Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik heb een tijd geleden een vrij dure stofzuiger bij coolblue aangekocht.
Dit is voor de duidelijkheid de winkel met de slogan: “alles voor een glimlach!”.
Context:
Omdat het kunststof handvat van mijn stofzuigerslang los is gekomen, heb ik dit netjes via de procedure bij coolblue aangemeld. In mijn storingsmelding heb ik (proactief) de volgende punten onder de aandacht gebracht.
1. Het bewijs:
Een foto van het defecte onderdeel (i.e., kunststof handvat van de slang/klik-systeem).
2. De urgentie en mijn wens:
I.v.m. Mijn allergie en de zaak thuis, wil ik graag op voorhand een nieuwe stofzuigerslang opgestuurd krijgen. Bij ontvangst van de nieuwe slang, stuur ik direct de defecte slang retour.
3. Verankeren van opgedane (negatieve) ervaringen bij andere webshops (i.e., lessons learned):
Op voorhand aan coolblue gevraagd of ze zich niet achter processen, procedures en/of het vigerende beleid willen verschuilen. Of nog erger, verwijzen naar derde partijen (jezelf buiten het probleem plaatsen).
De reactie coolblue:
Coolblue gaat niet akkoord met mijn wens (zie punt 2). Ze willen namelijk de stofzuiger en slang geretourneerd hebben.
Als analogie (niet op de inhoud, maar louter als voorbeeld):
- de afstandsbediening van je tv is defect, maar je moet ook je tv opsturen;
- je motorhelm is kapot en je moet je motor ook opsturen.
Voor de beeldvorming: dit betreft gewoon het handvat van de stofzuigerslang. Deze bestaat uit twee kunststof delen die niet meer vastklikken (is modulair van opbouw).
Omdat er een lange e-mailwisseling begon te ontstaan, ben ik overgegaan tot telefonisch contact.
Dit mede omdat ik de logica achter het besluit van coolblue niet kan vinden. Mijn stofzuiger werkt gewoon goed.
Tijdens het afluisteren van alle keuzemenu's werd er zijdelings gemeld dat door “corona” het lang(er) kan duren om zaken te verzenden en/of retourneren. Daar zit dus precies mijn punt van zorg!
Dit staat nog los van het feit dat door eventuele transportschade ik het tegendeel moet gaan bewijzen als er iets kapot gegaan zou zijn met de stofzuiger zelf (risicospreiding).
Na circa 10 minuten wachten kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn.
De coolblue medewerker volgt netjes het protocol:
1. Het ietwat kunstmatige en vriendelijk meeveren in de emotie zoals: 'wat vervelend voor u', wij begrijpen het, o wat jammer dat dit u overkomt, et cetera). Dit is voortaan de standaard bij elk bedrijf qua communicatie. Ik snap zelf ook wel dat het vervelend is, maar ik bel voor een oplossing.
2. Vervolgens spreekt de medewerker uit dat hij/zij de logica hierachter ook totaal niet begrijpt (het verlengde van het bovengenoemde punt).
3. Vervolgens keihard terug grijpen naar de regels en procedures, waarbij er zijdelings aangegeven wordt dat een interne escalatie ook niet gaat helpen.
En daar sta je dan als klant!
Als dit alles voor een glimlach betekent, dan ben ik echt de draad kwijt geraakt.
Onder de streep is dit gewoon het star handhaven van regels en niet een stapje verder voor je klant willen gaan! ik vraag niet om een antwoord te krijgen op het raadsel van raymond smullyan? het betreft gewoon een defect onderdeel aan de slang en niet de stofzuiger.
Ik vind het bovenstaande echt onbegrijpelijk. Ik moet nu dus een extra stofzuiger kopen, omdat coolblue het vertikt om met de klant mee te denken. Ik begrijp goed dat er regels zijn voor grote(re) organisaties, maar dit slaat (voor een trouwe klant) kant nog wal!
Hier dus een teleurgestelde klant die overigens enorm veel positieve, maar helaas ook negatieve recensies plaatst.
Een LG droger van nog geen half jaar oud is stuk. Binnen 48 uur wordt er een afspraak gemaakt zegt men. Dus niet. Zelf achteraan bellen en dan na 2 weken komt er een monteur. Monteur sloopt heel de droger uit elkaar en krijgt hem niet meer in elkaar. Heeft zelf een onderdeel gesloopt. Bellen, mailen, bellen en mailen. Maar geen oplossing. Een week later kan de monteur weer een keer komen. Inmiddels als 3 weken zonder droger. Straks gaat de lockdown in en zit ik tot 19 januari zonder droger.
Een nieuwe droger leveren? Valt niet over te praten. Klantenservice geeft antwoorden die van een script komen en geen antwoord zijn op ons probleem.
Coolblue? NOOIT MEER!
Samsung tv gekocht en zelf de bezorgdag uitgezocht. Alle informatie op tijd, uitgebreid en helder. De bezorger installeerde de tv, gaf goede uitleg en tips en nam er de tijd voor die nodig was, maar toch was het snel voor elkaar.
Beter kan geloof ik niet
Goedemorgen. Onze Miele wasdroger begaf het. Dat was wel een keer te verwachten na 34 jaar gedraaid te hebben in een gezin met 5 kinderen.vanaf augustus 1986.We zochten samen naar een nieuwe Miele wasdroger op jullie webshop. Klikte er een aan.betaalde hem.en de andere dag hadden we hem in huis.geweldig wat een mooi bedrijf is dat. Het mooiste vond ik dat de chauffeur kwam aanlopen en zei:"de oude heeft goed zijn best gedaan, ik denk een jaartje of dertig ? Dat hij dat zo raadde vond ik geweldig.mijn dank is zeer groot voor jullie snelle service.! Groete Jan en Truida Bezuijen. Vissersstraat 4 Ouddorp.
Pakketje komt volgende dag aan zoals beloofd en weinig moeilijk gedoe met het bestellen.
Fijn bedrijf, website is overzichtelijk en werkt goed, prima aanbod van producten, snelle levering.
Ik ben altijd blij met Coolblue. Als ik iets nodig heb en ze het daar hebben, dan koop ik het daar. Website goed en informatief. Vergelijkingsmogelijkheid werkt. Verzending altijd supersnel en vlekkeloos. Ook in de winkels loopt het goed (behalve soms lang wachten ivm zeurpieten die alle service krijgen). Winkels zijn ook mooi en goed ingericht, netjes, schoon, fijn licht. Retourneren (helaas af en toe) ook nooit een probleem. Werking website, verzending en bezorging en bereikbaarheid van de klantenservice is stukken beter dan bij grote concurrent Amazon. Beter Coolblue!
Heel kleine printer gekocht en zeer snel geleverd per fiets. Hoe goed is dat! Dankjewel Coolblue!
PostNL is niet langs geweest en pakket moet nu elders opgehaald worden.
1e levering was uitgesteld door drukte (begrijpelijk)
2e poging heeft niet plaats gevonden, heel de dag thuis geweest. PostNL claimt wel geweest te zijn (Ring Deurbel / Video, toont geen bezorger)
Kan nu het pakket ergens ophalen.
Fijne overzichtelijke site, en altijd een sterk aanbod van de beste producten per categorie. Bij andere sites is het altijd zoeken tussen de meuk. Fijn dat ik kan bestellen zonder een account aan te maken. Levering is supersnel en communicatie is goed.
Regelmatig bestel ik producten en service was altijd prima
De laatste maanden best veel via websites besteld, bijna allemaal kwamen zij hun beloofde levertijd niet na, pas na eigen initiatief kwam je er pas achter dat er leverproblemen waren! Twee keer bij CoolBlue besteld: twee keer exact op tijd en keurig geleverd! Persoonlijke benadering via de bezorgers is echt Top!
Makkelijk, goed en snel
Snelle levering in drukke tijd. Alles compleet. Dezelfde avond zonder problemen geïnstalleerd
Overzichtelijke website met goed advies en reviews. Snelle levering voor een prima prijs. Goed op de hoogte gehouden over tijd van bezorging. Oog voor duurzaamheid door de fiets koerier die ook nog een glimlach had bij bezorging, zoals beloofd ;-)
Nog nooit teleurgesteld na een aankoop, altijd op tijd, zelfs nu met deze drukke tijden.
Compliment voor al de medewerkers van Coolblue want die doen het och maar weer elke keer ?
Tweedekans pannenset gekocht. Alles nieuwstaat, alleen doos stuk. Dus een tweedekans is zeker een goede optie!
Het pakket was heel snel aangekomen en het product was van goede kwaliteit!
Wij hebben alleen maar goede ervaringen, teveel om op te noemen.