eens dat ik een belbundel had, want zoals ik me kan herinneren heb ik een onbeperkt bellen abonnement gekozen. In ieder geval kreeg ik vandaag een rekening van bijna 70 euro omdat ik ruim over de bellimiet heen zat. En dan niet 10 cent per minuut, wat in deze tijd al best hoog is, maar 30 cent per minuut, alsof we nog in het jaar 1998 leven. Ik heb ook nooit een smsje of mailtje gekregen met de herinnering dat ik ruim over de limiet heen zit. Ze willen natuurlijk wel zoveel mogelijk cashen. Ik begrijp dat je moet betalen als je over de limiet heen bent, maar 70 euro is absurd voor een abonnementje van 11 euro per maand. Dan moet er bij dat shitbedrijf een belletje gaan rinkelen dat iemand het misschien niet in de gaten heeft. Als ik wist dat ik een bellimiet had of ruim over de belbundel heen was, dan had ik natuurlijk nooit zoveel gebeld ( waren trouwens vooral belletjes naar vliegmaatschappijen die er weken over doen om je geld terug te storten en waarbij je steeds minimaal 40 minuten in de wacht zit) . Ik vind dat een bedrijf daar verantwoordelijkheid in heeft en een automatische belstop moet inbouwen of minstens een reminder. Ik ga dan ook per direct weg bij deze dieven.

Geen Sim only You fone nemen bij Nog lopend abonnement andere provider

Ik wilde overstappen naar Youfone met een Sim only abonnement met behoud van nummer. Echter ik had nog een abonnement bij een andere provider en deze termijn was nog langer dan een half jaar. Ik kreeg een mail dat ik wel Een ander nummer kon krijgen. Hier had ik niet op gereageerd omdat ik daar niet om gevraagd had. Zie ik tot m’n verbazing dat er iedere maand door Youfone kosten in rekening gebracht worden. Ik heb dit niet betaald en nu zit ik met hoge incasso kosten. Dus mensen ga niet met Youfone in zee tenzij je huidige abonnement is afgelopen.

Te vaak beeld op zwart

Ik zit bij Youfone sinds 8 tot 10 maanden maar ik moet regelmatig bellen met de storingsdienst. Ze lossen het wel op maar ik word er gek van als je lekker zit te buizen en het signaal valt weg en gaat de boel op zwart. Moet je weer je wachtwoord en/of andere zaken invullen en is het maar de vraag of de tv weer beeld geeft.Dus ja, waar ligt het aan, mijn apparatuur of het youfonepakket?

Bis

Overstap

Ik wil ovestappen maar na de reviews gelezen te hebben zoek ik liever een ander provider

15-07-2020

TV aansluiting werkt erg slecht

Zeker niet aan te raden. Systeem rondom TV is bij YouFone op bijna elke punt hopeloos. Slechte verbinding, installatie werkt niet goed, loopt vaak vast, je kan niets meer opnemen. Mijn advies is om andere provider te kiezen die iets duurder is, want je betaalt bij YouFone voor een product dat eigenlijk vanaf de start al niet goed werkt.