Youfone reviews

2.4

Max
30-06-2018

Extreem hoge kosten buiten bundel

Kosten buiten de bundel zijn het verdienmodel (60x de normale prijs). Dus mocht je 1000 MB buiten je bundel gebruiken kost dat je 100 euro extra. Dus let op.

Alexandra
29-06-2018

Extra kosten zonder dat je het weet

Youfone geeft je geen standaard bericht als je tegen jouw datalimiet aan zit. Hierdoor hoge factuur ontvangen en de grap is, je moet maandelijks extra betalen als je dit bericht wel wil ontvangen. Ga je naar het buitenland en zet je je mobiele data + alle apps die op de achtergrond verversen uit, ontvang je toch een torenhoge rekening. Vraag je om uitleg, krijg je een éen of ander technisch verhaal wat er op neerkomt dat je kunt fluiten naar je geld. Wat een oplichters! Neem liever een duurdere provider waar je in ieder geval weet waarvoor je betaalt. Ik ben helemaal klaar met deze provider. Word hier geen klant want je wordt gewoon opgelicht.

Remco
26-06-2018

'Diefstal' in het buitenland

Youfone lijkt een fijne goedkopen provider te zijn. Echter, de enige manier om goedkoop te zijn is om je klachten helemaal uit te knijpen zodra ze ook maar 1 m/b over de bundel heen gaan. Als je in het buitenland bent wordt het helemaal bizar. Zelfs als je je dataroaming uitzet wordt er nog internet gebruikt. Welliswaar was dat bij mij maar 6 mb in een hele week. Wat een probleem schijnt te zijn van apple. Dat er op de achtergrond toch iets in werking blijft. Youfone maakt daar dankbaar gebruik van en factureert €7,50 per M/b! Het zal allemaal volgens de boekjes zijn, maar het voelt als diefstal. Als je verhaal haalt bij de klantenservice wordt je nog bijna geschoffeerd omdat je niet begrijpt waarom dit zo gaat. Er wordt je heel duidelijk gemaakt dat Youfone de goedkoopste is en niet kan vergelijken met andere providers. In het kort komt het er dus op neer dat ze met dat argument hun klanten onbeschoft te woord kunnen staan en klanten kunnen 'oplichten'

13-06-2018

Geen tv internet en bellen

Eindelijk na 6 weken via de geschillencommissie wegens dwaling oneerlijke handelspraktijken mijn abonnement kosteloos kunnen beëindigen het kan volhouden jan

James
31-05-2018

Geldklopperij.

Allereerst, wanneer je een abonnement afsluit staat het bel- en dataplafond standaard niet aan. Deze moet je aanzetten in je 'Mijn Youfone' pagina op de website, maar wel voordat je abonnement überhaupt ingaat omdat het anders pas in de 2e maand van je abonnement aan gaat. Daarnaast zijn waarschuwings-SMSjes dat je over je bundel heen gaat ook gekoppeld aan dit plafond. Staat je plafond dus niet aan? Dan krijg je geen waarschuwing dat je kosten aan het maken bent, totdat je tussen de 150-200 euro kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Dat dit zo werkt staat er natuurlijk wel maar je moet er wel naar gaan zoeken. Namelijk helemaal onderaan de betaalbevestiging bij het afsluiten van het contract. Nog onder de reclame voor verzekeringen en dergelijke.

Het belplafond heeft nog een 'grappige' eigenschap. Deze is instelbaar op minimaal 10 euro. Er staat dus met grote letters "Nooit meer kosten buiten je bundel!" en vervolgens zie je, jawel, met een belplafond minimaal 10 euro buiten je bundel voordat het wordt afgeknepen. De verklaring waarom het plafond niet op nul euro kan worden ingesteld is "Dat is helaas technisch niet mogelijk". Arbitraire bedragen tussen de 10 en 300 euro kunnen wel, maar nul is technisch onhaalbaar kennelijk.

Kort gezegd raad ik Youfone ten zeerste af. Ze houden je voor de gek met flitsende teksten die als je iets verder leest eigenlijk meer gekke voorwaarden hebben dan je redelijkerwijs zou verwachten. Daarmee doel ik op leuzen als "Nooit meer kosten buiten je belbundel" (oke, minimaal 10 euro buiten je belbundel) en dat je een waarschuwing krijgt als je buiten je bundel treedt (maar alleen als je je plafond in hebt gestelt die standaard dus uit staat).

30-05-2018

Internet en tv

Het kastje van de tv is traag loopt regelmatig vast. Je krijgt er een afstandsbediening bij die maar aantal knopjes heeft. Dit hoeft geen probleem te zijn maar met zo'n langzaam kastje wel. Het zappen naar een andere zender kost vaak al veel tijd. De app werkt slecht vaak geluid en beeld lopen vaak niet goed. Heb een vraag gesteld 19-05 wacht nog op reactie(30-05). Het is goedkoop en dat blijkt wel Ik zou het niet aanraden

Sophia
28-05-2018

Torenhoge buitenbundel rekening zonder waarschuwing

Ik heb een torenhoge buitenbundel rekening (voor maar 300mb), en ik kreeg pas een waarschuwings e-mail toen ik 70 euro over de bundel zat. Elk whatsappje wordt bovendien afgerond naar 100kb aan data.

Klantenservice kon niks voor mij betekenen en boden me extra tarieven aan of het afkopen van het contract. Alsof ik ze niet genoeg betaal met die torenhoge buitenbundel kosten.

Hanna
25-05-2018

Youfone vreselijk

2 maanden klant en hele hoge rekeningen zonder dat je het door hebt je moet zelf maar een plafond aan zetten en dan nog kun je er overheen dit is oneerlijk als je je dochter een youfone abb geeft omdat je denkt nou dat is best voordelig nou dan zit je goed fout betalen zullen je en dik ook om van te janken zo oneerlijk dit wij zitten nu vast aan een 2 jarige abb helaas gebruiken we de Sim niet meer durven het gewoon niet we kunnen het niet betalen gewoon. Mijn advies aan alle ouders neem een abb waar je weet wat je echt betaald niet achteraf verassingen waar je niets van af weet en zeker geen youfone hoop dat ze een keer door de mand vallen zoals ze hun klanten dat aandoen vreselijk gewoon!

Rutger
17-05-2018

NOOIT MEER YOUFONE

Meest verschrikkelijk provider.

Twee maanden geleden hebben wij youfone internet en tv afgesloten, om dit per 1 mei 2018 in te laten gaan. Voor deze datum 3 keer gebeld met klantenservice om te horen of alles goed liep en of het wellicht eerder kon. Zij gaven aan dat het uiterlijk 1 mei zou worden geïnstalleerd.

Op 1 mei heb ik een dag vrij genomen, zodat ik youfone er in kon laten. Om 12 uur gebeld, om te horen hoelaat ze verwachten aan te komen. Toen gaf mevrouw van de klantenservice aan dat er geen order in het systeem stond en het pas op 24 mei zou worden geïnstalleerd. Niemand wist intern wat het probleem was en het lag niet aan hun (maar ik zat wel zonder tv en internet). Alle medewerkers schoven de schuld op de tussenpartij (waarschijnlijk kpn). Ik gaf aan dat dit niet mijn probleem was, ik wou als klant namelijk enkel een tv en internet pakket afnemen van youfone en heb dan als klant niks te maken met kpn.

In de tussentijd nogmaals gebeld met de klantenservice. Toen kreeg ik een bijdehante medewerker aan de lijn. Ik gaf aan dat youfone van hun probleem mijn probleem aan het maken was. Waarna de medewerkers cynisch zei: "wie heeft er nu een probleem, jij of ik? ik heb namelijk wel internet".

Daarna nog twee keer gebeld en kreeg weinig tot geen reactie en nog steeds wist niemand wat er aan de hand was.

Vandaag, 17-5-18 (een week voor levering) krijg ik een mailtje dat youfone mij meedeelt dat zij ons niet kunnen aansluiten en dat ze daarom de hele bestelling annuleren. En ze hopen dat ze mij in de toekomst weer zien.

Wij hebben dus 2 maand gewacht op niks. Hebben extra mobiele internet kosten gemaakt en het heeft me een aantal vrije dagen gekost. Daarnaast veel stress en ergernis.

Ik raad iedereen youfone af!

Patricia
09-05-2018

Vervolg slechte ervaringen

Aantal weken geleden al geschreven over de slechte ervaringen met Youfone. Helaas gaat het verhaal verder. Na het plaatsen van de reviews werd ik direct teruggebeld. Excuss voor de fouten, we gaan het direct oplossen. Nummerbehoud zou geregeld worden en er zou een coulance komen. Gisteren een mail gekregen dat nummerbehoud geregeld is en dat de coulance nog in onderhandeling is. Gevraagde telefoonnummer blijkt nog steeds niet te werken! Weer gebeld met de klantenservice. Het nummerbehoud was weer verkeerd gegaan, ik moest maar een nieuwe aanvraag indienen die dan binnen 2 weken afgehandeld zou zijn. Hierop aangegeven dat ik mijn contract met terugwerkende kracht wil ontbinden. Hier wordt erg moeilijk over gedaan. Ik wordt er over teruggebeld. Ik heb absoluut geen vertrouwen in de hele zaak. Ik heb de zaak bij de rechtsbijstand neergelegd en ga op zoek naar een betrouwbare leverancier die zijn zaken wel op orde heeft.

Mihrican
30-04-2018

Hoge kosten buiten de bundel

Tegenwoordig is er overal WIFI, daardoor gebruik ik niet vaak mijn Mobiele data. Maar nu moet ik dit maand 60 euro extra betalen, wat ik zelf wel heel overdreven vind. Ik heb 1x telefonisch contact met Youfone opgenomen en die vertelde mij dat ze mij niet kunnen helpen. Ik heb meerdere malen geprobeerd Youfone te bellen voor een oplossing maar elke keer hebben ze een lange wachtrij waardoor ik ze niet kan bereiken.

Thijs
25-04-2018

Drama, drama, drama organisatie

Ik kan enorm veel schrijven over Youfone, maar dan zou ik een paar uur de tijd moeten nemen. Samenvatting: ik heb een telefoon + internet abonnement besteld, maar kreeg na enkele weken opeens te horen dat ze op mijn huisnummer niet konden leveren. Wat bleek: bij de postcode check op de website stond dat ze konden leveren, maar na verder klikken en bestellen was de toevoeging bij mijn huisnummer verdwenen. Wat volgde was 2 maanden lang bijna dagelijks bellen om aan te geven dat het adres niet klopte en dat dit moest worden aangepast. Keer op keer moest ik het verhaal opnieuw uitleggen want blijkbaar werd de helft niet in het systeem vastgelegd. Na anderhalve maand kreeg ik de melding dat het pakket toch was verzonden, maar ondanks mijn tientallen waarschuwingen niet naar het juiste adres maar naar het adres zonder toevoeging. Deze kon uiteraard niet worden geactiveerd en heb hierop weer contact opgenomen. Mij werd verteld dat ze toch niet konden leveren en dat ik tegen betaling van 350 euro het abonnement kon ontbinden. Hier ging ik niet mee akkoord, want zij hebben me maandenlang aan het lijntje gehouden en tevens gaf de postcode check aan dat het wel mogelijk was! Als ik het er niet mee eens was had ik twee opties zei de jongen aan de lijn: een rechtszaak beginnen of een tegenvoorstel doen want zoals hij letterlijk zei: de managers lieten me er niet mee wegkomen en betalen zou ik! Uiteindelijk heeft Youfone haar fout ingezien en het abonnement kosteloos geannuleerd, hiervoor heb ik nog een schriftelijke bevestiging gevraagd want ik vertrouwde die bende voor geen meter meer. Afgelopen week kreeg ik opeens een melding dat mijn eerste factuur klaarstond. Gek vond ik, want Youfone had mij bevestigd dat ik kosteloos was opgezegd. Na weer een belletje vertelde de medewerker dat mijn abonnement al geactiveerd was en dus zodoende ik verplicht was de eerste maand te betalen, ondanks dat ik nooit maar iets heb aangesloten van deze ballen organisatie. Na een heftige woordenwisseling waarbij ik werd beschuldigd dat het mijn fout was geweest, omdat ik een verkeerd adres had ingevuld heb ik de hoorn erop gegooid. AUB nooit met dit bedrijf in zee gaan want ze proberen je aan alle kanten te naaien, nog nooit zo'n slechte service meegemaakt en dan druk ik me nog heel licht uit. Ik hoop van harte dat dit bedrijf spoedig haar faillissement kent want een bedrijf als dit hoort niet thuis in de dienstverlening!

Sally
24-04-2018

Diefstal!

Na jaren tevredenheid bij tele2 ben ik overgestapt naar youfone. Na de eerste maand kreeg ik een rekening van 230 euro! ik heb bij tele2 nooit buiten mijn bundel gezeten. Halverwege de maand schrok ik dat ik buiten mijn bundel had gebeld en heb ik contact opgenomen met youfone, ze raadde me toch aan om een belplafon in te stellen, ze zeiden niks over een dataplafon. Ik heb schijnbaar op de laatste dag van de maand, alleen in de ochtend (ik sta voor de klas en geef de tijd op de specificatie gewoon les) voor 170 euro data verbruikt boven mijn bundel. Toen ik belde met de klantenservice vandaag gaven ze aan dat het aan mij lag, dat ik een plafon had moeten instellen en dat hun gegevens kloppen. Youfone maakt misbruik van de onwetendheid van hun klanten en de klantenservice is ronduit belachelijk. Stap nooit over!

Astra
21-04-2018

Ga nooit in zee met Youfone

Youfone berekent foute tarieven, en berekend kosten voor internet terwijl synchronisatie en roaming uitgeschakeld zijn. Tijdens onze vakantie in Canada en de VS is door Youfone kosten berekend voor gebruik van internet terwijl alle instellingen op mijn telefoon waren ingesteld zoals dat door Youfone op hun site is aangegeven. Het verbruik was volgens de factuur steeds 0,10 Mb soms meerde malen per dag. Totaal een bedrag van bijna 11 Euro. ook zou ik hebben gebeld vanuit een ander land terwijl ik daar nooit ben geweest. Youfone voert spookkosten op, dus let op. Bij ander providers zoals T-Mobile en Vodafone heb ik nog nooit dergelijke problemen gehad, terwijl ik meerdere malen buiten de Eu ben geweest

Yvonne
12-04-2018

Slecht functionerende opnamefunctie

De opnamefunctie van de app, doet het heel slecht. Programma’s worden niet helemaal of helemaal niet opgenomen. Van series worden hele afleveringen niet opgenomen. Ze beloven veel maar maken het zeker niet waar.

Antonie
31-03-2018

Hoezo KPN netwerk betrouwbaar?

In Nederland prima verbinding. In het buitenland geen enkele verbinding kunnen krijgen. Well eindeloze tips, die niet werken. Neen, met Youfone geen goede ervaringen

Stefano
13-03-2018

Nieuw bij youphone

Toen ik de prijs zag was ik verkocht. vele malen goedkoper dan daarvoor en de mogelijkheid plafons aan te zetten. heb mijn simmetje thuis gekregen en kan meteen!onbeperkt! bellen. ga zo door!

08-03-2018

Misleiding Youfone

Mijn zoon is overgestapt van KPN 20,- pm naar Youfone 10,- Resultaat: 240 Euro kwijt in 2 maanden. Reden Datalimiet overschreden en het ontbreken van een waarschuwing daarvoor. Het verdienmodel van Youfone lijkt gebaseerd op bovenstaande fouten van klanten en niet op het leveren van een betaalbaar 4G abbonnement

Eva
07-03-2018

Prima aanbieder

Ik heb nu ruim een jaar een Sim Only abonnement. Heb gewoon een belplafond en dataplafond en heb dus geen onverkochte kosten. Sinds een maand ook TV en dat werkt goed, kastje reageert erg snel dus ben tevreden, zeker voor de prijs per maand!

Hennie
26-02-2018

Telefonisch onbereikbaar Bezint voor je begint

Voor een buurvrouw van mij een overstap gemaakt naar drie in een abonnement met behoud van nummer. Nu na ruim twee weken heeft ze nog geen telefoon. Als je belt moet je wachten tot je een ons weegt zeker20-30 minuten waarna ik mijn telefoon er maar op leg. Email contact verloopt ook moeilijk met ze. Bezint voor ge begint is mijn advies met provider Youfone